Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

16 minut temu, czervony napisał:

Może dodam, że jeżdżę teraz 530i xDrive... i nie chciałbym mieć gorzej 😉


Sent from my iPhone using Tapatalk

To już prędzej spojrzałbym w stronę Kii Stinger GT po FL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A któryś z podwyższonych modeli, co to udają auta terenowe :-), może być alternatywą? By porównywać jabłka do jabłek, czy jest coś, co może odpowiadać X5?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli ma byc SUV i jezdzic dobrze to patrzylbym na Alfa Romeo Stelvio (duza utrata wartosci niestety) albo Porsche Macan (S lepszy niz standard ale nawet podstawowy niezle sie odpycha) :)

 

Edited by cordi7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co opcje są dwie. Zostaję z tym co mam lub zamieniam na Lexusa. Stąd pytania, bo nigdy nie miałem do czyniena.

Jak rozumiem nie ma w ofercie SUVa, którego powinienem wziąć pod uwagę. Dobrze rozumiem?

W takim razie czy podniesienie budżetu daje jakąś realną alternatywę, tak do 5, jak i X5? Oczywiście wciąż pytam o Lexusa :-).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus ma też chyba tak jak volvo ograniczoną prędkość maksymalną do 180km/h, jak ktoś jeździ po Niemczech to może mieć znaczenie ;)

 


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli uparłeś się na Lexusa, to musisz się liczyć z bardziej leniwym prowadzeniem, trochę gorszymi osiągami i akceptować wycie, jakim charakteryzują się ich napędy hybrydowe przy gwałtownym przyspieszaniu. Dodatkowo multimedia są przedpotopowe i bardzo ciężko jest to zaakceptować. Ale poza tym już tylko plusy - jakość wykonania, bezawaryjność, oszczędności eksploatacyjne, komfort.  Jeśli przyjmiesz takie założenia to najbliższym odpowiednikiem BMW X3 2.0i będzie Lexus NX300 (który w dodatku nie jest hybrydą, więc nie będzie wył), a odpowiednikiem BMW X5 jest Lexus RX, który przyzwoicie jeździ dopiero w wersji RX450h, a ta kosztuje swoje. No i obydwa SUVy są juz dość wiekowe, w najbliższych latach na pewno doczekają się następców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Niemczech coraz trudniej porumakować na autostradach bo nawet jeśli chwilowo nie będzie ograniczenia prędkości to chapnie nas korek albo inne roboty drogowe. 

IMO ograniczenie prędkości maksymalnej cywilnych wozów do 180 km/h w żaden sposób nie wydłuży średniego czasu podróży.

BMW 5 to auto dla kierowcy a każdy Lex to świetna fura dla pasażerów

Share this post


Link to post
Share on other sites

W niedzielę przed południem da się jeszcze pocisnąć na niemieckich autostradach. W ciągu ostatnich 3 m-cy odbyłem 3 podróże na południe Niemiec właśnie w niedzielę rano i za każdym razem ok. połowę drogi od granicy z Zgorzelcu odbyłem z szybkościami w okolicach 200-220 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Tommaso napisał:

200-220 km/h

😱

W niedzielę przed południem to się śpi :)

Tak na poważnie to średnia prędkość podróżowania po Niemcach w ciągu ostatnich 2-3 lat spadła drastycznie, za dużo podróżników się porobiło.

Nawet jeśli furka pozwala na latanie 250 km/h to przy takim zagęszczeniu mały z tego fun a dużo niepotrzebnego stresu o ekologi nie wspomnę 😏 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się jedzie w godzinach szczytu albo za dnia to rzeczywiście jest gęsto i często można na korek trafić, to samo jak są jakieś długie weekendy albo przed świętami. Ja przez Niemcy jeżdżę tylko nocą lub tak jak Tommaso napisał niedziela rano, niedziela jest dodatkowo super bo nie ma ciężarówek. Przy długich trasach odpowiednia pora ma ogromne znaczenie.

Co do ekologii to nie chcę nawet wchodzić w ten temat ;)

 


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phi, tyle to każdy przedstawiciel handlowy wyciąga swoją Octavią. 😉

A serio, to robi wrażenie, ładnych parę lat nad tym pracowali, ale efekt jest spektakularny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, arckx napisał:

W Niemczech coraz trudniej porumakować na autostradach bo nawet jeśli chwilowo nie będzie ograniczenia prędkości to chapnie nas korek albo inne roboty drogowe. 

IMO ograniczenie prędkości maksymalnej cywilnych wozów do 180 km/h w żaden sposób nie wydłuży średniego czasu podróży.

BMW 5 to auto dla kierowcy a każdy Lex to świetna fura dla pasażerów


To nie chodzi o to czy ma sens ale dla mnie o samo ograniczanie. Co dalej? Kawa tylko słaba a później żadna? Alkohol tylko do 10%? Jedziesz tyle na ile warunki i ruch pozwalają. W DE nadal nie ma ograniczeń prędkości na licznych odcinkach. 180 km/h w Volvo tylko ugruntowuje w moich oczach ich pozycję jako wozu ojców rodzin ... a szkoda, bo ta nowa linia fajna jest.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W SUVach takie ograniczenie moim zdaniem ma sens, bo poruszanie się takim XC60 powyżej 180 km/h przestaje być przyjemne i bezpieczne.

Ale to samo ograniczenie w S80 T8 Polestar jest IMO trochę nie na miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W SUVach takie ograniczenie moim zdaniem ma sens, bo poruszanie się takim XC60 powyżej 180 km/h przestaje być przyjemne i bezpieczne.
Ale to samo ograniczenie w S80 T8 Polestar jest IMO trochę nie na miejscu.

Eeee tam, Tomek...XC60 nadal daje radę przy takich prędkościach

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla volvo heico już oferuje ściągnięcie limitu, koszt tylko tysiąc euro z ogonkiem w zależności od modelu, ale dają swoją gwarancję w razie czego ;)


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, lukebor napisał:


Eeee tam, Tomek...XC60 nadal daje radę przy takich prędkościach emoji1.png

No masz ciut większe doświadczenie z jazdy tym samochodem niż ja, więc nie będe polemizował 😉

Ja we wszystkich SUVach, jakimi jeździłem dobrze czułem się tak do 160, max 180 km/h, nawet w Mercedesie GLE czy BMW X5. Może to kwestia wyżej położonego środka ciężkości, który powoduje, że czuję się mniej pewnie.  Ale dodam, że nigdy nie miałem wypukłego samochodu, zawsze starałem się mieć jak najbardziej wklęsłe 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
No masz ciut większe doświadczenie z jazdy tym samochodem niż ja, więc nie będe polemizował 
Ja we wszystkich SUVach, jakimi jeździłem dobrze czułem się tak do 160, max 180 km/h, nawet w Mercedesie GLE czy BMW X5. Może to kwestia wyżej położonego środka ciężkości, który powoduje, że czuję się mniej pewnie.  Ale dodam, że nigdy nie miałem wypukłego samochodu, zawsze starałem się mieć jak najbardziej wklęsłe 

Na pewno sedan jeździ zupełnie inaczej, także dzięki temu, o czym piszesz - inaczej położony środek ciężkości. Z drugiej strony SUV daje - może trochę złudne, ale jednak - większe poczucie „bezpieczeństwa”, bo siedzi się wyżej ;-)
Ale tak naprawdę powyżej 180 km/h w żadnym aucie nie można czuć się zbyt pewnie.

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wsród aut, którymi jeździłem jest jeden wyjątek - nowe 911 4S 992. Ten samochód jakoś tak zasysa się do autostrady i jest tak niesamowicie stabilny , że przy 200 km/h można samochód prowadzić jednym palcem, przy 250 km/h zaczynasz czuć prędkość, a przy 300 zacząłem się intensywnie pocić, a samochód nadal jechał niewzruszony tam gdzie mu kazałem. Mam wrażenie, że moje BMW przy 200 jest mniej stabline niż Porsche przy 300 km/h. 

To auto to w ogóle moje motoryzacyjne niespełnione marzenie, jest po prostu absolutnie genialne pod każdym możliwym względem. Trzeba zacząć grać w Lotto...

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, vvv napisał:

Dla volvo heico już oferuje ściągnięcie limitu, koszt tylko tysiąc euro z ogonkiem w zależności od modelu, ale dają swoją gwarancję w razie czego ;)

 

Ten ogonek ma do 50% dla modeli z serii 90 :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wsród aut, którymi jeździłem jest jeden wyjątek - nowe 911 4S 992. Ten samochód jakoś tak zasysa się do autostrady i jest tak niesamowicie stabilny , że przy 200 km/h można samochód prowadzić jednym palcem, przy 250 km/h zaczynasz czuć prędkość, a przy 300 zacząłem się intensywnie pocić, a samochód nadal jechał niewzruszony tam gdzie mu kazałem. Mam wrażenie, że moje BMW przy 200 jest mniej stabline niż Porsche przy 300 km/h. 
To auto to w ogóle moje motoryzacyjne niespełnione marzenie, jest po prostu absolutnie genialne pod każdym możliwym względem. Trzeba zacząć grać w Lotto...

No tak, ale to już inna liga. Zazdroszczę (pozytywnie) Ci takiej możliwości.

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy ma taką możliwość, wypożyczony na parę dni w fabryce w Zuffenhausen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boxster / Cayman - frajda za kierownica, pewność i precyzja prowadzenia wcale nie gorsza a cena bardziej strawna. Silnik na środku robi swoje :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, Boxstera GTS miałem w Alpach rok temu. Frajda w zakrętach przy ciepłej, suchej i równej nawierzchni chyba nawet większa.

Ale takiej stabilności na autostradzie i atomowego kopa w plecy nie ma. No i dzięki AWD w 911 można jechać bardzo szybko na mokrym, a w Boxsterze trakcja się kończy w deszczu.

Edited by Tommaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.