lewandek 56 #2526 Napisano 1 Lipca 2008 Przejedz sie kiedys zadbanym Mercedesem W126 z silnikiem V8, a potem przesiadz sie do swojego Mondeo - tylko napisz koniecznie, jak wrazenia. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sabuniek 182 #2527 Napisano 2 Lipca 2008 A jaki model SLa kupil? SL 500, rok 91 przebieg obecnie 230 000, i jeździ:) 0 PAM 005 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #2528 Napisano 2 Lipca 2008 Tak czulem, ze opis zadowolonego uzytkownika SLa pasuje do W129, za to w ogole nie pasuje do W230, czyli nowszego modelu, z ktorym sa wieczne problemy 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #2529 Napisano 2 Lipca 2008 Tak czulem, ze opis zadowolonego uzytkownika SLa pasuje do W129, Chyba R129 :roll: 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Structural 0 #2530 Napisano 2 Lipca 2008 auta niemieckie nie są już tak dobre, jak kiedyś o czym świadczą rankingi awaryjności... najbardziej niezawodne są auta japońskie i legendy o niemieckiej solidności i niezawodności można schować póki co głęboko do szafy Myślę, że takie kategoryczne stwierdzenia trzeba nieco zrelatywizować, a do wyników takich rankingów podejść z pewnym dystansem. Nie wiem, czy to "legendy o niemieckiej solidności i niezawodności", czy może patriotyzm niemieckich przedsiębiorców, a może rzeczywiście ich głupota i chęć wurzucania pieniędzy sprawiają, że ogromna większość aut flotowych w Niemczech to VW, Audi, Mercedesy i BMW. Pierwszą nie-niemiecką marką w rankingach popularności samochodów słuzbowych jest... Volvo (oczywiście też jadące na legendzie, którą należy włożyć między bajki ) Auta flotowe wyróżniają się dwiema podstawowymi cechami:po pierwsze, na co dzień nikt o nie nie dba, a przebiegi mają zwykle niemałe;po drugie, są regularnie serwisowane w autoryzowanych stacjach, a wszystkie naprawy dokonywane są oficjalnie - na rachunek (i trafiają nieuchronnie do statystyk) Są takie modele samochodów, wśród których 2/3 nowo rejestrowanych w Niemczech egzemplarzy to auta firmowe. Dla ułatwienia podam, że nie należy do nich Toyota Corolla. A te proporcje wcale nie są wbrew pozorom bez znaczenia: w maju 2008 zarejestrowano w Niemczech 275.259 nowych samochodów, z czego tylko 41,3% przypadło na osoby prywatne (!). A kto jeździ tymi niezawodnymi japończykami z pierwszych miejsc rankingów niezawodności? Przede wszystkim są to samochody prywatne, kupowane często przez ludzi młodych, średnio zamożne rodziny oraz emerytów. Nie jeżdżą oni zbyt wiele, o swoje pojazdy raczej dbają (wiadomo - co własne to własne), a jak już im przyjdzie coś naprawiać, to szukają tanich zamienników poza autoryzowanymi warsztatami, naprawiają co się da (o ile się da) we wlasnym zakresie lub wcale. Nie chcę podważać tutaj świętych niemieckich statystyk, ale uważam, że trzeba mieć spojrzenie nieco szersze i być otwartym także na subiektywne argumenty. Jak powiedział kiedyś Churchil: "nie wierz żadnym danym, których sam sie sfałszowałeś" 0 Pozdrawiam serdecznie - Jan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sabuniek 182 #2531 Napisano 2 Lipca 2008 Tak czulem, ze opis zadowolonego uzytkownika SLa pasuje do W129, Chyba R129 :roll: Zgadza sie, R129. 0 PAM 005 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deemahn 1 #2532 Napisano 2 Lipca 2008 Biorąc pod uwage, ze Toyota jest swiatowym lideremakcji seriwsowych i ma na swoim koncie jednorazowewezwanie wadliwie wykonanych 1,5 miliona samochodowto faktycznie jakosc az bije po oczach 0 TAG Indy 500, Samurai white&black, Delbana, Heuer Carrera, Certina DS Podium RK i troche kwarcu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deemahn 1 #2533 Napisano 2 Lipca 2008 bo moje samochody przy 100 km/h maja jakies 2000 obrotow.Pzdr.to raczej kwestia doboru przelozeniaa nie odmiany jednostki napedowej. 0 TAG Indy 500, Samurai white&black, Delbana, Heuer Carrera, Certina DS Podium RK i troche kwarcu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zaman 37 #2534 Napisano 2 Lipca 2008 Biorąc pod uwage, ze Toyota jest swiatowym liderem akcji seriwsowych i ma na swoim koncie jednorazowe wezwanie wadliwie wykonanych 1,5 miliona samochodow to faktycznie jakosc az bije po oczach Volvo też "lubi" podobne akcje :wink: 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #2535 Napisano 3 Lipca 2008 bo moje samochody przy 100 km/h maja jakies 2000 obrotow.Pzdr.to raczej kwestia doboru przelozeniaa nie odmiany jednostki napedowej. Jasne...Pokaż mi takie 1.6 :roll: :roll: :roll: i jeszcze jak się wygrzebuje z obrotów żeby wyprzedzić szczególnie z 5 biegu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jędrek_38 19 #2536 Napisano 3 Lipca 2008 to raczej kwestia doboru przelozeniaa nie odmiany jednostki napedowej. Nie,no co ty. Silnik musi byc odpowiedni do takich przelozen. Moment, i takie tam. Nie da rady ustawic jednostki 80 konnej do takich parametrow.Pzdr. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #2537 Napisano 3 Lipca 2008 Autentyk ponoc, przekazany kanalami branzy dealersko-motoryzacyjnej. Paniom ku przestrodze, panom ku nauce... )) Piatek, godziny dobrze popoludniowe, niedlugo zamykaja. Do salonu Rowinski & Wajdemajer na Targówku wkracza elegancki, nieco juz starszy, ale pelen wigoru pan. Towarzyszy mu, cytuje: niewiarygodnie obledna d*pa (oczywiscie w wieku jego potencjalnej córki). Chwile kreca sie pomiedzy wystawionymi samochodami, po czym pan zwraca sie do sprzedawcy z pytaniem, czy znalazlby dla pani cos równie pieknego jak ona. Sprzedawca przytomnie odpowiada, ze na cos równie pieknego nie ma szans, ale moze zaproponowac jakies tam nieduze Audi.Audi sie pani podoba, w zwiazku z czym nastepuje festiwal dobierania wyposazenia, na zasadzie: "kochanie, bierz co chcesz". Po skompletowaniu wyposazenia jak z bajki, podpisuja zamówienie - wszystko jak najbardziej correct. W koncu pojawia sie kwestia zaliczki. Pan oswiadcza, ze ma przy sobie 1000,- zl, kasa wedruje na stól. Sprzedawca niesmialo wtraca, ze bedzie to samochód wykonany na specjalne zamówienie, w zwiazku z czym zaliczka wyniesie 10 % wartosci, a zatem cos kolo 10 tysiecy. Pan bynajmniej sie nie wzbrania, tylko w zwiazku z brakiem gotówki zostawia tysiac, a co do reszty, prosi o podanie konta by zalatwic to przelewem. Panstwo wychodza.Poniedzialek rano. Tuz po otwarciu salonu ponownie zjawia sie ten sam pan (tyle ze juz sam) i prosi o zwrot owego tysiaka, poniewaz jak szczerze wyznaje, chcial sobie po prostu poruchac......MISTRZ :):D Podobno nie bardzo chcieli mu oddac, bo jednak umowa podpisana, az sprawa ostatecznie oparla sie o prezesa. Temu, jak to uslyszal, szczeka opadla, ale bardzo sie ubawil. Stwierdzil jednak, ze przyjemnosci kosztuja i ostatecznie oddali facetowi 500,- 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deemahn 1 #2538 Napisano 3 Lipca 2008 Jasne...Pokaż mi takie 1.6 :roll: :roll: :roll: i jeszcze jak się wygrzebuje z obrotów żeby wyprzedzić szczególnie z 5 bieguNie mylmy dwoch systemow walutowychaby silnik pracowal z predkoscia obrotowa 2000 przy 100 km/h nie musi byc big blockiem 7,2 V8. Przy szesciobiegowej przekladni jest to do wykonania w wiekszosci 1.6.Druga kwestia jest jego elastycznosc, ale nie przypominam sobieabym na ten temat zabieral glos, chyba, ze cos mi umknelo.A ze no "replacement for displacement", to prawda tak starajak i to, ze wszyscy w tym kraju najlepiej sie znaja na motoryzacji . 0 TAG Indy 500, Samurai white&black, Delbana, Heuer Carrera, Certina DS Podium RK i troche kwarcu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #2539 Napisano 3 Lipca 2008 Oczywiscie - jest to do wykonania nawet w przypadku auta o znacznie mniejszej pojemnosci. Wskaz tylko prosze, seryjnie produkowane 1,6, ktore umozliwia poruszanie sie z predkoscia 100 km/h przy obrotach 2000 obr/min. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deemahn 1 #2540 Napisano 6 Lipca 2008 np. C4 1.6 HDI albo A3 1.6 FSi,nawet corsa 1.3 cdti 0 TAG Indy 500, Samurai white&black, Delbana, Heuer Carrera, Certina DS Podium RK i troche kwarcu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek 3 #2541 Napisano 6 Lipca 2008 Wskaz tylko prosze, seryjnie produkowane 1,6, ktore umozliwia poruszanie sie z predkoscia 100 km/h przy obrotach 2000 obr/min.Audi 80 1,6 1983 ze skrzynią 4+E (5 bieg o bardzo ekonomicznym przełożeniu). 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jędrek_38 19 #2542 Napisano 6 Lipca 2008 Tylko ile te auta maja wtedy mocy? Czy jest mozliwe wyprzedzenie wtedy, czegos innego niz furmanka?Pzdr. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #2543 Napisano 6 Lipca 2008 np. C4 1.6 HDI , nawet corsa 1.3 cdtipisaliśmy zdaje się o benzynach...Wskaz tylko prosze, seryjnie produkowane 1,6, ktore umozliwia poruszanie sie z predkoscia 100 km/h przy obrotach 2000 obr/min.Audi 80 1,6 1983 ze skrzynią 4+E (5 bieg o bardzo ekonomicznym przełożeniu). :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: A jak się włączało ten nadbieg? Tylko ile te auta maja wtedy mocy? Czy jest mozliwe wyprzedzenie wtedy, czegos innego niz furmanka?Pzdr. W dieslu tak...w benzynie po jakiejś minucie dopiero.... :smile: :smile: Ogólnie konkluzja dyskusji jest taka (czy raczej mój i Lewandka zamysł) jest taki, że aby auto miało "dół" musi mieć albo turbo albo pojemność.A i tak, żeby turbo "napompowało" musi mieć trochę gazów (obrotów) - i nic nie zastąpi np.: 5.0 gdzie od 1000 z groszem to na prawdę idzie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek 3 #2544 Napisano 7 Lipca 2008 Bo moi rodzice mieli takie Audi. Audi stosowało takie skrzynie do początku lat 90. Można było wybrać samochód z klasyczną piątką lub biegiem ekonomicznym. Włączało się normalnie, jak piąty bieg, różnica była tylko w przełożeniu.W wersjach z biegiem ekonomicznym była dodatkowo kontrolka sugerująca zmianę biegu na wyższy i "wskaźnik ekonomiczności jazdy". 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kojiro 127 #2545 Napisano 11 Lipca 2008 (edytowane) . Edytowane 7 Stycznia przez Kojiro 0 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #2546 Napisano 11 Lipca 2008 Panowie, co byscie doradzili, w wyborze miedzy pierwsza wersja Audi A3, a BMW E36 Compact? Ktos ma doswiadczenia? Chce sobie kupic jedno z tych aut, nie zdecydowalem sie jeszcze na wersje silnika. Chetnie poslucham wszystkich argumentow. Pozdrawiam Z minusów A3 to na pewno mało miejsca z tyłu bo to podłoga od G IV, z plusów prosta jak cep budowa zawieszenia (belka/ macperson), dużo zamienników z Leon/Bora/Octa/Golf Za A3 przemawia tez paleta silników od rewelacyjnych TDi po 225 KM w S3 z 1.8 T E36 C - jak dla mnie największy minus to tylne zawieszenie od E30 (w sensie prostoty a nie używania) i z drugiej strony to trochę nie ta klasa - E36 to jest odpowiednik Golfa III... Brak fajnego diesla, awaryjne głowice w 6-cylindrówkach (ale bez przesady) tylko nie wiesz po kim masz auto.... IMO A3 będzie lepiej wykonane, na pewno z przodu ma więcej miejsca.Była wersja z 5 drzwiami - jak masz dzieci to jak znalazł... Natomiast jeżeli jesteś sam to brałbym E36 - napęd na tył to jest to... !!!!!+ dzwięk R6 to jest to. Jeżeli praktyka i ekonomia to A3 w 110KM TDI 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kojiro 127 #2547 Napisano 11 Lipca 2008 (edytowane) . Edytowane 7 Stycznia przez Kojiro 0 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #2548 Napisano 12 Lipca 2008 Czy na pewno wybralem najlepsze propozycje w okolicach tych 12k, plus minus ? Taki wybór jest bardzo trudny....Ile masz km do pracy?Czy ma znaczenie koszt dojazdu? Moim zdaniem A3 za 12 tys będzie trupem, lepiej poszukaj zadbanej e30 z Niemiec wtedy.... Może zamiast A3 jakieś Polo - łatwiej sprzedać.... Ktoś na bazarze sprzedawał używanego Forda - chyba z klimą - jak na rok to może takie coś kup.... W tej cenie nastaw się, że na dzien dobry wsadzisz jakieś 2 tyś w auto (rozrząd [przy BMW odpada], jakies klocki, coś tam z pierdołek....Pomyśl tez nad ubezpieczeniem? Tylko OC ? Ile masz lat? Jakie zniżnki? Do 12 tyś to bym chyba poszukał Golfa II w TD albo GTI 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #2549 Napisano 12 Lipca 2008 To ja moze napisze cos o E36 Compact (316i)Moja ladniejsza polowa porusza sie takim juz prawie 2 lata. Autko kupione z Niemiec, z przebiegiem 192 tys km, aktualny przebieg 225 tys. W aucie wymienilismy: amortyzatory, klocki, sonde lambda, jeden czujnik ABS, olej i filtry. Jest to typowe autko, do ktorego lejesz benzyne i jezdzisz, komfort i wyposazenie nie sa rewelacyjnie jak na XXI, jakosc plastikow tez nie zabija, a sposob wlaczania swiatel jest mocno archaiczny, ale zlego slowa nie moge o tym aucie powiedziec. Kolejna zaleta to tylny naped Mysle, ze do 12 tys z powodzeniem cos znajdziesz, nasze kosztowalo 2 lata temu w sumie jakies 10 tys, teraz jest pewnie warte 6-7. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fansei 38 #2550 Napisano 12 Lipca 2008 Cześć ! Czy ktoś z szanownych kolegów sprowadzał dla siebie autko z USA , a może korzystał z usług jakieś firmy ( np.: Carpaka z Mikołowa ) , bo co raz bardziej mnie korci przy tym kursie dolara .Jak macie jakies doświadczenia w tej materii to bardzo proszę Was o info . Pozdro 0 Seiko Ninja Limited EditionSeiko Orange Samurai Limited EditionSeiko Black Samurai dwie sztukiSeiko White SamuraiSeiko Orange MonsterSeiko SARB001Seiko Black Bullet i jeszcze kilka Seiko i Citizenów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach