Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
pmwas

Mój upragniony 💩 UAZ...

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, pmwas napisał(-a):

, czego nie ma 17 letnie auto

strasznie mnie to cieszy.

Martwiłbym się, gdyby moje 17-o letnie auto miało "to coś "... 

6 minut temu, pmwas napisał(-a):

Ino czy dojedzie?

ino czy wróci.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, zadra napisał(-a):

strasznie mnie to cieszy.

Martwiłbym się, gdyby moje 17-o letnie auto miało "to coś "... 

ino czy wróci.. 

 

:)

Kazdy lubi co lubi. Dla mnie ten samochód, z tym wnętrzem starej wojskowej terenówki, z podświetlanymi zegarami wkreconymi wprost w metalową deskę, te fotele przykręcone do płaskiej podłogi, to jest wszystko piękne. Nie, zeby było wygodne, czy ładne i - oczywiście - jest koszmarnie przestarzałe. Ale to w tym aucie jest na swój sposób piękne. 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, pmwas napisał(-a):

 

:)

Kazdy lubi co lubi. Dla mnie ten samochód, z tym wnętrzem starej wojskowej terenówki, z podświetlanymi zegarami wkreconymi wprost w metalową deskę, te fotele przykręcone do płaskiej podłogi, to jest wszystko piękne. Nie, zeby było wygodne, czy ładne i - oczywiście - jest koszmarnie przestarzałe. Ale to w tym aucie jest na swój sposób piękne. 

To taki styl , jeździło się 🤗🤗🤗

Screenshot_2024-03-03-07-36-44-74_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, TomcioMiki napisał(-a):

To taki styl , jeździło się 🤗🤗🤗

Screenshot_2024-03-03-07-36-44-74_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

 

🐝 🐝🐝

🙂 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech, coś wiem o tej motoryzacji.

Ruskie są bardzo dobre, ale.....pierogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, lfkp napisał(-a):

Ech, coś wiem o tej motoryzacji.

Ruskie są bardzo dobre, ale.....pierogi.


Ruskie jest ruskie. Jak z ich zegarkami. decydowana większość moich nowych Wostoków niedomagała w taki czy inny sposób, ale z tym sobie radzę sam, a z 💩 średnio… 

Jakbym z każdym moim Wostokiem musiał lecieć do zegarmistrza, tez by mnie szlag trafił.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dostęp do części w oryginale to jeszcze jako tako.

Można dostać dużo części tanich, niby z Rosji, rzemieślniczych o tragicznej jakości, tyle że tanich. Przykład to np szpile od wahaczy do łady, które można wygiąć rękoma. Poprostu trzeba wiedzieć jaka cześć kupić, a jakie omijać z daleka.

Resurs auta również niski, w porównaniu np do Defendera, który również oferuje spartanskie wrażenia z jazdy.

Niemniej gratuluje pomysłu, zapału, zainteresowania. Fajnie ze uaz został odratowany i dostarcza Ci mnóstwo frajdy. Super sprawa. Oby jak najdłużej Ci służył. 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lfkp napisał(-a):

[...]. Fajnie ze uaz został odratowany i dostarcza Ci mnóstwo frajdy. Super sprawa. Oby jak najdłużej Ci służył. 

Pozdrawiam

 Nam też daje mnóstwo frajdy. W końcu 53 strony wątku to nie w kij dmuchał.


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, souls_hunter napisał(-a):

 Nam też daje mnóstwo frajdy. W końcu 53 strony wątku to nie w kij dmuchał.

Calkowicie sie zgadzam. I nie uwazam ze trzeba Uaz-a koniecznie zmieniac na inny dopoki dostarcza choc troche radosci z jazdy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Trojin napisał(-a):

Calkowicie sie zgadzam. I nie uwazam ze trzeba Uaz-a koniecznie zmieniac na inny dopoki dostarcza choc troche radosci z jazdy.

 

Z tego tytułu trzymam i ładę, i muscela. To już jest jest związek na dobre i złe. I tak mija prawie 30 lat.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) 

Tylko żeby ta frajda nie skończyła się na etapie rozsypanej skrzyni, bo chyba to idzie w tym kierunku.

 

Sorry za brak zdjęć od spodu, ale miałem tak brudne łapy, że robienie zdjęć nie wchodziło w grę.

 

Zgodnie z przewidywaniami w autku jest chińska skrzynia.

 

Tytułem wyjaśnienia - Hunter ma kilka wersji wyposażeniowych, których główną chyba różnicą jest właśnie skrzynia. Lepsze (w tym moja niedoszła pomarańczka) ma koreańską skrzynię Dymos, co oznacza, ze przynajmniej jeden podzespół jest dobry.

A te gorsze - szrot wszystkich szrotów - mają skrzynię kitajską. 
 

Oczywiscie sprawdzałem ile by kosztował upgrade z montażem Dymosa - niestety sama skrzynia to ponad 10000zł.

 

Zatem pewnie pozostanie mi remont chińskiego badziewia…

Choc wciąż mam nadzieję, ze to swiergocze reduktor, bo jest sporo tańszy niż - nawet ta chińska - skrzynia.

Żebym nie był gołosłowny (źródło uaz.ru):

 

IMG_1795.thumb.jpeg.e7e25de707ed6000185581b712e926a3.jpeg

 

Ja mam tą na górze :(


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy w oleju są opiłki zarówno w skrzyni, jak i reduktorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, lfkp napisał(-a):

Zobacz czy w oleju są opiłki zarówno w skrzyni, jak i reduktorze.


Tak, taki mam plan. Zlać olej i zobaczyć. Nawet sobie już zamówiłem taką duża strzykawę z rurką, bo tam zlać to zlejesz, ale nie ma jak wlać nowego bez strzykawki. Tam się ledwo klucz mieści, żeby ten korek odkręcić, a co dopiero jakakolwiek butelka.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używki pewnie będzie trudno znaleźć. Może zerknąć np na forum 4x4? Tam jest dużo maniakow. Moze w sam raz ktoś pomoże. 

Mi przed laty jeden gość poratował właśnie z ,,tamtąd" dość rzadkimi i deficytowymi częściami do muscela.

Pozatym to zostaje chyba jeszcze Tarmot w Wysogotowie albo jakiś portal aukcyjny.

Ale to wszystko to po diagnozie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, pmwas napisał(-a):

Tytułem wyjaśnienia - Hunter ma kilka wersji wyposażeniowych, których główną chyba różnicą jest właśnie skrzynia. Lepsze (w tym moja niedoszła pomarańczka) ma koreańską skrzynię Dymos, co oznacza, ze przynajmniej jeden podzespół jest dobry.

A te gorsze - szrot wszystkich szrotów - mają skrzynię kitajską. 

A które wersje mają skrzynię rosyjską? 

 

Co to za "rosyjska mktoryzacja " ? W zaporożcu jest więcej ruska w rusku.. 

Padło kiedyś, że Niva byłaby pojazdem którego szukałeś.. 

Napędy były, kasta była, cena niższa jakość wyższa.. 

 

Z finansowego punktu widzenia, to chyba lepszym rozwiązaniem byłaby odbudowa tego słomka, którego pokulałeś na górce a może nawet nie tylko z finansowego ale też jakościowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, zadra napisał(-a):

A które wersje mają skrzynię rosyjską? 

 

Co to za "rosyjska mktoryzacja " ? W zaporożcu jest więcej ruska w rusku.. 

Padło kiedyś, że Niva byłaby pojazdem którego szukałeś.. 

Napędy były, kasta była, cena niższa jakość wyższa.. 

 

Z finansowego punktu widzenia, to chyba lepszym rozwiązaniem byłaby odbudowa tego słomka, którego pokulałeś na górce a może nawet nie tylko z finansowego ale też jakościowego.


Wiesz? Tak! Tez doszedłem do tego wniosku.

 

Co do skrzyń. Były skrzynie rosyjskie i „namiętnie” się rozlatywały. Stad tez w UAZach zagościł Dymos, co było - jak by nie patrzeć - wielkim skokiem jakościowym.

A potem doszła chińska skrzynia bodaj BAIC.

Reszta mechaniki jest w zasadzie ruska. Mosty, silnik… reduktor chyba też, natomiast „nowsze” UAZy (np Patriot) miały również skrzynie rozdzielczą Dymos.

Z zachodnich gazdzetow jest jeszcze wtrysk paliwa z elektroniką Boscha.


Fakt faktem - Ruscy nie mieli ręki do skrzyń do UAZa. I czterobiegowa i pięciobiegowa po prostu się sypały (przynajmniej na ile jestem w stanie ogarnąć ruskie strony translatorem Google). I stąd Dymos. Choć ta chińska chyba wcale lepsza nie jest.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze takie coś..,

 


Wada uszczelniaczy wału w samochodach GM. 

Dlatego. Olej ze skrzyni zleję, żeby uniknąć grubej wtopy, natomiast póki się to definitywnie nie zatrze, to będę jeździł. Bo pół auta rozbiorę w poszukiwaniu źródła tego pisku, a potem okaże się, ze w sumie to było nic takiego.

 

Juz 1500 wydałem bez sensu na krzyżaki i na razie starczy :)

Zwłaszcza ze mam w Alfie tarcze do wymiany, bo już są zardzewiałe i zużyte.

 

Chyba jednak zimą to lepiej UAZem jeździć, bo okazuje się, ze te tarcze są więcej warte niż on cały 🤦‍♂️

 

No, trochę przesadzam, ale tarcze plus klocki 5000zł.

Dodam, że po 45000km klocki to rozumiem, ale tarcze? A są brzydkie.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie mnie, jeśli zle myślę.

 

Skoro szybkość ćwierkania jest zależna od szybkości pracy kół, a niezależna od obrotów silnika i biegu, jak również występuje bez wyjątku na każdym zapiętym biegu, to musi to być coś od walka wyjściowego ze skrzyni do wejścia do tylnego dyferencjału.

 

Ogarniałem schemat skrzyni rozdzielczej - przy rozpiętym moście przednim pracują tylko walki przenoszące napęd na tylny wał, reszta stoi.

 

Czyli winne mogą być:

- lozysko walka wyjściowego skrzyni (i ew uszczelniacz)

- lozyska na wejściu do reduktora chyba nie ma, bo na schemacie to chyba po prostu koło bezpośrednio  na wałku wyjściowym skrzyni…

- zatem lozysko wyjściowe reduktora na wał tylny

- uszczelniacz tylnego wału 

- coś w hamulcu ręcznym na tylnym wale (zaciągniecie ręcznego nic nie zmienia)

- tylny dyfenecjał.

 

Ale byłoby dziwne, żeby aż tak się to niosło do przodu - tylny dyfer wyje jak wściekły i słychać go jednak z tylu, a piszczy o wiele bardziej z przodu.

 

Czyli zostaje nam lozysko walka wyjściowego ze skrzyni i reduktora i ich uszczelniacze. Ew. Ręczny 

 

Bo gdyby to było któreś z kół na wałku wyjściowym, to ustawiloby na którymś biegu, a na wszystkich biegach ćwierka.

Czas pokaże :)

I na koniec żart na dziś / w UAZie nawet konwerter rdzy rdzewieje 

 

IMG_1797.thumb.jpeg.2ad71d25e705f3e0f2af6f871224a498.jpeg
 

😂


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6500 szelestów za krzyzaki oraz tarcze plus klocki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożyska kół sprawdzałeś?


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, lfkp napisał(-a):

6500 szelestów za krzyzaki oraz tarcze plus klocki???


W Alfie Giulii 5000 za tarcze i klocki przód tyl w ASO. 
Powiem tak, piękne auto, dobre, ale pod każdym względem za drogie.

29 minut temu, mkl1 napisał(-a):

Łożyska kół sprawdzałeś?


Wciaz liczę, ze to może jakimś cudem lozysko koła, ale to ćwierka coś, co się kręci szybciej, a poza tym ja słyszę z prawej a pasażer z lewej i wszystko wskazuje na okolicę skrzyni.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pmwas napisał(-a):


W Alfie Giulii 5000 za tarcze i klocki przód tyl w ASO. 
Powiem tak, piękne auto, dobre, ale pod każdym względem za drogie.

A sprawdzałeś podnosząc raz tył raz przód na obrotach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, graver napisał(-a):

A sprawdzałeś podnosząc raz tył raz przód na obrotach?


Ale ze tarcze w alfie czy UAZa?


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pmwas napisał(-a):


Ale ze tarcze w alfie czy UAZa?

UAZA !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Domyślam się , że chodzi o świergotka...

 Podnosisz, i kręcisz szybciej/wolniej i słuchasz :)

Raz przód  i raz tył.. a nawet oba...

 Mozna też wjechać na hamownię w jakims warsztacie...( tam gdzie są przeglądy rejestracyjne i sprawdzanie hamulców...

 Obroty n rolkach też mogą coś pokazać...

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.