Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
JED

Rolex Datejust II 116333

Rolex Datejust 116333  

105 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Gustaw6666,

co wiecej, byly juz klasyczne wypowiedzi na temat Rolexow - czekac tylko, az znow wojna bedzie. :)


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie zdalem sobie sprawe, ze Polska jest ciagle pelna zakompleksionych idiotow.

 

"Jest to czywiście moja opinia i nie każdy musi się z nią zgadzać."


Pozdrawiam, Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz wiem skad masz ponad 5000 postow.


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz wiem skad masz ponad 5000 postow.

Bo je napisałem... :D ,jesteś analitykiem? :D

Edited by cook

Pozdrawiam, Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Magik.

Gdybym miał kupić Roleksa, wybrałbym DJ II Ref. 116334 z jasną tarczą. Na żywo wygląda świetnie i jest to (w sensie designu) moim zdaniem jeden z najbardziej udanych modeli Roleksa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

116334?

Przeciez to jest 116333.


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Magik.

Minimalnie odchodząc od tematu… moim zdaniem Rolex powinien wrócić do projektu 153000 / 163030. Uwspółcześnić rozmiar rzeczonych modeli, a wtedy chętnie kupię Roleksa. Oczywiście przy założeniu, że dopracują wykończenie mechanizmu.

rolex1530.jpg

Dla mnie rewelacja. Połączenie koperty tonneau z okrągłym (ośmiokątnym ;)) pierścieniem jest moim ulubionym.

Edited by Magik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasyczny DJ tylko w 36 mm - to prawda, wersja 41 wygląda kuriozalnie głównie przez wielkie, pełne lumy indeksy. Ale na zdjęciu Jeda rozmiar 41 wygląda jak 36 na nadgarstkach większości społeczeństwa ( czyli klasycznie ). Mierzyłem różne warianty 36 mm i trzeba przyznać że bicolor Rolexa wygląda naprawdę dobrze. Natomiast uważam że albo karbowany bezel albo jubilee, razem to za dużo szczęścia.Na dowód wklejam zdjęcia.

Z proponowanych wybrałbym numer 5

post-55792-0-64199300-1417270211_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Klasyczny' Dj w rozmiarze 36mm jest okay, ale ja wole rozmiary nowych modeli Dj II czyli 41mm, mam sporych rozmiarow nadgarstek (ok 18cm w obwodzie) i uwazam ze wiekszy Dj o wiele lepiej prezentuje sie na moim nadgarstku niz Dj mniejszych rozmiarow.

Co do bransolety, to nadal uwazam ze didzejowi z karbowanym bezelem (ktory uwazam za bardziej fancy/bizuteryjny) bardziej pasuje bransoleta typu jubilee, a didzejom z gladkim bezelem (mniej fancy bardziej casual imo) bardziej pasuje bransoleta typu oyster, tak jak na ponizszym moim modelu 116300sio:

 

datejust115300sio_2.jpg

 

datejust116300sio.jpg
 
Takiego bardziej casual DJ'a, z taka bransoleta, to juz nawet do krotkich spodenek i podkoszulki spokojnie mozna nosic (wiem, bo nieraz nosilem do takiego outfitu i nie gryzlo ani mnie, ani nikogo innego w oczy  :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karbowany bezel i jubilee, gladki plus oyster. Bingo, prosze kolegi. Wtedy te zegarki zyskuja nieco na stylistycznej spojnosci.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oyster i gładki bezel zawsze wygląda OK ale nie ma tego Rolexowego smaczku jaki daje jubilee lub karbowany bezel. No i jest parę innych zegarków króre bardziej pasują do wakacyjnego stroju ; )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasyczny DJ tylko w 36 mm - to prawda, wersja 41 wygląda kuriozalnie głównie przez wielkie, pełne lumy indeksy. Ale na zdjęciu Jeda rozmiar 41 wygląda jak 36 na nadgarstkach większości społeczeństwa ( czyli klasycznie ). Mierzyłem różne warianty 36 mm i trzeba przyznać że bicolor Rolexa wygląda naprawdę dobrze. Natomiast uważam że albo karbowany bezel albo jubilee, razem to za dużo szczęścia.Na dowód wklejam zdjęcia.

Z proponowanych wybrałbym numer 5

 

Jak powiedziałeś o tych indeksach pełnych lumy w 41mm, to faktycznie masz rację. Teraz patrzę na fotki i tylko te indexy widzę (choćby na powyższych fotkach chrono-craze)  :D

Edited by kroll_czarli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minimalnie odchodząc od tematu… moim zdaniem Rolex powinien wrócić do projektu 153000 / 163030. Uwspółcześnić rozmiar rzeczonych modeli, a wtedy chętnie kupię Roleksa. Oczywiście przy założeniu, że dopracują wykończenie mechanizmu.

 

Tak z ciekawosci - co masz na mysli przez dopracowanie wykonczenia mechanizmu? Kaliber 3135 to jeden z najbardziej niezawodnych, dokladnych i wytrzymalych mechanizmow w historii zegarmistrzostwa. I mimo uplywu chyba z dwoch dekad to malo co mu sie rowna. Jezeli mowisz natomiast o urodzie i zdobieniach mechanizmu czy wahnika to kwestia gustu i troche tradycji. Zreszta i tak mechanizm nie jest widoczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak powiedziałeś o tych indeksach pełnych lumy w 41mm, to faktycznie masz rację. Teraz patrzę na fotki i tylko te indexy widzę (choćby na powyższych fotkach chrono-craze)  :D

sorry Rolex ale powiększanie indeksów nie wyszło na dobre ani DJII ani nowym subom...

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Jak powiedziałeś o tych indeksach pełnych lumy w 41mm, to faktycznie masz rację. Teraz patrzę na fotki i tylko te indexy widzę (choćby na powyższych fotkach chrono-craze)   :D

 

sorry Rolex ale powiększanie indeksów nie wyszło na dobre ani DJII ani nowym subom...

Ewidentnie, bazowane na subiektywnych odczuciach subiektywne opinie.

Tak sie moze z tymi indeksami w DjII (ze niby 'po oczach daja bo sa (za)duze') wydawac bo zdjecia sa powiekszone, co automatycznie czyni w nich indeksy bardziej wyeksponowane tudziez bardziej widoczne. Na zywo indeksy w tych Dj'achII wcale sie takie duze nie wydaja. Powiem wiecej, wygladaja normalnie, tak jak powinny wygladac (przynajmniej w moim odczuciu), takze jakichkolwiek problemow tudziez powodow do krytyki tu bym nie widzial.

Co do nowych Sub'ow, to rowniez jakichs szczegolnych obiekcji w odniesieniu do wiekszych (lepiej widocznych) indeksow w nich nie mam, wszystko tu w mojej opinii gra jak dobrze dostrojony instrument  :)

Jesli juz wspomniales o diverach Rolexa, to jesli mialoby mi sie cokolwiek w nich nie podobac, to juz raczej w nowym SDDS nie podoba mi sie za bardzo gradient tarcza, ktora uwazam takiemu topornemu tool-watch'owi jakim SDDS jest zupelnie nie pasuje, jak i w nowym SD4000 nie podoba mi sie za bardzo zbyt busy (imo) bezel. Wszystko inne jest okay.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 
 
 
 

Ewidentnie, bazowane na subiektywnych odczuciach subiektywne opinie.

Tak sie moze z tymi indeksami w DjII (ze niby 'po oczach daja bo sa (za)duze') wydawac bo zdjecia sa powiekszone, co automatycznie czyni w nich indeksy bardziej wyeksponowane tudziez bardziej widoczne. Na zywo indeksy w tych Dj'achII wcale sie takie duze nie wydaja. Powiem wiecej, wygladaja normalnie, tak jak powinny wygladac (przynajmniej w moim odczuciu), takze jakichkolwiek problemow tudziez powodow do krytyki tu bym nie widzial.

Co do nowych Sub'ow, to rowniez jakichs szczegolnych obiekcji w odniesieniu do wiekszych (lepiej widocznych) indeksow w nich nie mam, wszystko tu w mojej opinii gra jak dobrze dostrojony instrument  :)

Jesli juz wspomniales o diverach Rolexa, to jesli mialoby mi sie cokolwiek w nich nie podobac, to juz raczej w nowym SDDS nie podoba mi sie za bardzo gradient tarcza, ktora uwazam takiemu topornemu tool-watch'owi jakim SDDS jest zupelnie nie pasuje, jak i w nowym SD4000 nie podoba mi sie za bardzo zbyt busy (imo) bezel. Wszystko inne jest okay.

 

 

Chrono - oczywiście żę subiektywna opinia - jak wszystkie moje  ; ) ale taką samą miałem jak go mierzyłem - to nie wina Twoich zdjęć. Najważniejsze że na Twoim nadgarstku nie kłóci się z Twoim  poczuciem  proporcji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chrono-craze zerknij na swojego SDDS jaki masz bezel :P  ;)

No i wlasnie dlatego, poniewaz busy bezel mam juz w SDDS, wolalbym zeby przynajmniej w nowej kontynuacji starszego SD bezel byl taki jaki jest w starszym modelu SD (i zeby byl on cerachromowy)  :)

Edited by chrono-craze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie jedyne sensowne rozmiarowo indeksy sa w Explorer II.

A zaraz po nim, a moze i na rowni, DJII.

Ale ja lubie duze, wyraziste i wyrazne zegarki.

I nie miesci mnie sie w glowie, ze facet moze chciec nosic 36mm.

Ba, ja nawet mam problem z 40mm.

 

Karbowany bezel i jubilee, gladki plus oyster. Bingo, prosze kolegi. Wtedy te zegarki zyskuja nieco na stylistycznej spojnosci.

Tez uwazam, ze bingo! Edited by JED

Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Napakowana wiedza, wiec malo miejsca na glupoty.


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nie miesci mnie sie w glowie, ze facet moze chciec nosic 36mm.

 

 

 

 Po prostu nie musi sobie niczego kompensowac wielkoscia zegarka  ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdzisz Fiatem 126p? ;)


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By JohnnyJ
      Witam serdecznie
       
      Od pewnego czasu, noszę się z zamiarem zakupu zegarka. W pierwszej kolejności szukam używanej Daytony na bransolecie, w konfiguracji złoto/stal z czarnym bądź szampańskim cyferblatem. Jeszcze na początku roku, widziałem że takie można było znaleźć za ok 50tys, dzisiaj przeglądając ch24 czy inne aukcje, jest już to 76tys zł. Co juz moxno zbliża się do ceny nowego
       
      Jak uważacie, czy ten zegarek jest w tym zasięgu cenowym? 
       
      Widziałem również piękne Omegi, czy Ulysse Nardin, ważne, żeby koperta była złota  Jak na to się zapatrujecie;)? 
       
      No i pytanie, jak bezpiecznie zakupić taki zegarek?
    • By InfinitiMike
      Witam serdecznie,
      proszę o Wasze zdanie oraz opinie jeżeli macie do poszczególnych tych dwóch zegarków.
      Waham się nad zakupem:
       
      1. Rolex Oyster Perpetual 39 rhodium
      https://www.chrono24.pl/rolex/rolex-oyster-perpetual-39-dark-rhodium-dial--id4118328.htm
       
      2. Zenith Defy Classic
      https://www.chrono24.pl/zenith/defy-classic--id11486185.htm
       
      Wielkość koperty podobna i chyba na tym podobieństwa się kończą.
       
      Dziękuję za odpowiedzi.
       
    • By pawelhd
      Witam ponownie, drugi z dzisiejszych zegarków to Rolex Oyster Perpetual Day Date, zegarek należy do mojego znajomego jeśli byłby ktoś zainteresowany kupnem proszę pisać PW









    • By DrQQ
      Cześć
      Powoli przymierzam się do zakupu pierwszego zegarka z kategorii "wyższa półka", czasomierz powinien pasować zarówno do luźnego ubioru typu jeansy i koszulka, jak i do bardziej formalnego ubioru.
      Budżet to około 30, maksymalnie 35 tys., obwód nadgarstka to ok. 18,5cm.
      Raczej jestem fanem bransolet ale dobrym, skórzanym paskiem też nie pogardzę, guma odpada 
      Najprawdopodobniej ten zegarek miałby zostać ze mną na bardzo długie lata więc dobre trzymanie wartości byłoby mile widziane 
      Na tę chwilę mam trzy typy:
      1. Rolex Milgauss Z-Blue ( https://wkruk.pl/zegarki-rolex?cmplp=rolex-watches/milgauss ) - od zawsze mi się podobał ale problemem jest, że nigdy nie widziałem go na żywo, a podczas ostatnich przymiarek Datejusta trochę zraziłem się do korony, miałem wrażenie, że mój Tag Heuer F1 jest bardziej solidny 
      2. Zenith Defy Classic szkielet ( https://www.apart.pl/zegarki/zenith/defy/6421?gclid=CjwKCAiAob3vBRAUEiwAIbs5TjumVQw12yiGgMEStivdV71duMaWt_qvyCfsBnp_3StrMzHZmFOhaBoCDpIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds ) tutaj nie wiem jak z utratą wartości bo często widuję Zenithy z drugiej ręki w "przystępnych" cenach
      3. Omega Aqua Terra 150M GMT ( https://wkruk.pl/zegarki/omega/zegarek-omega-seamaster-aqua-terra-150m-1 )
      Macie może jakieś inne propozycje? Może ktoś miał okazję obcować z każdym z nich i podzieliłby się spostrzeżeniami? 
       
    • By StaryWilk
      Dyskusja, która powstała  w temacie Nowości - A. Lange & Söhne Odysseus, sprowokowała we mnie ciekawość odnośnie roziązań konstrukcyjnych stosowanych w zespołach balansów.
       
      Choć w obcych językach jest trochę na ten temat (linki poniżej) do wygoolowania to chciałbym poczytać naszą dyskusję.
       
      Tytułem wstępu:
      https://monochrome-watches.com/technical-perspective-guide-regulating-organ/
      Wady i zalety obu rozwiązań:
      https://www.watchprosite.com/?page=wf.forumpost&q=&fi=17&ti=587501&pi=3662881
      https://forums.watchuseek.com/f2/disadvantages-free-sprung-balances-1017421.html
       
      Z tego co zauważyłem większość topowych producentów stosuje "włos swobodny", jednak np. Lange dopiero od niedawna - mniej więcej od 2015 roku sukcesywnie "wchodzi w włos swobodny" (w podlikowanym wpisie na forum jest odnisienie do testu 3 garniturowców, z których to jedynie Lange został wyposażony we włos regulowany przesuwką, artykuł z 2014 roku.)
       
      Lange 1, sprzed 2015:

      Lange 1, po 2015 - zespół balansu nowej, własnej konstrukcji - z włosem swobodnym:

       
      Podobną drogą poszedł Breguet w modelu Marine - widzę, że jest wersja z przesuwką i włosem swobonym:
       
      2009 rok - przesuwka:
      https://www.zeitauktion.com/en/breguet-marine-steel-automatic-kal-517gg-150122

       
      2014 rok - włos swobodny:
      https://www.watchclub.com/breguet/marine/39mm-grande-date-full-set-ref-5817st-92-5v8-year-2014

       
      Czy to jest jakaś tendencja ostatnich lat/ idąca moda / postęp na tzw. must have?
       
      Włosa swobodnego nie widzę np. w Chopard Alpine Eagle, Piaget Polo S, GP Laureato i wielu zacnych, nietanich zegarkach. 
       
      Schodząc w dół - włos swobodny od dawna stosuje Rolex i Omega.
       
      Jeszcze nizej - Tudor w kalibrach MTxxx - i chyba jest to najtańszy sposób na kupno zegarka z włosem swobodnym? Są jakieś alternatywy? 

       
      Przejdźmy teraz do podróbek i klonów - Oprócz ogólnie gorszej jakości wykonania całości, imitacji pewnych technicznych / konstrukcyjnych rozwiązań oryginału, balans z włosem swobodnym wydaje się ostatnim bastionem nie podbitym przez twórców klonów werków, który na pierwszy rzut oka, "z daleka" pozwala odróżnić klon od oryginału. 
       
       
       
       
      Czy rzeczywiście jest to tak drogie w wykonaniu rozwiązanie , nie do przeskoczenia dla producentów podróbek?
      Oryginalny Tudor, do kupienia, z niemałą marżą, już od ok 10 tyś zł, by temu raczej przeczył.
      Być może w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się lepszych super klonów z włosem swobodnym? 
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.