Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

MagdaP

Ocena starego zegara

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.  Piszę tutaj w sprawie oceny/ autentyczności zegara. Zegar jest mocno zakurzony, stał u nas 5 lat nieruszany, a wczoraj przez przypadek zbiłam tą górną szybkę. W miejscu na górze powinna być twarz kobiety (mam ją ale odpadła nam i trochę się pokruszyła). Na mechanizmie zegara są napisy : d.r.patent 125605 oraz non plus ultra. Z tego co patrzyłam w internecie bardzo podobne zegary mają firmy Kienzle oraz Junghans (charakterystyczne głowy kobiet oraz wykończenia) Po numerze patentu wskazuje mi że jest to Kienzle, lecz jestem zupełnie zielona. Być może skrzynia jest inna a mechanizm z innego zegara. Dostałam go kilka lat temu od osoby dość zamożnej, niestety niedługo po tym zmarła i nie mam możliwości dowiedzieć się skąd jest ten zegar.

Będę bardzo wdzięczna za jakąkolwiek poradę lub wskazówkę.

 

Pozdrawiam serdecznie

post-96168-0-49975700-1487629759_thumb.jpg

post-96168-0-90308000-1487629771_thumb.jpg

post-96168-0-66180400-1487629783_thumb.jpg

post-96168-0-36035600-1487629825_thumb.jpg

post-96168-0-74514200-1487629843_thumb.jpg

post-96168-0-15170400-1487629845_thumb.jpg

post-96168-0-64126100-1487629884_thumb.jpg

post-96168-0-56788100-1487629885_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegar wyprodukowała firma Schlenker & Kienzle/ Erhard Robert Schlenker dla firmy A. Willmann & Co. z Freiburga in Schlesien (czyli obecnych Świebodzic) w okresie 1901 - 1902. Firma miała spore problemy prawne, wykorzystała nazwę uprzednio istniejącej firmy o tej nazwie, włączonej do zjednoczenia świebodzickich fabryk zegarów VFU.


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi