Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
kiniol

O WDZIĘKACH MARYNY...

Rekomendowane odpowiedzi


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę na południu ... Śląsk Cieszyński ....22 marca ...2020

post-92919-0-19389900-1584958306_thumb.jpg


Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się Jeep sprawuje?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek, przed południem Wroclaw dolnośląski, 23 marca

post-57457-0-57830600-1584961562_thumb.jpeg

Edytowane przez kobas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Lubań podobnie: zielono, słonecznie, ale wietrznie i chłodno  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeep jest bez zarzutu . Mam go 11 lat . Jedyna wada 9,8 l ropy bez względu gdzie . Automat.  super moment (490Nm), 190Km (1 na 10 kg wagi) silnik 2,8l niskoprężny. Pokonuje wszystko - krótki i wysoki, wszystkie rodzaje napędu. Zawieszenie z wranglera. Polecam - 120 tyś przejechane - udokumentowane. Teraz jeździ nim żona . Jestem zazdrosny ... :ph34r:  ;)


Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Chyba wysokoprężny...wink.png  Ja tylko na "gazie", myślałem więc, że może to benzyna i chciałem się coś dowiedzieć...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie to sinik diesla . Ma wprawdzie turbinę ale ona się włącza przy prędkości powyżej 115-120 km. To silnik konstrukcji amerykańskiej a nie te włoskie g...na co produkują dziś. Gaz się nie nadaje do jazdy w terenie. Tylko polecam diesel i automat. Ale nie taki jak z Landrowerów ;). To autko potrafi pokonać nasyp kolejowy, jeździłem nim korytem Sanu i na Biebrzańskich bagnach. I przy 27 stopniowym mrozie też odpalał. Jeszcze trochę pojeździ ... ;)

Ps z tego silnika po tuningu uzyskuje się 380 km. Więc ma spore rezerwy.

Edytowane przez LESKOS

Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Silniki 2.5 TD oraz 2.8 CRD to silniki włoskie firmy VM, ale nie ma się co martwić... Odpowiednio zadbany będzie się kręcił latami. Amerykusy nie produkują tak małych diesli, tylko korzystają z konstrukcji właśnie włoskich. Ich rodzime motory to Cummins albo Detroit Diesel, tylko, że od pojemności 5.9 w góręwink.png . Turbina w 2.8 CRD   kręci się od momentu odpalenia i tu też nie ma się czym martwić, tylko zmieniać olej co 10 tys i filtry, a będzie hulać jak ta lala... Mam ochotę kupić coś terenowego do zabawy... smile.png

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rover, nie, to angielski badziew...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm ... nie znam się na mechanice samochodowej, to co napisałem usłyszałem w serwisie. Olej co 10 tyś się zgadza. co do turbiny to nie wiem , ale na hamowni przy sprawdzaniu momentu widziałem wyraźny skok mocy . Napisałem, że mój ma moc 190 bo tyle wykazano na hamowni. Podawane w standardzie jest chyba 175 km. Ogólnie b. dobry samochód polecam. Jak do zabawy w teren to lepszy tylko był Suzuki Jimmy , albo stara Vitara (własności jezdne w terenie) , ale w obydwu cieżko by ci się było zmieścić  ;) - głowa w zagrożeniu  :D ...


Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbiny w silnikach pracują/kręci się wirnik od momentu odpalenia silnika.

To czy ładują czy nie zależne jest od prędkości obrotowej silnika a nie prędkości auta.

Silniki z jedną turbiną mają tak zwaną turbo dziurę.

Powoduje to że przy niskich prędkościach obrotowych nie są w stanie doładowywać silnika , jest to spowodowane dużą bezwładnością wirnika w turbinie spowodowaną jego wielkością.

W nowoczesnych silnikach diesla stosuje się układ 2 turbin , mała i duża

Mała turbina z małą bezwładnością ładuje od niskich prędkości obrotowych , przy średnich obrotach jest przełączany układ na dużą turbinę która wtedy zaczyna ładować.

Układ taki praktycznie eliminuje turbo dziurę i pozwala na uzyskanie pełnego momentu w całym zakresie obrotowym silnika.

 

Taka ciekawostka.

Silnik BMW rzędowy  6cyl 3,0l z 4 turbinami !!!

Efekt ? ponad 400KM i 800Nm

 

post-109384-0-43288700-1585028505_thumb.jpg

 

Co do "dbania" o silnik doładowany to tak jak piszecie częściej wymieniać olej niż przewiduje to producent

oraz nigdy nie "gonić" zimnego silnika a po zakończonej jeździe i zatrzymaniu nie gasić od razu silnika tylo poczekać kilkadziesiąt sekund pracy na wolnych obrotach w celu zwolnienia obrotów wirnika turbiny i jej wychłodzeniu

Edytowane przez motoolo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to by się zgadzało na moje oko . Na pewno jest jedna turbina . Dzięki  :D  :D


Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapominacie o zmiennej geometrii łopatek , więc ta dziura nie jest tak wyczuwalna, np w mojej hondzie tego "śmiertelnik" nie  wyczuje. Turbina kręci  cały czas , dlatego dla jej dobra należy się zwłoka w naciskaniu na pedał w początkowej jeździe i kilkadziesiąt sekund po ostrej jeździe na wyciszenie "emocji" w jej pracy. 

Z tej to przyczyny diesel na miasto to kicha nie rozwiązanie jak i dwumasa

 

Pzdr

Edytowane przez kumite

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienna geometria tylko "ukrywa" turbodziurę , nie jest wtedy odczuwalne nagłe kopnięcie gdy turbina wejdzie w swój zakres pracy.

Jedyne rozwiązanie wykorzystujące pełne możliwości silnika to opisany wcześniej układ 2 turbin w których również zastosowano zmienną geometrię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem do niedawna Renówką z takim dieslem z dwoma turbinami i coś tam, coś tam ... niby 140 kM ale rewelacyjnie się jeździło.... kopyto od zera i to takie poważne... tylko jak stanęła elektronika ... to laweta.


Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt że sterowanie zestawem turbin bardzo się skomplikowało.

Kilka czujników , sterownie elektroniczne i pneumatyczne , wystarczy że jeden element zawiedzie i koniec jazdy.

Ale dzięki temu ja mam coraz więcej roboty  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też od lat ujeżdżam duże benzyny... Żadnych turbin, gaszenia po jakimś czasie i takich tam...wink.png


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na trasy nie ma to znaczenia. Każdemu wg potrzeb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech dyskutują...spadają wpływy z reklam, to się chłopaki pobudziły...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech dyskutują...spadają wpływy z reklam, to się chłopaki pobudziły...

No i gdzie będziesz tryskał sarkazmem jak to forum upadnie?


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie niech sobie dyskutują ale problem dotyczy nas wszystkich...


"Na żadnym zegarze nie znajdziesz wskazówek do życia" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.