Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest McIntosh

Klub Miłośników Zegarków A. Lange & Söhne

Recommended Posts

3 minuty temu, maariusz napisał:

Strzelam, ze rabaty porównywane jak na Omege czyli 15-20% jest realne.

Na omege widziałem po 40% i więcej, nawet w Polsce. Ale nie te najbardziej chodliwe modele oczywiście. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te 30-40% fakt, zdarzaja sie, ale bardzo sporadycznie na konkretne modele np. jak ostatnio w WKruku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka Lange jest na 30proc w Aparcie i to modele w foliach, nie jakieś leżaki czy niechodliwe, ale to raczej się już nie powtórzy, tak jak pisał Mario powoli uszczelniają dystrybucję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
35 minut temu, StaryWilk napisał:

Możesz podać jakieś szczegóły? Temat polityki rabatowej/ trzymanie wartości interesuje mnie równie mocno jak jakość zegarków. Przekroczyli 30%? Zbyt duże rabaty moim zdaniem psują wizerunek marki luksusowej. 

 

24 minuty temu, eye_lip napisał:

Kilka Lange jest na 30proc w Aparcie i to modele w foliach, nie jakieś leżaki czy niechodliwe, ale to raczej się już nie powtórzy, tak jak pisał Mario powoli uszczelniają dystrybucję. 

Miałem farta, a ten mnie na razie nie opuszcza <_<  

 

Filip ma lepszy wzrok i pamięć :)  

Edited by mario1971

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, StaryWilk napisał:

Czyli rozumiem, że poniżej bariery 30% nie zeszli. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, StaryWilk napisał:

Czyli rozumiem, że poniżej bariery 30% nie zeszli. 

Rabaty to zazwyczaj indywidualne podejście, jeśli oczywiście nie ma oficjalnej promocji.  Ja dostanę 15  , a Ty 28 %, tak to Już jest.  Osobiście wolę i szanuje te marki , gdzie wielkość rabatu jest zbliżona dla wszystkich.😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, zbyniu70 napisał:

Rabaty to zazwyczaj indywidualne podejście, jeśli oczywiście nie ma oficjalnej promocji.  Ja dostanę 15  , a Ty 28 %, tak to Już jest.  Osobiście wolę i szanuje te marki , gdzie wielkość rabatu jest zbliżona dla wszystkich.😉

 

W pewnym sensie tak, ale producent ustala raczej z góry politykę rabatową - ile chce dac maksymalnie dla dobrego negocjatora. 

 

W rolexie, czy patku w stali nie dostaniesz ani 28 ani 15, choćbys miał dobrze gadane, . Z tańszych marek np. Sinn nie daje za wiele, dlatego pytałem o Lange. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzecia próba kontroli deklarowanej przez producenta długości rezerwy chodu wypadła podobnie jak dwie poprzednie: 71h i 49min. W tym czasie zegarek przyspieszył łącznie o 2,4s, co daje średnią odchyłkę na poziomie +0,8s/dobę. Jako ciekawostkę dodam, iż wskazówka sekundnika za każdym razem zatrzymywała się idealnie na zero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje tylko reklamacja albo poproszenie Aparatu o obniżenie ceny o 300pln (szacunkowa wartość brakujących 11 minut w stosunku do ceny zegarka). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, StaryWilk napisał:

 

W pewnym sensie tak, ale producent ustala raczej z góry politykę rabatową - ile chce dac maksymalnie dla dobrego negocjatora. 

 

W rolexie, czy patku w stali nie dostaniesz ani 28 ani 15, choćbys miał dobrze gadane, . Z tańszych marek np. Sinn nie daje za wiele, dlatego pytałem o Lange. 

I tak się nigdy nie dowiesz za ile ktoś kupił , takie życie.😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, eye_lip napisał:

Pozostaje tylko reklamacja albo poproszenie Aparatu o obniżenie ceny o 300pln (szacunkowa wartość brakujących 11 minut w stosunku do ceny zegarka). 

Filip, 10 minut, bo 1 minutę nakręcałem sprężynę na maxa, a czas zacząłem tym razem mierzyć dopiero po pełnym nawinięciu. Wynika z tego, że wszystkie 3 próby dały ten sam wynik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, eye_lip napisał:

Pozostaje tylko reklamacja albo poproszenie Aparatu o obniżenie ceny o 300pln (szacunkowa wartość brakujących 11 minut w stosunku do ceny zegarka). 

Nie wyjeżdżaj Filip z takimi tekstami, bo mi w Pamie każą dopłacić i to słono 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, zbyniu70 napisał:

I tak się nigdy nie dowiesz za ile ktoś kupił , takie życie.😄

 

Mnie bardziej interesuje polityka rabatowa producenta, a nie za ile dany Kowalski kupił. 

 

Poza tym nie mów nigdy, skoro dla wielu osób to nie problem żeby podzielić się ile dał za dany przedmiot. Sam nie mam z tym problememu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, StaryWilk napisał:

 

Mnie bardziej interesuje polityka rabatowa producenta, a nie za ile dany Kowalski kupił. 

 

Poza tym nie mów nigdy, skoro dla wielu osób to nie problem żeby podzielić się ile dał za dany przedmiot. Sam nie mam z tym problememu. ;)

 

Moim zdaniem nie ma czegos takiego jak polityka rabatowa producenta - salonu, sklepu czy komisu owszem, ale nie producenta. 

Swojego czasu temat rabatów a raczej zmowy cenowej przy sprzedaży zegarków był analizowany przez UOKiK. Skończyło sie na karach finansowych dla m.in. Swatch Group Polska i wielu znanych firm z którymi współpracują... wiecej tutaj:

https://bezprawnik.pl/uokik-zmowa-cenowa-sprzedawcow-zegarkow-ponad-212-mln-kary/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesują mnie poziomy rabatów od ceny katalogowej, jednak nie znam się na szczegółach prawnych dystrybucji zegarków. 

Teraz doczytałem, że :

"Prawo ochrony konkurencji zabrania narzucania dystrybutorowi sztywnych i minimalnych cen odsprzedaży. Zakazane są nie tylko działania polegające na bezpośrednim ustaleniu ceny odsprzedaży w umowie (bez względu na jej formę) lub w korespondencji handlowej, lecz także wszelkiego rodzaju działania zmierzające pośrednio do uzyskania wpływu na poziom ceny na sklepowej półce. Do takich pośrednich zakazanych metod należą: ustalanie sztywnej marży dla dystrybutora; ustalanie maksymalnej wysokości rabatu, którego może udzielić dystrybutor; uzależnianie przyznania rabatu lub zwrotu kosztów promocji od zachowania określonego poziomu cen półkowych; wstrzymanie dostaw, nakładanie kar umownych lub rozwiązanie umowy za nieprzestrzeganie ceny odsprzedaży itp."

https://www.google.com/amp/s/biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/321171,czy-producent-moze-ustalac-ceny-sprzedazy-swoich-towarow-w-sklepie.html.amp

 

Jak zatem wyjaśnić to co obserwujemy w kwestii "retail price"  i rabatów? Retail ustala producent jak się domyślam, a wytyczne do rabatów? Ktoś to ustala, czy zupełna samowolka sklepów? 

 

Jest grupa marek, które słyną z gigantycznych rabatów. Producent ustala cenę katalogową na poziomie np. 10 000 zł za prostego Szwajcara na sellitcie (która jest z kosmosu, w porównaniu do tego co oferuje konkurencja), a realnie da się go kupić to za 6000 zł, to za niecałe 3000 zł. Ten rabat jest dywany kosztem marży sprzedawcy? 

 

Są także marki, o których "nikt nie słyszał", żeby sprzedawcy dawali więcej niż te 15%, czy 30% rabatu. Znaczy że cena katalogowa jest trafiona idealnie w punkt? 

 

Czy rolex wykupywal swoje zegarki od sprzedawców, w czasie kryzysu, żeby utrzymać prestiż i niedopuscic do nadmiernego zjazdu z cen, czy to mit?

 

Dlaczego tak trudno uzyskać autoryzacje przy niektórych markach, szczególnie tych które są sprzedawane na mniejszych rabatach?

 

Co znaczy, że Lange (zeby było na temat ;) ) "będzie powoli uszczelniac dystrybucję"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie odpowiadając na pozostałe pytania nie w temacie, a odpowiadając na ostatnie -kończą się rabaty na Lange, a prawo ochrony konkurencji w praktyce nie ma zaatosowania do dóbr luksusowych, polityka rabatowa salonów jest ściśle związana z wytycznymi producenta. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, eye_lip napisał:

Nie odpowiadając na pozostałe pytania nie w temacie, a odpowiadając na ostatnie -kończą się rabaty na Lange, a prawo ochrony konkurencji w praktyce nie ma zastosowania do dóbr luksusowych, polityka rabatowa salonów jest ściśle związana z wytycznymi producenta. 

 

Dotyczy to także innych segmentów, niekoniecznie związanych z dobrami luksusowymi. Liderzy rynkowi (producenci), potrafią jednostronnie narzucić AD swoją politykę sprzedażową, a niepokornych zmarginalizować lub ostatecznie wyciąć.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, eye_lip napisał:

Nie odpowiadając na pozostałe pytania nie w temacie, a odpowiadając na ostatnie -kończą się rabaty na Lange, a prawo ochrony konkurencji w praktyce nie ma zaatosowania do dóbr luksusowych, polityka rabatowa salonów jest ściśle związana z wytycznymi producenta. 

 

Filip, tu masz wypowiedz UOKiK na temat zmowy dot. rabatu na tzw. zegarki luksusowe:

https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12066

Coś tam prawo konkurencji ma do powiedzenia.

 

2 godziny temu, mario1971 napisał:

Dotyczy to także innych segmentów, niekoniecznie związanych z dobrami luksusowymi. Liderzy rynkowi (producenci), potrafią jednostronnie narzucić AD swoją politykę sprzedażową, a niepokornych zmarginalizować lub ostatecznie wyciąć.  

 

Jeśli możesz, to czy mógłbyś zrobić zdjęcie sylwetkowe? Ciekaw jestem jak 39mm wygląda na tle sylwetki a przymierzam się do zegara o takim rozmiarze.

 

Jeżeli nie możesz albo nie chcesz, to zignoruj moją prośbę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam te case'y, pracowałem wtedy jeszcze w tej branży, ale to nic nie zmienia w tym temacie, to są drobne przypadki, nic nie znaczace globalnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, eye_lip napisał:

Znam te case'y, pracowałem wtedy jeszcze w tej branży, ale to nic nie zmienia w tym temacie, to są drobne przypadki, nic nie znaczace globalnie. 

Zgoda, globalnie nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli zaczynam przyzwyczajać się do tego Niemca :)

20210109_110432-01.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Hersh napisał:

Wygląda na bardzo duży, chyba że to bardziej smart casual.

Barrrrdzo duży :)20210109_142909-01.thumb.jpeg.03b344fab55298274202030c181e8503.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooo, no nareszcie :) warto było sprowokować.

 

M.zd. ideał!

Dziękuję, oczywiście:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.