Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
16melodyjek

Oryginalność tarczy - Sportiwnyje

Recommended Posts

A możesz jeszcze wrzucić zdjęcia pod innym kątem? Chodzi o to, aby widzieć odcień farby, którą malowane są cyfry, "biegacz" i nazwa.

Tarcza nie ma napisu "zdiełano w CCCP" (część podobnych tarcz miała te napisy), co mogloby sugerować, ze jest to tarcza warszawska. Ale w przypadku Sportiwnych nie ma nic pewnego. Na tarczach warszawskich napisy były jakby bardziej rozmyte - u Ciebie tego nie ma. Twoja tarcza jest też wypukła, a warszawskie bywały płaskie. Tyle wiem ze swojego doświadczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, wrzucę. Zaraz się za to zabiorę. Jeśli zdjęcia będą niedobre (chyba najlepsze wychodzą przy dziennym świetle) to jutro zrobię nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwszym zdjęciu skłaniałbym się ku stanowisku, że to jednak tarcza warszawska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie. Widziałem to zdjęcie z katalogu. Na wszelki wypadek wkleję je tutaj:

Sportpng_epxaaqa.png

 

O ile dobrze widzę, odpowiada ono temu zdjęciu:

 

ruwsportiv2a.jpg

 

Te egzemplarze mają napis "zdiełano..." i "...kirowa". Mój nie ma ani tego, ani tego. Ale z drugiej strony, inne, które widziałem na blogach miłośników zegarków (więc zakładam, że oryginały), mają tylko "zdiełano".

Więc nie wiem po prostu, czy liczą się tylko te z dwoma napisami? Z jednym też? A może skoro z jednym uznać za oryginalne - mimo tego, co wskazuje katalog - to zupełny brak napisu, tak jak sugerował sthool, również niekoniecznie musi świadczyć o nieoryginalności? Może czasem go nie umieszczano? Może się starł?

 

A może wreszcie o tej oryginalności - lub jej braku - świadczy coś zgoła innego niż napis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwszym zdjęciu skłaniałbym się ku stanowisku, że to jednak tarcza warszawska.

 

A po czym konkretnie Twoim zdaniem to widać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po podziałce minutowej. Wygląda na "rzemieślniczą. Oraz tak jak Ci pisałem na PW, na opinii mojego zegarmistrza. Mam taką samą tarczę i stwierdził, że to warszawska.

 

Jednak trudno być pewnym na 100% bo zegarek wiadomo ma swoje lata. Może czas zrobił swoje i to malowanie też zmieniło trochę kolorystykę itp.

 

Jeśli Ci zależy na pełnym oryginale, warto się przyczaić na allegro i upolować ładny egzemplarz. Czasem pojawiają się ciekawe oferty. Wtedy będziesz miał możliwość porównania ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez "podziałkę minutową" rozumiesz te małe, czarne kreseczki znajdujące się za cyframi? Przepraszam za amatorskie terminy ;)

 

Czy Twoja tarcza - ta warszawska - nie jest jednak trochę inna niż moja? Jeśli pozwolisz, wstawię dla porównania obie foty. No to uwaga - moja:

 

Sport2jpg_epxqxen.jpg

 

i Twoja:

 

bws2.jpg

 

Do wszystkich: co myślicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kolekcji S. Antonowa jest taki Sporiwnyje buz żadnych dodatkowych napisów. Wygląda bardzo podobnie do tego będącego własnością goris 1510.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kolekcji S. Antonowa jest taki Sporiwnyje buz żadnych dodatkowych napisów. Wygląda bardzo podobnie do tego będącego własnością goris 1510.

 

O, to ciekawe, a mógłbyś podać linka albo wstawić zdjęcie? I, uwaga, pytanie laika: kim jest S. Antonow i czy każdy zegarek z jego kolekcji mozna bezpiecznie uznać za oryginalny?

 

Czy masz może jakieś namiary na p. Antonowa? Byłym gotów skontaktować się z nim osobiście, jesli to możliwe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siergiej Antonow to rosyjski kolekcjoner zegarków. Natomiast co do oryginalności jego zegarków, to sam oceń. Mnie się wydaje, że niektóre egzemplarze posiadają pewne braki. i jeszcze jedno. Mam identycznego Sportiwnego jak Twój, no może w trochę lepszym stanie. Ale to wszystko oczywiście nie dowód na to, że w naszych zegarkach nie mamy do czynienia z tzw. tarczą warszawską Pozdrawiam i miłego kolekcjonowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do pytania o oryginalność - za tarczą warszawską przemawia jeszcze kolor farby jaką - w warszawskich tarczach ta farba miała barwę ciemniejszą niż w oryginałach. Napisy z biegiem lat często przyjmowały kolor ciemnozłoty przechodzący w miedziany :)

Jak w najbliższych dniach znajdę chwilę czasu, to wrzucę  zdjęcie swojego Sportiwnego - ja z oryginalnością swojej tarczy mam chyba jeszcze większą zagwozdkę niż Kolega, który założył ten temat. Na mojej tarczy nie ma żadnych dodatkowych napisów, wszelkie inne oznaki wskazują, że może to być oryginał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do pytania o oryginalność - za tarczą warszawską przemawia jeszcze kolor farby 

 

Jak w najbliższych dniach znajdę chwilę czasu, to wrzucę  zdjęcie swojego Sportiwnego 

 

Byłoby super jakbyś wrzucil. Bardzo mnie ciekawi jakie w Twoim przypadku są te inne oznaki wskazujące na to, że tarcza mimo braku napisów może być oryginalna. I dlaczego u Ciebie tych ostatnich nie ma?

 

Rozumiem, że na podstawie tych moich dodatkowych zdjęć, podobnie jak kolega buczo85 skłaniałbyś się ku stanowisku, że tarcza u mnie (mimo wypukłości, braku rozmycia napisów, itp.) jednak oryginalna nie jest?

 

Spróbuję skontaktować się jeszcze z Siergiejem Antonowem (a co mi tam). Jak da znać, to i ja dam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, Panowie, co do tego, czy za oryginalne można uznać zarówno Sportiwne z dwoma napisami ("zdiełano..." i "...kirowa") jak i z jednym napisem ("zdiełano...") - dostałem póki co takie wyjaśnienie:

 

"Sportwinyje produkowano w kilku fabrykach, ale sygnowała tarcze tylko fabryka z Moskwy (1MCzZ)".

 

Jak myślicie? Było tak, nie było? Tarcze z samym "zdiełano" też się liczą jako oryginały, czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...no i żeby nie było zbyt łatwo, to czasami, jak wskazuje powyżej kolega sthool zupełny brak napisów też jeszcze nie musi świadczyć o zamienniku: 

 

"Na mojej tarczy nie ma żadnych dodatkowych napisów, wszelkie inne oznaki wskazują, że może to być oryginał".

 

Idę po aspirynę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naaaaaaaah... Sportiwne produkowane były tylko w 1MCzZ. Widział ktoś kiedyś Sportowca z mechanizmem innym niż 1MCzZ??? Chyba że może były też składane gdzie indziej...

Prawda jest taka, że 1MCzZ sygnowała tarcze do czasu. Potem przestała. Zatem sygnatury kirowskiej fabryki może tam nie być. Czy musi być CCCP - to inna kwestia...


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, widzisz. OK. Tylko jedna fabryka, sygnuje tylko do czasu. A czemu przestała, tak na marginesie?

 

I z jakich powodów napisu "CCCP" mogłoby nie być? Czy mogłoby go nie być od początku i jaki to wtedy miałoby sens?

 

Jeszcze co do tego bardzo podobnego Sportiwnego w kolekcji Siergieja Antonowa (zwracał na to wcześniej uwagę kolega borewicz07), wygląda on tak:

 

Antonowpn_epnnhwr.png

 

Zapytałem w komentarzu o autentyczność, być może Siergiej dorzuci swoje 3 grosze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten wygląda OK. Czemu przestała... Bo tak. Po prostu przestała i już :)

Czemu CCCP by miało nie być... nie wiem. Nie wszystkie zegarki radzieckie miały ten napis.


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy według Ciebie są jakieś znaczące różnice między tym egzemplarzem Antonowa a moim? 

 

Dobra, przestała, to przestała ;)

 

Nie wiem, czy nie męczę Cię zanadto, ale zastanawiam się: jesli nie wszystkie zegarki radzieckie mają "CCCP" - w tym ten mój - a mimo to można by zaryzykować uznanie ich - w tym tego mojego - za oryginalne, to co w tym moim mogłoby Twoim zdaniem przemawiać na rzecz oryginalności?

 

/Strasznie skomplikowane zdanie chyba wyprodukowałem ;)/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że zagadkę ciężko będzie rozwikłać ot tak.

W moich obu egzemplarzach jest tylko "zdiełano".

Indeksy i czcionka są wyraźnie miedziane. W lepiej zachowanym połyskujące, w gorszym matowe.

Sam napis "zdiełano" czarna czcionka, w gorzej zachowanym ledwie widoczny.

 

Na początek weź porządną lupę i poszukaj śladów po napisach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By askard
      Witam,
      Mam pytanie o autentyczność Poljota na załączonych zdjęciach. Brak oznaczeń grawerowanych na mechanizmie. Z drugiej strony nie wydaje się podróbką, solidnie wykonany. Czy ktoś może pomóc?



    • By szerszen1991
      Witam.
      Mam pytanie czy ktoś wie może jak rozpoznac oryginał patek?
       
      Bo wykonanie na prawdę dobre. Nawet ilość szwów przy pasku się zgadza itp.
       
      Tylko martwi mnie brak na tarczy napisu Genewa.
       
      Zegarek nawet ciężki, numer 5059 i w necie coś idzie znalesc ale prostokątnych tylko kilka
       
      Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc




    • By Marcinrado
      Witam serdecznie, 
      Mam prośbę, Klient chce się zamienić ze mną na innego Rado Integral a nie mogę nigdzie go znaleźć w internecie ??

      https://www.olx.pl/oferta/zegarek-rado-integral-CID87-IDodL4y.html
       
       


    • By kruka
      Dzień dobry,
      Szukając Seiko SARB033 w korzystniejszej cenie niż obecnie na allegro (2 390,00 zł?), znalazłem sporo taniej na ebayu:
      https://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-SARB033-Mechanical-brand-new-Stainless-Steel-Bracelet/173950568273?epid=4025916433&hash=item2880430751:g:oyUAAOSw1NNdGhUs
      Czy ktoś z Szanownych Foriumowiczów kupował coś od tego sprzedawcy? Jest jeszcze ciut tańsza oferta, ale jakoś wątpliwie wygląda dla mnie:
      https://www.ebay.co.uk/itm/Seiko-SARB033-Mechanical-Automatic-Stainless-Steel-Wrist-Watch-w-1yr-Warranty/253946143119?epid=21031188139&hash=item3b205ea18f:g:l-YAAOSwuGhbzqdY
      Będę wdzięczny za wszelkie uwagi (czy np. jakieś opłaty mogą dojść, cło itp.) - a może ktoś wie, gdzie można kupić SARBa jeszcze taniej i przy tym bezpiecznie?
      Dziękuję i pozdrawiam,
    • By Sztajfik
      Witam. Zabieram się do zakupu zegarka i chciałbym się zapytać o autentyczność owego egzemplarza, ponieważ cena wydaje mi się bardzo okazjonalna. Jak uważacie?
      Tissot Quickster T095.417.36.057.01
      https://allegro.pl/oferta/zegarek-tissot-t095-417-36-057-01-quickster-8291891367
       
      Dziękuje z góry za odpowiedzi. Pozdrawiam!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.