Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Kerims

Użytkownik
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

31 Początkujący

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Świdnica

Recent Profile Visitors

164 profile views
  1. Wskazówki godzinowa i minutowa wtórne. Poza wskazówką sekundnika - ona jest oryginalna. @Waldi011065: Bardzo ładny zegar - gratuluję! Proszę jeszcze o zdjęcia kilku szczegółów w powiększeniu: wychylnik, pionizery, soczewka wahadła z nakrętkami i bloczki. Zdjęcia będą pomocne do analizy porównawczej wczesnych zegarów AWCO. Jaka jest średnica bloczków? Z góry dziękuję.
  2. Kerims

    Wagowy Metron

    Metron = DFZ (PFZ). Tam Małgosiu poszukaj trochę
  3. Drimelki, srimelki... Ja nie mam Drimela. Znaczy mam jakąś tam podróbkę, której nie używam. Do polerowania soczewek wahadeł używam tego samego zestawu co do polerowania reflektorów w samochodzie. Zwykła wiertarka + tarcza polerska i ten sam specyfik co do reflektorów. Trzy minuty i soczewka wypolerowana. Szkoda czasu na zabawę Drimelkiem... 😉
  4. Willmann SN84694 to będzie wg mojej tabelki jakiś 1886 rok.
  5. Kerims

    A taki z orczykiem ?

    Aaa... Taki maluszek - na wcześniejszych zdjęciach nie zauważyłem skali... Czasami człowiek patrzy i nie widzi. Teraz to nie mam uwag - wskazówki i wieszak już mi pasują 😉 Fakt - Endler.
  6. Kerims

    A taki z orczykiem ?

    Przydałoby się (jak jest?) zdjęcie mechanizmu od góry - widok na kotwicę wychwytu. Zdjęcia pewnie nie ma... Więc wg tego co widać to do Endlera nie pasują mi: - wskazówki, - wieszak. Mechanizmy chodzików Endlera w tym okresie były zakuwane jak i na śrubki.
  7. Odnośnie naszych "mostkowców", kilka moich przemyśleń, podsumowań... Kto jest producentem tych mechanizmów (zegarów) "mostkowców"??? Odpowiedz: Na pewno nie Borussia, nie jest to praBorussia czy Borussia 1 bo... Borussia od początku do końca (w większości przypadków) różnie, bo różnie ale sygnowała swoje mechanizmy. Łącznie około 35 tyś. mechanizmów / zegarów. Więc pozostaję Kappel lub inny nieznany producent zegarów z Freiburga. Kappel raczej nie... Obstawiałbym innego producenta (przed Borussią) - o czym pisali Koledzy wcześniej. Chodzi oczywiście o Fortunę. Czy mam coś na poparcie, jakiś dowód...? Jakiś mały kamyczek do ogródka się znajdzie... Trzeba patrzeć na mechanizmy i osprzęt - tylko one nam prawdę powiedzą. Proszę popatrzyć na występujące w tych trzech firmach wieszaki mechanizmów i ich pojawianie się w okresach przejściowych, tj. wtedy kiedy jedna z firm kończy działalność (bankructwo) a rozpoczyna nowa. Wobec tego łatwo wykluczyć Kappela 1 jako domniemanego producenta "mostkowców" bo na początku sygnowanych werków Kappela występują wieszaki typowe dla Borussi. Zresztą jak cały mechanizm - na razie nic nowego odkrywczego nie napisałem. Przy założeniu, że Kappel wcześniej nie produkował kompletnych zegarów tylko same obudowy. A wszystko na to wskazuje, że jedyne kompletne zegary wyprodukowane przez Kappela to te sygnowane, przejęte od Borussi z kontynuacją numerowania (od SN 41152 do 61264). A teraz popatrzmy na wczesne sygnowane Borussie a dokładnie na ich wieszaki. Co widzimy? Są to typowe wieszaki naszych "mostkowców". Widać ciągłość w czasie: "mostkowce"--> Borussia --> Kappel.
  8. Kerims

    H.Endler & Co.

    Mam w bazie Endlera SN6425:
  9. @janekp: Fajnie, że pokazałeś ten zegar. Tylko dlaczego tak niestarannie i z błędami piszesz? Jest jakiś powód?
  10. No na pewno zegar z mechanizmem 1Q był droższy od zegara z mechanizmem 2Q...😉 A tak na serio, to ciężko będzie ustalić te różnice...
  11. Ok. Więc trzeba zmienić nazwę tego tematu na Galeria Gustava Beckera i bardzo podobnych. Ordnung muss sein 😉
  12. Uppsss... Ale JASI Twoj mechanizm / zegar to Endler a nie GB...
  13. Jeszcze jedno. Wszyscy widzą a nikt nie piszę. Tarcza dwudzielna to też chyba niezbyt pospolite rozwiązanie u GB w 1862 roku? Co do 1Q i 2Q czyli klasy jakości wykonania to GB w tym czasie jak najbardzie takie coś nabijał. W moim zegarze o nr 60xx jest 1Q
  14. Odnośnie GB nr 7042 to mnie niepokoi jedna sprawa - płyty mechanizmu skręcane na śruby w 1862 roku??? Tak u GB bywało? Raczej do 10000 nie było śrub. A może to późniejsza ingerencja?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.