Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Właśnie tankuję jak mam tę białą wskazówkę nad czerwonym polem rezerwy. Ponoć na rezerwie mam jeszcze 7 litrów, ale nie wiem nigdy nie jeździłam na oparach ;) Czyli filtr... był zmieniany w październiku. Okey czyli mam nie panikować i po prostu sobie jeździć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W każdym samochodzie rezerwa ustawiona jest tak zeby zapalała sie gdy zostaje nam paliwa na około 100km - jak latasz po górach a latasz Kromeczka to starczy ci na 60km i wtedy zostaje "telefon do przyjaciela" albo piechotką z baniaczkiem w ręku

Share this post


Link to post
Share on other sites

W każdym samochodzie rezerwa ustawiona jest tak zeby zapalała sie gdy zostaje nam paliwa na około 100km - jak latasz po górach a latasz Kromeczka to starczy ci na 60km i wtedy zostaje "telefon do przyjaciela" albo piechotką z baniaczkiem w ręku

 

Nie prawda.

Jest różnie w różnych autach. Zdaje się w Fordzie Focusie 1 gen jak wskaźnik się oparł na zerze to auto stawało. Tak przynajmniej moja znajoma miała 2 razy.

 

Filtr paliwa wody chyba nie separuje tylko cząstki stałe. Swoją drogą wczoraj oddałem auto do warsztatu przy okazji innych dolegliwości i mechanik zauważył że filtr paliwa był nie ruszany od nowości ( auto ma 14 lat i 136tys przebiegu ). Kazałem wymienić.

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie prawda.

Jest różnie w różnych autach. Zdaje się w Fordzie Focusie 1 gen jak wskaźnik się oparł na zerze to auto stawało. Tak przynajmniej moja znajoma miała 2 razy.

 

Filtr paliwa wody chyba nie separuje tylko cząstki stałe. Swoją drogą wczoraj oddałem auto do warsztatu przy okazji innych dolegliwości i mechanik zauważył że filtr paliwa był nie ruszany od nowości ( auto ma 14 lat i 136tys przebiegu ). Kazałem wymienić.

Separuje - woda w filtrze po prostu opada na dno filtra paliwo idzie w góre - paliwo w filtrze nie płynie strumieniem tylko powoli sie przesuwa i ma czas na samoczynne rozdzielenie się - poza tym kolejne warstwy filtra ją zatrzymują

A ten Focus to po prostu cos miał skaszanione skoro rezerwa jej sie nie zapalała - sama wskazówka pokazuje orientacyjnie na przykład w starych passatach jak zalałem do pełna to wskazówka nie opadała przez 400km potem spadała o 1/3 na kolejnych 100km

Był to passat B3 1.6TDI   spalał 4.5litra ropy a zbiornik miescił 79 litrów lane pod korek z odpowietrzaniem - miałem go ponad 10 lat temu

Precyzyjniejsza jest pomarańczowa kontrolka - jeśli sie nie zapalała to było cos uszkodzone po prostu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi raczej o rezerwę którą się ma gdy wskazówka paliwa oprze się o bolec i wskazuje "0" .

Pomarańcza wiadomo pali się wcześniej zwykle jak wskazówka zaczyna dopiero wchodzić na czerwone pole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi raczej o rezerwę którą się ma gdy wskazówka paliwa oprze się o bolec i wskazuje "0" .

Pomarańcza wiadomo pali się wcześniej zwykle jak wskazówka zaczyna dopiero wchodzić na czerwone pole.

AAAaa to tak - jak się oprze o bolec to zazwyczaj jest kaput i wtedy jeśli samochód posiada pompe paliwa dodatkowo w zbiorniku to sam sie potem odpowietrzy a jak nie ma co spotyka się w starszych samochodach to wtedy albo kręcenie przez 5 minut a jak nie to odpowietrzanie układu paliwowego - obaw o zaciągniecie syfu z dna zbiornika nie ma poniewaz tzw smok jest ciut wyżej i gdy nawet na samochód gasnie to zawsze w zbiorniku zostaje z litr bajury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie mówicie teraz po chińsku. Moje auto robocze do jazdy na co dzień ma już dużo lat, więc klasyfikuje się jako model starszy, oparty na starszej technologii.

 

@PawełBury po górach latam i pali mi 6,25l/100 km czyli rezerwy by mi starczyło na 100 km, ale wiadomo jak śnieg sypnie to jazdy nie ma, a jeszcze można gdzieś utknąć itd.

 

Także tego już wiem, że mam po prostu co określony czas wymienić filtr i nie jeździć na oparach :D

Edited by Kromeczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo to tak jest daj chłopu temat na który cos wie to będzię się wymądrzał :P

Po prostu dolewaj czasem paliwa i oleju jak ci sie przypomni :D  :D  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oleju mi nie bierze... znaczy po zrobieniu ok 3,5 tyś trzeba było pół szklanki dolać, czyli nie jest źle. Paliwo dolewam raz na tydzień :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy regularnie wymieniać filtr paliwa (powiedzmy corocznie, chyba że ktoś robi bardzo duże przebiegi to częściej) i tankować paliwo gdy wskazówka ilości paliwa dojdzie do przedostatniej kreski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powiem, bo będziesz mnie na drogach ścigał :D

 

Honda, Civic, 1.4, rocznik stary :D

Nie mam w zwyczaju ścigać ja jestem z tych co czają się za rogiem :lol:  :lol:  :lol:

Jak samochód ma zrobione około 200.000km i bierze do pół litra oleju na taki przebieg tym bardziej że jeżdzisz po górach i to konkretnych 2-3 bieg momentami i gaz to wszystko w normie - dopuki nie zacznie kopcić na niebiesko nie ma się czym martwić - jak twój bierze 100-200gram na 3000km to w zasadzie nic

W nowych modelach audi za grube pieniądze dopuszczalna norma to 1litr na 1500km  masakra jakaś !!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam w zwyczaju ścigać ja jestem z tych co czają się za rogiem :lol:  :lol:  :lol:

Jak samochód ma zrobione około 200.000km i bierze do pół litra oleju na taki przebieg tym bardziej że jeżdzisz po górach i to konkretnych 2-3 bieg momentami i gaz to wszystko w normie - dopuki nie zacznie kopcić na niebiesko nie ma się czym martwić - jak twój bierze 100-200gram na 3000km to w zasadzie nic

W nowych modelach audi za grube pieniądze dopuszczalna norma to 1litr na 1500km  masakra jakaś !!!!!!

 

gdzie znalazłeś taką normę?? To co ile zalecają wymianę?


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powiem, bo będziesz mnie na drogach ścigał :D

 

Honda, Civic, 1.4, rocznik stary :D

Jest to pewnie Honda Civic VI generacji, produkowana miedzy 95-00 ? ; ) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie znalazłeś taką normę?? To co ile zalecają wymianę?

Nowa skoda superb brała litr oleju na 2000km - trafiła do serwisu tam wymienili  olej na jakis castrol slx   potem zuzycie spadło ale tylko troche - przy nastepnej wymianie 15000km pózniej wlali olej castrol TXT - po kolejnych 15tyś dali castrol 5W/40 - zuzycie cały czas sie zmniejszało - po jakis 30000km zuzycie spadło do 0.5litra na 10000km serwis przywrócił poczatkowy olej castrol edge 5w/30 - do dzis dnia na nim jeżdze w ciagu roku robie 20000 i olej zmieniam raz na  rok przed zimą w tym czasie doleje jakieś 0,5litra ale to turbo tyle zużywa

Dane spisałem z książki serwisowej

Edited by Paweł Bury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to pewnie Honda Civic VI generacji, produkowana miedzy 95-00 ? ; ) 

 

Ale w nowym lifcie, w sensie moja jest niestandardowa, bo ma design delikatnie zmieniony bla bla sportowy tłumik itd. :D

 

Duże przebiegi no chyba raczej nie, bo mam standardowy około 1000km/mies.

 

@Paweł Bury... ja przez Sosnówkę jadę na 5 biegu także tego, nie stój za rogiem :D Ale żeby nie było nigdy nie dostałam mandatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sosnówka koło Romanowa?


Na świecie są tylko 10 rodzaje ludzi. Ci co znają system dwójkowy i ci co go nie znają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W nowych modelach audi za grube pieniądze dopuszczalna norma to 1litr na 1500km  masakra jakaś !!!!!!

Jeżeli masz na myśli silnik 2.0 TFSI to norma producencka jest dokładnie 0.5 litra oleju na 1000 km , więc blisko . Wiem ,bo przerabiałem temat ze swoim egzemplarzem , na szczęście mój konsumuje 0.22/1000 km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w nowym lifcie, w sensie moja jest niestandardowa, bo ma design delikatnie zmieniony bla bla sportowy tłumik itd. :D

 

Duże przebiegi no chyba raczej nie, bo mam standardowy około 1000km/mies.

 

@Paweł Bury... ja przez Sosnówkę jadę na 5 biegu także tego, nie stój za rogiem :D Ale żeby nie było nigdy nie dostałam mandatu.

- NOWY LIFT  - czyli 25 głośników tuba na tylnym siedzeniu otwarte okna nawet w zimie i przyciemniane okulary nawet wieczorem :lol: a tłumik dwa kominy 15cm średnicy i ogień

- Kolega jest w drogówce to sie zaczai zza węgła z radarem i łup 5 stówek  Kromeczka zabuli :P  :P  :P tam na prostej koło zalewu nie ma sie gdzie schować z radarem :wacko:

12000 rocznie to nie jest tak mało wcale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sosnówka koło Romanowa?

Już się chciał kierajek zaczaić na Kromeczke oż ty !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz na myśli silnik 2.0 TFSI to norma producencka jest dokładnie 0.5 litra oleju na 1000 km , więc blisko . Wiem ,bo przerabiałem temat ze swoim egzemplarzem , na szczęście mój konsumuje 0.22/1000 km .

Audi wogóle ma jakieś dziwne normy - kolega ma A4 jeden z nowszych jakis dokładnie nie wiem ten z duzym niedzielonym grilem - ostatnio jechalismy nad Soline (Rzeszów)   tam i spowrotem + na miejscu zrobilismy 2000km  ja nic nie dolewałem on 1.5 butelki czyli 1,5litra - samochód chyba 5-6letni tylko on benzyna 2.0  a ja diesel też 2.0

Edited by Paweł Bury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.