Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
daktarin

RADZIECKIE BUDZIKI

Recommended Posts

Takie cudo wpadło w ręce  :)

 

 

Wspaniale, że trafił się taki rzadki okaz i możesz go nam pokazać. Do tej pory widziałem go tylko w katalogu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też widzę po raz pierwszy. Gratuluję.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwintesencja prostoty i elegancji.

Jest śliczny.

 

Ja to chyba nie mam gustu, bo mi się ten budzik wydaje brzydki . Pewnie nie tylko mi, gdyż  wyprodukowano go chyba  w niewielkich ilościach. Dzięki temu obecnie jest rzadko spotykany, a przez to pożądany i poszukiwany przez kolekcjonerów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy  patrzymy na różne radzieckie zegary, w tym na  budziki SLAVA  trudno nie odnieść wrażenia, że wiele z modeli miało swoje pierwowzory w wytwórniach zachodnich . Chodzi mi zarówno o wzornictwo jak też o mechanizmy. Moim zdanie ( co zazwyczaj staram się zaznaczać )  mechanizm budzika SLAVA jest z dużym prawdopodobieństwem własną przeróbką szwajcarskiego  mechanizmu stosowanego przez firmę LOOPING. Na podobieństwa pierwszych mechanizmów wskazywałem na forum już dość dawno w temacie Odnowione budziki SLAVA  strona 12 post 222. Tutaj chcę jednak zaznaczyć, że firma LOOPING z powodu jakichś problemów finansowych zaniechała działalności i być może strona sowiecka kupiła jej  technologię. Wszystko to działo się w pierwszej połowie lat 50-tych  a wtedy przemysł zegarmistrzowski w związku sowieckim był mocno rozwijany. Jeżeli chodzi o wzornictwo to podobieństw można doszukiwać się w budzikach wielu różnych firm.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż można napisać oprócz gratulacji, chyba tylko to, że ze względu na różnorodność modeli zdobycie pełnego zbioru Slav jest chyba nierealne. Inna sprawa, że zasoby u was są chyba większe. ;)


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę tylko dodać że z ostatnich 7 pokazanych Slav, jeden jest z Polski, 2 z Litwy, 2 z Ukrainy i 2 z Białorusi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę tylko dodać że z ostatnich 7 pokazanych Slav, jeden jest z Polski, 2 z Litwy, 2 z Ukrainy i 2 z Białorusi :)

 

Masz na myśli te 6 olimpijskich i ten 1 brzydki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu znalazłem tego starego MIR-a z czarną tarczą. Może nie jest w super stanie ale myślę, że jest rzadko spotykany i warto go pokazać. Tarcza jest plastikowa z "przełoczeniem". Kiepski ze mnie fotograf i dlatego nie widać tych szczegółów na zdjęciu. 

post-42128-0-16004300-1553667168_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mir bardzo ciekawy. Czy to są nóżki metalowe czy plastikowe i czy taki kształt był w oryginale? Pytam bo mam takie same metalowe przy swoim.


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mir bardzo ciekawy. Czy to są nóżki metalowe czy plastikowe i czy taki kształt był w oryginale? Pytam bo mam takie same metalowe przy swoim.

 

Moim zdaniem takie nóżki mosiężna, niklowane  w  latach 50-tych były stosowane w tego typu budzikach. Pytanie :Czy tylko takie?. Raczej nie . Niemniej jednak takim nóżkom metalowym łatwiej było przetrwać te wszystkie lata . Plastikowe nóżki z metalowymi , ozdobnymi frontami na pewno często ulegały uszkodzeniu , a metalowe były nie do zdarcia. Ustalenie dzisiaj, czy stary budzik MIR wychodząc z fabryki miał nóżki metalowe czy plastikowe jest bardzo trudne .  Ja mam kilka budzików MIR z  początkowych lat produkcji wyposażonych w metalowe nóżki. 

post-42128-0-02464300-1553708710_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, fajna kolekcja tych pierwszych Mirów.


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie: czy były budziki z nadrukiem 35B w starszej i nowszej wersji i czy da się taką tezę potwierdzić jakąś dokumentacją ?

Wracając do tematu 35B, możno spotkać w internecie taki katalog, a w nim zdjęcie 35B jak u mnie:

 

https://get.google.com/albumarchive/113098239036073221216/album/AF1QipNrdeCnvFGCL6aujGv13mtig1lsnBQI0I3Vh-YD

 

post-105856-0-85094400-1554208348_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu 35B, możno spotkać w internecie taki katalog, a w nim zdjęcie 35B jak u mnie:

 

https://get.google.com/albumarchive/113098239036073221216/album/AF1QipNrdeCnvFGCL6aujGv13mtig1lsnBQI0I3Vh-YD

 

attachicon.gif35B.png

 

I to jest właśnie udokumentowane potwierdzenie faktu, że takie budziki miały tarcze z takim oznaczeniem. Katalog 1967 r. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Także możno zobaczyć 38B z metalową rakietą i możno podpatrzyć jej kierunek (z prawej na lewo) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.