Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
JAN89R

FOTOGRAFIKA (FOTOGRAFIA) AMATORSKO

Recommended Posts

1 minutę temu, Perpetuum Mobile napisał:


Może na początek warto się pobawić z pierścieniami dystansującymi. Koszt to 10%-15% sensownego obiektywu makro a efekt i możliwości całkiem spore. Kilkanaście postów wyżej jest szerszy wywód na ten temat.

Już mam :) Soczewki makro też. Chciałbym kiedyś osiągnąć efekt makro znany z filmów Horology House albo Watchfindera. Mam lampę, dyfuzor i zdjęcia wychodzą mi nie najgorsze, ale chciałbym lepiej ująć szczegóły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w takim razie faktycznie pozostaje już tylko porządny obiektyw makro.

Skoro robisz makrofotografie, to wrzuć czasem coś do tego wątku. Niech się rozkręca 😉

Sam muszę się któregoś dnia zmusić, rozłożyć cały majdan i coś nowego pstryknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio pstrykałem takiego Orienta. Wdzięczny obiekt, bo zegarek jest bardzo ładny. Tylko chciałbym sie zbliżyć do szczegółów. Może dam jeszcze szansę pierścieniom, użyje najwyższej rozdzielczości i zcropuję do szczegółów. Pobawię się w tygodniu i wrzucę efekty.

00.thumb.jpg.ce4dd48932f4096888920f8ce65acaeb.jpg

 

Edited by Zaratsu

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Zaratsu napisał:

Panowie postanowiłem się poradzić. Chciałbym rozpocząć przygodę z makrofotografią produktową (głównie zegarki). Możecie polecić jakiś budżetowy obiektyw makro 1:1 do Canona 200d? Może być używka w dobrym stanie. Raczej z AF. Mój Canon ma mocowanie EF, ale nie widzę problemu, żeby założyć konwerter i użyć obiektywu z innego systemu, tylko chciałbym zachować funkcjonalność AF.

Co to znaczy budżetowy ?

 

Fajnym rozwiązaniem byłby Tamron SP AF 90 mm f/2.8 Di Macro, to ta pierwsza wersja. Miałem kiedyś to szkło i naprawdę daje radę w kwestii rozdzielczości. Kolejną ważną, jak nie najważniejszą sprawą jest światło. Musisz kombinować z dyfuzorami, blendami, odbiciami i rozproszeniem na wszelakie sposoby. 

 

Próbowałeś coś strzelić z pierścieniem odwrotnego mocowania ?

Edited by cyklotymik

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, cyklotymik napisał:

Co to znaczy budżetowy? 

Próbowałeś coś strzelić z pierścieniem odwrotnego mocowania ?

Dla mnie budżetowy to taki w przedziale 500-1000 PLN. Może być używka. 

Z pierścieniem odwrotnego mocowania jeszcze nie próbowałem. Ale pierścienie pośrednie i niska odległość obiektu do obiektywu wygenerowały problem światła. W tych video Watchfindera chyba robią filmy w wysokiej rozdzielczości i cropują do 1080p, żeby rozwiązać problemy ze światłem. Też spróbuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tysiąca tego Tamrona kupisz. I to wydaje mi sie najrozsądniejsze rozwiązanie. Przy skali 1:1 odległość ostrzenia masz około 30 cm, robocza to kilkanaście, więc poszaleć można. Dodatkowy plus, to to, że przy Twojej matrycy - APS-C - masz skalę odwzorowania 1,5:1, a co za tym idzie nie musisz używać maksymalnego powiększenia, co daje jeszcze większą odległość od obiektu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze coś takiego jak Laowa 100 2.8 Macro, o skali 2:1. Są minusy - cena, za używek trzeba dać około 1500 i brak AF. To świetny obiektyw. Miałem to szkło i  fotografując w skali 1:1 nic ostrzejszego nie znam, a obiektywy makro to mój konik, a mialem, badz testowalem sporo. Sprzedałem go na rzecz Voigtlandera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, cyklotymik napisał:

Jest jeszcze coś takiego jak Laowa 100 2.8 Macro, o skali 2:1. Są minusy - cena, za używek trzeba dać około 1500 i brak AF. To świetny obiektyw. Miałem to szkło i  fotografując w skali 1:1 nic ostrzejszego nie znam, a obiektywy makro to mój konik, a mialem, badz testowalem sporo. Sprzedałem go na rzecz Voigtlandera.

Dzięki za podanie typów, chyba poszukam tego Tamrona. A co sądzisz o TOKINA AT-X Pro 35mm f/2.8 Macro 1:1. Znalazłem taką stałkę na Allegro w cenie do 800 PLN.
Na optycznie.pl jest nawet sampelek zdjęcia z mechanizmem zegarka wykonanego z użyciem tego obiektywu.

 

https://pliki.optyczne.pl/tok35/tok35_fot15.jpg

 

Edited by Zaratsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie miałem przyjemności, ale niezła jest setka Tokiny, nie wiem jak cenowo wypada do Tamrona, ale to podobna kostrukcja, wlasciwosci optyczne tez. Tokina jest solidniej wykonana, o ile ma to dla Ciebie znaczenie. 

A może Canon 60 Macro ? Tez dobry obiektyw, choć ja preferuje dłuższe ogniskowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem tą 35-tkę Tokiny. Cyklotymik dzięki za pomoc, wstawię tutaj efekty pierwszej sesji jak tylko dojdzie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieprawdopodobne.

Sto strzałów wymaga czasu. A wszystko dookoła, włącznie z obiektem się porusza. Rozumiem, że ostrość przy każdym strzale zmienia jakiś automat. Ale to wciąż obiekt w ruchu. Jak to możliwe? 😵

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy stakingu stosuje się mniej lub bardziej zaawansowane sanki, nawet zautomatyzowane. I efekty rzeczywiście robią wrażenie


Zdrowy rozsądek to nic innego jak zbiór uprzedzeń nagromadzonych w umyśle przed osiemnastym rokiem życia

Share this post


Link to post
Share on other sites

wspomnienie lata

nie mam zbytnio sprzętu do większych zbliżeń ani umiejętności w obrabianiu

2.png

DSC_0186.png

DSC_0189.png

DSC_0198.png


OMEGA SEAMASTER 300M

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, abir napisał:

Przy stakingu stosuje się mniej lub bardziej zaawansowane sanki, nawet zautomatyzowane. I efekty rzeczywiście robią wrażenie emoji4.png

 

 

Nie no, jasne. Bez szyny, najlepiej z mikroruchami,  i statywu, nie wyobrażam sobie stu strzałów, żeby zachować tolerancję,  jaką przewiduje program do stackowania.

Ale też żadna szyna, ani statyw nie pomogą jak model będzie ruchliwy :)

 

CIESLUT, fajne ujęcia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
 
.... Ale też żadna szyna, ani statyw nie pomogą jak model będzie ruchliwy ...


Już dawno zaniechałem przygody z macro, rzeczywiście ruchliwość owadów to kłopot, głównie ruchy roślin, na których siedzą. Kiedyś stosowałem klamerki obciążające/stabilizujące lub coś w stylu parawanu przed wiatrem, klamotów było mnustwo
Przypomniałem sobie, że na ruchliwość owadów też był sposób. Im zimniej tym lepiej


Zdrowy rozsądek to nic innego jak zbiór uprzedzeń nagromadzonych w umyśle przed osiemnastym rokiem życia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obiektyw przyjechał, ale wydaje mi się, że ma wadę. Przy manualnym (w automacie chyba też) fokusie obraz "się psuje" w pewnym zakresie.

Czy to wada, czy naturalna rzecz. Also: zauważyłem na obudowie ślady uderzenia, więc może to jego wynik...

Wygląda to tak:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, cyklotymik napisał:

A w ustawieniach body poprzestawiałeś na współpracę z manualnym szkłem. Sprawdź czy AF tez tak szwankuje.

Tak, AF robi to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie czasem dzieje się coś podobnego przy pierścieniach do makro. Jest to chyba jakiś błąd komunikacji między obiektywem i body. U mnie wywala nie na zielono, tylko na biało i w pół sekundy samo wraca do normy, ale jakby po resecie. Cokolwiek ustawiłem wcześniej jako kompensację ekspozycji jest zresetowane.

Czy jesteś może w stanie sprawdzić gdzieś na innym aparacie, czy to też się wtedy będzie dziać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Perpetuum Mobile napisał:

U mnie czasem dzieje się coś podobnego przy pierścieniach do makro. Jest to chyba jakiś błąd komunikacji między obiektywem i body. U mnie wywala nie na zielono, tylko na biało i w pół sekundy samo wraca do normy, ale jakby po resecie. Cokolwiek ustawiłem wcześniej jako kompensację ekspozycji jest zresetowane.

Czy jesteś może w stanie sprawdzić gdzieś na innym aparacie, czy to też się wtedy będzie dziać?

Niestety nie mam innego body do sprawdzenia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miłośników fotografii zapraszam do głosowania (i udziału w kolejnych konkursach również 🙂)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jeszcze chciałem zapytać o ewentualne profity z tytułu wymiany mojej 35mm na stałkę makro z wyższą ogniskową. Czy dzięki temu będę mógł otrzymać odwzorowanie 1:1 nieco dalej od obiektu, wpuszczając między niego a obiektyw więcej światła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.