zgadza się Łukasz , tylko ile wynosi ta perspektywa ? u mnie mogę podać trzy przykłady :
- VW Tiguan 1,4 TSI wymiana tylko w ASO co 30 tys km , filtr powietrza co 60tys km , przebieg około 170tys km , z nich ze 150tys w krakowskich korkach
- BMW 3er 2,0 benzyna, wymiana tylko w ASO co 30tys km i filtr powietrza co 60tys km , przebieg 85tys km , z nich około 75tys na A4 - kick down permanentnie-
-BMW 5er 2,0 Diesel , wymiana w ASO co 25tys km , przebieg 70tys km jazda spokojna
w żadnym z tych aut nie było problemu z silnikiem , gwarancja producenta 5 lat lub 150tys km w przypadku VW , oraz 5 lat lub 200tys km w przypadku BMW , nie wierzę w to że producent produkujący miliony aut, i zobowiązany do gwarancji fabrycznej, ryzykowałby koniecznością wymiany silnika z powodu zbyt rzadkiego interwału wymiany oleju .
z tymi filtrami nie jest tak kolorowo , filtr powietrza w VW i BMW jest wymieniany co 60tys km jedynie 😉
zgadza się , jak się robi do 15 tys km rocznie , nie ma większego znaczenia jak często jest obowiązkowy płatny przegląd gwarancyjny , ale jak się robi 40tys km rocznie , i nie ma służbowego samochodu , to już robi różnicę , i finansową i czasową.
tu mówimy o płatnych , obowiązkowych pobytach . te darmowe, z miłości do auta, w ramach gwarancji to już coś innego 😘