Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

16 godzin temu, cordi7 napisał:


To nie chodzi o to czy ma sens ale dla mnie o samo ograniczanie. Co dalej? Kawa tylko słaba a później żadna? Alkohol tylko do 10%? Jedziesz tyle na ile warunki i ruch pozwalają. W DE nadal nie ma ograniczeń prędkości na licznych odcinkach. 180 km/h w Volvo tylko ugruntowuje w moich oczach ich pozycję jako wozu ojców rodzin ... a szkoda, bo ta nowa linia fajna jest.

 

Jeśli "ojcowie rodzin" mają dla Ciebie wydźwięk pejoratywny to faktycznie nie powinieneś spoglądać na tą markę. Pamiętaj jednak, że wiele osób ceni sobie komfort, bezpieczeństwo i praktyczne walory bardziej niż Vmax czy urywanie dziesiątych części sekundy przy wchodzeniu w każdy zakręt.

Ograniczenia i zakazy to moim zdaniem niezbędny element dzisiejszych czasów. Nie odkryję Ameryki jeśli stwierdzę, że największa ilość wypadków generowana jest przez duże prędkości.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, arckx napisał:

Jeśli "ojcowie rodzin" mają dla Ciebie wydźwięk pejoratywny to faktycznie nie powinieneś spoglądać na tą markę. Pamiętaj jednak, że wiele osób ceni sobie komfort, bezpieczeństwo i praktyczne walory bardziej niż Vmax czy urywanie dziesiątych części sekundy przy wchodzeniu w każdy zakręt.

 

Nie mialem na mysli niczego negatywnego, stwierdzam fakt po prostu. Ojcowie rodzin to grupa, ktora ceni przestrzen, wygode, komfort - i w ta grupe wydaje sie celowac teraz Volvo.

Sa rozne upodobania i rozne marki celuja w rozny segment rynku, BMW stawia na frajde z jazdy, Porsche na sportowe wrazenia, Volvo na komfort, podobnie jak wspomniany wczesniej Lexus.

 

 

18 minut temu, arckx napisał:

Ograniczenia i zakazy to moim zdaniem niezbędny element dzisiejszych czasów. Nie odkryję Ameryki jeśli stwierdzę, że największa ilość wypadków generowana jest przez duże prędkości.

 

Ja nie jestem przeciwny ograniczeniom, uwazam ze tam gdzie trzeba ograniczenia predkosci sa niezbedne i stosuje sie do nich. Twoja teza natomiast, ze predkosc zabija nie do konca wydaje sie miec umocowanie w rzeczywistosci, porownajmy PL (140 km/h autostrada / 90 km/h poza miastem) i Niemcy (brak ograniczen na niektorych odcinkach autostrad / 100 km/h poza miastem)

 

Niemcy, dane za rok 2018 (https://www.itf-oecd.org/sites/default/files/germany-road-safety.pdf)

ilosc osob zmarlych w wypadkach drogowych w przeliczeniu na 100.000 mieszkancow: 4,0

losc osob zmarlych w wypadkach drogowych w przeliczeniu na 100.000 zarejestrowanych pojazdow: 0,6

 

Polska, dane za rok 2018 (https://www.itf-oecd.org/sites/default/files/poland-road-safety.pdf)

ilosc osob zmarlych w wypadkach drogowych w przeliczeniu na 100.000 mieszkancow: 7,5

losc osob zmarlych w wypadkach drogowych w przeliczeniu na 100.000 zarejestrowanych pojazdow: 1,0

 

Wychodzi na to, ze Polska ma niemal 2 x wiecej wypadkow smiertelnych w przeliczeniu zarowno na 100.000 mieszkancow jak i 100.000 zarejestrowanych pojazdow.

Czyli to nie tylko predkosc ale tez siec drog oraz ich stan, system szkolenia kierowcow, nacisk w szkoleniu na wlasciwy odstep, dostosowanie predkosci do warunkow itp.

 

 

Jeszcze raz - jest ustalone ograniczenie predkosci i ja generalnie jezdze w zgodzie z nimi, nie podoba mi sie jednak sytuacja, kiedy ktos decyduje za mnie.

To, ze moje auto ma limiter na 250 km/h nie oznacza, ze tyle jezdze na co dzien - realnie jechalem maksymalnie 220 km/h i to kilka razy, kiedy warunki pozwolily.

(zeby nie bylo - mowimy o niemieckiej autostradzie, na odcinku bez ograniczenia predkosci, przy bardzo malym natezeniu ruchu i przy slonecznej cieplej pogodznie)

 

Edited by cordi7

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, cordi7 napisał:

Wychodzi na to, ze Polska ma niemal 2 x wiecej wypadkow smiertelnych w przeliczeniu zarowno na 100.000 mieszkancow jak i 100.000 zarejestrowanych pojazdow.

Czyli to nie tylko predkosc ale tez siec drog oraz ich stan, system szkolenia kierowcow, nacisk w szkoleniu na wlasciwy odstep, dostosowanie predkosci do warunkow itp.

 

Ja bym jeszcze dodał techniczny stan naszych pojazdów (opony, hamulce, zawieszenie) no i przede wszystkim naszą mentalność w połączeniu z ułańską fantazją.

 

14 minut temu, cordi7 napisał:

nie podoba mi sie jednak sytuacja, kiedy ktos decyduje za mnie.

 

Myślę, że nikomu się nie podoba gdy tak się dzieje ale w przypadku dużych prędkości to nie tylko niepotrzebne ryzyko (przy czym będę się upierał) ale także kwestie środowiskowe .

Wiem, że w Volvo przykłada się do tego sporą wagę. Nie musimy akceptować takiego sposobu myślenia i dla tego mamy na rynku takie marki jak BMW (które zresztą posiadam) czy cudowne Porsche (o którym wręcz marzę). Nie mam poczucia, że ktoś za mnie decyduje bo zawsze mogę zwrócić się w kierunku np. tych właśnie marek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli uparłeś się na Lexusa, to musisz się liczyć z bardziej leniwym prowadzeniem, trochę gorszymi osiągami i akceptować wycie, jakim charakteryzują się ich napędy hybrydowe przy gwałtownym przyspieszaniu. Dodatkowo multimedia są przedpotopowe i bardzo ciężko jest to zaakceptować. Ale poza tym już tylko plusy - jakość wykonania, bezawaryjność, oszczędności eksploatacyjne, komfort.  Jeśli przyjmiesz takie założenia to najbliższym odpowiednikiem BMW X3 2.0i będzie Lexus NX300 (który w dodatku nie jest hybrydą, więc nie będzie wył), a odpowiednikiem BMW X5 jest Lexus RX, który przyzwoicie jeździ dopiero w wersji RX450h, a ta kosztuje swoje. No i obydwa SUVy są juz dość wiekowe, w najbliższych latach na pewno doczekają się następców.

To nie tak, że się uparłem. Być może będę musiał zmierzyć się z taką alternatywą. Stąd moja dociekliwość.

Swoją drogą, obejrzałem kilka testów, poczytałem i rzeczywiście ES ma swoje mankamenty. Do napędu i multimediów dorzuciłbym design. Zwłaszcza wewnątrz z przodu trąci myszką. To już jednak rzecz gustu i pewnie wymaga wizyty w salonie.

Generalnie wszystko czego się dowiedziałem można spuentować... auto z ciekawym designem z zewnątrz (potwierdzam), bardzo komfortowe i dobrze wykonane, ale jeździ dużo, dużo słabiej niż niemieccy konkurenci. I to niestety nie brzmi zachęcająco.

Dzięki za pomoc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli uparłeś się na Lexusa, to musisz się liczyć z bardziej leniwym prowadzeniem, trochę gorszymi osiągami i akceptować wycie, jakim charakteryzują się ich napędy hybrydowe przy gwałtownym przyspieszaniu. Dodatkowo multimedia są przedpotopowe i bardzo ciężko jest to zaakceptować. Ale poza tym już tylko plusy - jakość wykonania, bezawaryjność, oszczędności eksploatacyjne, komfort.  Jeśli przyjmiesz takie założenia to najbliższym odpowiednikiem BMW X3 2.0i będzie Lexus NX300 (który w dodatku nie jest hybrydą, więc nie będzie wył), a odpowiednikiem BMW X5 jest Lexus RX, który przyzwoicie jeździ dopiero w wersji RX450h, a ta kosztuje swoje. No i obydwa SUVy są juz dość wiekowe, w najbliższych latach na pewno doczekają się następców.

To nie tak, że się uparłem. Być może będę musiał zmierzyć się z taką alternatywą. Stąd moja dociekliwość.

Swoją drogą, obejrzałem kilka testów, poczytałem i rzeczywiście ES ma swoje mankamenty. Do napędu i multimediów dorzuciłbym design. Zwłaszcza wewnątrz z przodu trąci myszką. To już jednak rzecz gustu i pewnie wymaga wizyty w salonie.

Generalnie wszystko czego się dowiedziałem można spuentować... auto z ciekawym designem z zewnątrz (potwierdzam), bardzo komfortowe i dobrze wykonane, ale jeździ dużo, dużo słabiej niż niemieccy konkurenci. I to niestety nie brzmi zachęcająco.

Dzięki za pomoc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj w górkach 063a19af5a55a019c952cf8799fb5064.jpg

Sent from my SM-G975W using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, to raczej nie Okraj... ;)

 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, pechagto napisał:

Gdzie takie warunki? Mi to wygląda na drogę na Pec.

Górki w Vancouver 


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, irekm napisał:

Górki w Vancouver 

Przez dwa lata mieszkałem na Vancover Island, w okolicach Victorii. Chcę tam się przeprowadzić na emeryturze. Cudowne miejsce. 

53 minuty temu, irekm napisał:

Górki w Vancouver 

Przez dwa lata mieszkałem na Vancover Island, w okolicach Victorii. Chcę tam się przeprowadzić na emeryturze. Cudowne miejsce. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo, dawno temu to było? 

Świetnie jest na wyspie, ale warto też obczaić Gulf Islands, jest ich kilka I tam dopiero jest extra. 

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki motor?

 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tommaso w punkt👍

Ale istotniejszy jest absolutny brak oszczędności w doborze materiałów 

739AA6A1-EBCC-420C-B7E3-9F0ABA9445D4.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładne auto, późniejsze 7-ki to juz nie moje  klimaty. Dobre 20 lat temu sąsiad miał takie tylko 740i, niebieskie na pięknych felgach Alpiny. Śliniłem się na jego widok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ,pozwolę sobie na jeszcze jedno zdjęcie.(ostatnie)

ECE48F58-40A3-4C7A-97D7-9F9633DADBBF.jpeg

Dzięki ,pozwolę sobie na jeszcze jedno zdjęcie.(ostatnie)

ECE48F58-40A3-4C7A-97D7-9F9633DADBBF.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładna fura i ładnie utrzymana.

Lubię takie klimaty. 


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
E38 i X308 linią najbardziej poważam z limuzyn za wrażenie lekkości
tutaj nasza skarbonka

Fajna. Auto też ma fajne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.