Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Qba.

Hi-Fi stereo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, sprzedałem przednie kolumny Eltaxa i chcę kupić jakieś lepsze. Na razie do Onkyo, a potem dedykowany do nich wzmacniacz stereo. Jak będę oglądał film, to po prostu przepnę kable. Czy możecie mi wytłumaczyć, o co chodzi z tym dopasowaniem kolumn do wzmacniacza, żeby zagrało to dobrze w kwestii brzmienia, że nie można łączyć kolumn z wzmacniaczem, jeśli nie dopasuje się właściwej charakterystyki dwóch komponentów? Czarna magia!

 

Po niżej podpowiedzi od AI:

 

Do amplitunera Onkyo TX-RZ720 najlepiej pasować będą kolumny podłogowe lub podstawkowe o mocy w zakresie 70-100% mocy nominalnej wzmacniacza, czyli od ok. 80 W do 100 W RMS. Zmierzono, że ten amplituner oferuje moc 130 W na kanał w trybie stereo, co można przyrównać do 8 ohm. Warto dobrać kolumny o mocy nominalnej zbliżonej do mocy wzmacniacza, aby uzyskać optymalny dźwięk i uniknąć uszkodzenia kolumn. 

Kluczowe czynniki przy wyborze kolumn
  • Moc: Dobierz kolumny o mocy nominalnej (RMS) w przybliżeniu między 80 W a 100 W, aby w pełni wykorzystać potencjał amplitunera, ale jednocześnie go nie przeciążyć.
  • Impedancja: Upewnij się, że impedancja kolumn jest zgodna z zaleceniami amplitunera (zazwyczaj 8 ohm), aby zapewnić stabilną pracę wzmacniacza.
  • Typ kolumn: Możesz wybrać kolumny podłogowe, które zapewniają bardziej rozbudowane brzmienie i lepsze basy, lub kolumny podstawkowe, które są mniejsze i bardziej kompaktowe.
  • Brzmienie: Onkyo TX-RZ720 jest znane z jasnego i pełnego dźwięku (nawet mi się podobalo z tymi Eltaxami Symphony 8.2) Dobierając kolumny, możesz spróbować zrównoważyć to brzmienie, wybierając kolumny o cieplejszym charakterze, jeśli chcesz, aby muzyka była bardziej relaksująca.
  • Przykładowe kolumny
  • Kolumny podłogowe: Monitor Audio Bronze 200, Q Acoustics 3050i.
  • Kolumny podstawkowe: KEF Q350, Dali Oberon 1.
  •  
  • Ważne: Przed zakupem warto zapoznać się z recenzjami i opiniami użytkowników, a także, jeśli to możliwe, odsłuchać kolumny w połączeniu z amplitunerem, aby wybrać te, które najlepiej odpowiadają Twoim preferencjom muzycznym.
Edytowane przez GostRado

=> Joie de Vivre <=

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.11.2025 o 16:44, Adi napisał(-a):

A tutaj mamy za 35 000 zł kabelek ze zbiorniczkiem wypełnionym poszerzaczynem scenianu. 

IMG_9724.jpeg


Na YT jakiś gość wrzucił filmik zawierający porównanie trzech kabli wpiętych w tor audio. Autor zaprezentował ten sam utwór z każdym z tych kabli, ale nie podał nazw producentów, żeby było uczciwie. "Grał" zatem kabel nr 1, nr 2 i nr 3. Założyłem więc słuchawki i przystąpiłem do zabawy. Po pierwszym odsłuchu najbardziej przypadł mi do gustu kabel nr 3, ale postanowiłem się upewnić i przewijałem filmik porównując utwory we fragmentach kabel vs kabel. Różnice w brzmieniu były minimalne i wymagały wsłuchania się w utwory, ale dało się wyłapać różnice. Kabelek nr 2 odrzuciłem właściwie od razu, więc na placu boju pozostały kable nr 1 i 3. Na nich się skupiłem, ale różnice były na granicy percepcji, bardzo trudne do wychwycenia. Oczywiście dużym ograniczeniem był odsłuch przez YT, ale coś tam dało się wyłapać. W końcu autor filmiku podał nazwy producentów i jeżeli to nie był trolling, to okazało się, że kablem nr 1 jest Hitachi SAX-112, nr 2 to Triglon 2000R, a nr 3 to... Transparent Reference XL 5 generacji. Ten stary kabelek Hitachi dziś na rynku wtórnym kosztuje 3000-4500 jenów, co z przesyłką z Japonii za pośrednictwem DHL + cło zamknęłoby się w kwocie niespełna 200 zł. Tymczasem wspomniany kabel Transparenta to wydatek 70 tys. zł, a Trigon, który podobał mi się najmniej kosztuje około 5 tys. zł. Taka sytuacja. 🙂

 

Edytowane przez McIntosh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, McIntosh napisał(-a):

może Pylon Audio Pearl 27. 

Myślałem o jakiś droższych z myślą o oddzielnym wzmacniaczu stereo. Czytałem,  przeglądałem strony i wstępnie spodobały mi się: Polk Audio R700, Focal Theva nr3, B&W 603 s3. Najbardziej przypadły mi do gustu Bowers'y. Przeglądając aledrogo zwróciłem uwagę na starsze DM 603 S3. Cena 3500, do zaakceptowania, więc zadzwoniłem do sprzedającego, który mi tłumaczył, że z tym moim Onkyo TX-RZ720, to te kolumny zagrają na 10% ich możliwości. On ma je podpięte do Creeka Destiny, którego nie sprzedaje, żeby nie było, że chce wcisnąć i wzmacniacz. Zaprosił mnie na odsłuch B&W na moim Onkyo i Creek'u. Stąd było moje wcześniejsze pytanie o tym dopasowaniu kolumn do wzmacniacza w kwestii ich optymalnego zgrania, aby wydobyć z obydwu komponentów jak najlepsze brzmienie. 

Edytowane przez GostRado

=> Joie de Vivre <=

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, McIntosh napisał(-a):


Na YT jakiś gość wrzucił filmik zawierający porównanie trzech kabli wpiętych w tor audio. Autor zaprezentował ten sam utwór z każdym z tych kabli, ale nie podał nazw producentów, żeby było uczciwie. "Grał" zatem kabel nr 1, nr 2 i nr 3. Założyłem więc słuchawki i przystąpiłem do zabawy. Po pierwszym odsłuchu najbardziej przypadł mi do gustu kabel nr 3, ale postanowiłem się upewnić i przewijałem filmik porównując utwory we fragmentach kabel vs kabel. Różnice w brzmieniu były minimalne i wymagały wsłuchania się w utwory, ale dało się wyłapać różnice. Kabelek nr 2 odrzuciłem właściwie od razu, więc na placu boju pozostały kable nr 1 i 3. Na nich się skupiłem, ale różnice były na granicy percepcji, bardzo trudne do wychwycenia. Oczywiście dużym ograniczeniem był odsłuch przez YT, ale coś tam dało się wyłapać. W końcu autor filmiku podał nazwy producentów i jeżeli to nie był trolling, to okazało się, że kablem nr 1 jest Hitachi SAX-112, nr 2 to Triglon 2000R, a nr 3 to... Transparent Reference XL 5 generacji. Ten stary kabelek Hitachi dziś na rynku wtórnym kosztuje 3000-4500 jenów, co z przesyłką z Japonii za pośrednictwem DHL + cło zamknęłoby się w kwocie niespełna 200 zł. Tymczasem wspomniany kabel Transparenta to wydatek 70 tys. zł, a Trigon, który podobał mi się najmniej kosztuje około 5 tys. zł. Taka sytuacja. 🙂

 

 

Ja od razu przepraszam, nie jestem audiofilem, jestem laikiem w tej dziedzinie, nie słyszę na jedno ucho i rozpoznaje dwa stany jest muzyka, nie ma muzyki :) Być może pytanie które chce zadać jest głupie, nie chcę rozpętywać żadnej g*wno burzy tutaj. Tak sobie tylko pomyślałem jak przeczytałem to co napisałeś.

Ktoś u siebie miał jakiś zestaw muzyczny, puszczał sobie muzykę i zmieniał kabelki.

I teraz tak:

- czymś to nagrał, czy to nie wpłynęło na dźwięk?

- opublikował to na YT, czy algorytmy YT nie wpłyneły na dźwięk?

- słuchasz to u siebie na jakimś zestawie, czy on nie dodaje/ujmuje czegoś do wrażeń odsłuchowych?

Czy żeby wypowiedzieć się słyszę/nie słyszę zmian nie należałoby siedziec w tym samym pomieszczeniu?

 

P.S. Przypomniała mi się taka historia sprzed 20 lat. Znajomy reklamował monitor, bo widział plamę na nim. I co zrobił? Zrobił zrzut ekranowy i wysłał ten zrzut do sprzedawcy. Sprzedawca go otworzył na swoim monitorze i powiedział u mnie jest dobrze, bo ja widzę obraz, a nie jego reprodukcję przez twój monitor. Zrób zdjęcie tego obrazu i przyślij nam zdjęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.