Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Degustatorr Noir

Klub Miłośników Zegarków OMEGA

Recommended Posts

Po pobieżnym przejrzeniu sieci przed oddaniem zegarka wniosek był taki, że rozmagnesowanie w ramach gwarancji to nie codzienność u nich (szczególnie, że to były ostatnie dwa tygodnie tejże).

 

Miałem też na myśli rysy na szkiełku. Jeśli dostaję zegarek w gorszym stanie niż oddawałem (w jakimś tam aspekcie), to coś tutaj jest nie tak. Raz miałem podobną przygodę z Zibi - oddałem nowe Seiko na gwarancji, a dostałem ze śladami użytkowania (mikroryski na bezelu - ledwo widoczne, ale raczej nie powstały od wyciągania mechanizmu, tylko od noszenia). Co ciekawe wzięli się za naprawę dopiero wtedy, gdy im o sobie przypomniałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mateusz Dąbrowski

Cóż, wkładają zegarek do plastikowego pudełka i najwyraźniej grają potem nimi w hokeja - historii o zrysowanych szkiełkach już sporo widziałem. Pewnie jakaś polityka przekonywania do szafirowych modeli. Cóż, wolę 5 min z pastą, niż się gryźć z taką fuszerką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe jak Cię "podliczą':-) :-)

W życiu bym zegarka tam nie serwisował...

 

Wycena jest jak za standardowy serwis. widząc po częściach które zamówili to wszędzie koszt jest 0 PLN. (oprócz serwisu oczywiście za 2100 PLN). dzisiaj się odezwali po moich ponagleniach że zegarek ma być do odbioru 24.09. serwis nie jest na gwarancji, a w ramach kompletnego przeglądu mają obowiązek wymienić porysowane szkiełko + wypolerować kopertę i bransoletę więc zakładam że zegarek nie wróci w gorszym stanie :) obym się nie mylił.. jeśli będzie inaczej to pewnie mój charakter nie pozwoli mi tego puścić płazem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobne doświadczenia z SGP. Na gwarancji sądzę, że łaski nie robią, wiec warto oddać chociażby po to by uniknąć dodatkowych kosztów, natomiast po raczej bym udał się do swojego zaufanego zegarmistrza.

na gwarancji moim zdaniem to właśnie łaskę robią bo nie ma za to kasy - tuta zostawiam konkretne pieniądze za wykonaną usługę, więc logika by nakazywała się starać, by dostać zapłatę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mateusz Dąbrowski

Polska logika bo ja po takiej obsłudze gwarancyjnej więcej tam nie zawitam a i nie będę widział żadnego uzasadnienia w kupowaniu od nich nowego zegarka skoro serwis gwarancyjny to smutny żart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś zawitała pod mój dach najstarsza jak na razie naręczna Omega w moim zbiorze. Wiele przeszła, jakieś transplantacje po drodze były. Ale 1913 to jest to ;)

20140919_162130.jpg
20140919_162243.jpg
20140919_162154.jpg
20140919_162257.jpg
20140919_162140.jpg

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polska logika bo ja po takiej obsłudze gwarancyjnej więcej tam nie zawitam a i nie będę widział żadnego uzasadnienia w kupowaniu od nich nowego zegarka skoro serwis gwarancyjny to smutny żart.

Zgadzam się z Tobą Mateusz, po Twoich doświadczeniach już bym do nich na gwarancję nie odniósł zegarka..natomiast nie powinien być to powód by się zrazić do samej marki. zegarki nadal mają piękne :) poza tym chyba nie słyszałem samych zachwytów w temacie innych firmowych serwisów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na gwarancji moim zdaniem to właśnie łaskę robią bo nie ma za to kasy - tuta zostawiam konkretne pieniądze za wykonaną usługę, więc logika by nakazywała się starać, by dostać zapłatę. 

 

Tylko że w cenie zegarka z pewnością wliczony jest ewentualny serwis gwarancyjny, więc klient za niego płaci tak czy inaczej. Jeśli producent olewa serwis gwarancyjny (traktuje go jak smutną konieczność, bo zgodnie z prawem musi udzielić gwarancji) i robi go byle jak, to tylko źle o nim świadczy i z pewnością nie jest to zachętą do zrobienia kolejnych zakupów.

 

Prawda jest taka, że prawdziwe stosunek firmy do klienta (i nie dotyczy to tylko producentów zegarków) poznajemy wtedy, gdy coś się dzieje nie tak z produktem/usługą, a nie gdy miła pani biega z uśmiechem wokół nas, żeby tylko zrobić nam dobrze i sprzedać towar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mateusz Dąbrowski

@poiyut: podpisuje się rękami i nogami

 

@orlis: do marki jako takiej i tak jestem już zrażony trochę ich polityką cenową, co nie przeszkadza mi wielbić ich - szczególnie starego - wzornictwa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na gwarancji moim zdaniem to właśnie łaskę robią bo nie ma za to kasy - tuta zostawiam konkretne pieniądze za wykonaną usługę, więc logika by nakazywała się starać, by dostać zapłatę. 

Z punktu widzenia firmy nie powinno być różnicy pomiędzy usługą gwarancyjną i pogwarancyjną, bo jak zauważył któryś z kolegów, za usługi gwarancyjne płacimy w momencie zakupu nowego produktu, a za usługę pogwarancyjna płacimy po ich wykonaniu.  Natomiast z punktu widzenia klienta, naprawa gwarancyjna nam się "należy", ale przy usłudze pogwarancyjnej klient szuka usługi na dobrym poziomie przy jak najniższej cenie, co z kolei nie zawsze jak pokazują doświadczenia naszych kolegów prowadzi do SGP. 


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z punktu widzenia firmy nie powinno być różnicy pomiędzy usługą gwarancyjną i pogwarancyjną, bo jak zauważył któryś z kolegów, za usługi gwarancyjne płacimy w momencie zakupu nowego produktu, a za usługę pogwarancyjna płacimy po ich wykonaniu.  Natomiast z punktu widzenia klienta, naprawa gwarancyjna nam się "należy", ale przy usłudze pogwarancyjnej klient szuka usługi na dobrym poziomie przy jak najniższej cenie, co z kolei nie zawsze jak pokazują doświadczenia naszych kolegów prowadzi do SGP.

 

Nie powinno, w pełni się zgadzam. Ale niestety taka jest smutna praktyka w wielu firmach. Jeśli obsługa serwisowa czy to samochodu czy zegarka czy sprzętu muzycznego nie generuje w danym miesiącu zysku dla firmy to często jest robiona po łebkach, ja nie bronię w żadnym stopniu takich praktyk, po prostu komentuje to co zaobserwowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze ja dorzucę z autopsji.

Mam powszechny już "bezel misalignment" w ceramicznej Omedze PO.

Byłem w SGP zapytać czy da się to poprawić.

Pani zaniosła do zegarmajstra za szybką. (Majster się krzywi ;))

Wróciła i powiedziała że nie jest to wada i odchyłka mieści się w dopuszczalnej tolerancji ale oczywiście jak chcę to da się to poprawić, ale nie od ręki, że będę musiał poczekać jakieś 2 tygodnie.

Powiedziałem, że OK, ale nie chcę żeby grzebali, ciapali klejem i nie wiem co jeszcze tylko proszę o wymianę wkładki bezela na nową.

Pani znowu zaniosła do majstra za szybką. (Majster jeszcze bardziej się krzywi ;))

Po powrocie powiedziała mi że nie ma problemu, cena ok. 2000 zł za sam wkład ceramiczny.

Wtedy dopiero pokazałem gwarancję i powiedziałem że zegarek kupiony w styczniu tego roku.

Pani znowu poszła za szybkę. (Majster zaczął coś wymachiwać rękami - jest źle ;))

I wtedy dowiedziałem się że jednak nie da się tego poprawić bo muszą zamówić cały bezel.

Czas oczekiwania: 4 tygodnie na ekspertyzę + jakieś 2 tygodnie na sprowadzenie części.

 

Powiedziałem że dziękuję bardzo ale nie będę ryzykował i wyszedłem.

 

Po jakimś czasie przyzwyczaiłem się już do tego że bezel nie centruje, ale na każdą naprawę lub serwis na 100% będę wysyłał do Szwajcarii, chyba że przed przeglądem zamienię na jakiś inny :)

Edited by Mizu80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odebrałem dziś mojego Moonwatch'a z serwisu SGP. Muszę przyznać, że jestem zadowolony. Zegarek otrzymałem w stanie odświeżonym co zawiera się w cenie kompletnego przeglądu. Zostały wymienione wszystkie wskazówki, szkiełko, tubus, koronka, przyciski, uszczelki i jeszcze kilka części opisanych jako winding stem oraz fourth wheel.

Koperta i bransoleta zostały wypolerowane i wyglądają jak nowe, nie dopatrzyłem się żadnych oznak użytkowania. Zegarek prezentuje się rewelacyjnie (lepsze zdjęcia mogę wrzucić w weekend).
Wraz z zegarkiem otrzymałem wydruki potwierdzające wykonanie testu wodoszczelności oraz wykonaną regulację.

Dostałem rownież pokrowiec na zegarek sygnowany logo Omega, na pewno się przyda, ale mógłby być nieco lepszej jakości.

Koszt kompletnego przeglądu to 2170 pln, nie było dodatkowych kosztów.
Podsumowując: jestem zadowolony i życzyłbym sobie by wszystkie nasze zegarki wracały do nas w takim stanie (te na gwarancji jak i te po przeglądzie).

A teraz idę cieszyć się swoim odnowionym Moonwatch'em:)

post-63031-0-37962400-1411586387.jpg

post-63031-0-02773900-1411586388.jpg

post-63031-0-52935400-1411586388.jpg

post-63031-0-06059400-1411586389.jpg

post-63031-0-49342200-1411586389.jpg

post-63031-0-74099700-1411586389.jpg

Edited by orlis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mateusz Dąbrowski

To gratuluję i zazdroszczę wrażeń z serwisu.

 

Z ciekawości - wodoszczelność do jakiej wartości przetestowali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To gratuluję i zazdroszczę wrażeń z serwisu.

 

Z ciekawości - wodoszczelność do jakiej wartości przetestowali?

5 bar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mateusz Dąbrowski

To tym bardziej 'wielbię' serwis za sprawdzenie mojego tylko do 3. Najwyraźniej na gwarancji tylko tyle jest obiecane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że stare części i wskazówki zostały Tobie przez serwis zwrócone?


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam cen tego modelu na rynku, ale wydać przeszło dwa tysiące za serwis zegarka nie mieści mi sie w głowie, jaki był koszt części ?

Rozumiem, ze serwis należy wykonywać raz na 4 lata ?


Only vintage ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że stare części i wskazówki zostały Tobie przez serwis zwrócone?

Tak, są uwiecznione na zdjęciu w poście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam cen tego modelu na rynku, ale wydać przeszło dwa tysiące za serwis zegarka nie mieści mi sie w głowie, jaki był koszt części ?

Rozumiem, ze serwis należy wykonywać raz na 4 lata ?

Cena nowego po rabatach to ok 12900 pln

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz rozumiem, ze serwis musi kosztować....ale teraz masz na kilka lat spokój, a potem znowu trzeba sie łapać za kieszeń....


Only vintage ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mateusz Dąbrowski

Cena nowego po rabatach to ok 12900 pln

Teraz już chyba nawet więcej, bo katalogowo cena skoczyła tydzień czy dwa temu do ponad 17tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.