Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Powietrze :) 

😒


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

 

Ja mogę się zatrudnić jako wożony na tylnym siedzeniu, to zagwarantuje mu całkowitą anonimowość w czasie jazdy 😁

;)

Teraz, Dorian06 napisał(-a):

😒

Ja może napiszę na swoim przykładzie. Też mam wygodniejszą tylną kanapę od fotela kierowcy. Ale nie wysyłam listów do Johna Travolty z pytaniem, dlaczego sam pilotujeswojego Boeinga 707 i 737 - 300.

Jakbym jakimś nieprawdopodobnym zbiegiem okoliczności lub uzyskanych możliwości ekonomicznych i wpływu stałbym się posiadaczem Patek Philippe Grandmaster Chime, to też nie zatrudnię lokaja w białych rękawiczkach z przeszkoleniem zegarmistrzowskim, aby go nosił za mnie ;) 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trochę nietrafione porównanie, Patek nie został zaprojektowany do noszenia przez kogoś innego, a Maybach od początku był projektowany jako auto w którym właściciel jest wożony. 

Chociaż nie da się ukryć, że granica jest płynna, w Mercedesie np krótka klasa S traktowana jest jako auto w którym prowadzi właściciel, wersja long już niekoniecznie, a Maybach zdecydowanie nie.

Mniej więcej podobnie traktuje Rendże w wersji SWB i LWB

Twoja 7 jak dla mnie w tym samym miejscu co krótka klasa S.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

To trochę nietrafione porównanie, Patek nie został zaprojektowany do noszenia przez kogoś innego, a Maybach od początku był projektowany jako auto w którym właściciel jest wożony. 

Chociaż nie da się ukryć, że granica jest płynna, w Mercedesie np krótka klasa S traktowana jest jako auto w którym prowadzi właściciel, wersja long już niekoniecznie, a Maybach zdecydowanie nie.

Mniej więcej podobnie traktuje Rendże w wersji SWB i LWB

Twoja 7 jak dla mnie w tym samym miejscu co krótka klasa S.

 

Naturalnie Maybach, B(Mulsanne) i RR - Rolls(Phantom) to pojazdy projektowane pod pasażera. Pytanie zasadnicze dotyczy możliwości i potrzeb. Wspomniany Boeing 707 to pełnowymiarowy samolot pasażerski. Dlaczego zatem Travolta sam go pilotuje? To jest niezwykle istotne dla mnie. Jeżeli będą takie możliwości i stanę się właścicielem RR Phantoma, to nie zmieni mojego punktu widzenia. Jeżeli projekt pełnomorskiego jachtu jakim jest AZZAM pozwala na zatrudnienie najlepszej załogi, to i tak nie odmówię sobie przyodziania kapitańskiej czapki. Niektórzy choć moga być wożeni, nie robią tego z bardzo wielu powodów abstrahując od mojego poglądu na te sprawy. W końcu luksus to nie tylko komfort, ale i wolność wyboru, sposób, w jaki chcemy korzystać z tego, co mamy – zarówno z perspektywy pasażera, jak i kierowcy, czy kapitana. To m.in. kwestia osobistych potrzeb, a nie zasad, które narzucają inni.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację, jak to mówią - kto bogatemu zabroni.

Niemniej są lepsze auta do prowadzenia samemu, np Wraith czy Continental GT. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Travolty. To chyba każdy pilot musi latać aby nie utracić licencji. 

 

Oczywiście, że ma prawo prowadzić swój własny samochód. Jednak jak wyżej napisał są auta które z założenia prowadzi szofer. Szczególnie jak z tylu są takie siedzenia. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Tommaso napisał(-a):

To trochę nietrafione porównanie, Patek nie został zaprojektowany do noszenia przez kogoś innego, a Maybach od początku był projektowany jako auto w którym właściciel jest wożony. 

Chociaż nie da się ukryć, że granica jest płynna, w Mercedesie np krótka klasa S traktowana jest jako auto w którym prowadzi właściciel, wersja long już niekoniecznie, a Maybach zdecydowanie nie.

Mniej więcej podobnie traktuje Rendże w wersji SWB i LWB

Twoja 7 jak dla mnie w tym samym miejscu co krótka klasa S.

 

zgadzam się co do wersji long w A8 , czy S. Ale Maybach , jak i RR , to już pewien status w świecie motoryzacji luksusowej , nie ważne jaką  ma kanapę  z tyłu  , czy gdzie siedzi właściciel,  ważne że go posiada ,  albo nie w tym życiu 😉 tak przynajmniej ja na to patrzę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Krakus1 napisał(-a):

zgadzam się co do wersji long w A8 , czy S. Ale Maybach , jak i RR , to już pewien status w świecie motoryzacji luksusowej , nie ważne jaką  ma kanapę  z tyłu  , czy gdzie siedzi właściciel,  ważne że go posiada ,  albo nie w tym życiu 😉 tak przynajmniej ja na to patrzę 

Czasami wpadam na filmiki z Monako ;)

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Czasami wpadam na filmiki z Monako ;)

 

Jakiś dramat. Ci ludzie nie mają co robić, że kręcą filmiki jak auta jeżdżą 🤔

Oglądają je później w zaciszu domowym 🤔


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tommaso napisał(-a):

Chociaż nie da się ukryć, że granica jest płynna, w Mercedesie np krótka klasa S traktowana jest jako auto w którym prowadzi właściciel, wersja long już niekoniecznie, a Maybach zdecydowanie nie.

Mniej więcej podobnie traktuje Rendże w wersji SWB i LWB

Twoja 7 jak dla mnie w tym samym miejscu co krótka klasa S.

no właśnie - jak wytłumaczyć np G12 M760Li - chcesz V12 w BMW - musisz kupić longa.  W longu nie wypada być kierowcą więc w sumie masz V12 pod maską ale tak na prawdę jesteś tylko posiadaczem a nie masz możliwości decydować jak to V12 ma dla Ciebie pracować

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, trollu napisał(-a):

no właśnie - jak wytłumaczyć np G12 M760Li - chcesz V12 w BMW - musisz kupić longa.  W longu nie wypada być kierowcą więc w sumie masz V12 pod maską ale tak na prawdę jesteś tylko posiadaczem a nie masz możliwości decydować jak to V12 ma dla Ciebie pracować

 

Tu też jest sporo racji. S63 też jest tylko w longu, więc jak chcesz krótką S-klasę to maksymalnie 6 cylindrów. Ale to już raczej filozofia maksymalnego wyciągania kasy z kieszeni klientów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, Autor1984 said:

Powietrze :) 


Łukasz nie czaruj… kto wie ten wie 🤭

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pph

Polska jest jeszcze krajem nuworyszy. Kto tylko może kupuje longa, aby pokazać: patrz, na co mnie stać! 

Podobnie było w Chinach, gdzie można było kupić w wersji long E-klasę, A6, czy nawet A4.

To był taki wyznacznik prestiżu ;-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Czasami wpadam na filmiki z Monako ;)

 

wszyscy wpadamy , taki mam algorytm w shortach na YT 😅

7 godzin temu, pph napisał(-a):

Polska jest jeszcze krajem nuworyszy. Kto tylko może kupuje longa, aby pokazać: patrz, na co mnie stać! 

Podobnie było w Chinach, gdzie można było kupić w wersji long E-klasę, A6, czy nawet A4.

To był taki wyznacznik prestiżu ;-/

Na parę centymetrów więcej na nogi w A6 , bym się skusił 😉

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 godzin temu, Dorian06 napisał(-a):

Jakiś dramat. Ci ludzie nie mają co robić, że kręcą filmiki jak auta jeżdżą 🤔

Oglądają je później w zaciszu domowym 🤔

Mają! Zarabiają na tym pieniądze.

Kojarzysz tunel Larvotto? Tam nagrywani często przed samym wjazdem zatrzymują się w swoich ultra sportowych samochodach, by ruszyć z pełnym impetem. Ten dźwięk....

8 godzin temu, Londek napisał(-a):


Łukasz nie czaruj… kto wie ten wie 🤭

 

 

Seweryn coś Ty tam szukał w necie? "Co można przewozić w Maybachu"? 😆 

8 godzin temu, trollu napisał(-a):

no właśnie - jak wytłumaczyć np G12 M760Li - chcesz V12 w BMW - musisz kupić longa.  W longu nie wypada być kierowcą więc w sumie masz V12 pod maską ale tak na prawdę jesteś tylko posiadaczem a nie masz możliwości decydować jak to V12 ma dla Ciebie pracować

 

Byłem bliski zakupu G12 po lifcie; pięknej czarnej bestii w wersji krótkiej. I faktycznie V12 tak jak zauważył Łukasz jedynie long. Co już się łączy z gorszym prowadzeniem, ale jednak prowadzeniem potęgi z dwunastoma cylindrami. Odmówić sobie takiej przyjemności ze względu na 20 cm? Może Michała @Lynx27spytamy co na ten temat sądzi? :) 

27 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

wszyscy wpadamy , taki mam algorytm w shortach na YT 😅

Na parę centymetrów więcej na nogi w A6 , bym się skusił 😉

Jerzy, zupełnie przypadkiem 😆 

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

No to pewnie wszystko z wielkiej trójki. Od segmentu E do F. Przy czym w F to z reguły standard. Coś się szykuje?:P


No wlasnie nie bardzo... BMW M nie posiadaja pneumatyki. RS6 natomiast tak.
Nie, nic sie nie szykuje 😉 Pytam dla kolegi 😜

 

12 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

Audi RS7, Audi S8, a Porsche Panamera ma Active Ride, to jeszcze wyższy poziom pneumatyki.


Musze sie przejechac Panamera z Active Ride 🤔
Wiesz moze jak jest z AMG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
32 minuty temu, Paweł Bohacz napisał(-a):


Musze sie przejechac Panamera z Active Ride 🤔
Wiesz moze jak jest z AMG?

 

Klasa E nie ma jeszcze topowego E63, jest tylko E53 oparte na silniku R6 i nie ma ono pneumatyki. Pneumatyka jest w S63 amg, ale ono jest tylko w longu i to już trochę inne auto, trudno nazwać je autem performance.

BMW do M-ek nie używa pneumatyki, czytałem kiedyś wypowiedź jakiegoś inżyniera, że uważają, że pneumatyka nie daje odpowiedniej precyzji prowadzenia.

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Klasa E nie ma jeszcze topowego E63


Wiesz moze jak poprzednie E? 
Nowe GLC 63s E performance ma AMG ACTIVE RIDE CONTROL, ktory jest chyba hydrauliczny 🤔

 

 

29 minut temu, Tommaso napisał(-a):

 

BMW do M-ek nie używa pneumatyki, czytałem kiedyś wypowiedź jakiegoś inżyniera, że uważają, że pneumatyka nie daje odpowiedniej precyzji prowadzenia.


Pewnie tak, ale kto kupuje Mke, zeby urywac dziesiatki sekund na torze 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Paweł Bohacz napisał(-a):



Pewnie tak, ale kto kupuje Mke, zeby urywac dziesiatki sekund na torze 😉

 

Ja 🙋‍♂️

 

W poprzedniej E63 chyba był system łączony - stalowe sprężyny z przodu i pneumatyka z tyłu. Ale głowy nie dam sobie uciąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Tommaso napisał(-a):

 

Klasa E nie ma jeszcze topowego E63, jest tylko E53 oparte na silniku R6 i nie ma ono pneumatyki. Pneumatyka jest w S63 amg, ale ono jest tylko w longu i to już trochę inne auto, trudno nazwać je autem performance.

BMW do M-ek nie używa pneumatyki, czytałem kiedyś wypowiedź jakiegoś inżyniera, że uważają, że pneumatyka nie daje odpowiedniej precyzji prowadzenia.

Z tym zawieszeniem to prawda. Mechaniczne daje znacznie większą kontrolę – przede wszystkim precyzję, a co za tym idzie szybszą reakcję i stabilną charakterystykę pracy, co ma kluczowe znaczenie w jeździe torowej / sportowej. Dodatkowo, jest zazwyczaj lżejsze, co stanowi kolejny, niepodważalny argument na jego korzyść. 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Krakus1 napisał(-a):

wszyscy wpadamy ,

Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego. Powyższy filmik z tego rodzajem nagraniem widziałem pierwszy raz. Stąd moje zdziwienie. Równocześnie był to ostatni jaki widziałem. 

 

3 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Mają! Zarabiają na tym pieniądze.

Teraz się zastanawiam kto jest większym kretynem. Ci co kręcą czy ci co oglądają. 

 

Cytat

Kojarzysz tunel Larvotto? Tam nagrywani często przed samym wjazdem zatrzymują się w swoich ultra sportowych samochodach, by ruszyć z pełnym impetem. Ten dźwięk....

Oczywiście, że kojarzę. Jakbym miał supercar to również bym tak robił. Ale stać "na chodniku" i nagrywać. Dramat.  

52 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Z tym zawieszeniem to prawda. Mechaniczne daje znacznie większą kontrolę – przede wszystkim precyzję, a co za tym idzie szybszą reakcję i stabilną charakterystykę pracy, co ma kluczowe znaczenie w jeździe torowej / sportowej. Dodatkowo, jest zazwyczaj lżejsze, co stanowi kolejny, niepodważalny argument na jego korzyść. 

Dokładnie. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Dorian06 napisał(-a):

Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego. Powyższy filmik z tego rodzajem nagraniem widziałem pierwszy raz. Stąd moje zdziwienie. Równocześnie był to ostatni jaki widziałem. 

 

Teraz się zastanawiam kto jest większym kretynem. Ci co kręcą czy ci co oglądają. 

 

Oczywiście, że kojarzę. Jakbym miał supercar to również bym tak robił. Ale stać "na chodniku" i nagrywać. Dramat.  

Dokładnie. 

Czyli ludzie nagrywający auta to kretyni, ale robienie setek identycznych zdjęć zegarka i wrzucanie ich na forum to już pasja i kultura? A ci, którzy je potem oglądają – kim są według Ciebie? Brzmi jak wygodna logika. W obu przypadkach chodzi przecież o rejestrowanie rzeczy, które budzą emocje – jedni kochają dźwięk V12, drudzy tę samą tarczę po raz n-ty. Tylko dlaczego jednych nazywasz kretynami, a drugich być może uznasz za entuzjastów?

Poza tym ci, którzy nagrywają auta i dźwięki, bardzo często na tym zarabiają – dzięki subskrypcjom, wyświetleniom, sponsorom. Może więc warto się dwa razy zastanowić, zanim się coś nazwie „kretyństwem”. Internet ma długą pamięć.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
38 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Czyli ludzie nagrywający auta to kretyni, ale robienie setek identycznych zdjęć zegarka i wrzucanie ich na forum to już pasja i kultura? A ci, którzy je potem oglądają – kim są według Ciebie? Brzmi jak wygodna logika. W obu przypadkach chodzi przecież o rejestrowanie rzeczy, które budzą emocje – jedni kochają dźwięk V12, drudzy tę samą tarczę po raz n-ty. Tylko dlaczego jednych nazywasz kretynami, a drugich być może uznasz za entuzjastów?

Poza tym ci, którzy nagrywają auta i dźwięki, bardzo często na tym zarabiają – dzięki subskrypcjom, wyświetleniom, sponsorom. Może więc warto się dwa razy zastanowić, zanim się coś nazwie „kretyństwem”. Internet ma długą pamięć.

Wybacz, ale to porównanie z d….y. Widziałeś kiedyś ludzi chodzących w zegarkach po ulicy i ‚przypadkowo’ je eksponujących powolnym ruchem, tak aby wszyscy widzieli? A tak właśnie wygląda jeżdżenie autem po Monako. Bywałem tam często i to jest szczyt blichtru, pozerstwa i bezguścia. Widziałem kobietę jadącą Lamborghini z kawiarni do sklepu (odległość jakieś 300 metrów) i kręcącą cztery kółka na rondzie, aby wszyscy ją widzieli. Przecież tam nic nie ma - to słynne miejsce gdzie ludzie się zbierają i przyjeżdżają auta, to hotel i kasyno - czy naprawdę ludzie jeżdżą o 10 rano do kasyna tabunami? Robią to, aby zaszpanować.

 

Zapytasz czemu tam często bywałem? Ano w drodze na Lazurowe Wybrzeże i mieszkał tam znajomy, z którym się widywaliśmy. Pojechać, zobaczyć - ok. Ale zachwycać się tym targowiskiem próżności? To coś jak jechać na tydzień do Dubaju i cieszyć się urlopem w mieście gdzie czas spędza się chodząc po galeriach handlowych. 

 

Co innego kręcić filmik żeby pokazać dźwięk V12 czy jakieś właściwości jezdne (a tym bardziej robić to profesjonalnie), a czym innym ślinienie się w Monako na auta i laski w super mini wysiadające z aut ruchem tak wystudiowanym że aż mdli.

Edytowane przez beniowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, beniowski napisał(-a):

Wybacz, ale to porównanie z d….y. Widziałeś kiedyś ludzi chodzących w zegarkach po ulicy i ‚przypadkowo’ je eksponujących powolnym ruchem, tak aby wszyscy widzieli? A tak właśnie wygląda jeżdżenie autem po Monako. Bywałem tam często i to jest szczyt blichtru, pozerstwa i bezguścia. Widziałem kobietę jadącą Lamborghini z kawiarni do sklepu (odległość jakieś 300 metrów) i kręcącą cztery kółka na rondzie, aby wszyscy ją widzieli. Przecież tam nic nie ma - to słynne miejsce gdzie ludzie się zbierają i przyjeżdżają auta, to hotel i kasyno - czy naprawdę ludzie jeżdżą o 10 rano do kasyna tabunami? Robią to, aby zaszpanować.

 

Zapytasz czemu tam często bywałem? Ano w drodze na Lazurowe Wybrzeże i mieszkał tam znajomy, z którym się widywaliśmy. Pojechać, zobaczyć - ok. Ale zachwycać się tym targowiskiem próżności? To coś jak jechać na tydzień do Dubaju i cieszyć się urlopem w mieście gdzie czas spędza się chodząc po galeriach handlowych. 

 

Co innego kręcić filmik żeby pokazać dźwięk V12 czy jakieś właściwości jezdne (a tym bardziej robić to profesjonalnie), a czym innym ślinienie się w Monako na auta i laski w super mini wysiadające z aut ruchem tak wystudiowanym że aż mdli.

To po prostu wybiórcze traktowanie. Każdego z nas można by posądzić o próżność – nawet Ciebie. Wspomnienie, że jeździłeś często na Lazurowe Wybrzeże, dla kogoś, kto nigdy nie wyściubił nosa poza swoją małą miejscowość, może brzmieć jak nachalne demonstrowanie ekonomicznej wyższości. Nie każdego na to stać. Ale łatwo przypiąć komuś łatkę pozera, prawda?

Bo przecież to Ty dokładnie wiesz, czym „podszyta” jest obecność w drogim aucie w Monte Carlo? Waldku – nie masz wbudowanego uniwersalnego moralnego kompasu. A już na pewno nie takiego, którego igła wskazuje jedyny słuszny kierunek dla wszystkich.

Jeśli na forum pojawi się fan Jacob & Co i będzie regularnie epatował dla wielu "kontrowersyjnym" stylem, też uznamy go za „kręcącego się bez sensu po rondzie”? "Porównanie z d...y"? Nie sądzę. Nie wszyscy właściciele drogich aut jeżdżą nimi po Monako, żeby wzbudzać zazdrość. Może wielu tak robi – ale co z tego? Dla kogoś, kto nie ma możliwości podróżować i doświadczać świata luksusu, to często jedyna forma kontaktu z tym, co dla niego zupełnie niedostępne.

A że przy okazji na zdjęciu "zegarka" przewinie się torba LV albo krągłe piersi  – to już powód, żeby wszystkich wrzucać do worka z napisem "patrzcie na mnie" ? Wiesz o czym piszę ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

To po prostu wybiórcze traktowanie. Każdego z nas można by posądzić o próżność – nawet Ciebie. Wspomnienie, że jeździłeś często na Lazurowe Wybrzeże, dla kogoś, kto nigdy nie wyściubił nosa poza swoją małą miejscowość, może brzmieć jak nachalne demonstrowanie ekonomicznej wyższości. Nie każdego na to stać. Ale łatwo przypiąć komuś łatkę pozera, prawda?

Bo przecież to Ty dokładnie wiesz, czym „podszyta” jest obecność w drogim aucie w Monte Carlo? Waldku – nie masz wbudowanego uniwersalnego moralnego kompasu. A już na pewno nie takiego, którego igła wskazuje jedyny słuszny kierunek dla wszystkich.

Jeśli na forum pojawi się fan Jacob & Co i będzie regularnie epatował dla wielu "kontrowersyjnym" stylem, też uznamy go za „kręcącego się bez sensu po rondzie”? "Porównanie z d...y"? Nie sądzę. Nie wszyscy właściciele drogich aut jeżdżą nimi po Monako, żeby wzbudzać zazdrość. Może wielu tak robi – ale co z tego? Dla kogoś, kto nie ma możliwości podróżować i doświadczać świata luksusu, to często jedyna forma kontaktu z tym, co dla niego zupełnie niedostępne.

A że przy okazji na zdjęciu "zegarka" przewinie się torba LV albo krągłe piersi  – to już powód, żeby wszystkich wrzucać do worka z napisem "patrzcie na mnie" ? Wiesz o czym piszę ;)

Czasy się zmieniły i teraz podróżować jest łatwo i nie jest to już jakimś większym wydarzeniem. Polaków można już spotkać wszędzie w świecie i to jest super i należy się z tego cieszyć. Co do Lazurowego Wybrzeża - po prostu ode mnie jest to w sumie niedaleko, a że to piękne miejsce, to często tam bywałem. Jakbym mieszkał bliżej, powiedzmy Amalfi, to też bym tam często bywał. A bywać w takim miejscu można zarówno wydając majątek na hotel i restauracje lub naprawę tanio, i to wcale nietrudno zrobić. Myślę że urlop nad polskim morzem może okazać się droższy.

 

Co do Monako to, wybacz, zdania nie zmienię - to zepsute miejsce, będące szczytem pozerstwa i szpanu. Ja tam nie czułem takiej lekkości i radości życia jaką można spotkać we Włoszech, a wystudiowane pozy i robienie praktycznie wszystkiego na pokaz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.