Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Szara ...

Na drugie pytanie sam nie wiem, ale chyba opcja nr 2 ponieważ do zjechania napędu to 3 sezony w górach, więc długo trzeba by ten napęd chomikować.

Z drugiej strony na NX są 2 lata gwarancji razem z rowerem ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a koło jakie wziąłeś ? 29 ?

ja bym chyba NXa zostawił na czas gwarancji a potem wymienił na GXa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja opinia nie będzie całkiem obiektywna bo jeżdżę na dwóch Canyonach ale w tej cenie i przeznaczeniu to wybrałbym 

Strive CF 5.0 w pełnym carbonie i ze Shapeshifterem (jest teraz przecena).

Kupić rower by od razu wymienić napęd to bez sensu jak dla mnie. Lepiej wybrać wyższy model.   


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7.0 kosztuje 12299 czyli na to samo wychodzi. Ja nie chcę carbonu. Fakt, rozważałem, analizowałem, jeździłem, ale nie ma chemii...

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem na rowerze o zmiennej geometrii ale kupiłbym z samej ciekawości. Lubię takie smaczki. 


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Capra, też ma zmienną o całe 0,5 stopnia ;) ale to ustawiasz raz dystansami nie jak w Canyon w locie. Nim mniej smaczków tym mniej do zepsucia się w terenie podczas jebania. I tak z reguły na zmęczu zapomniał bym przestawić czy odblokować.

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7.0 kosztuje 12299 czyli na to samo wychodzi. Ja nie chcę carbonu. Fakt, rozważałem, analizowałem, jeździłem, ale nie ma chemii...

a karbon czemu nie oprócz tego że nie ma chemii ?

6.0 tyle kosztuje...

Edytowane przez ecipeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Strive zmiana jest o 1,5 st. a tryb DH aktywuje się samoczynnie przy wyraźnym ugięciu.

Osobiście bym się nie zastanawiał.  

Edytowane przez TeJot

"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja opinia nie będzie całkiem obiektywna bo jeżdżę na dwóch Canyonach ale w tej cenie i przeznaczeniu to wybrałbym 

Strive CF 5.0 w pełnym carbonie i ze Shapeshifterem (jest teraz przecena).

Kupić rower by od razu wymienić napęd to bez sensu jak dla mnie. Lepiej wybrać wyższy model.   

 

 

Zgadzam się w 100%. Swój obecny rower górski też kupiłem w prostszej wersji, hamulce wymieniłem po miesiącu, kasetę po 3 a teraz dołożyłem regulowaną sztycę i lepsze siodło i wyszło na to, że jakbym zsumowaną kasę wydał od razu to miałbym na wyższy model, w którym było wszystko to co kupiłem, a dodatkowo lepszy amor z przodu.

 

A Canyona też bardzo polecam, mam od nich rower na szosę, który jak na osprzęt, wykonanie i wagę kosztował śmieszne pieniądze kupiony na jakiejś głębokiej wyprzedaży w styczniu. 

 

 

 

 

Jest też do wypożyczenia w iTunes.

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, że Canyon jest bardzo sprytnie zaprojektowanym i wykonanym rowerem z ewidentnym zacięciem inżynieryjnym to po prostu mi się podoba. A kupuje oczami.

Ale każdy ma swoje wybory i nie zamierzam nikogo nakłaniać. Mnie się na obu jeździ zajefajnie!


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o kasę. W wyższych modelach czym innym uszczęśliwili min. częściami i kołami e13 a to trudniej i drożej zmienić niż napęd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, że Canyon jest bardzo sprytnie zaprojektowanym i wykonanym rowerem z ewidentnym zacięciem inżynieryjnym to po prostu mi się podoba. A kupuje oczami.

Ale każdy ma swoje wybory i nie zamierzam nikogo nakłaniać. Mnie się na obu jeździ zajefajnie!

jakie masz te Canyony jeśli można ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ja już wiem co mi do szczęścia potrzebne po poprzednim rowerze a nie co ładnie wygląda na papierze a już nie daj... do szpanowania...

60fa8dc71b98aab07e2f7c193e1bf610.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dude CF 9.0 (2015r.) i Spectral CF 8.0 (2018)  

Edytowane przez TeJot

"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a karbon czemu nie oprócz tego że nie ma chemii ?

6.0 tyle kosztuje...

no to 6,0 pisałem z pamięci (5,0 w opozycji do Tejota ma za cienki osprzęt w całości, żeby brać go w ogóle pod rozwagę). 

Chemii nie ma do Canyona a nie do Carbonu.

 

a czemu nie carbon ? Nie bo nie, nie będę tu rozpoczynał dyskusji, nie chcę i już (nie w rowerze enduro), również z tego samego powodu, dla których powstają takie rowery LE, który już linkowałem:

https://www.yt-industries.com/en/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=2319

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Strive zmiana jest o 1,5 st. a tryb DH aktywuje się samoczynnie przy wyraźnym ugięciu.

Osobiście bym się nie zastanawiał.

 

Kiedyś był z przycisku nad damperem, teraz jest z manetki. Te pierwsze szwankowały. Capra bez tego pierdalnika ma 65,5/66 Canyon 66/67,5.

Ale nie mówię nigdy. Jak YT coś mi znowu odwali to możliwe że wybór padnie na Canyon 6, ale jak wspomniałem wygląd i carbon średnio mi leży i hamulce też do zmiany bo na Guide nie da się jeździć. Czyli też robi się 13k... Jednym słowem zawsze coś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5,0 ma za cienki osprzęt w całości, żeby brać go w ogóle pod rozwagę

 

 

Żartujesz? Dla amatora kolarstwa mtb? (bo rozumiem, że każdy z nas takiego reprezentuje)

 

Jedziłbym i nie oglądał się na marketing dmuchanych potrzeb. Na początek jest gwarancja a potem można po wyeksploatowaniu pomyśleć o lepszym osprzęcie jeśli wyjdzie z jazdy że za słaby. 

 

PS

Jak czytam na forum te dywagacje o różnicach sprzętowych o jedną grupę wzwyż czy niżej czy rozważania nad różnicą w jeździe przy zmianie kąta podsiodłowego lub kąta główki o 1% to mam nieodparte wrażenie że, więcej frajdy sprawia Wam dyskusja na ten temat niż sama jazda rowerem. Ale co kto woli. 

 

Dla mnie najważniejsze kryteria przy wyborze roweru AM były takie:

Napęd 1x12, obniżana sztyca, szersze opony ok 2,6 cala, przeznaczenie roweru all mountain (skok ok 140-150) możliwość komfortowego zjeżdżania i podjeżdżania w 90% warunków w Polsce - nie korzystam z bikeparków z wyciągami i co najważniejsze rower musiał mi się podobać wizualnie. Oczywiście jakiś tam założony +/- budżet. Wszystko inne miało drugorzędne znaczenie. Hamulce, klasa napędu, koła – super że mam takie jakie były na wyposażeniu ale gdyby były inne też bym kupił, w chwili zakupu nie miało to dużego znaczenia. Wszystkie inne techniczne niuanse wraz ze szczegółową geometrią to wyłącznie wartość dodana. 

Po roku jeżdżenia wymieniłem tylko siodło i chwyty.    

 

 

 

 

 na Guide nie da się jeździć

 

 

Mam w rowerze hamulce SRAM GUIDE R i nie odczuwam potrzeby ich wymiany (nie wiem czym się różnią od wersji T) 


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@TeJot, utwierdzasz mnie, że z neurona będę zadowolony. Celuje w 7 - czerwony. Albo jak nie osiągnę takiej sumy to 6. Ale 90 procent wersja 7 na 12s

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żartujesz? Dla amatora kolarstwa mtb? (bo rozumiem, że każdy z nas takiego reprezentuje)

 

Jedziłbym i nie oglądał się na marketing dmuchanych potrzeb. Na początek jest gwarancja a potem można po wyeksploatowaniu pomyśleć o lepszym osprzęcie jeśli wyjdzie z jazdy że za słaby. 

 

PS

Jak czytam na forum te dywagacje o różnicach sprzętowych o jedną grupę wzwyż czy niżej czy rozważania nad różnicą w jeździe przy zmianie kąta podsiodłowego lub kąta główki o 1% to mam nieodparte wrażenie że, więcej frajdy sprawia Wam dyskusja na ten temat niż sama jazda rowerem. Ale co kto woli. 

 

Dla mnie najważniejsze kryteria przy wyborze roweru AM były takie:

Napęd 1x12, obniżana sztyca, szersze opony ok 2,6 cala, przeznaczenie roweru all mountain (skok ok 140-150) możliwość komfortowego zjeżdżania i podjeżdżania w 90% warunków w Polsce - nie korzystam z bikeparków z wyciągami i co najważniejsze rower musiał mi się podobać wizualnie. Oczywiście jakiś tam założony +/- budżet. Wszystko inne miało drugorzędne znaczenie. Hamulce, klasa napędu, koła – super że mam takie jakie były na wyposażeniu ale gdyby były inne też bym kupił, w chwili zakupu nie miało to dużego znaczenia. Wszystkie inne techniczne niuanse wraz ze szczegółową geometrią to wyłącznie wartość dodana. 

Po roku jeżdżenia wymieniłem tylko siodło i chwyty.    

 

 

 

 

 

 

Mam w rowerze hamulce SRAM GUIDE R i nie odczuwam potrzeby ich wymiany (nie wiem czym się różnią od wersji T) 

 

 

Sram Level T miałem w swoim Specu, po miesiącu je wywaliłem. Na ścieżce OK, ale w Świeradowie przegrzewały się masakrycznie, dozowanie bez czucia a do tego klocki są tak blisko tarczy, że nie ma opcji żeby coś nie tarło. Założyłem XT 8000 z metalowymi klockami i wreszcie czuję się pewnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tejot ... Chyba Ty rozpocząłeś tą dyskusję o kątach, bajerach do przełączania i niewymienianiu osprzętu a nie ja, więc kto jak nie ty zaprzecza, albo żartuje (patrz wyżej co napisałeś).

Ja natomiast wyraźnie napisałem że po poprzednim rowerze wiem czego mi potrzeba i nie robię dywagacje akademickich nad wyzszoscią GX, XX1, czy XT.

Też mam swoje wytyczne i ich będę się trzymał

Osprzęt Sram GX, amory bez pierdalników, koła DT, opony 2,4/2,5/2,6. 160 skoku dla 29 i 170-180 dla 27,5 i hamulce Magura / Cura / Code i jak widać jest sporo takich rowerów za średnio 13k, gdzie tylko coś jest nie po myśli, ale można to zmienić niewielkim nakładem.

Jeżeli Ty akceptujesz za 10k więcej kompromisów to mi nic do tego, ale ja na tym jeździć nie będę podobnie jak mi do niczego kashima nie jest potrzebna bo niektórzy mają odwrotne parcie na szkło, żeby iść w górę i na rowery poniżej 30k nie spluną...

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@TeJot, odwiedzasz mnie, że z neurona będę zadowolony. Celuje w 7 - czerwony. Albo jak nie osiągnę takiej sumy to 6

 

chyba chciałeś napisać "utwierdzasz" bo inaczej nie rozumiem co miałeś na myśli. 

Obstawiam, że w ogóle z Canyona będziesz zadowolony. Oczywiście wolałbym 7 ze względu na napęd i hamulce ale opcji niżej bym nie odrzucał.

 

 

Sram Level T miałem w swoim Specu, po miesiącu je wywaliłem. Na ścieżce OK, ale w Świeradowie przegrzewały się masakrycznie, dozowanie bez czucia a do tego klocki są tak blisko tarczy, że nie ma opcji żeby coś nie tarło. Założyłem XT 8000 z metalowymi klockami i wreszcie czuję się pewnie.

 

 

Burnsowi chyba chodzi o różnicę pomiędzy Guide R i Guide T bo takimi hamulcami się różni dyskutowana Capra od Strive. 


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.. autokorekta telefonu :P

Kolega w yt tues wywalił sramy po miesiącu.

Sam mu zee montowałem. Skarżył się okropnie. Nie wiem jakie to były. 4 tłoki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Guide to (niby) nie to samo co Code a takie są w Capra.

 

Guide T to jakaś tam odmiana czy kastrat R, nie wnikam bo dla mnie temat zamknięty. Była seria zwalonych gdzie produkcyjne w klamce siadała jakaś membrama, później to wymieniali i nawet jak było OK to zachowywały się tak jak napisał Tommaso a jak widać on mojej strony nie trzyma więc nie wyssalem sobie tego z palca

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.