Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
rafa7

chrono24 problemy

Rekomendowane odpowiedzi

Na chrono24 kupiłem i sprzedałem kilka zegarków. Uważam, że opisana tutaj historia potwierdza, że Ch24 jest dobrym portalem do w miarę bezpiecznych transakcji, na krytykę zasługuje ten konkretny sprzedawca, nie portal. I jeśli rzeczywiście po zwrocie zegarka nie można wystawić opinii negatywnej, to dziwne.

 

Nieprawdą jest też stwierdzenie, ze zabezpieczenie "Escrow" działa tylko przy zakupach od sprzedawców profesjonalnych. Podczas sprzedaży zegarka dostaję od CH24 informację, że do nich wpłynęła kasa i mogę wysyłać. Po dotarciu przesyłki do kupującego wciąż nic nie dzieje się automatycznie - odbiorca ma czas na otwarcie paczki, sprawdzenie czy wszystko jest OK, jeśli tak - wraca na CH24 i potwierdza prawidłowość transakcji. Wtedy dopiero kasa jest zwalniana przez CH24 i wysyłana do mnie. Gdyby były jakieś uwagi wtedy kupujący ma wszelkie możliwości do reklamacji, zwrotu i odzyskania pieniędzy.

 

To się zadziało u @rafa7, system zadziałał, więc tytuł wątku moim zdaniem powinien brzmieć "Bachmann & Scher GmbH problemy" gdyż chrono24 tak na prawdę uratowało tutaj tyłek.

 

Moim skromnym zdaniem jest to najbezpieczniejszy portal do handlu sprzętem używanym, przy wciąż ryzyku (co do jakości i stanu zegarka) takim stamym jak przy każdych innych internetowych zakupach sprzętu z drugiej ręki - niestety na nieuczciwego sprzedawcę trafimy wszędzie, niezależnie od platformy.


Kto rano wstaje ten leje jak z cebra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, chrono24 zrobiło to na co się umawialiśmy, jednak nie są bez winy, bo gdyby nie blokowali negatywów to do takich sytuacji by nie dochodziło. Sprzedawca nie mógł by sobie na to pozwolić zaliczając negatywy za każdym razem. Mnie nie interesuje fakt, że mam możliwość w razie czego zwrócić, bo za ewentualną stratę na kursie, czasu i nerwów nikt mi nie zwróci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, rafa7 napisał(-a):

Zgadzam się, chrono24 zrobiło to na co się umawialiśmy, jednak nie są bez winy, bo gdyby nie blokowali negatywów to do takich sytuacji by nie dochodziło. Sprzedawca nie mógł by sobie na to pozwolić zaliczając negatywy za każdym razem. Mnie nie interesuje fakt, że mam możliwość w razie czego zwrócić, bo za ewentualną stratę na kursie, czasu i nerwów nikt mi nie zwróci.

 

Ale to jest ryzyko, które zawsze podejmujesz kupując towar używany na jakimkolwiek portalu i nie można za nieuczciwość sprzedawców winić portal. Dobrze, że daje możliwość bezpiecznego odesłania towaru. Co do kursów - ze względu na ewentualne ryzyko kursowe polecam robić przelewy bezpośrednio w EUR, podać także konto EUR do ewentualnych zwrotów, wtedy zawsze jest 1:1. Tobie się poszczęściło, ale nie zawsze jest taka sytuacja. Jeśli chodzi o brak możliwości komentowania nieudanych transakcji - zgadzam się w 100%, że jest to wada.


Kto rano wstaje ten leje jak z cebra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rafa7 napisał(-a):

Zgadzam się, chrono24 zrobiło to na co się umawialiśmy, jednak nie są bez winy, bo gdyby nie blokowali negatywów to do takich sytuacji by nie dochodziło. Sprzedawca nie mógł by sobie na to pozwolić zaliczając negatywy za każdym razem. Mnie nie interesuje fakt, że mam możliwość w razie czego zwrócić, bo za ewentualną stratę na kursie, czasu i nerwów nikt mi nie zwróci.

 

jest chyba ten model dostępny w Polsce w butiku od ręki, skoro boisz się zakupu do Niemca to możesz kupić w oficjalnej dystrybucji w PL.

 

na Chrono24 sprzedałem i kupiłem kilka zegarków i Chrono24 moim zdaniem jest najbezpieczniejsza forma dla obu stron. po to masz wlasnie rachunek powierniczy ze jak coś jest nie tak, pieniądze wracają. A nieuczciwi użytkownicy znajdują się wszędzie, i po stronie kupujących i sprzedających. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Chrono24 są ceny w złotówkach, czy to oznacza że mogę płacić przelewem i na jakie konto? Domyślam się, że to konto powiernicze a nie sprzedawcy? Czy można płacić BLIKIEM? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płacisz w Euro inne waluty np. złotówkowe to automatycznie przeliczane wg kursu walutowego. Płacącac blikiem np w Pekao możesz się rozczarować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Rezi napisał(-a):

płacisz w Euro inne waluty np. złotówkowe to automatycznie przeliczane wg kursu walutowego. Płacącac blikiem np w Pekao możesz się rozczarować.

Kwota jest podana w zł a więc chyba nie może być więcej a konto mam w mBanku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnice mogą sięgać nawet 10% w niekorzystnym układzie

Kwota na chrono to kwota z przelicznika notowań walutowych. Banki mają inna cenę zakupu i sprzedaży waluty - różnica %  skup-sprzedaż to tzw. spread walutowy.

Ty zapłacisz wg kursu zakupu waluty w Twoim banku z przelicznika obowiązującego - patrz tabela kursowa Twojego banku.

Dodatkowo kurs bankowy weekendowy to kurs zamknięcia z piątku+ dodatkowe % , a kurs na chrono to zamknięcia z piątku.

Sprawdź kurs PLN / EURO zmieniając prezentację cenę PLN i podziel przez cenę w EUR, później sprawdź cenę waluty w Twoim banku.

a można zapłacić blikiem ?

wydaje mi się ze jest przelew i karty kredyt master , visa i am express

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wyboru przelew i karty . Jeśli nie posiadamy konta walutowego, to przypłatności kartą z  konta zlotówkowego visa czy mastercard rowniez pobiora prowizje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.05.2022 o 23:01, Paulus57 napisał(-a):

Kwota jest podana w zł a więc chyba nie może być więcej a konto mam w mBanku. 

 

Dobry, 

Wysokość procentowa marży wyliczona między kursem rozliczeniowym stosowanym przy przeliczeniu transakcji wykonanej kartą, a aktualnym referencyjnym kursem wymiany Euro ogłoszonym przez Europejski Bank Centralny wynosi 4,06%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.