Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

ICE

Użytkownik
  • Content Count

    647
  • Joined

  • Days Won

    1

ICE last won the day on February 5 2015

ICE had the most liked content!

Community Reputation

114 Entuzjasta zegarmistrzostwa

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

675 profile views
  1. Niestety, tak jak napisałeś ten model jest niedostępny, bo wycofali się z mechanizmów seagulla (ponoć dostarczane dla Escapement time miały częste awarie) i teraz do tego pilota wsadzają kwarcowe chrono, a szkoda bo miałem dużą ochotę na ten zegarek. W zamian kupiłem z tej firmy ale automat z tarczą B-uhr - z niecierpliwością czekam aż dotrze 😊
  2. ICE

    MOTOCYKLE

    Nie twierdzę, że nie robią, tylko mi bardziej podoba się oryginalny - tylne koło moim zdaniem trochę za cienkie jest, żeby odsłonięte robiło robotę. Również uważam, że wygląd małego Intrudera jest ponadczasowy, dlatego chcę go zachować w całości w oryginale . W 800 z akumulatorem nie ma dramatu, bo da się wyjąć w zasadzie bez podnoszenia, ale częsta kontrola śrub zabezpieczających musi być, bo czytałem, że zdarzały się przypadki przejechania po własnym akumulatorze 😁
  3. ICE

    MOTOCYKLE

    Moje moto za bardzo mi się podoba w orginalm malowaniu, żeby coś z nim robić. Widziałem przerobione małe Intrudery, ale jakoś nie leżą mi takie modyfikacje. Dark custom to fajnie wyglądają VRod'y i Breakout'y czyli tam gdzie z tyłu można oponę przynajmniej 260 włożyć, ale na nie jeszcze nie uzbierałem $$$
  4. ICE

    MOTOCYKLE

    Nie lubię integralnych kasków, ale wolę mieć ochronę na szczękę, poza tym zawsze jeździłem w kasku enduro z goglami i jest to dla mnie najlepsza opcja, więc wziąłem aerograf i go trochę podrasowałem, żeby bardziej do armatury pasował - w sumie to chyba nawet nie widać, że to enduro
  5. ICE

    MOTOCYKLE

    W sumie masz rację, ale sakwy dardzo często są poprostu bardzo przydatne, natomiast oparcie to fabryczne wyposażenie - przed zakupem zakładałem, że będzie pierwszym elementem który zmienie, ale z czasem uznałem, że do niego pasuje. Te sakwy są nieduże (tylko na tych zdjęciach tak wyszły) i patrząc na całe moto moim zdaniem nie przytłaczają go i chyba dramatu nie ma, choć pewnie wielu ma inne zdanie na ten temat
  6. ICE

    MOTOCYKLE

    Ostatnio wpadłem na pomysł, żeby trochę ozdobić swoje moto. Mam skórzane sakwy, nieduże, w mojej ocenie nie psujące charakteru motocykla, tylko go uzupełniając (choć sporo posiadaczy chopperów twierdzi, że chopperowi sakwy pasują tak, jak świni siodło ). Są jednak dość skromne, takie trochę bez wyrazu. Więc pomyślałem, żeby coś im dodać, coś co nada im charakteru. A, że nie lubię żadnych frendzli, więc wziąłem kawałek skóry, trochę narzędzi do tłoczenia oraz farby. A oto efekt moich zmagań (na razie jeszcze nie przyszyte do sakw) Myślę, że po tym zabiegu nabiorą trochę charakteru
  7. ICE

    Wybór pióra.

    Piękne pióro! Gratulacje.
  8. ICE

    MOTOCYKLE

    Piękna lokomotywa 😉
  9. ICE

    Wybór pióra.

    Niestety dokładnego roku nieznam, jedynie przedział produkcji czarnej 140 czyli 1952-65r.
  10. ICE

    Wybór pióra.

    Patrząc na jego stan można dojść do takiego wniosku 😉
  11. ICE

    MOTOCYKLE

    No tak to jest, że jedne mają wyglądać, a drugie jeździć - a Ty wybrałeś tą drugą opcję 😉 - RT to świetny motocykl 👍
  12. ICE

    Wybór pióra.

    A ja jakiś czas temu w końcu skusiłem się na pióro vintage. Wybór padł na Pelikana 140 i udało mi się kupić egzemplarz w idealnym stanie. Jedyne czego żałuję to, że zrobiłem to tak późno, bo pisanie tym Pelikanem to sama przyjemność, której ciężko doświadczyć pisząc współczesnymi piórami - dziś już nie robią takich stalówek.
  13. ICE

    MOTOCYKLE

    Dziś taka pogoda, że aż grzechem byłoby nie skorzystać 😁😁😁
  14. Masz rację, ale przecież po wyczyszczeniu lub nawet renowacji tarczy nadal można szukać oryginału w idealnym stanie, a dzięki tym zabiegom do czasu znalezienia części w lepszym stanie będziemy mieli w pełni użytkowy zegarek, a nie tylko szufladowego leżaka oczekującego na lepsze czasy
  15. Moim zdaniem kwestia ruszania/nie ruszania zegarków vintage w zakresie renowacji jest czymś mocno indywidualnym. Jednak dla mnie osobiście nie powinno się stanowczo ingierować jedynie w zegarki o wartości historycznej. Takie zegarki nie służą jednak do noszenia, a znajdują swe miejsce w muzeach lub kolekcjach leżakując w gablotach. Natomiast pozostałe zegarki vintage, które nie przenoszą wartości historycznej (co najwyżej sentymentalną) a mają nadal służyć do odmierzania czasu znajdując się na nadgarstku lub łańcuszku, można (w zależności od upodobań właściciela) poddawać zabiegom mającym na celu przywrócić ich dawną świtność. Niektórzy chcą zachować je w oryginalnym, zastanym stanie, który podkreśla ich wiek i upływ czasu. Jednak nie każdy chce nosić zegarek z tarczą pokrytą patyną, lub poprostu widoczną warstwą zanieczyszczeń zebranych przez dziesiątki lat. Można oczywiście kupić sobie nowy zegarek stylizowany na vintage zamiast odnawiać stary, ale rzadko która firma robi dziś naprawdę klasyczne zegarki, zwłaszcza jeśli chodzi o wielkość, poza tym czasami są to pamiątki. Uważam, że ani jedna ani druga wersja użytkowania tych zegarków nie jest zła, pod warunkiem zachowania umiaru. Przykład - czy noszenie zegarka z kopertą która w 3/4 straciła chrom na powierzchni, a tarcza jest poprostu tak brudna, że nie widać właściwego jej koloru, możne sprawiać przyjemność? Podobnie w drugą stronę - czy zegarek vintage z perfekcyjnie wypolerowaną kopertą, nowiuteńkimi wskazówkami i szkłem oraz wymalowaną tarczą będzie jeszcze prawdziwym vintage, czy będzie raczej przypominał 60-latkę po botoxie (jak to trafnie zauważył Odin). Trzeba więc zachować to co nie jest zniszczone i wspaniale podkreśli wiek zegarka, ale jednak starać się przywrócić walory estetyczno-użykowe tak gdzie jest to konieczne. Oczywiście określenie co może zostać, a w co należy odnowić również jest bardzo indywidualne i nie da się tego ściśle określić, jednak czasami stan niektórych elementów jest na tyle zły, że upieranie się, że nadal nadają się do użytkowania jest trochę dziwne. Ale to tylko mój punkt widzenia dotyczący starych czasomierzy i każdy może mieć odmienne zdanie, co nie znaczy, że złe Maze123 z myciem również uważaj. Najpierw spróbuj trochę ją namoczyć w samej letniej wodzie i miękkim pędzelkiem delikatnie przemyć. Ewentualnie jak koledzy radzą mydłem. Pozostałe środki myjące mogą mieć dodatki, które zaszkodzą tarczy - ja tak załatwiłem sobie tarczę jakimś płynem, który wydawał się mało agresywny.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.