Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

jak kupisz kierownicę z węgla to pewnie w papierologi będzie napisane, że po jakimkolwiek uderzeniu zalecana jest wymiana elementu, ponieważ nie wiadomo czy nie doszło do mikropęknięcia itd. Wystarczy małe pęknięcie żywicy i element jest do wyrzucenia/naprawy. Problem w tym, że kierownica czy inna część z węgla nie powie "ej, pękłam"  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trollu na nascie zaliczonych kierownic(w wiekszosci karbonowych) I niezliczonej ilosci gleb... pekla mi tylko jedna... aluminiowy Ritchey...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropos filmiku.. Gość gada,czemu kupił dh na miasto.. Próbuję udowodnić sobie, że dobrze zrobił... Tylko to jest kompletnie bez sensu. Ale co kto lubi

To teraz sprawdź jego CV w innych filmikach a jak Ci koleś nie leży możesz zlustrować innego - jak pisałem nie chodziło mi konkretnie o tą osobę czy filmik.

Inny:

https://www.youtube.com/channel/UCGGrJOHffE_6gcxAQtoG96w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam kanał. Gość ma umiejętności bardzo duże.

Ale i tak, ja, zaznaczam. Ja. Do takiej jazdy wybrał bym rower do slopestyle, albo dirta, albo ostateczne ścieźkowca . ( pomijam fakt, że takiego skila nie mam. Dywaguje gdybym miał)

Ale to moje zdanie. Gość robi co lubi, na czym lubi. Mnie średnio jara rozbijanie się po mieście.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomnieć Ci twój filmik jak pchasz się przez miasto po chodnikach ?

Poza tym z reguły umiejętności to również ewolucja rowerów bmx przez dirt itd.

Między nimi też są niesnaski i próby udowodnienia wyższości jednego nad drugim ... a powinna łączyć pasja do dwóch kółek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Burns koles z tego filmiku chyba podjazdu nigdy nie widzial...

No chyba, ze te pagorki w Lublinie to sa dla niego podjazdy:)

 

A zjazdowke to wedlug mnie on ma tylko dlatego, ze robi wieksze wrazenie na dzielni;);););)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz przypominać.

Pamiętam :)

Generalnie unikam takiej jazdy. To było tylko w ramach testów kamery, jak pisałem kilkanaście strona wcześniej.

 

Ostatnie twojego zdanie. Racja absolutna. Rowery są różne. Pasja i hobbi to samo. Jak by nie patrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja w tych rowerowych nie widzę, powłoka z piłeczek pingpongowych, skorupa ze styropianu in-mold. stelaż z plastiku, trochę gąbki na rzepy, kilka pasków parcianych, kraj produkcji ten sam. A miałem w rękach sporo drogich. Ten z Lidla ma przynajmniej wbudowaną lampkę  :P

 

A poważnie różnicę zaczynam zauważać dopiero w full-face a jak jeszcze z carbonu to już całkiem....  B)  :ph34r:

In -mold, a zwykły kask z przyklejoną wytłoczką to jest różnica nie tylko w samej produkcji takiego kasku, ale i też wytrzymałości. Powierzchnia zewnętrzna wykonana jest z poliwęglanu, to bardzo wytrzymałe i dość sprężysty materiał, wykonywałem z niego szkła do zegarków :) W połączeniu ze styropianową czaszą wtłoczoną na goraco powoduje iż taki kask  jest naprawdę trudno rosp..lić. Niemiecka firma któa produkowała dla Włochów Zetosa liczyła sobie za taki kask jakies 200 pln, ten sam kask dla Lidla od tej niemieckiej firmy kosztuje obecnie jakieś 7 dych, ale dobre kaski wykonane w technologi In-Mold można kupić znacznie teniej. Oczywiście w Europie kaski tego typu produkuje kilka firm, 2 w niemcowni, jedna we Francji i chyba 2 we Włoszech. Przy tych droższych markowych wiele płaci się za design, badania itd, no i znaczek.

Znalazłem jeszcze coś takiego jak Specialized Sirrus Elite Carbon. Osprzęt biedny, ale karbonowa rama.

Warto dopłacać do karbonowej ramy? Czy taki fitness to wystarczająco uniwersalny rower do moich zastosowań?

Jeżeli masz zamiar się ścigać i każdy gram jest dla ciebie ważny, oraz jesteś przygotowany na wymianę ramy co kilka lat, to tak.

 

Fit z oponami przełąjowymi, poszalejesz po lesie i lekkim terenie, z szosowymi - asfalt i szuter.

 

Kupujesz rower :  pierwszej kolejności rama ma być wygodna i posiadać szybkie koła. Osprzęt jak masz zamiar się onanizować, Sory jeszcze nie zabiłem, a zrobiła już ze mną 50 koła.

Panowie różnica między rama aluminiową i karbonową to lekkość i sztywność na korzyść karbonu. To są powody żeby kupować karbon. Zastanówmy się czy na takim rowerze jak Sirrius sztywność ma znaczenie. Czy jeżdżąc takim rowerze potrzebujemy bezstratowego przeniesienia mocy? Raczej nie. Jeśli chodzi o lekkość to przy o sprzęcie i konfiguracji różnica wagi nie będzie miała znaczenia. Większy problem widzę w mało aerodynamicznej pozycji utrudniającej jazdę niż w różnicy wagi. Ponad to aluminium jest łatwiejsze w ewentualnej naprawie, wytrzymalsze na uszkodzenia a kwestia tego że aluminium jest mniej sztywne to pozytyw przy jeździe amatorskiej.

 

Dlatego ja jeżdżąc amatorsko, kilka tysięcy km rocznie jeżdżę na aluminium i sobie chwalę. Lepiej kupić tańszy rower na aluminium i kupić sobie za resztę dobry kask, buty, lampki itp.

Z tą lekkością i sztywnością karbonu jest różnie, podobnie jak w przypadku aluminium i stali. Cała kwestia zależy od tego jak to zostało wykonane i jakiego stopu lub warstw i " żywicy" użyto. Mam stalowy rower zawodniczy przy którym wiele karbonów mogło by się ukłonić, przejazd po bruku to gwarantowana utrata plomb.

 

 Mnie średnio jara rozbijanie się po mieście.

Lubie swoją "Ukrainą" cisnąć po mieście razem z samochodami 40-50 km/h*

 

* Oczywiście w miejscach do tego nadających się.

 

Dobrze też się sprawia na kiepskich DDR-ach i polnych drogach i kamolach. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kaido, inny typ rozbijania miałem na myśli :)

Na szosie czesto przez miasto przelatuje, żeby z niego wyjechać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem wywód o "Ukrainie", bo ta zap..la po wszystkim, jedynie ciężko z niej jest zrobić wysokiego bunnego ( bo długa), dlatego  pewne przeszkody miejskie pokonuje troszku inaczej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taranem :);)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kaido Ty modowales naped w tej ukrainie, czy masz tak jak fabryka dala ?

Bo tak jak pamietam to ciezko sie tym pedalowalo.

 

Kierownica carbon vs aluminium


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem już jak z Wami rozmawiać - z tego powodu zamknę się w sobie  :P

Chodziło mi o jedno, że rower wybieramy dla siebie wbrew opinią i komentarzom innych bo jak widać ich nawet umiejętności nie przekonają bo zawsze wiedzą najlepiej a czasem z krawężnika sami nie potrafią zjechać.

 

Dodam jeszcze jedną istotną dla mnie rzecz - ja również jeżdżę dla siebie i mam całkowicie w d*pie z jakiej górki nie zjadę, albo pod jaką nie podjadę. Przełamywanie strachu to ważna rzecz nawet jeżeli ma wyglądać tak, że podprowadzamy rower co każdy zjazd metr wyżej żeby się nauczyć.

 

Natomiast kolesiom bez respektu z brawurą i bez odpowiedzialności stanowczo dziękuję. Ja mam do kogo wracać

Trzech zjedzie, a czwarty obojczyk złamie i później żaden z tych trzech go nawet w szpitalu nie odwiedzi.

 

Jeszcze jeden do wyśmiania - pewnie chce zabłysnąć na wsi bo chyba tam mieszka, a jak nie, to pewnie dziany tatuś szuka poklasku na dzieciaku w internecie:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kaido Ty modowales naped w tej ukrainie, czy masz tak jak fabryka dala ?

Bo tak jak pamietam to ciezko sie tym pedalowalo.

Kierownica carbon vs aluminium

https://youtu.be/0stL5Q9b_oo

Chcialbym obejrzec podobny test ale w kierownicach MTB... szosowki nie moja dzialka;)

Ciekawy jestem rowniez czemu porownywali aeordinamiczna karbonowa... zobacz ktorym miejscu poszla... wydaje mi sie, ze bardziej obiektywnie byloby testowac zwykla okragla, a Nie aerodynamiczna...

Nie wiem już jak z Wami rozmawiać - z tego powodu zamknę się w sobie :P

Chodziło mi o jedno, że rower wybieramy dla siebie wbrew opinią i komentarzom innych bo jak widać ich nawet umiejętności nie przekonają bo zawsze wiedzą najlepiej a czasem z krawężnika sami nie potrafią zjechać.

 

Dodam jeszcze jedną istotną dla mnie rzecz - ja również jeżdżę dla siebie i mam całkowicie w d*pie z jakiej górki nie zjadę, albo pod jaką nie podjadę. Przełamywanie strachu to ważna rzecz nawet jeżeli ma wyglądać tak, że podprowadzamy rower co każdy zjazd metr wyżej żeby się nauczyć.

 

Natomiast kolesiom bez respektu z brawurą i bez odpowiedzialności stanowczo dziękuję. Ja mam do kogo wracać

Trzech zjedzie, a czwarty obojczyk złamie i później żaden z tych trzech go nawet w szpitalu nie odwiedzi.

 

Jeszcze jeden do wyśmiania - pewnie chce zabłysnąć na wsi bo chyba tam mieszka, a jak nie, to pewnie dziany tatuś szuka poklasku na dzieciaku w internecie:

 

https://www.youtube.com/watch?v=zzIU5Uwk7_c

Burns te dwa filmiki to, jak dzien I noc...

Na jednym kandydat na mistrza swiata, ktory nawet majac 7lat wie, ze trzeba uzywac kasku... a na drugim jakis klaun, ktory Cie przekonuje, ze robi po 100km na zjazdowce i podjazdy pod pagorek w Lublinie I ma zjazdowke... bo mu sie podoba!!);)

 

Ps probowal z Was ktos jazdy na monocyklu??

Edytowane przez Romi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorac pod uwage, ze mam do wyboru kierownice na ktorej moge zrobic wiecej km pod warunkiem ze bede obchodzil sie z nia jak z jajkiem, za kazdym razem ja ogladal i nasluchiwal czy wszystko z nia w porzadku i kierownice, ktora jest odporna na uderzenia, ktore moze mi sie zdarzyc po wyjezdzie ze sklepu to wybor jest jednak oczywisty.

No i sprawa wczesniej wspomnianej dozywotniej gwarancji. To dobra rzecz, jest na alu jest tez na carbon, warto jednak pamietac, ze dotyczy ona wad produkcyjnych i zadne uszkodzenia mechaniczne nie sa nia objete.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki sam klaun jak klauni na gravelach na trasach mtb!

 

Ale mi nic do tego, skoro chce, lubi, umie. Może być też ukraina. I w życiu nawet pod nosem nie zaśmieję się, bo może koleś tą trasę ćwiczy na swoim rowerze 5x w tygodniu i tak się wyćwiczył, że ktoś inny z rowerem MTB będzie go prowadził za pierwszym zakrętem. 

Niestety świadkiem rowerowym nadal i pewnie jeszcze długo będzie rządziła moda co powinno się kupić, żeby było politycznie poprawne i żeby nie zostać wyśmianym na dzielni lub forum (o chorych pieniądzach za rowery "wysokiej" klasy nawet nie wspominam)

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Burns ja nie mam nic przeciwko temu jaki ten koles ma rower I jak na nim jezdzi... no moze poza tym kaskiem...

Klauna robi z siebie swoimi wywodami... ale to tez tylko moja opinia, Ty mozesz miec zupelnie inna:)

 

70’ ogladales porownanie ramy Carbon vs aluminium z linka, ktore ja wkleilem??

Tam testowali dokladnie ten Sam model, tak te powinno byc w tescie z Twojego...

Karbonowa kierownica strzelila w najbardziej plaskim miejscu I jeszcze w dodatku gdzie byla dziura na linke... strzasznie mnie zastanawia dlaczego nie uzyli zwyklej, okraglej karbonowej kierownicy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze najprosciej bedzie jezeli zadasz im to pytanie.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki sam klaun jak klauni na gravelach na trasach mtb!

 

 

czytam te Twoje wywody i tak się zastanawiam co Cię tak ten gravel "boli" ? :)

 

rower jak każdy inny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam angielskiego:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam angielskiego:P

Mimo wszystko wierze w Ciebie :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehhh widze po komentarzach pod filmikiem, ze nie tylko ja mam te same watpliwoscie... tworcy testu nie raczyli odpowiedziec innym, wiec raczej Nie ma sensu pytac;) malo miarodajny test...

Jestem przekonany, ze jakby wzieli dwie takie same kierownice wynik bylby odwrotny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co rozumiesz przez "takie same"? Porównujesz "na oko" - ta jest płaska więc pęknie. Zapominasz, że alu jest hydroformowane a w przypadku carbonu liczy się nawet sposób ułożenia materiału i włókien, pomijam już nawet gramaturę czy ilość warstw.

Piszesz, że pękła w najbardziej płaskim miejscu. Skąd ta pewność? Zaznaczyłeś otwór na linkę - kierownica pękła dokładnie na jego przekroju? Jakie są pola powierzchni przekroju kierownicy w miejscu pęknięcia i czy sa w tym miejscu najmniejsze? Dużo pytań, zero odpowiedzi. Nie mamy modelu, nie mamy programów komputerowych, nie jesteśmy w stanie przeprowadzić symulacji zadając różne parametry pracy. Takie porównania są wg mnie czysto hobbystyczne. Jaki był zakres błędu czy rachunek prawdopodobieństwa (zresztą - jak go wyliczyć skoro w realnej sytuacji może wystąpić nieokreślona liczba zmiennych, które wpływają na to, czy kierownica wytrzyma czy nie). Ogólnie - zrobili test i fajnie. Ja dalej nie jestem w stanie powiedzieć, że alu jest lepsze od carbonu lub odwrotnie

 

gość 2 palcami naciska na pękniętą kierownicę i mówi "jest całkiem ok". Ciekawe co by zrobił podczas zjeżdżania np po schodach - pokonuje pierwszy stopień, na drugim kierownica pęka. Ktoś mi powie co będzie na 3 i 4 stopniu? A jest ich jeszcze 10. W przypadku rzeczy mających wpływ na np gospodarkę kraju o takich filmikach mówi się, że to manipulowanie opinią publiczną  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Romi pewnie nie zwrocil uwagi, ze w 11 sekundzie testu carbonowej kierownicy slychac wybuch ;)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trollu chodzi mi zeby zrobili test na tej samej zasadzie co Santacruz...

Nomad karbon vs jego odpowiednik nomad aluminium...

 

W przypadku tych kierownic, wydaje mi sie logiczne, ze cos o plaskim przekroju w dodatku z dziura jest slabsze niz idealna okragla rurka...

Ale ja nie jestem inzynierem zadnym, wiec sobie teoretyzuje;);)

 

Test ram nie daje Wam do myslenia??

 

Przypadkiem chyba tez nie jest, ze jedyna kierownica jaka mi pekla byla z aluminium...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.