Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli cros ( jeśli będzie jakisz szuter), albo może jakiś fitness na wąskich oponach, prostej kierownicy i sztywnym widelcu...

Chociaż w tej cenie to nic ciekawego nie widzę...

To jest ciekawa propozycja, ale trzeba by z bliska obejrzeć i przymierzyć rozmiar.

http://allegro.pl/przelaj-fitness-merida-speeder-3000-i7120953081.html#thumb/1

Bardzo dziękuję.

 

Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Burns, zgadzam się z tym co Pan Daniel mówi w tym filmie. Osprzęt szosowy do przełaja nadaje się średnio.

@kagaw, nie ma za co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko o to chodzi, dla mnie jest tak bez względu na rower.

Coś naruchamy, jakoś to będzie, niech sie sprzedają, poprawimy później...

Później poprawiają i nastepuje zastój... (Chyba trollu linkował czemu XC stoi w miejscu)

I znowu coś powstaje czasem lepszego, czasem gorszego, trafionego od razu, lub do upgrade.

Jednym słowem marketing dźwignią handlu byle sprzedaż się kręciła...

Trafili z enduro, średnio z fatami, słabo z przełajami czy grawelami.

Zobaczymy kiedy do tych ostatnich ktoś założy prostą kierownicę albo baranek bedzie miał szerszy chwyt dolny niż górny itd. itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są baranki z chwytem dolnym szerszym ( dziwne to wygląda) . W gravelach spotykane. Gravel z prostą kierą? Proszę bardzo, to fitnes. Przełaj taki nowy nie jest. Gravel... Owszem.

Faty... No dziwny twór. Aczkolwiek ma zwolenników.

Robią " nowe ", często na siłę. Ale jak to mówią... Chajs się musi zgadzać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio dość często widzę foty tych szerokich baranków, raz zdaje się z jakichś zawodów. Co do napędu - coś tam powiedział, nie dopowiedział, ktoś pomyśli że z napędami jest kicha a tutaj po prostu shimano chyba znów budzi się z ręką w nocniku - kupując np Whyte Fristona - gravela z dość hardcorowym geo (wg filozofii Whyte - ma być długo) - mamy napęd Sram Apex1 - klamkomanetki jak w szosie a z tyłu jakby wyciągnąć kasetę i przerzutkę to ktoś może powiedzieć, że to Eagle - błota się nie boi. Klamkomanetka srama działa też inaczej niż shimano i może z nią nie być tych problemów, o których mówił Daniel. Tak więc wszystko jest, tylko kwestia doboru komponentów. To, że merida zrobiła przełaja na suche leśnie ścieżki w niedzielne popołudnie nie znaczy, że nie ma maszyn przygotowanych na cięższe warunki jak np Friston

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że z klamkomanetką srama może być jeszcze więcej problemów niż z shimano w rękawiczkach, ponieważ w sramie wszystko obsługuje się małą dźwignią. Chociaż ta dźwignia jest ciut większa niż w shimano.

Apex to dalej grupa typowo szosowa i przerzutkę będzie mieć miękką. Tu by się przydało sprzęgło, jak w mtb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apex tak ale w w/w Whyte jest Apex1 - ma sprzęgło jak przerzutki MTB i ażurową kasetę. Sprawdź sobie ;)

to samo przy Rival/Rival1 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A faktycznie :)

I to są grupy prawdziwie przełajowe. Minus dla shimano, :) plus dla Srama.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo jestem ciekaw jak Rival będzie chodził i jak szybko się przyzwyczaje do innej zmiany na manetce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw jak to lata. Zmiana biegów tylko jedną dźwignią.. Przejechał bym się na szosie na Sramie i na szosie na Campagnolo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z gościem, który śmiga na Apexie 1 i bardzo sobie chwali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam wszystko shimano ale po raz kolejny japończycy muszą gonić amerykanów. Coraz więcej rowerów fabrycznie wychodzi na sramie - w mtb przez 12s a w gravelach/przełajach w sumie tylko sram powinien być montowany, żeby nie było historii o których mówił Daniel.

W klamkomanetce srama przynajmniej odpada problem przypadkowego ruszenia dwóch łopatek, sama łopatka w sramie wydaje się nieco większa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam wszędzie shimano. Klamkomanetki chodzą świetnie.. A to " tylko" tiagra. ( Jeśli chodzi o haczenie o dużą dźwignię, to dwie jazdy i problemu nie ma. Gorzej w grubych rękawicach zimowych)

Ideałem dla mnie są klamkomanetki Campagnolo gdzie tą małą dzwigienką można polecieć na kasecie o kilka biegów w dół. ( z lżejszych na cięższe)

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówią, że jak Campa to Chorus - nic poniżej ;)

ale jak to zwykle, ile ludzi tyle opinii :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w czym szajbajk ma problem z obsługa manetek w rękawiczkach, może ma za duże rękawiczki, ja w zimowych nie mam problemu z trafieniem w dźwignie. Za to zgodzę się co do przerzutki ze mogłaby mieć mocniejsza sprężynę.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Blunio
Fajna. I ten podpis: "Nadruki wykonane w technologii DTG. Aby dłużej cieszyć się nadrukiem należy prać ręcznie i prasować na lewej stronie. Nie wybielać, nie gotować, nie podpalać, nie kopać, nie wrzucać do beczki z kwasem... nosić z dumą". :huh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe odzienie przyszło :)

No i to jest słuszna ta koncepcja, zgodna z polską myślą szkoleniową, gratuluję :)

https://youtu.be/jxAOh1nHfAs


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Wydaje mi się, że tak to jest jak się p..li po internetach, a nie jeździ.

 

No dobra, mamy przej..ny bruk 4 km.... Tylna przerzutka napierdyla że tylko czekać aż dokopie się do czystego alu.... Biegi działają , się nie czepiam, wqrza mnie klepanie, zakładam przerzutkę ze sztywną sprężyna która będzie działała tak samo, to tylko przerzutka. Klamki - jeździłem przy -16 nie w takich rękawicach letnich jak miał ten Pan i problemu nie było. W użyciu były podobne klamki diurejsa, jak i tanie Tourneye z cyckem. Szerszy drop - po co? aczkolwiek wykorzystuję baranka nie zawsze zgodnie z zasadą, to uważam, że dobrze dobrana tego typu kierownica w zupełności wystarcza.

 

Jeszcze raz! Więcej jeżdżenia jak rozkminiania nad pierdołami. :)

 

Seveny - Rozje..ś system , nigdy bym nie wpadł  na  pomysł, aby odwrotnie założyć wspornik, ale te ramy są dość długie więc chyba stąd ten fabryczny fiting :)

 

Krokodylek ;) raz , że pasował i rower stawał się dystyngowany :) 2 dla wolności i polewki.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.