Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Yodek

Porady potrzebuję 😊

Rekomendowane odpowiedzi

No i sprawa się rypła :(

Był zgięty i było pęknięcie , więc byłem pewny , że prostowanie się nie uda .

Taaaaaak .........

 

IMG_7798-crop.JPG

IMG_7803-crop.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osz kurza twarz... Paskudnie wygląda 😐

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem co ten bęben czuje! Dwa lata temu też tak wyglądałem:lol: , przez chwilę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, shreq napisał:

Wiem co ten bęben czuje! Dwa lata temu też tak wyglądałem:lol: , przez chwilę.

 

Znaczy się bez zęba? 🤔🤭😝

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojtam.. 😁

Najlepiej jak wystkie wylecą. Problem z głowy 🦷🦷🦷🦷

😝

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po czyszczeniu , mocno się uwidoczniło wyjechane łożysko , koła wychwytowego. Tylko jedno się wypiłowało , to w tylnej płycie . Bo bliżej tej płyty , jest osadzone koło wychwytowe z tą małą zębatką , w której są kołeczki .

No i mam dylemat , w którą stronę się wypiłowało ?   W górę , czy w dół ? 

Wstawiam zdjęcia ... fragment tylnej płyty , a na drugim zdjęciu , odpowiednio ustawiłem kotwicę i koło , tak by było wiadomo , jak to jest wstawione i jak pracuje.

 

IMG_7806-crop.JPG

IMG_7808-crop.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz będę zlinczowany.Co mi  tam

... to jest wychwyt cofający, jak mi się wydaje..

 popatrzmy..

image.png.99a92313ec988180a8b2404cb56f143f.png

 

 

Jeżeli nie mylę się , (a to być może).. to strzałka oznacza kierunek obrotu koła wychwytowego. następuje cofnięcie i oczywiści nacisk+ tarcie hamowania i zwrotu koła o kilka stopni kątowych, co może - ale to tylko moje domniemanie- ZASTRZEGAM moje domniemanie) - może powodować wytarcie właśnie w stronę przeciwną.+ brak smarowania

 Czyli wg mojejego domniemania właściwym otworem jest "ten górny"

 Tym bardziej patrząc na wykonanie  stożka smarowniczego ( nie znam poprawnej nazwy - zastrzegam..- to moje nazewnictwo i proszę się nie czepiac a podpowiedzieć nazwę zegarmistrzowską..

Jestem tylko durnym mechanikiem, .....

Przepraszam,że się mogę mylić..

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po całej teorii, jakże dobrze i miło się czytającej, to bym powiedział, że oliwiak (ta część do smarowania) się nie wytarł przecie. Więc należy wyznaczyć jego środek i już. No przecież się magicznie nie przesunął. Pozycja centralna jest IMO prawidłowa i wyjściowa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, fibo napisał:

Po całej teorii, jakże dobrze i miło się czytającej, to bym powiedział, że oliwiak (ta część do smarowania) się nie wytarł przecie. Więc należy wyznaczyć jego środek i już. No przecież się magicznie nie przesunął. Pozycja centralna jest IMO prawidłowa i wyjściowa. 

 

Genialne 😁👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No to wyzwanie .... tuleje trzeba wstawić 😉


Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, mkl1 napisał:

Zaraz będę zlinczowany.Co mi  tam    ... to jest wychwyt cofający, jak mi się wydaje.......popatrzmy..

.....Przepraszam,że się mogę mylić..

 

Brawo za takie podejście do tematu  올린 엄지 클립 아트. 무료 다운로드. | Creazilla

 

6 godzin temu, fibo napisał:

Po całej teorii, jakże dobrze i miło się czytającej, to bym powiedział, że oliwiak (ta część do smarowania) się nie wytarł przecie. Więc należy wyznaczyć jego środek i już. No przecież się magicznie nie przesunął. Pozycja centralna jest IMO prawidłowa i wyjściowa. 

 

Oliwiak tego określenia nie znałem - ale całe życie człowiek się uczy ;) - 

Otwory łożyskowe  (takie określenie mi jest znane) w płytach powinny być owiercone. Owiercenie wewnętrzne jest bardzo małe 0,05 - 0,1 mm.

Natomiast zewnętrzne, będące zwykle zagłębieniem smarowym osiąga znaczne rozmiary a jego kształt ma zapobiegać wypływaniu smaru.

 

Wykonuje się je przy użyciu tego typu narzędzi (i tylko w lepszych zegarach / grube płyty) na mniej więcej 1/3 grubości płyty.

 

20200810_185219.thumb.jpg.eefb6286f7b043921ae981c4c1592873.jpg

 

Zagłębienie to jest centryczne/ symetryczne do otworu w który wchodzi oś. Ma ono utrzymać

olej, zapobiegać jego wylewaniu na płytę (często robi się jeszcze odpowiednie kształty brzegów).

Można jeszcze stosować się po/przy myciu odpowiednie preparaty zapobiegające rozlewaniu się.

(kiedyś sam je sobie produkowałem ale z biegiem lat stałem się leniwy - najwyżej trochę wycieknie :D ).

 

Ale żeby skończyć te mądre naukowe wywody ;) 

 

1 godzinę temu, Yodek napisał:

 

Genialne 😁👍

 

to najprościej ujmując otwór osi powinien być w środku zagłębienia smarowego  czyli ten :) 

 

otwor.jpg.aac4e029895c03616e1bfb5c8c5a73e0.jpg

 

Można też go sobie wyznaczyć przy pomocy cyrkla do zazębień ale to znowu będzie naukowo :D .

 

Miłego naukowego dnia z zegarkami i zegarami

 

Roman

 

p.s. A najprościej to po prostu rozwiercić otwór i wstawić panewkę zwaną też buncyną

Edytowane przez Kieszonkowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, PM1122 napisał:

Sie robi... pierwej ząb ;)

DSC_0059.JPG

 

Super 👍 Zazdroszczę umiejętności 😀🖐️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pełna profeska. :)

 odwiercony?

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, PM1122 napisał:

Odfrezowane, ale zdjęcie słabe, bo to telefonem

 

Zdjęcie nie jest słabe tylko ostrość "uciekła" na godzinę piątą 🖐️😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, PM1122 napisał:

Sie robi... pierwej ząb ;)

 

Może to pomoże :) 

 

20201117_135648.thumb.jpg.7fc8891ad55fda3254d12e716557ca1a.jpg

 

20201117_135617.thumb.jpg.82faa2867979b6698ff35a2984579244.jpg

 

A jak już wstawisz to potem to

 

20201117_135551.thumb.jpg.27054fd6ae5038e6782824cba7b5fdd9.jpg

 

A jeśli byś miał jakieś problemy to dzwoń lub pisz na PW.

 

Co mogę to pomogę ;)  

 

Dzisiaj mi się jakoś rymuje :D :D 

 

Roman

Edytowane przez Kieszonkowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rysunki :)  

Do innego koła , to już wstawiałem na ,, jaskółczy ogon " . Ale tam działają mniejsze siły , a bęben , to jednak siłę ma .  Wieczorem , tak na spokojnie , postaram się wypiłować ten ,,ogon" . Oczywiście , z pewnością napiszę , jak to idzie , albo , że nic nie idzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, PM1122 napisał:

Dzięki za rysunki :)  

Do innego koła , to już wstawiałem na ,, jaskółczy ogon " . Ale tam działają mniejsze siły , a bęben , to jednak siłę ma .  Wieczorem , tak na spokojnie , postaram się wypiłować ten ,,ogon" . Oczywiście , z pewnością napiszę , jak to idzie , albo , że nic nie idzie ;)

 

Dlatego zwróć uwagę na ostatni po prawej rysunek w pierwszym rzędzie.

 

Pozdrawiam

Roman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Kieszonkowe napisał:

Oliwiak tego określenia nie znałem - ale całe życie człowiek się uczy ;) - 

Otwory łożyskowe  (takie określenie mi jest znane) w płytach powinny być owiercone. Owiercenie wewnętrzne jest bardzo małe 0,05 - 0,1 mm.

Natomiast zewnętrzne, będące zwykle zagłębieniem smarowym osiąga znaczne rozmiary a jego kształt ma zapobiegać wypływaniu smaru.

Wykonuje się je przy użyciu tego typu narzędzi (i tylko w lepszych zegarach / grube płyty) na mniej więcej 1/3 grubości płyty.

 

Zagłębienie to jest centryczne/ symetryczne do otworu w który wchodzi oś. Ma ono utrzymać

olej, zapobiegać jego wylewaniu na płytę (często robi się jeszcze odpowiednie kształty brzegów).

 

Ponieważ moje bujne "nazewnictwo" chyba przykryło pytanie, bo prócz uwagi na Forum, dostałem również dyskretne napomnienia priv, więc by nie pozostały po moim błędzie ślady jak po napalmie w Wietnamie- oczywiście, myliłem się! Oliwiak to nie jest zagłębienie smarowe. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, że wszyscy zrozumieli osochozi, a ja w żarliwej popędliwości chciałem po prostu odpowiedzieć na pytanie- która dziurka lepsza i problem rozwiązać. 

Dla czytających to Forum adeptów, dla których jest ono źródłem nazewniczej wiedzy: jeszcze raz prostuję błąd: oliwiak nie jest zagłębieniem smarowym, a prostą konsekwencją tego faktu jest, że zagłębienie smarowe to nie oliwiak. 

Co prostuję z pewną taką nieśmiałością, acz stanowczo...

Zdjęcie poglądowe oliwiaka: musi być prawidłowy, bo szwajcarski!

jpg.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kieszonkowe napisał:

 

Dlatego zwróć uwagę na ostatni po prawej rysunek w pierwszym rzędzie.

 

Pozdrawiam

Roman

A fakt .

Teraz , to już na komputerze i na spokojnie ,....więc ....  raz , że dużo lepiej widać , a dwa , że wiem już , jak jest zrobione , to wycięcie i jak później wchodzi wstawka .

Teraz , nieco inaczej to wykonam , ale następnym razem , to już jest inny sposób na wykonanie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, fibo napisał:

 

Ponieważ moje bujne "nazewnictwo" chyba przykryło pytanie, bo prócz uwagi na Forum, ......

Co prostuję z pewną taką nieśmiałością, acz stanowczo...

 

Piotrze dzięki za sprostowanie. 

A już myślałem że czegoś nowego się nauczę ;) .

 

Z "Maczkowskim" pozdrowieniem

Roman

 

 

24 minuty temu, PM1122 napisał:

A fakt .

Teraz , to już na komputerze i na spokojnie ,....więc ....  raz , że dużo lepiej widać , a dwa , że wiem już , jak jest zrobione , to wycięcie i jak później wchodzi wstawka .

Teraz , nieco inaczej to wykonam , ale następnym razem , to już jest inny sposób na wykonanie .

 

Jak sam napisałeś zęby bębna sprężyny przenoszą dużo większe obciążenia i dlatego chcąc być pewnym lepiej żeby "jaskółczy ogon" był w dwóch płaszczyznach czyli czoła bębna i boku walca bębna. 

Oczywiście jest to takie teoretyczne "gdybanie"

 

Pozdrawiam (walcując temat)

Roman

Edytowane przez Kieszonkowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, Yodek napisał:

Bo ten dołek to ZENKUNEK! 👍

OCZYWIŚCIE!!! Brawo dla tej Pani... narzędzia, którymi się je formuje to po naszymu "zenkery"... ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.