To jest niedorzeczne przecież. Kupujemy auta w konkretnej sytuacji rynkowej, a nie w cennikowej teorii. A konkretna sytuacja jest taka, że mamy Xtraile z wyprzedaży i RAVki wchodzące z (prawdopodobnie) zerowymi rabatami. Oczywiście nikt ci nie zabroni przepłacać, aby zapewnić porównywalność warunków i równe szanse producentów... Nowa ok 160KM też nie. Być może jednak sytuacja mocno sie poprawia w tej prawie o 40KM mocniejszej wersji. Żeby oddac sprawiedliwość, to jedyna wersja Xtraila z bezstopniową, która jeździ dobrze to diesel 2.0 177KM, obecnie jako nowy już nieoferowany (normy emisji). każdy inny silnik w tym aucie z obecnej palety to niestety porażka/Hoda CRV (niepotrzebne skreślić) Generalnie to średniej klasy SUV, aby był autem w miarę żwawym, komfortowym jak na aktualne standardy to powinien mieć 200-210KM w benzynie i 180-190KM w dieslu. Słuszna uwaga. Dlatego ja pisałem o allspace. A pytałeś o konfigurację - wyszła ok 210 tys. 190KM (nie widze tego w konfiguratorze, czyżby dieselgate? ), dealer oferował na równo 200 tys i kilkuprocentowy leasing. Nie mam aż takiej wiedzy, ale Xtraile chyba nadal montują tylko w Japonii, a te cvt, które do nich pakują na rynek europejski - dają radę.