Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
JanxSpirit

Czas naprawy gwarancyjnej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Pech chciał że mój zegarek trafił do naprawy gwarancyjnej,jeszcze wiekszy pech że gwarantem jest zibi.Wedlug dzisiejszej informacji z serwisu centralnego w Sochaczewie muszę jeszcze czekać 6 tygodni(oczekiwanie na czesci bla bla)I teraz mam pytanie,czy oni mają jakieś terminy wykonania napraw których nie mogą przekroczyć?Coś mi świta ze 28 dni,nie mam niestety przed sobą karty gwarancyjnej tego modelu(zostala w serwisie razem z zegarkiem)a zegarek teoretycznie odzyskam po ponad 2 miesiacach od momentu oddanie go do serwisu.Czy przypadkiem nie ma przepisu który zobowiązuje ich do wydania nowego zegarka w takich przypadkach?Nie ukrywam że wole mieć zegarek nie grzebany,tym bardziej że do serwisu trafił ledwo po miesiącu użytkowania,zegarek to casio gpr b1000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo rybka albo akwarium. Albo rękojmia- czyli produkt ma wadę od początku i żądasz wymiany na nowy wolny od wad/naprawy/obniżenia ceny, albo produkt się zepsuł i chcesz naprawy/wymiany na podstawie gwarancji. Wybrałeś opcję z gwarancją i naprawą, więc czekasz na naprawę tyle ile jest na karcie gwarancyjnej. Nie powiem ci jak to jest uregulowane ponieważ, nie mam twojej karty gwarancyjnej, w przypadku gdy nie ma oznaczonego terminu naprawy jest to 14 dni, ale ZiBi pewnie dał sobie czas do 6 tygodni(do czego miał praw w związku z udzieloną gwarancją). Napisz co się popsuło w zegarku może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mniej więcej wygląda tak, że w warunkach ZIBI jest zapis o 28 dniach z możliwością przedłużenia naprawy o czas wysyłki i potrzebny na sprowadzenie części blablabla. Jest to klauzula niedozwolona (orzeczenie sądu z dn 27 listopada 2008 roku) ujęta w rejestrze UOKiK poz 1530 i w zasadzie powoduje, że cała umowa gwarancyjna jest nieważna.

KC wyraźnie mówi, że w takim wypadku:
art 580 § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1.

W związku z powyższym, możesz wezwać gwaranta do natychmiastowego wykonania świadczenia, żądać naprawienia szkody wynikłej z niewywiązania się dłużnika, możesz również odstąpić od umowy w związku z niewywiązaniem się strony z warunków w niej określonych.

[EDIT] Acha, żeby nie było, § 1 mówi jasno, że:
 

Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.

 

Zapis o wydłużeniu czasu naprawy z powodu wysyłki jest od czapy.

Edytowane przez renqien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Up. Hola, hola piękny kawalerze, ale za przeproszeniem, co ty fanzolisz?

 

Dobra podałeś jakąś poz. 1530(pewnie chodziło ci o postanowienie nr 1530), ale odkąd to postanowienie dotyczy ZiBi Group?

 

Wpisanie do rejestru klauzuli niedozwolonej dotyczy tylko zakazu jej stosowania przez konkretnego przedsiębiorcę, a nie ogółu. Masz takie postanowienie wobec ZiBi Group to podaj nr, z chęcią przeczytam. Po drugie stosowanie klauzuli niedozwolonej nie oznacza automatycznej nieważności całej umowy gwarancyjnej. 

 

Kolega powyżej to Prezes UOKiK czy Sąd Najwyższy? 

 

https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12158

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, dlatego nie twierdzę, że całą umowę należy uznać za nieważną, lecz tylko jej część jako niedozwoloną. Należy ten wyrok sądu potraktować jako wzór w tym konkretnym przypadku, którym można argumentować swoje prawa, a właściwie ich naruszenie.

Dz.U.2019.0.1145 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny

§ 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie uzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
§ 2. Jeżeli postanowienie umowy zgodnie z § 1 nie wiąże konsumenta, strony są związane umową w pozostałym zakresie.
§ 3. Nie uzgodnione indywidualnie są te postanowienia umowy, na których treść konsument nie miał rzeczywistego wpływu. W szczególności odnosi się to do postanowień umowy przejętych z wzorca umowy zaproponowanego konsumentowi przez kontrahenta.
§ 4. Ciężar dowodu, że postanowienie zostało uzgodnione indywidualnie, spoczywa na tym, kto się na to powołuje.
 
Zauważ, że również zapis o wydłużeniu czasu naprawy jest niezgodny z KC co tym bardziej podważa ważność całej umowy. Oczywiście, wiążące w całej sprawie byłoby postanowienie sądu, ale bez przesady, nikt z takiego powodu nie będzie robił afery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Up. Na daną chwilę, twoja opinia, że zapis gwarancyjny z ZiBi jest niezgodny z KC jest tylko i wyłącznie twoją prywatna opinią, która nie wywołuje żadnych skutków prawnych. Nie cytuj mi KC, bo znam KC, tylko napisz w jaki sposób gwarancja ZiBi jest 1)sprzeczna z dobrymi obyczajami, 2)rażąco naruszają jego interesy. Co do tego drugiego to już chyba zostało wyjaśnione, że wobec ZiBi nie było postanowienia o zakazie stosowania tej klauzuli jako niedozwolonej. Co do dobrych obyczajów to jak ty sobie to wyobrażasz, ze serwis ZiBi ma na stanie wszystkie możliwe części do wszystkich oferowanych modeli? Przecież to jest nierealne... Części od zegarków, a szczególnie takiego modelu jak kolega wysłał na gwarancję, nie można od tak kupić od strzała i nie jest to część powszechnie dostępna. Nawet jeśli sprawa trafiła do Sądu, to on dopiero zbada, czy gwarant miał REALNĄ możliwość załatwienia reklamacji szybciej i w mniej dolegliwy sposób dla konsumenta.

 

To że TY napiszesz, że coś jest niezgodnego z prawem, bo tak uważasz, to trochę robienie sobie jaj z kolegi który ma problem z zegarkiem. Tak sformułowałeś swoje posty, że kolega może odnieść wrażenie, że ZiBi to oszuści, którzy bezprawnie przetrzymują jego zegarek dłużej niż jest to konieczne, a on może pójść do salonu, powołać się na twoją "opinię prawną", a oni wydadzą mu drugi zegarek. Bądźmy poważni i dorośli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za szybkie odpowiedzi,wyciągając z nich średnią wychodzi że jeśli spróbuje to albo dostanę nowy zegarek albo zostanę ze starym ;) Chyba będę liczył na ich dobrą wole i to że kupiłem u nich kilka zegarków,może nad stałym klientem się zlitują.

 

A jeśli chodzi o usterkę to stało się coś bardzo nietypowego,zaczął wariować wskaznik baterii,mianowicie w mocnym oświetleniu spadała jedna kreska a przy słabym zegarek pokazywał pełen stan naładowania.

A najciekawsze jest to że ta jedna kreska spadała w momencie gdy sekundnik zaczynał odliczanie nowej minuty.Taka ciekawostka nie wiem może covid 19 hyhy.

 

Dam znać jak się to zakończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@xMuss, po to jest rejestr postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone. Zgodnie z normami, prawomocny wyrok SOKiK ma skutek wobec osób trzecich i po to jest wpisywany do rejestru klauzul niedozwolonych. Zobacz chociażby prawomocne wyroki w sprawach banków. Jeden dostaje wyrok, reszta nie może danego zapisu stosować w swoich umowach. Oczywiście, decydujący byłby wyrok SOKiK odnośnie tego konkretnego banku, ale zwykle takie zapisy znikają z umów. Na tym rejestrze opiera swoje działania UOKiK.

 

Nie ma sensu przepychanie się w argumentacji. Nie mam zamiaru prowadzić polemiki tylko chciałem pomóc pytającemu i podać, na czym może się oprzeć w sporze z ZIBI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra,wiele się działo od ostatniego mojego postu.Zegarek byl w Sochaczewie od 28 lutego i został odesłany 7 kwietnia pod niewłaściwy adres,odbiorca chyba się ucieszył bo przez miesiac biegał sobie radośnie ubrany w mojego gpr`a

Co ciekawe gdy dzwoniłem do nich 15 kwietnia usłyszałem ze oczekują na części :D

 

Następny kontakt z mojej strony był 4 maja,wtedy wyszło po podaniu mojego nazwiska a nie numeru naprawy jaki cyrk się narobił.Zegarek odebrałem zniszczony(pasek i bezel,chyba jakis kamieniarz go używał)Odebrałem bo po rozmowie z rzecznikem praw uslyszałem że jedno co mogę,to już u nich nic nie kupować.

 

Ale to nie koniec bo okazalo się że usterka nie została usunięta.Wtedy moje `zdenerwowanie` sięgnęło zenitu i po raz trzeci odwiedziłem osobiście serwis centralny w mieście Sochaczew,na recepcji poprosiłem o rozmowę z kimś z działu kierownictwa,

zjawił się niejaki pan Mateusz wysłuchał mojej opowieści,i po moim żądaniu przyjęcia zegarka w ramach rękojmi bez słowa się na to zgodził.

 

Dziś 28 maja wróciłem do domu z Sochaczewa z nowym gpr b1000 oby kurde mniej pechowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu opowieści wynika, że jeśli chodzi o obsługę klienta to zibi orłem nie jest... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też się o tym przekonałem. Prosiłem kiedyś o kontakt, gdy będą odsyłać zegarek i oczywiście nic nie napisali, a potem przyszedł kurier, gdy akurat wychodziłem do pracy (Fedex, to inna para kaloszy) z fochem, że to druga próba doręczenia i albo w tej chwili idę po $ do bankomatu albo przesyłka wraca do nadawcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem z nimi problem. Odesłałem Seiko do naprawy gwarancyjnej bo zegarek nie trzymał rezerwy chodu i wyraźnie się późnił. W odpowiedzi z serwisu Zibi otrzymałem informację, że zegarmistrz z wieloletnim stażem stwierdził, że zegarek był uderzony i naprawa tylko płatna. Zapłaciłem za usługę i odesłali "naprawiony" zegarek. Chyba ten sam zegarmistrz z wieloletnim stażem naprawiał zegarek - nawalił tyle smaru, że skleił się włos i zegarek robił ponad minutę na godzinę. Dopiero na miejscu we własnym zakresie zrobiłem z tym porządek. Pozdrawiam zegarmistrza z Zibi z wieloletnim doświadczeniem ✌

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 3gr do obsługi klienta grupy zibi. 

Lata temu oddałem zegarek na naprawę gwarancyjną z całym kompletem (pudełko, papiery, zegarek). Zwrócili mi (naprawiony) sam zegarek, bez niczego, twierdząc że do serwisu biorą tylko zegarki. 

Od tamtej pory jak coś, gdzieś oddaje to żądam protokółu przekazania z wyszczególnionymi wszystkimi elementami... 

 

 

Z drugie strony kiedyś w Time Trend wymienili mi baterię w zegarku za darmo więc... 


Longines Spirit ZuluTime | Seiko SPB143J1| Nomos Club ref. 703 | Casio G-Shock DW-5610

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.07.2020 o 21:33, evilym napisał:

Dodam swoje 3gr do obsługi klienta grupy zibi. 

Lata temu oddałem zegarek na naprawę gwarancyjną z całym kompletem (pudełko, papiery, zegarek). Zwrócili mi (naprawiony) sam zegarek, bez niczego, twierdząc że do serwisu biorą tylko zegarki. 

Od tamtej pory jak coś, gdzieś oddaje to żądam protokółu przekazania z wyszczególnionymi wszystkimi elementami... 

 

 

Z drugie strony kiedyś w Time Trend wymienili mi baterię w zegarku za darmo więc... 

 

To pokazuje jak ułomny jest polski rynek - niestety. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zrobić małe wykopalisko, bo nie chcę zakładać nowego tematu.

 

Pytanie trochę z innej beczki.

 

W serwisie centralnym Zibi w Sochaczewie pracuje w ogóle zegarmistrz?

Czy są tam po prostu tak zwani serwisanci?

 

Wiem, że niektórzy byli tam nawet osobiście i kręcili się po serwisie.

 

W internecie krążą skrajne opinie.

Te negatywne dotyczą głównie kwarców.

 

Historie typu, że zegarek wrócił niekompletny, porysowany itp.

 

Z drugiej strony znalazłem opinie po serwisie automatów i były bardzo pozytywne.

 

Zegarek wrócił kompletny, bez śladów i nawet części, które zostały wymienione dołączyli do przesyłki.

 

Wygląda to tak jakby Pan od kalkulatorów zajmował się serwisem kwarców, a mechaniczne zegarki trafiały do zegarmistrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.