Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

fonfelinni

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    116
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

232 Entuzjasta zegarmistrzostwa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Coz, w MTB siedzialem mocno jakies 15 lat temu i widocznie tam sie zatrzymalem Bylem jakies 2 lata temu na singielkach i fakt, 80% rowerow to byly juz elektryki. Jeszcze pamietam pierwsze newsy o e-bike w MTB i krecona beke w srodowisku z takich rowerow, a teraz sie odwrocilo
  2. @Burns Chcialoby sie na takim wyskoczyc na jakis kilkudniowy transalp
  3. To prawda. Ludzie jezdzili i jezdza na karbonowych kolach i szczekach. Do mnie jednak to nigdy nie przemawialo, bo po prostu to nie wspolgra ze soba - scieranie materialu i generowanie ciepla podczas hamowania. Mimo to, uwazam, ze marketing, a potem standardowo dosc agresywne ruchy producentow, zeby takie rowery zniknely z rynku zrobilo swoje. Jakby byly produkowane nadal karbonowe szosy w dwoch wariantach hamulcow, obstawiam, ze nadal by te 'przestarzale' szczekowe wersje schodzily. Taki rowery sa lzejsze i przede wszystkim byly tansze, niz odpowiedniki na tarczach i sztywnych osiach. Karbonowa szosa na pelnej grupie 105 i hamulcach szczekowych srednio kosztowala 6,5-8k zl, na ultegrze zazwyczaj tysiaka wiecej trzeba bylo dorzucic. Obecnie, za karbonowa szose na pelnej 105 trzeba dac juz ~9-10k, a ultegra to juz 12k. To sie po prostu oplaca, bo koszty produkcji sa pewnie podobne, a cene mozna podbijac, bo tarcze i hydraulika. W ogole mam wrazenie, ze wiecej psioczenia jest wsrod amatorow, na to jakie te szczekowe heble sa/byly zle, niz prosow, ktorzy w duzej czesci wcale chetnie na tarcze nie przechodzili I zeby nie bylo, jestem ogolnie fanem hydraulicznych hebli
  4. Wszystko zalezy gdzie i jak sie jezdzi. W pelni swiadomie, kupilem ostatni model na szczekach w karbonie w 2022r. Na szosie jezdze sporo z kilkoma wypadami w gorki/gory. Nigdy w gorach nie mialem mysli, ze kurde fajniej byloby miec tarczowe hamulce. W suchych warunkach szczekowe heble rownie dobrze hamuja, a jak przed zjazdem zlapie mnie deszcz, to czy bym mial szczekowe/tarczowe to i tak ostrzejszy zjazd sobie odpuszczam Za to cenie sobie tego typu rower, ze jest wlasciwie kompletnie bezobslugowy, czego nie moge powiedziec o gravelu lub wczesniej MTB jak mialem. Tutaj, w obu dyscyplinach tylko tarcze maja racje bytu 😉
  5. Mozna jezdzic na szosie i nie golic nog. Nikt tego nie sprawdza ( =
  6. W Wwa polecam serwis BAJKA na Kabatach. Gosc chyba ogarnia kazdy 'system' w branzy, w tym jara sie retro MTB, gdzie czesto wymagane sa jakies dedykowane narzedzia i klucze do ich obslugi Potrafi zrobic serwis czegos totalnie egzotycznego, wiec wspolczesnego fulla ogarnie jak trzeba.
  7. To i szose trzeba bylo przewietrzyc w koncu
  8. No ba, nawet bezszelestnie. Spoko odmiana, bo w szosie z kolei brzeczy jak gniazdo os
  9. U mnie tez pierwszy wypad w sezonie i przy okazji debiut kol od Campy, ktore polecil @ecipeci
  10. Sporo osob tak robi, bo lekkie i male Kontrola jakosci jest rozna, wiec moga sie trafic nowe detki, ktore nie trzymaja cisnienia. Druga sprawa, ze one sa dosc delikatne przy montazu. Ja ich nigdy nie uszkodzilem i mozna tez na luzie te same detki zalozyc do nowych opon, wbrew opiniom w internecie, ze to w jakims sensie jednorazowki Mimo wszystko, w zapasie sa zawsze butylowe, a TPU na kolach - zamontowane w domu
  11. Jezdze od 2 sezonow na TPU w szosie, a i przy okazji moja Luba tez ma takie zalozone w swojej i bez problemow do tej pory w obu rowerach. Ale fakt, nie wzbudzaja one zaufania organoleptycznie Na pewno nie wzialbym ich jako zapasowe, zeby na trasie sie ratowac. Dlatego takie wynalazki zakladam w domu, a woze na zapas ze soba sprawdzona i toporna butylowa detke
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.