irekm 1050 #13726 Napisano 17 Kwietnia 2016 a czemu będzie potrzebował jej więcej? 98 nie jest mocniejsza tylko odporniejsza na spalanie stukowe i tu jest cała magia - bardziej wysilony silnik generuje większą moc ale potrzebuje "bezpieczniejszego" paliwa żeby to zrobić. Silnik przygotowany na 98 na paliwie 95 wygeneruje mniejszą moc bo będzie musiał się bronić przed stukiem, nie będzie pracował w swoim optimum. Inna kwestia, że producenci próbują niczym magik wmówić ludziom, że auto spala więcej niż w katalogu z naszej winyMój ecoboost ma podwojny rating , 365 KM I 420 lb/ft na benzynie regular 87, 380 KM 460lb/ft na premium 91+ 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rradek 94 #13727 Napisano 17 Kwietnia 2016 a czemu będzie potrzebował jej więcej? 98 nie jest mocniejsza tylko odporniejsza na spalanie stukowe i tu jest cała magia Może chodzi o to, że 95 jako mniej odporna na spalanie detonacyjne będzie ulegała zapłonowi szybciej, a więc nie zajdzie maksymalne, dla danego silnika, sprężenie mieszanki.Ergo - na pojedyncze spalenie mniej sprężona mieszanka będzie musiała zawierać więcej benzyny (95) względem bardziej sprężonej mieszanki z benzyną 98.Stąd większe zużycie 95 w silnikach przystosowanych do 98. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13728 Napisano 17 Kwietnia 2016 To że komputer będzie przyspieszał zapłon na 95 może się skończyć mniejszą mocą ale nie większym spalaniem, od ustalenia zawartości paliwa w mieszance są czujniki MAP, MAF, sondy Lambda, czujniki temperatury itd. Mieszanka stechiometryczna również jest ściśle określona. Nie ma możliwości na historię w stylu "oo gorsze paliwo to doleję go więcej" Wtedy silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance co również nie jest dobre 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #13729 Napisano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) Pomylka, jak juz to ecu bedzie opoznial zaplon i wbrew pozorom, jest takie cos jak fuel cooling i wystepuje dokladnie w takiej sytuacji. Najwieksza moc silnik wcale nienosiaga na paliwie o najwiekszej liczbie oktanow, najwiecej mocy osiaga na paliwie o najnizszej liczbie oktanowej ktore nie powoduje detonacji, Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rradek 94 #13730 Napisano 17 Kwietnia 2016 Masz rację, przy niższej liczbie oktanowej zapłon będzie opóźniany, przy wyższej przyśpieszany. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13731 Napisano 17 Kwietnia 2016 irekm, racja co do paliwa to im większa ilość oktan tym paliwo odporniejsze na samozapłon ale i cięższe do zapłonu w ogóle. Angielskiego nazewnictwa nie ogarniam do końca 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #13732 Napisano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) No a ja z polskim mam problem W każdym badz razie, dlaczego mój silnik ma podwojny power rating, dlatego ze ecu ma na tyle duzo możliwości regulowania zaplonu jak I ilosci podawanego paliwa ze jest w stanie opoznic zaplon ( ale zaplon opozni sie dopiero wtedy kiedy knock sensor wyczuja wirbracje spowodowane przez spalanie detonacyjne, co z kolej powoduje wzrost temperatury spalania) żeby byl w stanie zapobiec spalaniu detonacyjnemu ale same opoznienie zaplonu nie wystarczy żeby nie uszkodzic silnika do tego potrzeba rowniez wiekszej ilosci paliwa żeby schlodzic cały process. Dlatego taki silnik ma mniejsza moc ( opoznienie zaplonu) I z uzywa wiecej paliwa ( fuel cooling) , w moim przypadku roznica jest wg Forda jeżeli chodzi o moc taka jak podalem powyżej I około 1l/100km w ilosci zuzytego paliwa Mam nadzieje ze ten moj belkot jest zrozumialy Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13733 Napisano 17 Kwietnia 2016 tutaj jest więcej zmiennych do ogarnięcia co do wzrostu temp to być może wynikać on ze stuku ale prędzej z zbyt ubogiej mieszanki - która skutkuje właśnie wzrostem temp spalania i stukiem. Jedno z drugim się łączy. Logiczne jest też, że silnik pracuje na jak najuboższej dopuszczalnej mieszance - mniejsze zużycie paliwa ale trzeba wszystko pogodzić z problemami podczas spalania czy czystością spalin, tutaj nigdy jakoś nie wnikałem ale chyba przy zubożonej mieszance rosną Nox. podlanie większej ilości paliwa to jeden ze sposobów na "ratowanie" sytuacji. Ogólnie silniki są coraz bardziej wysilone i swoje optimum osiągają na 98 ale mi na początku chodziło raczej o minimalną dopuszczalną ilość oktan w paliwie i tutaj dalej podtrzymuję - praktycznie wszystkie dostępne silniki na rynku radzą sobie z 95 w sposób dla zwykłego zjadacza chleba niezauważalny Czy silnik spali litr więcej paliwa o mniejszej ilości oktan? Być może ale tutaj również jest zbyt dużo czynników wpływających ogólnie na spalanie, fajnie że producenci podają co im wyszło na hamowni w laboratorium ale życie często to weryfikuje 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #13734 Napisano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) Oczywiście że zmiennych jest dużo ale jedyny sposób w jaki można jak narazie ograniczyć temperature spalania to jest wtrysniecie extra dawki paliwa. Ogólnie temat jest dosyć skomplikowany I wszystkie high end samochody jakie są u was dostępne są również w Kalifornii gdzie najwyższa liczba oktanowa podana według waszej miarki to jest 95, Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 695 #13735 Napisano 17 Kwietnia 2016 a czemu będzie potrzebował jej więcej? 98 nie jest mocniejsza tylko odporniejsza na spalanie stukowe i tu jest cała magia - bardziej wysilony silnik generuje większą moc ale potrzebuje "bezpieczniejszego" paliwa żeby to zrobić. Silnik przygotowany na 98 na paliwie 95 wygeneruje mniejszą moc bo będzie musiał się bronić przed stukiem, nie będzie pracował w swoim optimum. Inna kwestia, że producenci próbują niczym magik wmówić ludziom, że auto spala więcej niż w katalogu z naszej winy właśnie może dlatego też więcej spali, bo nie będzie pracował w swoim optimum? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 695 #13736 Napisano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) Czy silnik spali litr więcej paliwa o mniejszej ilości oktan? Być może ale tutaj również jest zbyt dużo czynników wpływających ogólnie na spalanie, fajnie że producenci podają co im wyszło na hamowni w laboratorium ale życie często to weryfikuje Bo to co wychodzi na hamowni w laboratorium trzeba prawidłowo odczytywać i interpretować, a nie odnosić do spalania w ruchu ulicznym. Dane producenta na temat spalania są zgodne z prawdziwym spalaniem przy zaistnieniu określonych warunków.. Moje pytanie odnośnie 98 oktan też się wzięło z tego, że nijak mi nie wychodzi różnica 22 zł/ 100 km przy Mercu na LPG (10,5) i na benzyne (9) jeśli biorę cenę 95-ki i LPG. Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez StaryWilk 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13737 Napisano 17 Kwietnia 2016 może tak być, jeżeli silnik był budowany z myślą o zasilaniu 98 a "awaryjnie" 95 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #13738 Napisano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) Moje pytanie odnośnie 98 oktan też się wzięło z tego, że nijak mi nie wychodzi różnica 22 zł/ 100 km przy Mercu na LPG (10,5) i na benzyne (9) jeśli biorę cenę 95-ki i LPG.W Poznaniu tankuje benzynę za 4,3 a gaz za 1,6. Przy ww. zużyciu - różnica 21,9 zł/100km. Poza tym idąc wskazanym przez Ciebie tropem - można kupić sobie Pande zamiast klasy A i podzielić się z potrzebującym jeszcze bardziej. Ale wiesz na czym polega różnica? Że jeśli poprawnie skonwertuję auto na gaz - oszczędzę te swoje 25 czy 30k nie odczuwając żadnej zmiany. Ale jeśli ktoś woli oszczędzić ww. kwotę przesiadajac się np do Pandy albo Kia Picanto i płacić za paliwo 4,3 zł- jego kasa i jego wola. Nic mi do tego. Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13739 Napisano 17 Kwietnia 2016 z A klasy do pandy to byłby bardzo bolesny upadek zdarza mi się jeździć A klasą 2 gen a po tym co widziałem w nowej B klasie domyślam się, że w obecnej A tez jest sporo lepiej. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #13740 Napisano 17 Kwietnia 2016 Co do benzyny 98 to miałem Seata Altee fr z silnikiem 2,0fsi i tam bylo wyraźnie napisane że moc 200km jest osiagana przy pb98. Zasilanie silnika długotrwałe pb95 powodowało wcześniejsze padanie cewek i syf w kolektorze. To damo bylo w Yeti 1,8tsi. Gdy chipowalem Yeti to tuner pytał pod jaką mieszankę robimy program. Zostalem przy 98 ale spokojnie można bylo przejść na 95 kosztem kilku koni. To wszystko rozbija sie o oprogramowanie a nie o silnik. Teraz w Abarth500 mam tez program na 98. Ale ogień jest jak zaleje 100+ Ogólnie suche paliwo mniej syfu w silniku zostawia i jak kogoś nie przeraża dodatkowe kilka groszy za litr to warto lać 98, szczególnie w silniki turbo. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #13741 Napisano 17 Kwietnia 2016 To wszystko nie jest takie jednoznaczne. Dla silnika strojonego pod 95 zastosowanie 98 będzie owocowac spadkiem mocy. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13742 Napisano 17 Kwietnia 2016 yhy, syf w kolektorze fsi to wina konstruktorów a nie paliwa, dali 4 liter przy odmie i tyle. Tyle że to problem ogólnie w N/A z bezpośrednim wtryskiem, z tego co wiem, toyota też przez to przechodziła. Nie wiem na jakiej podstawie cewki miały by wcześniej padać. Pod tym względem paliwo o wyższej ilości oktan jest cięższe w zapłonie więc teoretycznie bardziej obciąża układ zapłonowy 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 695 #13743 Napisano 18 Kwietnia 2016 W Poznaniu tankuje benzynę za 4,3 a gaz za 1,6. Przy ww. zużyciu - różnica 21,9 zł/100km. Poza tym idąc wskazanym przez Ciebie tropem - można kupić sobie Pande zamiast klasy A i podzielić się z potrzebującym jeszcze bardziej. Ale wiesz na czym polega różnica? Że jeśli poprawnie skonwertuję auto na gaz - oszczędzę te swoje 25 czy 30k nie odczuwając żadnej zmiany. Ale jeśli ktoś woli oszczędzić ww. kwotę przesiadajac się np do Pandy albo Kia Picanto i płacić za paliwo 4,3 zł- jego kasa i jego wola. Nic mi do tego. Tylko różnica w przypadku dobrze wyposażona A-klasa (~150 KM) vs dobrze wyposażony Golf (~150 KM) to nie jak przesiadka do Pandy. Pokusiłbym się stwierdzenia, że w tym wypadku (Golf vs A klasa) różnica jakości to tylko kwestia estetyki. Ale oczywiście masz rację, pieniądze i decyzja należy do Ciebie. Spodobał mi się po prostu jeden z celów, który wymieniłeś, na który warto łożyć zaoszczędzone pieniądze. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #13744 Napisano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) To wszystko nie jest takie jednoznaczne. Dla silnika strojonego pod 95 zastosowanie 98 będzie owocowac spadkiem mocy.Raczej nie. Poprostu nic nie poprawi ale zaszkodzić nie powinno. Obecnie mapy w silnikach są przystosowane do większości znanych odmian paliwa i silniki same przestawiają się na inne ilości oktanów. yhy, syf w kolektorze fsi to wina konstruktorów a nie paliwa, dali 4 liter przy odmie i tyle. Tyle że to problem ogólnie w N/A z bezpośrednim wtryskiem, z tego co wiem, toyota też przez to przechodziła. Nie wiem na jakiej podstawie cewki miały by wcześniej padać. Pod tym względem paliwo o wyższej ilości oktan jest cięższe w zapłonie więc teoretycznie bardziej obciąża układ zapłonowyKonstrukcja odmy czy nagar, nie było to problemem jak samochód regularnie był używany zgodnie z przeznaczeniem czyli jezdzil dynamicznie na trzy silniki fsi w moim zyciu nie mam sie czego przyczepić w tej kwestii. Co do cewek to wydaje mi się że mogą być dostosowane do zapłonu suchego paliwa. Nie jestem fachowcem aż takim by to wyjaśniać ale jak kupiłem moją z przebiegiem 15tys km to zacząłem lać 95 i dwie cewki szlag trafił. Najpierw jedna, wymieniłem. Po dwóch dniach kolejna wiec wymieniłem wszystkie. W serwisie mechanik mnie poinformował by lać tylko 98 i kłopotu z cewkami nie będzie. No i miał chyba racje bo nie mialem więcej kłopotu. Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez Mikołaj N 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13745 Napisano 18 Kwietnia 2016 Konstrukcja odmy czy nagar, nie było to problemem jak samochód regularnie był używany zgodnie z przeznaczeniem czyli jezdzil dynamicznie haha tutaj racja, silnik powinien pracować w pełnym zakresie obrotów tak samo jak praca w tym zakresie powinna być bezpieczna, stąd w seryjnych silnikach ograniczniki obrotów. Przeciętnie ok 70% czasu silnik korzysta z niskiego i średniego zakresu obrotów. Odma jest niedopracowana i tyle, tak samo jak było z pierścieniami w pierwszych tsi/tfsi 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #13746 Napisano 18 Kwietnia 2016 Można w sumie było ją wywalić. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #13747 Napisano 18 Kwietnia 2016 Raczej nie. Poprostu nic nie poprawi ale zaszkodzić nie powinno. Obecnie mapy w silnikach są przystosowane do większości znanych odmian paliwa i silniki same przestawiają się na inne ilości oktanów. Niekoniecznie. Magazyn WRC przeprowadził test, polegający na zasileniu silnika strojonego pod 95 benzyna 98. Próby na hamowni wykazały spadek mocy. Wprawdzie niemożliwy do wyczucia, około 1-2% ale jednoznacznie i powtarzalnie były to spadki mocy. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 723 #13748 Napisano 19 Kwietnia 2016 to może wynikać z cięższego zapłonu 98. samo przestawienie sie komputera na inne paliwo tez trwa pewien czas - kilkaset km. Być może zależy to też od konkretnego silnika 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelo 26 #13749 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Czyli jak tankowalem 102 oktanową, to auto tracilo moc?Mi się wydawało, że lepiej jedzie... Hehe tak to jest jak człowiek sobie coś wmawia Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Angelo 0 Przyjaźń jest wszystkim. Przyjaźń to coś więcej niż talent. Więcej niż władza. Prawie się równa rodzinie. Nigdy o tym nie zapominaj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3916 #13750 Napisano 19 Kwietnia 2016 A co jeśli pół baku ma się zalane Pb95 a pół Pb98 ? komputer zgłupieje i rozpocznie procedurę odliczania i autodestrukcji pojazdu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach