kubol 10 #9301 Napisano 13 Lutego 2014 Zasada jest taka żeby przeważnie nie jeżdzić na oparach a wtedy będzie git. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kromeczka 12 #9302 Napisano 13 Lutego 2014 Właśnie tankuję jak mam tę białą wskazówkę nad czerwonym polem rezerwy. Ponoć na rezerwie mam jeszcze 7 litrów, ale nie wiem nigdy nie jeździłam na oparach Czyli filtr... był zmieniany w październiku. Okey czyli mam nie panikować i po prostu sobie jeździć 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinZxo 0 #9303 Napisano 13 Lutego 2014 Nie panikować i jeździć 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9304 Napisano 13 Lutego 2014 W każdym samochodzie rezerwa ustawiona jest tak zeby zapalała sie gdy zostaje nam paliwa na około 100km - jak latasz po górach a latasz Kromeczka to starczy ci na 60km i wtedy zostaje "telefon do przyjaciela" albo piechotką z baniaczkiem w ręku 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3874 #9305 Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) W każdym samochodzie rezerwa ustawiona jest tak zeby zapalała sie gdy zostaje nam paliwa na około 100km - jak latasz po górach a latasz Kromeczka to starczy ci na 60km i wtedy zostaje "telefon do przyjaciela" albo piechotką z baniaczkiem w ręku Nie prawda.Jest różnie w różnych autach. Zdaje się w Fordzie Focusie 1 gen jak wskaźnik się oparł na zerze to auto stawało. Tak przynajmniej moja znajoma miała 2 razy. Filtr paliwa wody chyba nie separuje tylko cząstki stałe. Swoją drogą wczoraj oddałem auto do warsztatu przy okazji innych dolegliwości i mechanik zauważył że filtr paliwa był nie ruszany od nowości ( auto ma 14 lat i 136tys przebiegu ). Kazałem wymienić. Edytowane 13 Lutego 2014 przez QuadrifoglioVerde 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9306 Napisano 13 Lutego 2014 Nie prawda.Jest różnie w różnych autach. Zdaje się w Fordzie Focusie 1 gen jak wskaźnik się oparł na zerze to auto stawało. Tak przynajmniej moja znajoma miała 2 razy. Filtr paliwa wody chyba nie separuje tylko cząstki stałe. Swoją drogą wczoraj oddałem auto do warsztatu przy okazji innych dolegliwości i mechanik zauważył że filtr paliwa był nie ruszany od nowości ( auto ma 14 lat i 136tys przebiegu ). Kazałem wymienić.Separuje - woda w filtrze po prostu opada na dno filtra paliwo idzie w góre - paliwo w filtrze nie płynie strumieniem tylko powoli sie przesuwa i ma czas na samoczynne rozdzielenie się - poza tym kolejne warstwy filtra ją zatrzymująA ten Focus to po prostu cos miał skaszanione skoro rezerwa jej sie nie zapalała - sama wskazówka pokazuje orientacyjnie na przykład w starych passatach jak zalałem do pełna to wskazówka nie opadała przez 400km potem spadała o 1/3 na kolejnych 100kmBył to passat B3 1.6TDI spalał 4.5litra ropy a zbiornik miescił 79 litrów lane pod korek z odpowietrzaniem - miałem go ponad 10 lat temuPrecyzyjniejsza jest pomarańczowa kontrolka - jeśli sie nie zapalała to było cos uszkodzone po prostu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3874 #9307 Napisano 13 Lutego 2014 Chodziło mi raczej o rezerwę którą się ma gdy wskazówka paliwa oprze się o bolec i wskazuje "0" .Pomarańcza wiadomo pali się wcześniej zwykle jak wskazówka zaczyna dopiero wchodzić na czerwone pole. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9308 Napisano 13 Lutego 2014 Chodziło mi raczej o rezerwę którą się ma gdy wskazówka paliwa oprze się o bolec i wskazuje "0" .Pomarańcza wiadomo pali się wcześniej zwykle jak wskazówka zaczyna dopiero wchodzić na czerwone pole.AAAaa to tak - jak się oprze o bolec to zazwyczaj jest kaput i wtedy jeśli samochód posiada pompe paliwa dodatkowo w zbiorniku to sam sie potem odpowietrzy a jak nie ma co spotyka się w starszych samochodach to wtedy albo kręcenie przez 5 minut a jak nie to odpowietrzanie układu paliwowego - obaw o zaciągniecie syfu z dna zbiornika nie ma poniewaz tzw smok jest ciut wyżej i gdy nawet na samochód gasnie to zawsze w zbiorniku zostaje z litr bajury 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kromeczka 12 #9309 Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) Jak dla mnie mówicie teraz po chińsku. Moje auto robocze do jazdy na co dzień ma już dużo lat, więc klasyfikuje się jako model starszy, oparty na starszej technologii. @PawełBury po górach latam i pali mi 6,25l/100 km czyli rezerwy by mi starczyło na 100 km, ale wiadomo jak śnieg sypnie to jazdy nie ma, a jeszcze można gdzieś utknąć itd. Także tego już wiem, że mam po prostu co określony czas wymienić filtr i nie jeździć na oparach Edytowane 13 Lutego 2014 przez Kromeczka 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9310 Napisano 13 Lutego 2014 Bo to tak jest daj chłopu temat na który cos wie to będzię się wymądrzał Po prostu dolewaj czasem paliwa i oleju jak ci sie przypomni 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kromeczka 12 #9311 Napisano 13 Lutego 2014 Oleju mi nie bierze... znaczy po zrobieniu ok 3,5 tyś trzeba było pół szklanki dolać, czyli nie jest źle. Paliwo dolewam raz na tydzień 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9312 Napisano 13 Lutego 2014 Benzyna czy diesel jaka marka jaki rok produkcji 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kromeczka 12 #9313 Napisano 13 Lutego 2014 Nie powiem, bo będziesz mnie na drogach ścigał Honda, Civic, 1.4, rocznik stary 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wristwatch 2 #9314 Napisano 13 Lutego 2014 Wystarczy regularnie wymieniać filtr paliwa (powiedzmy corocznie, chyba że ktoś robi bardzo duże przebiegi to częściej) i tankować paliwo gdy wskazówka ilości paliwa dojdzie do przedostatniej kreski. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9315 Napisano 13 Lutego 2014 Nie powiem, bo będziesz mnie na drogach ścigał Honda, Civic, 1.4, rocznik stary Nie mam w zwyczaju ścigać ja jestem z tych co czają się za rogiem Jak samochód ma zrobione około 200.000km i bierze do pół litra oleju na taki przebieg tym bardziej że jeżdzisz po górach i to konkretnych 2-3 bieg momentami i gaz to wszystko w normie - dopuki nie zacznie kopcić na niebiesko nie ma się czym martwić - jak twój bierze 100-200gram na 3000km to w zasadzie nicW nowych modelach audi za grube pieniądze dopuszczalna norma to 1litr na 1500km masakra jakaś !!!!!! 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aty3 12 #9316 Napisano 13 Lutego 2014 Nie mam w zwyczaju ścigać ja jestem z tych co czają się za rogiem Jak samochód ma zrobione około 200.000km i bierze do pół litra oleju na taki przebieg tym bardziej że jeżdzisz po górach i to konkretnych 2-3 bieg momentami i gaz to wszystko w normie - dopuki nie zacznie kopcić na niebiesko nie ma się czym martwić - jak twój bierze 100-200gram na 3000km to w zasadzie nicW nowych modelach audi za grube pieniądze dopuszczalna norma to 1litr na 1500km masakra jakaś !!!!!! gdzie znalazłeś taką normę?? To co ile zalecają wymianę? 0 Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrykk 0 #9317 Napisano 13 Lutego 2014 Nie powiem, bo będziesz mnie na drogach ścigał Honda, Civic, 1.4, rocznik stary Jest to pewnie Honda Civic VI generacji, produkowana miedzy 95-00 ? ; ) 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9318 Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) gdzie znalazłeś taką normę?? To co ile zalecają wymianę?Nowa skoda superb brała litr oleju na 2000km - trafiła do serwisu tam wymienili olej na jakis castrol slx potem zuzycie spadło ale tylko troche - przy nastepnej wymianie 15000km pózniej wlali olej castrol TXT - po kolejnych 15tyś dali castrol 5W/40 - zuzycie cały czas sie zmniejszało - po jakis 30000km zuzycie spadło do 0.5litra na 10000km serwis przywrócił poczatkowy olej castrol edge 5w/30 - do dzis dnia na nim jeżdze w ciagu roku robie 20000 i olej zmieniam raz na rok przed zimą w tym czasie doleje jakieś 0,5litra ale to turbo tyle zużywaDane spisałem z książki serwisowej Edytowane 13 Lutego 2014 przez Paweł Bury. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kromeczka 12 #9319 Napisano 13 Lutego 2014 Jest to pewnie Honda Civic VI generacji, produkowana miedzy 95-00 ? ; ) Ale w nowym lifcie, w sensie moja jest niestandardowa, bo ma design delikatnie zmieniony bla bla sportowy tłumik itd. Duże przebiegi no chyba raczej nie, bo mam standardowy około 1000km/mies. @Paweł Bury... ja przez Sosnówkę jadę na 5 biegu także tego, nie stój za rogiem Ale żeby nie było nigdy nie dostałam mandatu. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kerajek 10 #9320 Napisano 13 Lutego 2014 Sosnówka koło Romanowa? 0 Na świecie są tylko 10 rodzaje ludzi. Ci co znają system dwójkowy i ci co go nie znają. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kromeczka 12 #9321 Napisano 13 Lutego 2014 Zdecydowanie nie 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drake 90 #9322 Napisano 13 Lutego 2014 W nowych modelach audi za grube pieniądze dopuszczalna norma to 1litr na 1500km masakra jakaś !!!!!! Jeżeli masz na myśli silnik 2.0 TFSI to norma producencka jest dokładnie 0.5 litra oleju na 1000 km , więc blisko . Wiem ,bo przerabiałem temat ze swoim egzemplarzem , na szczęście mój konsumuje 0.22/1000 km . 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9323 Napisano 13 Lutego 2014 Ale w nowym lifcie, w sensie moja jest niestandardowa, bo ma design delikatnie zmieniony bla bla sportowy tłumik itd. Duże przebiegi no chyba raczej nie, bo mam standardowy około 1000km/mies. @Paweł Bury... ja przez Sosnówkę jadę na 5 biegu także tego, nie stój za rogiem Ale żeby nie było nigdy nie dostałam mandatu.- NOWY LIFT - czyli 25 głośników tuba na tylnym siedzeniu otwarte okna nawet w zimie i przyciemniane okulary nawet wieczorem a tłumik dwa kominy 15cm średnicy i ogień- Kolega jest w drogówce to sie zaczai zza węgła z radarem i łup 5 stówek Kromeczka zabuli tam na prostej koło zalewu nie ma sie gdzie schować z radarem 12000 rocznie to nie jest tak mało wcale 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9324 Napisano 13 Lutego 2014 Sosnówka koło Romanowa?Już się chciał kierajek zaczaić na Kromeczke oż ty !!!! 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9325 Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) Jeżeli masz na myśli silnik 2.0 TFSI to norma producencka jest dokładnie 0.5 litra oleju na 1000 km , więc blisko . Wiem ,bo przerabiałem temat ze swoim egzemplarzem , na szczęście mój konsumuje 0.22/1000 km .Audi wogóle ma jakieś dziwne normy - kolega ma A4 jeden z nowszych jakis dokładnie nie wiem ten z duzym niedzielonym grilem - ostatnio jechalismy nad Soline (Rzeszów) tam i spowrotem + na miejscu zrobilismy 2000km ja nic nie dolewałem on 1.5 butelki czyli 1,5litra - samochód chyba 5-6letni tylko on benzyna 2.0 a ja diesel też 2.0 Edytowane 13 Lutego 2014 przez Paweł Bury. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach