kiniol 2281 #1726 Napisano 6 Sierpnia 2024 (edytowane) 31 minut temu, pmwas napisał(-a): Ponoć uszkodzona jest zębatka sprzęgajaca naped na 4. Ale nie jest uszkodzona na tyle, żeby nie działała, a nowej nie idzie dostac. Najwyżej będzie dalej haczyc przy zapinaniu 4H Polecam gościa, który nazywa się Łukasz Szalla, "Łukmet". Może zrobić każdy detal do skrzyni biegów, rozdzielczej itd. Edytowane 6 Sierpnia 2024 przez kiniol 1 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1727 Napisano 6 Sierpnia 2024 14 minut temu, kiniol napisał(-a): Polecam gościa, który nazywa się Łukasz Szalla, "Łukmet". Może zrobić każdy detal do skrzyni biegów, rozdzielczej itd. Zobaczymy. Skoro napęd sie zapinał i nie wypadał to powinno działać na pewno nie gorzej. Jak nie będzie, to się będę martwił... 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1728 Napisano 12 Sierpnia 2024 Odebrałem UAZa Łożyska - niestety - wyglądają wcale nienajgorzej. Mają jakiś tam luz, ale zmielone nie są. Po naprawie reduktor niby działa, natomiast grzeje się jeszcze bardziej i wyje powyżej 60km/h, a podczas hamowania silnikiem piszczy. Tylna lewa lampa działa jak chce, jest coraz gorzej. Niby też ogarnęli, a jest jeszcze gorzej. Fakt, chwilowo nie szarpie. Nawet mocno gorący rusza pod górę plynnie. Natomiast odgłosy nie napawają mnie optymizmem, moim zdaniem to się znów rozleci, bo to po prostu wyje. Ogolnie ja mam wrażenie, że on z każdą naprawą staje się coraz większym gratem. Do tego rdzewieje w oczach. Bable na dachu ma konkretne i lakier odlazi. To nie jest król gruzów, to referencyjne g...no wśród g...ien. 3 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souls_hunter 873 #1729 Napisano 12 Sierpnia 2024 Proponuje ten egzemplarz zgłosić do filmu kiedy będą kręcić scenę, jak spada z wysokiego klifu i wybucha w locie. Może jeszcze się coś na tym zarobi? 2 Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6017 #1730 Napisano 12 Sierpnia 2024 Godzinę temu, pmwas napisał(-a): Łożyska - niestety - wyglądają wcale nienajgorzej. Mają jakiś tam luz, ale zmielone nie są. Łozyska mają jakiś luz, ?? luzy w łożyskach mierzy się w mikronach, lub w setkach- zależy od typu.. Kulkowe do reduktorów mają luz C4, jest mało wyczuwalny.. Jak już było rozebrane to mogłeś kazać wymienić łożyska na nowe... Inaczej zbawa w niedbalstwo ma kolejny rozdział. 0 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1731 Napisano 12 Sierpnia 2024 4 minuty temu, mkl1 napisał(-a): Łozyska mają jakiś luz, ?? luzy w łożyskach mierzy się w mikronach, lub w setkach- zależy od typu.. Kulkowe do reduktorów mają luz C4, jest mało wyczuwalny.. Jak już było rozebrane to mogłeś kazać wymienić łożyska na nowe... Inaczej zbawa w niedbalstwo ma kolejny rozdział. Łożyska są wymienione oczywiście. Tylko teraz brzmi to jeszcze gorzej. Znow wracamy do tego samego, ten egzemplarz to po prostu bardzo złe auto. Nie chce tego rozciągać na UAZy w ogóle, ale mój przerdzewialy, kopcacy gruchot z '78 miał napędy w lepszej kondycji niż to kupsko. Pracowały lepiej i nie hałasowały. Fakt, synchro 3-ki nie istniało. Ale ogólne tamten UAZ miał straszny silnik, natomiast przeniesienie było w lepszej kondycji. Po prostu chłop mi wcisnął kupę a ja lyknalem. Po prostu dramat. Zlom i tyle. W nosie go mam. Ile pojeździ tyle pojeździ i na części. Ktoś se za pół darmo kupi, zrobi jakiś swap napędu i będzie miał zabawkę. Kupiłem kupę i moja strata. Ale naprawdę, jak czytam to nawet jak na UAZa ten konkretny egzemplarz jest fatalny. Za podobna cenę mogłem mieć ślicznego Patriota i mnie "trzepie". Ze wszystkich UAZów świata kupiłem najgorszy szrot... 1 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6017 #1732 Napisano 12 Sierpnia 2024 Może zamiast remntować G##no zakup cały napęd , a nawet z silnikiem od jakiegoś porządnego auta... wsadz i będziesz miał ułaza super.. bo to jes ułaz już pseudo ułaz...jakiś taki od pana P##ina czyli cuchnący... 0 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1098 #1733 Napisano 12 Sierpnia 2024 Jakieś nieposkładane od początku ten egzemplarz rzeczywiście.. po wymianie łożysk na nowe zmniejszyły się luzy a współpracujące ze sobą tryby już pewnie są podrobione z uwzględniającą luz tolerancją. No cóż jak to zwykle bywa albo wszystko nowe albo nic.. I po raz kolejny potwierdziło się że produkcja z tamtego kierunku to właśnie taka to znaczy niby seryjna ale niepowtarzalna trzeba trafić, musi się udać żeby było dobrze a jak się nie uda No to właśnie tak jest jak u kolegi. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1734 Napisano 13 Sierpnia 2024 Kurna, hałasuje ten napęd bardziej niż przed. Może to po prostu dźwięk łożysk, którego nie było, ale naprawdę nie wiem, czy to się ma tak drzeć. Jezdzi jako tako. Lampę sprawdziłem. Po wciśnięciu hamulca gasi pozycyjne i świeci kierunkowskazem. Konektor ma trzy styki, więc masa na karoserię. Może korozja rozłączyła masę... Kto wie. Trzeba zdjąć lampę i zobaczyć... 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Admof 2240 #1735 Napisano 13 Sierpnia 2024 Pomyśl, jak byś się denerwował jakbyś miał takie przeboje w nowiusieńkim Hunterze za pełną kwotę od Tarmotu Od razu powinno się zrobić lżej na duszy. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1736 Napisano 13 Sierpnia 2024 2 godziny temu, Admof napisał(-a): Pomyśl, jak byś się denerwował jakbyś miał takie przeboje w nowiusieńkim Hunterze za pełną kwotę od Tarmotu Od razu powinno się zrobić lżej na duszy. A to tak. Tylko tamten miał mieć koreańską skrzynię, więc myślę, że mógłbym aż takich nie mieć. Już to pisałem - chodzą plotki, że ponieważ w 2017 kończyli produkcję, składali ostatnie serie byle jak i z byle czego... 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1098 #1737 Napisano 13 Sierpnia 2024 2 godziny temu, Admof napisał(-a): Pomyśl, jak byś się denerwował jakbyś miał takie przeboje w nowiusieńkim Hunterze za pełną kwotę od Tarmotu Od razu powinno się zrobić lżej na duszy. Takich by nie miał. Miałby inne 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1738 Napisano 13 Sierpnia 2024 Lampa chyba ogarnięta. Pogrzebałem coś przy blaszce od masy i pomogło. Nie wiem jak, bo w sumie nic nie zrobiłem, ale pomogło. 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1739 Napisano 14 Sierpnia 2024 Przejechałem 200km. Jeździ. Da się ruszyć. Zniknęło też szarpanie na wstecznym. Zniknęło cwierkanie. Wróciło zgrzytanie dwójki. Nie zniknęło niepokojące mnie od początku terkotanie. To terkotanie to już całkiem brzmi jak uszkodzone łożysko i myślę, że łożyska w skrzyni też są do roboty. Liczyłem że to jednak łożysko w reduktorze. Natomiast to gruba robota, więc na razie będę jeździł i zobaczymy. 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1740 Napisano 15 Sierpnia 2024 Łożyska umylem Na oko sprawiaja wrażenie - niestety - zupełnie dobrych. Znalazłem w nich jakieś odłamki metalu najpewniej z uszkodzonych zębatek 😑 Sęk w tym, że są to cztery takie same łożyska, więc kij wie, które było na wyjściu. Próbowałem rozpędzić łożyska wiertarką. Z zastrzeżeń - jedno na tendencje to lekkiego terkotania, drugie - i to mnie bardziej interesuje - stosunkowo łatwo się ślizga. Tzn jak zablokować wieniec kuleczek palcem, to 3 łożyska maja tendencję do blokowania się, a jedno do poślizgu... Gdybym wiedział, że to łożysko na wyjściu, może i dałoby sie uznać, że po rozgrzaniu łożysko się slizgalo i dawało niejednostajny opór przy ruszaniu. Ale nie wiadomo, które jest które... petal_20240815_163832.mp4 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6017 #1741 Napisano 15 Sierpnia 2024 (edytowane) Jeżeli "coś" wyleciało z łożysk, czyli jakieś fragmenty metalu, to na 200% łożysko ma uszkodzona bieżnię a moze także elelenty toczne. Jak się slizga to uszkodzona bieżnia,, Ja się blokują to wszystkie elementy są uszkodzone... Jakbyś rozebrał to pięknie by było widac uszkodzenia.. Co do odwlekania wymiany w sktzyni, to bym się zastanowił, czy nie wymienić odrazu, czy czekać , ąz się zablokuje i będzie skrzynia do kapitalnego remontu... z urwanym wakiem, lub przemieloną zębatka To mniej więcej tak, jakbyś jeżdził na zblokowanych hamulcach , bo jecze się koła kręcą.... Edytowane 15 Sierpnia 2024 przez mkl1 1 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zadra 1808 #1742 Napisano 15 Sierpnia 2024 (edytowane) To łożysko na 100% to szajs. A skrzynię, to szukałbym jakąś inną - zamienną i wymieniłbym zawczasu. Edytowane 15 Sierpnia 2024 przez zadra 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1743 Napisano 15 Sierpnia 2024 2 minuty temu, mkl1 napisał(-a): Jeżeli "coś" wyleciało z łożysk, czyli jakieś fragmenty metalu, to na 200% łożysko ma uszkodzona bieżnię a moze także elelenty toczne. Jak się slizga to uszkodzona bieżnia,, Ja się blokują to wszystkie elementy są uszkodzone... Jakbyś rozebrał to pięknie by było widac uszkodzenia.. Co do odwlekania wymiany w sktzyni, to bym się zastanowił, czy nie wymienić odrazu, czy czekać , ąz się zablokuje i będzie skrzynia do kapitalnego remontu... z urwanym wakiem, lub przemieloną zębatka To mniej więcej tak, jakbyś jeżdził na zblokowanych hamulcach , bo jecze się koła kręcą.... Zastanawiam się czy tej skrzyni nie wymienić w całości. Łożyska plus robocizna wyszła mnie niewiele taniej niż nowy reduktor z wymianą 😡 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1098 #1744 Napisano 15 Sierpnia 2024 Najmniej bolesna"naprawa" będzie wymiana na inną skrzynię biegów, byle w miarę dobrą. Tylko gdzie tu taką znaleźć, Chociaż nasz krajowy rynek części zamiennych używanych jest ogromne to kto wie czy się coś nie trafi fajnego i miałbyś problem z głowy. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1745 Napisano 15 Sierpnia 2024 Pooglądałem łożyska. Bieżnie trzech są przyzwoite. Lśniące i ładne. Bieżnia tego "podejrzanego" ma przytarcia pokryte ceramizatorem. Po usunięciu ceramizatora - wbrew materiałom o "trwałej" powłoce schodzi łatwo - łożysko pracuje tak: VID_20240815_213255.mp4 Czyli łożysko jest zatarte, a ceramizator jakoś tam działa. Bieżnia była nim oblepiona i na moment szarpało mniej. Do tego pozostale łożyska nie są nim oblepione, więc to, co pisze producent to mniej więcej prawda, tylko żadna to trwała powłoka 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6017 #1746 Napisano 15 Sierpnia 2024 Zrób sobie próbę łożysk, trzymając nieruchomo pierścien WEWNĘTRZNY, a rusz gwałtownie pierścienim zewnętrznym... zobaczysz róznicę.. Jeszcze lepiej, gdybyś miał jakieś nowe łożysko, nawet innego rozmiaru... Wiesz 'siedzę" w łożyskach" od jakiś 27 lat... Pewnie widywałes taką firmę "trzyliterową" przy Bocheńskiego, obok Ferrari 0 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1747 Napisano 15 Sierpnia 2024 3 minuty temu, mkl1 napisał(-a): Zrób sobie próbę łożysk, trzymając nieruchomo pierścien WEWNĘTRZNY, a rusz gwałtownie pierścienim zewnętrznym... zobaczysz róznicę.. Jeszcze lepiej, gdybyś miał jakieś nowe łożysko, nawet innego rozmiaru... Wiesz 'siedzę" w łożyskach" od jakiś 27 lat... Pewnie widywałes taką firmę "trzyliterową" przy Bocheńskiego, obok Ferrari Pewnie, tak się też bawiłem 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6017 #1748 Napisano 15 Sierpnia 2024 (edytowane) 1 minutę temu, pmwas napisał(-a): Pewnie, tak się też bawiłem I co?? Grzechotka?? Edytowane 15 Sierpnia 2024 przez mkl1 0 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1098 #1749 Napisano 15 Sierpnia 2024 Ktoś się ratował ceramizatorem żeby nie rozkręcać.. Łożyska jeszcze zobacz czy kręcą się z jednostajnym oporem czy jest takie schodkowanie. To też czasem daje takie dźwięki, w zależności od obciążenia i od tego jak bieżnia jest zużyta. Co by nie powiedzieć to Wnioski są takie że skoro w reduktorze takie paści to to samo jest w skrzyni biegów więc skłaniałbym się ku temu żeby podmienić ją na inną. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9031 #1750 Napisano 15 Sierpnia 2024 (edytowane) 24 minuty temu, mkl1 napisał(-a): I co?? Grzechotka?? Nie aż taka, jak się spodziewalem. Trochę terkocze. Ale pozostale pracują i brzmią inaczej. Jedno lekko przytarte, dwa wyglądają dobrze. 19 minut temu, Balansujący Na Osi napisał(-a): Ktoś się ratował ceramizatorem żeby nie rozkręcać.. Łożyska jeszcze zobacz czy kręcą się z jednostajnym oporem czy jest takie schodkowanie. To też czasem daje takie dźwięki, w zależności od obciążenia i od tego jak bieżnia jest zużyta. Co by nie powiedzieć to Wnioski są takie że skoro w reduktorze takie paści to to samo jest w skrzyni biegów więc skłaniałbym się ku temu żeby podmienić ją na inną. W skrzyni olej był. W reduktorze było za mało. Tak myślę, że ta teoria była chyba trafna. Mało oleju, łożysko pracowało na sucho i taki klops. Edytowane 15 Sierpnia 2024 przez pmwas 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach