Yodek 2548 #6176 Napisano 26 Stycznia 2020 Dziękuję Wam.Są granice, których nie przeskoczę i nie będę miała okazji uczyć się nowych zadań. Z drewnem można sobie łatwiej poradzić domowymi sposobami i prostymi narzędziami, jest wdzięczne i wiele wybacza.Metale, mosiądz nie są chętne do łatwej współpracy. Trzeba dużo wiedzy, wprawy, i o wiele bardziej skomplikowanych narzędzi i tokarki. Owszem - blaszkę ze stalki do wahadła to jakoś tam jeszcze można samej, coś dopiłować lekko, ale już wyżej będzie bardzo trudno.I materiał dydaktyczno - ćwiczebny bardzo ograniczony - nie ma gdzie zbierać "skarbów"Będę Was podziwiać w tym zakresie, to pasjonujące, i o ile Wam siè będzie chciało prezentować, ja i tak dużo od Was się nauczyłam, trzeba znać swoje miejsce w szeregu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PM1122 1786 #6177 Napisano 27 Stycznia 2020 W nocy pisałem o kotwicy, no i pomyłka, bo nie w tym temacie. Ale tak to jest jak człowiek już śpiący. Więc, faktycznie wychodzi na to, że zamienione palety !Jak zobaczyłem, że jedna mocno schowana, to od razu uznałem , że się po prostu wcisnęła do środka . Nie pomyślałem, że mogą być zamienione, chociaż po samych śrubkach, było widać, że grzebano przy nich. Po pracy przyjrzę się dokładniej . 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longcase1 481 #6178 Napisano 27 Stycznia 2020 To że było grzebane to raczej norma.Teraz pytanie po co to ktoś zrobił? Może rozbierz ten werk i wyprostuj zęby koła wychwytu bo możesz mieć problem z ustawieniem kotwicy. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LESKOS 3470 #6179 Napisano 27 Stycznia 2020 (edytowane) No właśnie , po co ... miałem prawie dokładnie taki przypadek. Jeden plus. zegar poszedł po taniości jako nie do końca sprawny.Po remoncie , całkiem całkiem się prezentował i prezentuje. Ps. zdjęcie mechanizmu przed odkryciem problemu. Dziwne , że jak u ciebie jedna paleta wysunięta. Edytowane 27 Stycznia 2020 przez LESKOS 0 Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC! 🤔 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yodek 2548 #6180 Napisano 27 Stycznia 2020 Piękny ten zegar, korona w mojej ulubionej stylistyce Dopiero jak żeście zwrócili uwagę, że palety przedstawione w kotwicy to zauważyłam. Patrzy się, i się nie widzi.. ot.. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6102 #6181 Napisano 27 Stycznia 2020 Kurcze, "tylko" palety poprzestawiane...Ja wczoraj złamałem czop górny balansu- podczas montażu dobrego JUŻ zegarka.. Narobiło się...Jestem wsciekły.. Włos natapirowałem, żąbki koła minutowego wydłużyłem, zegarek zaczął chodzic, ale mi się zachciało ....wybudowac mostek balansu, by doczyścic .. no i.. teraz nawiercanie, bajerowanie i wstawianie nowego czopa.. 0 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longcase1 481 #6182 Napisano 27 Stycznia 2020 (edytowane) To że paleta jedna jest bardziej wysunięta to jeszcze o niczym nie świadczy. Mam nadzieję że u PM tylko palety są ze sobą zamienione. Bo ja miałem tak że również koło wychwytowe zostało przekręcone wzdłuż osi pionowej o 180stpni..... :-/ tylko po co ??Ten zegar nawet chodził:-)) z tym że z wychwytu spoczynkowego zrobił się wychwyt cofający a przy centralnej sekuńdzie wyglądało to tragiczne Edytowane 27 Stycznia 2020 przez longcase1 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yodek 2548 #6183 Napisano 27 Stycznia 2020 (edytowane) Mkl1 - nie dziw, że jesteś wściekły, też bym sobie nie darowała ale Ty przynajmniej potrafisz "bajerować", nawiercać itd... Domyślam się, że niedługo nie będzie śladu po złamanym czopie..Złamać to każdy potrafi phii.. Naprawić już nieliczni Koło wychwytowe przekręcone? Ależ jaki to problem - żaden Tak jak zamienić osie bębnów, więc nie ma sensu stawiać pytania "po co"... Z głupoty, ino z głupoty A bo to raz człowiek przyodziewek tyłem albo na lewą stronę nałoży, albo co gorsza zapomni w ogóle się ubrać do pracy (Pacujący w domu mogą sobie ewentualnie pozwolić ) Edytowane 27 Stycznia 2020 przez Yodek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6102 #6184 Napisano 27 Stycznia 2020 Czekam na wiertałkę do czopów.. Jak dojdzie to juz mam 7 -miu kieszonkowych delikwentów.. Ale pierw na jakims dawcy muszę "obczaić", jak to się robi... Na pierwszy ogień wystawionty będzie RESCH, a w zasadzie jego "wiatraczek" do systemu bicia' ( nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) ma złamany czop ( ale przynajmniej grubszuy niż 0,13mm) 0 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longcase1 481 #6185 Napisano 27 Stycznia 2020 Pytanie tylko czy wiatraczek a właściwie sama oś zmieści Ci się w tej wiertarce do czopów. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6102 #6186 Napisano 27 Stycznia 2020 Sie zobaczy tak BTW czy ktos to stosował i jakie macie inne sposoby na odpuszczanie czopów? Miedziana klamerka podgrzewana palnikiem. 0 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longcase1 481 #6187 Napisano 27 Stycznia 2020 Do dopuszczenia czopów rzecz niezbędna. Lub coś co spowoduje wolny spadek temperatury. W przeciwnym razie oś zahartuje się sama w powietrzu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6102 #6188 Napisano 27 Stycznia 2020 OK. to sobie zrobię takie ustrojstwo 0 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PM1122 1786 #6189 Napisano 27 Stycznia 2020 (edytowane) Dopiero wieczorem zabrałem się za kotwicę ( bo wpierw naprawiłem pompę ABS mojego Jazza...pełen sukces )Jak Longcase1 powiedział, a i Leskos także wspomniał, o odwrotnym wstawieniu palet ... tak więc, wszystko się potwierdziło. Wedle sugestii Longcase1 , ustawiłem łożysko na znaczek , a palety wysunięte ( dość mocno ) .Jeszcze na ,,sucho,, widzę , że nie idzie, bo z jednej strony paleta trafia na ząbek, a z drugiej pod zabek.Czyli - blokuje się. Minimalnie przekręciłem łożyskiem, tj. podniosłem kotwicę .... i chodzi .I to żwawo, bo na wychylniku, od 2 do 2 .Mam takie pytanie do kolegów - myślę że Longcase1, to napewno wie, ...Czy, jak lekko podniosłem oś kotwicy ( tak , że ta kreska (rysa), już się niezgrywa , ale jeszcze się jakby styka ) , to dobrze uniesiona kotwica , czy jeszcze za mało ?( tak na oko sadzę, że ośka poszła ok. 0.3 do 0.5 mm do góry )Ps. ... tak na marginesie dodam , że jeszcze parę elementów jest źle włożonych , ale na szczęście nic się nie uszkodziło . np. dźwignie i ośki młoteczka , itp. załączam zdj . po przełożeniu palet, Edytowane 27 Stycznia 2020 przez PM1122 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odludek 76 #6190 Napisano 27 Stycznia 2020 Ta kreska, rysa, nie ma nic wspólnego z prawidłowym ustawieniem kotwicy, ktoś to sobie kiedyś zaznaczył, nie wiem po co. Sprawdź spoczynki i odpady czy są równe.jeśli tak to jest ustawiona dobrze. 0 Pozdrawiam Jan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yodek 2548 #6191 Napisano 28 Stycznia 2020 (edytowane) Gratuluję wytrwałości i cierpliwości PM Ojej - PM - pompę ABSu naprawiłeś sam?? A co się dokładniej z nią działo?W moim Jazzie też zaczyna szwankować, kontrolka co jakiś czas się zapala. Czujniki sprawdzane, niestety nie pomogło więc chyba pompa kończy współpracę Edytowane 28 Stycznia 2020 przez Yodek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longcase1 481 #6192 Napisano 28 Stycznia 2020 Według mnie ten znak na mimośrodzie jest pierwotnym ustawieniem osi kotwicy, ale nie musi.Teraz sprawdzić trzeba odpady. Czy są równe można usłyszeć. Glośniejsze stukanie w jedną z palet. Jak stuka głośniej w paletę wejściową to znaczy że oś kotwicy jest za wysoko. Jeśli stuka głośniej w paletę wyjściową to oś jest za nisko. Wiem to jest dosyć zawiłe, ale nie potrafię tego wytłumaczyć inaczej robiąc to zdalnie. Jak tego nie ustawisz to może się kotwica podpierać na zębie koła wychwytowego 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PM1122 1786 #6193 Napisano 28 Stycznia 2020 Gratuluję wytrwałości i cierpliwości PM Ojej - PM - pompę ABSu naprawiłeś sam?? A co się dokładniej z nią działo?W moim Jazzie też zaczyna szwankować, kontrolka co jakiś czas się zapala. Czujniki sprawdzane, niestety nie pomogło więc chyba pompa kończy współpracę Wcale nie kończy żywota ! Jazzy są nie do zdarcia Chyba to samo co u mnie . Nie wiele brakło, a wydałbym majątek , bo mówili podobnie . A było , jak u Ciebie ... co jakiś czas się zapalała. Zwykle, to krótko po ruszeniu i czasem paliła się przez całą drogę . Później, jak się włączyła, to już na stałe. Diagnoza- pompa do wymiany. Ale znajomy, miał ten tester i mówił , że najczęściej to kończą się szczoteczki w silniczku. Po skasowaniu błędów i małym ruszeniu autem , znów zapaliła się kontrolka . A odczytany błąd , to silniczek pompy !Więc, wymieniłem sam silniczek i gdy zrobiłem tylko 50 metrów , to lampka ABS sama zgasła Silniczek, wymieniasz bez demontażu pompy i żadnych przewodów . Odkręcasz tylko dwie śrubki silniczka ( imbus, który lepiej sobie dostosować na długość + kawałek małej rureczki na dźwigenkę ) ... owszem, dojście nieco utrudnione, bo ciasno.Ośka silniczka, którą widać po wyjęciu z pompy, jest lekko mimośrodowa i trzeba w drugim silniczku przekręcić ją w te same położenie , by trafiła dobrze w otwór pompy.Można silniczek samemu naprawić ... czyli otworzyć go i wymienić szczoteczki . 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #6194 Napisano 28 Stycznia 2020 Sie zobaczy tak BTW czy ktos to stosował i jakie macie inne sposoby na odpuszczanie czopów? klamerk do wyżarzania.jpg Miedziana klamerka podgrzewana palnikiem.Osi już nie odpuszczam, stosuję odpowiednie wiertła... 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PM1122 1786 #6195 Napisano 28 Stycznia 2020 Według mnie ten znak na mimośrodzie jest pierwotnym ustawieniem osi kotwicy, ale nie musi.Teraz sprawdzić trzeba odpady. Czy są równe można usłyszeć. Glośniejsze stukanie w jedną z palet. Jak stuka głośniej w paletę wejściową to znaczy że oś kotwicy jest za wysoko. Jeśli stuka głośniej w paletę wyjściową to oś jest za nisko. Wiem to jest dosyć zawiłe, ale nie potrafię tego wytłumaczyć inaczej robiąc to zdalnie. Jak tego nie ustawisz to może się kotwica podpierać na zębie koła wychwytowegoDzięki za wskazówkę Ja też podobnie, wiele rzeczy wyczuwam na słuch .Tu, to chyba najlepsza możliwość , bo wzrokowo, to ciężko się dopatrzeć ... w każdym razie , jeszcze tego nie umiem.Ale teraz, wiem czym się kierować , więc Bardzo Dziękuję za pomoc 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yodek 2548 #6196 Napisano 28 Stycznia 2020 (edytowane) PM - wieelkie dzięki! Pogadam dziś z mężem - powiem mu to co napisałeś, niech pomyśli bo nam też stwierdzono, że pompa do wymiany. Regenerowana to ok 700 zł plus robota.Czyli najpierw trzeba silniczek sprawdzić To że kotwica na wejściu i wyjściu wydaje inne dźwięki to słyszę, ale że mogą się różnić głośnością to nie wiedziałam Będę zwracać uwagę na to przy okazji. Chyba stetoskop byłby pomocny bo taki miesiąc to chodzi strasznie cicho. Prawie jak "kieszonka" tylko wolniej Edytowane 28 Stycznia 2020 przez Yodek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longcase1 481 #6197 Napisano 28 Stycznia 2020 Kupcie sobie prawdziwe samochody:-) stare solidne zrobione z blachy a nie te plastiki. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PM1122 1786 #6198 Napisano 28 Stycznia 2020 (edytowane) Tu, za wymianę na nową, chcieli 2000. euro. A używana, to tylko 100 euro. Wymiana, to dużo pracy, no więc koszt duży. A wyjąć silniczek i włożyć drugi, to samemu można zrobić. Ważny jest typ pompy. Moja ma symbol SAA-G0. Wrócę z pracy to zdjęcie mogę wstawić Edytowane 28 Stycznia 2020 przez PM1122 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yodek 2548 #6199 Napisano 28 Stycznia 2020 Kupcie sobie prawdziwe samochody:-) stare solidne zrobione z blachy a nie te plastiki.A soo? Że stary Jazz to niby z plastiku? Jeszcze go chyba za dużo w nim nie nawtykali. Ma 19 lat i pomimo że zaliczyła kiedyś "dzwona" ( TO NIE JA! ) to trzyma się świetnie (no i rdzy nie ma póki co) PM - jak się da fotki to plizzz 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longcase1 481 #6200 Napisano 28 Stycznia 2020 A soo? Że stary Jazz to niby z plastiku? Jeszcze go chyba za dużo w nim nie nawtykali. Ma 19 lat i pomimo że zaliczyła kiedyś "dzwona" ( TO NIE JA! ) to trzyma się świetnie (no i rdzy nie ma póki co)PM - jak się da fotki to plizzz Ale klosze lamp masz z plastiku;-) 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach