Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku wyjazdach w cieple, poranna przejażdżka, początkowo przy temperaturze poniżej zera, była jak zderzenie ze ścianą... Pierwsza godzina bardzo ciężko. Dopiero od drugiej zacząłem jechać. 

IMG_20220330_064758-01.jpeg

IMG_20220330_072048-01.jpeg

Screenshot_20220330_090710_com.garmin.android.apps.connectmobile-01.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja codziennie coś tam kręcę, choć ostatnio potwornie wiało. Patrząc na prognozy dobra passa chyba dobiega końca i przez najbliższe dni tylko deszcz.

Nowe koła założone?

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Stierlitz napisał(-a):

Ja codziennie coś tam kręcę, choć ostatnio potwornie wiało. Patrząc na prognozy dobra passa chyba dobiega końca i przez najbliższe dni tylko deszcz.

Nowe koła założone?

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 

 

Ja na szosę pewnie w weekend dopiero siądę... Dziś ją odstawiam, na założenie nowych kół i delikatne regulacje 😁 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to dziś oglądałem, śmierć w oczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękny rower. Może to kwestia zdjęcia, ale kierownica chyba odrobinę za bardzo do góry przekręcona.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Stierlitz napisał(-a):

Piękny rower. Może to kwestia zdjęcia, ale kierownica chyba odrobinę za bardzo do góry przekręcona.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 

 

"odrobine"? 😳

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testuję ostatnio ustawienie siodła i bloków przy korbie 172,5 (wzrost równo 180, noga/przekrok 84) i raz mniej, raz bardziej bolą (taki delikatny, piekący ból) mnie kolana w okolicy rzepki. Nic strasznego, chwilę po jeździe przechodzi to w minimalny dyskomfort odczuwalny następnego dnia rano.

W innym rowerze po przejściu z korby 175 na 170 jest poprawa, ale mam wrażenie, że korba mogłaby być jeszcze krótsza. Na moje dotychczasowe jeżdżenie (trzy razy w tygodniu jakieś 40 km) nie było tragedii, ale w przypadku jednorazowego wypadu powyżej 80 km już gorzej. Jak podniosłem siodełko za wysoko, to za mocno bujałem biodrami na boki. Niby nic, ale od 2 lat jakiś tam dyskomfort mi towarzyszył, teraz chcę jeździć zdecydowanie więcej.

Stosując "klasyczny" wzór 1,25*inseam+65 wychodzi mi równo 170 jako absolutny max dla mojej budowy. Jednak znalazłem info jakoby nowym trendem jest stosowanie krótszych korb, jeżeli zależy nam na zdrowiu kolan i komforcie. Odbije się to minimalnie na momencie obrotowym, co mi nie przeszkadza, bo wolę wyższą kadencję (teraz ciężko mi ją utrzymać) a napęd mam miękko zestopniowany.

Znalazłem tabelkę (dane zgadzają się kilkoma artykułami/filmami uznanych "fiterów" i fizjoterapeutów), z której wynika, że optymalna długość dla mnie to 165.

Na ogół jestem sceptyczny względem takich niesamowitych odkryć, gdzie okazuje się, że kot karmiony samym mlekiem powinien umrzeć, bo nie jest w stanie trawić laktozy, a wszyscy kolarze z długim stażem i standardowymi korbami kwalifikują się na operacje kolan ;)

Tak czy inaczej zamówiłem w czeskim sklepie korbę 165 i będę eksperymentował. Zostawię sobie na jakiś czas 172,5 dla porównania. be3da001ed7c7adff9ad462480cf0bc9.jpg

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście jest teraz tendencja do krótszych korb, jak budowałem Yeti to według starej szkoły pod rozmiar ramy L powinna być korba 175, a fabrycznie rekomendują 170 i taką długość założyłem

jak to jest szosa i masz 180cm wzrostu i przekrok 84cm to ja bym obstawiał 170 jako odpowiednią długość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że niby te 2x 5mm przy takich dziennych dystansach 40/80/100km dla amatora ma znaczenie i dla zdrowia jego kolan ? Coś mi się wierzyć nie chce. 170/175 to się idealnie wpisuje jako uniwersalne dla ram i wzrostów ludzi L i XL. To już prędzej uwierzę, że 5mm w mtb będzie miało wpływ na realny prześwit a w rowerach ogólnie na komfort skrętności przedniego koła niż na same kolana.

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7,5 mm to niby niewiele, ale to pozwala na podniesienie siodełka o te 7,5 mm, co przekłada się na obniżenie skrajnie wysokiej pozycji kolana o 1,5 cm. Czy to coś zmieni? Nie wiem, zobaczymy. Ponoć krótszą korbą nie idzie sobie zaszkodzić.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

Co to za koła???

 

lekkie 😜

Carbon 45mm wysokosci, 28mm szerokosci, tubuless, center-lock, thru-axle 12

 

Teraz musze kasete 12s shimano dorwac gdzies... 🙄

Edytowane przez SzefSzefow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z poprzedniej soboty. Już się wiosna robiła a tu znowu zima na horyzoncie.

Screenshot_20220327-095903-388.png

88924624.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie póki co, docelowa konfiguracja na ten sezon. Względm fabrycznej wersji SuperSix Evo Dics Ultegra znieniliśmy:

1. siodełko na Selle Italia SLR Boost;

2. oponki - ostatecznie GP5000 od Continentala;

3. dętki - Tubolito (przekonam się sam, jak to z nimi jest);

4. kaseta - Dura Ace 11-28;

5. korba - Dura Ace 53/19, o długości ramion 172,5 mm;

6. łańcuch - Dura Ace;

7. koła - Pozytrony 44 SPX od Dandy Horse;

8. tarcze hamulcowe - XTR;

9. owijka - Supacaz. 

IMG_20220402_091937-01.jpeg

IMG_20220402_092001-01.jpeg

IMG_20220402_092114-01.jpeg

IMG_20220402_092131-01.jpeg

IMG_20220402_092202-01.jpeg

IMG_20220402_092252-01.jpeg

IMG_20220402_092352-01.jpeg

IMG_20220402_092407-01.jpeg

IMG_20220401_195311-01.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze cenę podaj tych modyfikacji😁😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, satanic napisał(-a):

To jeszcze cenę podaj tych modyfikacji😁😉

 

Siodełko i kaseta są z poprzedniego roweru... Mam jednak aktualnie dwa komplety kół i w tych Dandy Horse też jest kaseta Dura Ace, którą musiałem już oddzielnie kupić - 700 pln za nową. Opony to 400 pln za komplet. Dętki (w tym zapasowa) - 390 pln. Tarcze XTR - 690 pln. Korba Dura Ace - 1800 pln. Koła 4300 pln (promocja była). Nowy łańcuch jakieś 200 pln. No i owijka, jakieś 140 pln. Jakoś tak chyba...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie, z racji tego że okazuje się że mój najcięższy teren to szutry, polne leśne ścieżki, chciałem zmienić opony, jeżdżę aktualnie na vittoria saguaro fajna opona ale wiem że można lżej. 

Mysle o continental double fighter 3. 

Można lepiej? 

 

 

Nie chce gravela, baranka,wyleczyłem się i nie wracam do tematu. opony mniej niż 2.0 też nie przewiduje. 

Edytowane przez revolta4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Siodełko i kaseta są z poprzedniego roweru... Mam jednak aktualnie dwa komplety kół i w tych Dandy Horse też jest kaseta Dura Ace, którą musiałem już oddzielnie kupić - 700 pln za nową. Opony to 400 pln za komplet. Dętki (w tym zapasowa) - 390 pln. Tarcze XTR - 690 pln. Korba Dura Ace - 1800 pln. Koła 4300 pln (promocja była). Nowy łańcuch jakieś 200 pln. No i owijka, jakieś 140 pln. Jakoś tak chyba...

 

A waga końcowa jaka wyszła na skali ? 

No i czy tytanowe śrubki już są ? Pytam bez ironii :) bo to była jedna z pierwszych rzeczy, jaką odchudziłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No trochę wyszły te modyfikacje.

Revolta patrz na zwijane te chyba lżejsze są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, revolta4 napisał(-a):

Panowie pytanie, z racji tego że okazuje się że mój najcięższy teren to szutry, polne leśne ścieżki, chciałem zmienić opony, jeżdżę aktualnie na vittoria saguaro fajna opona ale wiem że można lżej. 

Mysle o continental double fighter 3. 

Można lepiej? 

można :)

gravel ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, -mrovka- napisał(-a):

 

A waga końcowa jaka wyszła na skali ? 

No i czy tytanowe śrubki już są ? Pytam bez ironii :) bo to była jedna z pierwszych rzeczy, jaką odchudziłem :)

 Nie wiem, nie sprawdzałem wagi... Moje Bianchi ważyło ok. 6,8 kg, ale było na hamulcach szczękowych no i miało pełną grupę DA. Ten na pewno jest cięższy... Nie, na pomysł z tytanowymi śrubami nie wpadłem i nie zanosi się... Z mojej perspektywy, totalnego amatora, który nie ściga się i nie będzie się ścigać, jest wystarczająco. Geometria SuperSixa choć jest sportowa, to jest łagodniejsza niż w Oltre XR2 i to mi też pasuje, bo ja młody nie jestem, a na szosie, tak na poważniej, to jeżdżę niecały rok. A w razie czego, potencjał na usportowienie jeszcze jest, bo tylko dwie podkładki zostały zdjęte... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ecipeci napisał(-a):

można :)

gravel ;) 

Nie, nie, nie, gravel to samo zło nie chce, nie myślę o niem, nie kupię, na pewno, 😋😋😋😋

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.