ASO'y na ogół nie ogarniają automatycznych skrzyń. Trzeba podjechać do fachowca od takich skrzyń (np. jedyny mi znany nie robi niczego innego tylko skrzynie aut.).
Majster mówi, że wszystkie części i robocizna powinny się zamknąć poniżej 2tyś (w tym chyba wysprzęglik) i ponoć starczy na zawsze. Znaczy tylko sprzęgło się będzie zużywać (ale, sprawdzone, sprzęgło się świetnie i tanio regeneruje). Chodzą słuchy, że taki zestaw ze sztywnym kołem ostrzej "bierze" i niektórzy twierdzą, że trochę telepie samochodem na niskich, ale innym nic nie telepie.
Koleżanka ma Mondeo, jakiś 2002-2004 rocznik, 2.0TDCi. I jam jest pan, który ją wywiódł z ASO, domu finansowej niedoli. Dzięki temu zamiast kupować nowe ma regenerowane wtryski i sprężarkę (taką co się nie da regenerować, bo ma zmienna geometrię ). Teraz przyszła kryska na dwumas i sprzęgło. Sam nie wiem namawiać ją by założyła dwumas (zmiennik, chyba LUK) czy tez zasugerować zestaw Valeo z jednomasowym kołem zamachowym i dopasowanym do tego (pod względem tłumienia drgań skrętnych) sprzęgłem? Robił ktoś taka konwersję?
Oj nie każdy, właśnie znam przypadek jak sie "kółko przekręciło" pomimo uzycia blokady - ludzki błąd. Działo sie to w ASO, samochód był (na szczęście) pogwarancyjny. Skończyło się wizytą u przysłowiowego pana Mietka, który - używając narzędzia mierzącego położenie tłoka i danych z książki - poustawiał wszystko jak należy. W ASO Peugeota sa tacy mistrzowie - pewnie by chcieli wymienić silnik na nowy Karczochrulez, tylko nie ruszaj klocków hamulcowych w nowych samochodach - walić zaciski, można stracić dłoń.
Karczochrulez - koleżance znów sie spaliła żarówka w Clio, może wpadniesz i wymienisz Ogólnie trzeba podchodzić rozsądnie. Wiadomo, że jak ktos cos robi często to ma wprawę i (prawdopodobnie) narzędzia. Z drugiej strony samochód (jakiej by nie był klasy) to nie wielki zderzacz hadronów i myślący, zaufany mechanik powinien sobie poradzić. Taki rozrząd - lepiej jak mechanior nie ma hipernarzedzia do blokowania 2 kółek ale wie o co chodzi. Czasem ten "wyspecjalizowany, autoryzowany" nie wie co zrobić jak mimo tego przyrządu cos sie jednak przesunie (bo miał gorszy dzień i źle załozył). Faktem jest, że teraz elektronika wymusza specjalizację, wymusza tez kupowanie nowszych samocodów, bo sie podejrzanie często sypie (co uważam za celowe działanie producentów).
A nie da sie wymienić łożysk bez piasty? Właśnie wróciłem z przejażdżki takim małym suvem/crossoverem Wiecie, samonośne nadwozie, silnik 1,7, stały napęd 4x4, blokada różnicowego międzyosiowego, małe, zwrotne, tanie, Łada Niva. Może zostawić osobówkę i dokupić Nivę za kilka tys!?
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.