Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Obecnie Focus i jak wyżej - w zasadzie problem zaparowanej przedniej szyby nie istnieje.Innych szyb też. I to nie dlatego, że jest elektrycznie podgrzewana (używam tego tylko, jak mi się skrobać nie chce), ale wentylacja działa dużo lepiej, niż w tych wyżej wymienionych.

Na to nie masz wpływu :) Też o tym nie wiedziałem, ale czy włączysz, czy nie, to przy temp. poniżej 4*C przednia szyb + lusterka same się włączają, nawet jak nie jest włączone na panelu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o nawiewy to w ostatnim Avensisie (3,5 :) ) w ogóle jest dramat. Ostatnio jadąc w góry, pasażerom z tyłu zrobiło się chłodno i jedyne co mogłem powiedzieć to sorry. Toyota nie przewidziała ani jednego nawiewu na tył. Trochę słabo bo to jednak nie są aż tak budżetowe auta.

 

A co do nawiewu na szybę, jak jest mocno zaparowana to i tak najlepiej ręcznie odpalić nawiew na przednią szybę bo automat nie domaga. Przynajmniej w przypadku mojej sztuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na to nie masz wpływu :) Też o tym nie wiedziałem, ale czy włączysz, czy nie, to przy temp. poniżej 4*C przednia szyb + lusterka same się włączają, nawet jak nie jest włączone na panelu. ;)

 

Wiem, ale wystarczy guzikiem wyłączyć i tyle.

U mnie odpala się kombo, przód, tył, lusterka i pewnie razem z nimi dysze spryskiwaczy. Przód po jakimś czasie sam się wyłącza, ale i tak często to nie jest potrzebne, jeśli szyba jest czysta.

Edited by rradek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie( i Panie oczywiście, też, jeżeli tu zaglądają też) !

Czy któryś z Was miał na co dzień styczność z hybrydową RAV4 (tą po lifcie - 2,5L)? W 80% jeżdżę po zakorkowanym mieście i coś mnie naszło, że może to byłby dobry wybór. 

Ogólnie to szukam SUVa z automatem do 160tyś i na tapecie są : tiguan benzynowy, cx-5 2.0 benz. (2,5l jest niestety za droga), używany GLC (tu już o wiele łatwiej o diesla 2.0), oraz 1-2 letni XC60 (poprzedni model).

Z wyglądu faworytem jest CX-5, choć w topowej wersji i automatem kosztuje 158 i nie chcą dać ani grosza rabatu, a do  egz.z 2017 dodają jedynie komplet kół na zimę..  Tiguan ma zdecydowanie najwięcej miejsca i najlepsze multimedia (mazda nie ma nawet za dopłatą android auto).  GLC - tylko używany, co jednak niesie ze sobą ryzyko dodatkowych kosztów.  RAV-4 w hybrydzie wydaję się i dynamiczna (przynajmniej na papierze) i całkiem oszczędna...

Ktoś coś może doradzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie polecam się przejechać. Przekładnia planetarna jest bezstopniowa co jedni nienawidzą (np ja), a innym zupełnie nie przeszkadza. Poza tym to bardzo ciekawe auto.

Ale wybrałbym Mazdę CX-5, ale szarpnąłbym się mimo wszystko na 2,5. Wolnossące 2,0 ma stanowczo za mało momentu do tak dużego auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RAV4 hybryda mniej spali niż porównywalny 2.0, ale hybryda droższa w zakupie przez pojemność 2.5 czyli wyższą akcyzę 18,6 %. Analogicznie jak z dieslami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie hybrydowa RAV4 nie jest droższa... CX-5 skypassion (oczywiście czerwona)2.0 automat to 158 tys. (zero dyskusji o upuście) a 2,5 to 166 tys.

RAV4 prestige z 2017 można za za 150 wyrwać, a 4wd ok 160. Tylko ta CVT... Ponoć da się z nią żyć, tylko nie wolno wciskać gazu do dechy.  Nota bene

mazda, jak się ją przyciśnie, też się wysoko wkręca i zbyt cicha nie jest...

Kusi mnie GLC, bo to już "półka wyżej" - ale jak pisałem - tu już używka i trzeba brać z wyp. jaki tam jest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym „zero dyskusji o rabacie” - zrobiłeś zapytanie u innych dealerów i każdy tak odpowiedział? Jeśli tak, to jestem zdziwiony, a jeśli nie - to tak zrób (napisz maile z preferowaną konfiguracją do kilku, nawet z odległych województw - czasem opłaca się pojechać po auto gdzieś dalej).

Ja ze swojej strony polecam XC60, którym sam jeżdżę od roku. Poprzedni model kupisz u dealera, z oferty używanych. Za 150k będzie całkiem fajnie wyposażona wersja.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety z Mazdami tak jest. Jak 2 lata temu chodziłem po salonach to w każdym tak samo i przez to później tez tak trzymają cenę przy używkach. Suma Summarum jak się nią przejechałem to zachwyt szybko minął. Głośne to cholernie i środek nie zachwycał (pisze o nowej 3ce). Wybrałem ten którego nawet nie brałem pod uwagę. Na tym zakończyłem jazdę japoncami. Przyjemność z jazdy zwyciężyła nad niezawodnością.

Ja bym się zastanowił faktycznie nad XC60 ale do zestawienia dorzuciłbym tez nowa Kugę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem do jednego dealera w Katowicach. Potwierdził to samo co mówią we Wrocławiu. Nie istnieje takie pojęcie jak "rabat",  Do auta za 170 tysięcy dodają jedynie komplet kół zimowych (warty ok 7 tyś) w ramach wyprzedaży rocznika 2017... (czyli 4% rabatu)...

Widać czują się mocni :)

Akurat wybór XC60 jest spory, tylko prawie same diesle (benzyny były mocniejsze i droższe), a jak pisałem - u mnie 80% to miasto i dość krótkie odcinki...

Ty masz może silnik D4? (D3 nie biorę pod uwagę)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety w Maździe tak jest. Jak kupowałem Mazdę MX-5 to nawet kół nie dostałem, jedynie gwarancję gratis na dodatkowe dwa lata i konsolę PlayStation 4 jako bonus. A rozmawiałem z kilkoma dealerami, wszędzie to samo.

 

Co do Volvo, to ich silniki benzynowe, szczególnie te mocniejsze (T5 i T6) są bardzo paliwożerne. IMO diesel D4 jest w XC60 idealnym wyborem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A salony np. Niemczech? Też mają taką politykę?

 

Tak, ja mam D4 i moim zdaniem jest to świetny kompromis między osiągami a spalaniem.

Choć przy Twojej jeździe rzeczywiście benzyna się nasuwa od razu na myśl.

Przejrzyj tutaj: https://volvo.dekra.pl/index.php?l5_sort=cena_gielda&l5_dir=A

Może coś Ci się spodoba. Te ceny można jeszcze negocjować.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak jest w innych krajach. Ale w Polsce naprawdę w Maździe są twardzi. Kupowałem na przestrzeni lat z 15 nowych samochodów, prywatnie i firmowo i poza Mazdą nigdy nie dostałem mniej niż 10% upustu na japońskie i 15% upustu na niemieckie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie hybrydowa RAV4 nie jest droższa... CX-5 skypassion (oczywiście czerwona)2.0 automat to 158 tys. (zero dyskusji o upuście) a 2,5 to 166 tys.

RAV4 prestige z 2017 można za za 150 wyrwać, a 4wd ok 160. Tylko ta CVT... Ponoć da się z nią żyć, tylko nie wolno wciskać gazu do dechy.  Nota bene

mazda, jak się ją przyciśnie, też się wysoko wkręca i zbyt cicha nie jest...

Kusi mnie GLC, bo to już "półka wyżej" - ale jak pisałem - tu już używka i trzeba brać z wyp. jaki tam jest...

 

mozesz powiedziec gdzie wyczytales, ze nie mozna wciskac gazu do dechy przy skrzyni CVT? Jezdze na takiej i procz buczenia, gdyz silnik jest na wysokich obrotach, nic wiecej sie nie dzieje.

 

Na pewno bedzie palic w miescie mniej jak wybierzesz hybryde. Nie mam SUVa a hatchback. Zima 5l/100KM miasto i poza to samo. Latem w miescie najlepiej mialem 4l/100KM, ale wkurza to ludzi na drodze bo wolno sie zbieram z swiatel. 


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozesz powiedziec gdzie wyczytales, ze nie mozna wciskac gazu do dechy przy skrzyni CVT? Jezdze na takiej i procz buczenia, gdyz silnik jest na wysokich obrotach, nic wiecej sie nie dzieje.

 

 

 

No właśnie w tym problem, że nic się nie dzieje. A ja chciałbym żeby samochód poza wyciem jeszcze dodatkowo przyspieszał  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie napisałem, że nie można wciskać do podłogi. Po prostu lepiej tego nie robić dla komfortu akustycznego...

Jaki typ napędu hybrydowego masz?  Ten z RAV4 z silnikiem 2,5l to ten sam, który montują w Lexusach (tylko tam ma ok 30km więcej).  Gdzieś na zagranicznym filmie obejrzałem, że testujący twierdził, że silnik przy CVT wyje niemiłosiernie, ale zapas mocy jest na tyle duży, iż gaz an maxa wciska się sporadycznie.  Wg użytkowników, w trybie sport ta hybryda do setki rozpędza się szybciej niż 8,3, jak obiecuje producent (niektórzy twierdzą że i w 7,5s)

I dlatego mnie ta hybryda, pomimo topornego wyglądu dechy dość mocno kusi.

Spójrzcie na ten film, czy wg Was tutaj "nic się nie dzieje"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie mam aspiracji do sportowej jazdy... Zdaję sobie sprawę, że przy masie ok 1,7t w mieście auto pewnie palić bliżej 7-8, ale dla mnie osobiście to byłby wynik świetny. Obecnie mam ix35 z wolnossącym 1,6 i przy 100% dojazdach do roboty w godzinach szczytu żłopie ok 13L.  Zresztą kiedyś jeździłem coltem 1.0, który ważył mniej niż tonę i tak wychodziło prawie 10... Taki urok, jak masz 20 cykli świetlnych na 9km trasie...

Przy czym zaznaczam, iż spalanie dla mnie wcale nie jest priorytetem, jeśli chodzi o wybór auta...

 

Do tej pory faworytem był tiguan z DSG, ale tutaj odstrasza obecnie 7 miesięcy oczekiwania (a może się wydłuża) i wątpliwa trwałość silników TSI. 

VW chyba napatrzył się na Rolexa z tym czasem oczekiwania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Nota bene

mazda, jak się ją przyciśnie, też się wysoko wkręca i zbyt cicha nie jest...

Ja to chyba z jakichś innych czasów jestem kiedy to wkręcanie na wysokie obroty to był plus, a nie minus

 

Taplaltakl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Tiguana czeka się max 3 miesiące obecnie. Zdecydowanie się skrócił po pojawieniu się Skody Karoq.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak z japońskimi autami premium, typu Lexus, ale w ogóle zauważyłem, że w segmencie średnim, to japońce jakoś nie przykładają się do wentylacji i klimatyzacji. Zawsze to jakoś mało efektywnie działało, a miałem Mazdę, Toyotę i Hondę.

 

Obecnie Focus i jak wyżej - w zasadzie problem zaparowanej przedniej szyby nie istnieje.Innych szyb też. I to nie dlatego, że jest elektrycznie podgrzewana (używam tego tylko, jak mi się skrobać nie chce), ale wentylacja działa dużo lepiej, niż w tych wyżej wymienionych.

No a w rezerwie (chociaż nigdy go nie używałem), na panelu jest jeden przycisk, który cały nadmuch + ogrzewanie daje na przednią szybę. Wtedy nie ma zmiłuj, wir jest taki, że para momentalnie znika.

Coraz więcej samochodów ma instalowany czujnik wilgotności ). Kiedyś było to raczej premium lecz ostatnio zauważyłem również ze na przykład Hyundai I30 ma to instalowane. Wraz z innymi czujnikami jest on montowane w uchwycie lusterka. Generalnie Ford (z Focusem na czele) wiedzie prym w rozwoju tej technologi. Taki lepszy Focus ma 11 czujników zainstalowanych w panelu pod lusterkiem. Ciekawostka jest ze te panele w związku z tym wymagają ogrzewania - można przyjrzeć się i zobaczyć ogrzewania panelu lusterka tak jak na tylnej szybie.

 

Automatyczne klimatyzuje bez modułu wilgotności po prostu ustalają temperaturę kabiny w oparciu o punkty pomiarowe temperatury. Jeżeli jest czujnik wilgotności to priorytet ma szyba a potem kabina.

Edited by switch107

nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety w Maździe tak jest. Jak kupowałem Mazdę MX-5 to nawet kół nie dostałem, jedynie gwarancję gratis na dodatkowe dwa lata i konsolę PlayStation 4 jako bonus. A rozmawiałem z kilkoma dealerami, wszędzie to samo.

 

Co do Volvo, to ich silniki benzynowe, szczególnie te mocniejsze (T5 i T6) są bardzo paliwożerne. IMO diesel D4 jest w XC60 idealnym wyborem.

Ponad Rok temu (jak jeszcze nie wiedziałem że zostanę ojcem:) ) przymierzałem się do mazdy mx 5 to w salonie w Warszawie usłyszałem ze mogę dostać 2 max 3%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak z japońskimi autami premium, typu Lexus, ale w ogóle zauważyłem, że w segmencie średnim, to japońce jakoś nie przykładają się do wentylacji i klimatyzacji. Zawsze to jakoś mało efektywnie działało, a miałem Mazdę, Toyotę i Hondę.

 

Mam Lexusa z 2016 i jest dokladnie tak jak piszesz. Tylna szyba zawsze zaparowana ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o nawiewy to w ostatnim Avensisie (3,5 :) ) w ogóle jest dramat. Ostatnio jadąc w góry, pasażerom z tyłu zrobiło się chłodno i jedyne co mogłem powiedzieć to sorry. Toyota nie przewidziała ani jednego nawiewu na tył. Trochę słabo bo to jednak nie są aż tak budżetowe auta.

 

A co do nawiewu na szybę, jak jest mocno zaparowana to i tak najlepiej ręcznie odpalić nawiew na przednią szybę bo automat nie domaga. Przynajmniej w przypadku mojej sztuki.

 

Nie prawda. Nawiew na tył znajduje się pod fotelami, szczególnie mocno działa jak ustawisz nawiew na nogi.  Od odparowania przedniej szyby jest, tak jak zauważyłeś ten przycisk który przekierowuje nawiew na nią i działa to skutecznie,

Wsiadam do auta, które jest po nocy lub po np. godzinnym postoju (zaparowana przednia szyba) i teraz:

 

- manual: włączam silnik i jadę (ewentualnie czekam chwilę)

- auto: włączam silnik i:

  - wyłączam "auto"

  - włączam nawiew na przednią szybę

  - ustawiam siłę nawiewu

  - ustawiam temp nawiewu

  - ustawiam prędkość osiągnięcia zadanej temp (wolno.srednio/szybko)

 

Jak w ciągu dnia wsiadam i wysiadam tak po 7-10 razy to by mnie ch.. strzelił od tego klikania za każdym razem, więc w okresie jesienno zimowym z klimy auto na siłę robie sobie manuala, który zawsze ma priorytet przedniej szyby i nigdzie nie wali gorącym prosto w twarz.

 

 

Generalnie, skoro automatyczna klima steruje różnymi nawiewami, temp, prędkością wentylatorów etc, to marzy mi się aby w końcu ktoś wymyślił programowalne tryby "ręczne". Czyli wciskam jeden guzik i wszystkie w/w czynności robią się same, wciskam "auto" i jest auto i tak w kółko do woli.

No i taki właśnie wymarzony przycisk znajduje się w nowym Avensis - pierwszy przycisk po lewej stronie nad panelem nawigacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U japońskich marek niewielkie rabaty.  W styczniu kupowałem Vitarę 1.6, przy  kwocie 70k, rabat w granicach 2k. U różnych dilerów, czy to gotówkowy czy w akcesoriach, czy tez jako opcja łączona.

 

Wieloryb przejedź się Suzuki Vitara S  , 1.4 turbo 140 KM, może sie wydawac niewiele, ale Vitara jest lekka i subiektywnie daje radę.  Do wyboru 2WD, 4WD,  manual,  automat hydrokinetyczny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.