Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Panowie stalo sie ;)

Wczoraj po bardzo dlugim okresie namyslania sie zamowilem Yetasa w salonie - teraz zostaje mi czekanie na autko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny, chociaż to nie jest mój typ auta ;) A jaki kolorek? bo mi bardzo podoba się ten brązik czy to coś, z ostatniej reklamy tv.


(...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie ja nie wiem jak oni to zrobili ale miejsca jest bardzo duzo i z przodu i z tylu a maly to nie jestem (190cm). Jedynie do czego moglbym sie przyczepic to by bagaznik byl troche wiekszy, ale mi w zupelnosci wystarcza. A jak sie posklada tylne siedzenia to mozna konia pewnie i zapakowac do srodka ;)

Silniczek: 2.0TDI 170KM

Kolor: lava blue (nowy kolor w palecie wiec troche bralem w ciemno)

Wersja: Elegance + navi + troche dodatkow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre auto, żona takim śmiga i ja trochę ;) Co prawda 1,8 tsi jest lepsze, ale co tam, nikt nie jest doskonały ;) Teraz Experience zamienili na Elegance?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teraz jest Elegance - ujednolicaja i slusznie ;)

Co do silnika to myslalem o 1.8TSI ale chleje to zle i do tego skomplikowana budowa, ze w ASO nie wiedza jak to serwisowac. A i bylo troche przypadkow, ze po kilku tysiacach kilometrow silnik byl do wymiany bo rozrzad siadl - troche mnie to zrazilo do tego silnika. A w dieslu lubie jego charakterystyke pracy i moim zdaniem bardziej pasuje do SUVa niz benzyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja mam taką zagadkę bez nagrody ;) Samochód slużbowy żony.

Peugeot Partner 2005r 1,6 HDI zaczął nierówno pracować na zimno i na małych obrotach.

Po rozgrzaniu się i na obrotach wysokich wszystko pięknie gra.

Olej zmieniany regularnie albo i cześciej, syntetyk. Poziom oleju sprawdzany, płynu chłodniczego też.

Filtr powietrza też zmieniany często bo pojazd często na budowach i w pyle.

W autoryzowanym serwisie "to godzinkę potrwa - przekaźnik jest zepsuty" - nie pytała jaki przekaźnik.

Potem "okazało się że świece są spalone" po czym jedną ukruszyli przy wykręcaniu - szukali odłamków z godzinę, w końcu rozkręcili silnik.

Na chwilę obecną twierdzą że tłok jest porysowany i trzeba wymienić.

Zmartwienie umiarkowane, nie Ona za to płaci, ale ciekawy jestem od czego i co się zepsuło tak naprawdę :D?

Wszelkie informacje mam "z drugiej reki" więc z góry przepraszam za przeklamania i przejęzyczenia.

Edited by Darek1974r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by swieca była spalona to był by problem z rozruchem a chwile po odpaleniu pracował by równo

 

Może poszła uszczelka pod wtryskiwaczem i wtrysk był cały zabrudzony nie równo

podaje paliwo , nie wykaze tego komputer serwisowy

miałem to samo -ten sam silnik ;) poczytałem forum Peugeota i wiedziałem gdzie szukac przyczyny

producent zaleca wymiane uszczelek po 150 tys

a ze w serwisie głaby to nie od dzis wiadome

uszkodzenie przekaznika lub swiecy sygnalizowane jest błedem na tablicy / błąd p1351/

A jeszcze jedno silnik z FAP czy bez ?

Edited by seiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teraz jest Elegance - ujednolicaja i slusznie :D

Co do silnika to myslalem o 1.8TSI ale chleje to zle i do tego skomplikowana budowa, ze w ASO nie wiedza jak to serwisowac. A i bylo troche przypadkow, ze po kilku tysiacach kilometrow silnik byl do wymiany bo rozrzad siadl - troche mnie to zrazilo do tego silnika. A w dieslu lubie jego charakterystyke pracy i moim zdaniem bardziej pasuje do SUVa niz benzyna.

 

I tak powstają legendy...

Pierwsze silniki 1,8tsi miały źle dobrany rozrząd i coś tam się psuło, ale od czego jest gwarancja. Od 2009r nie ma z nimi problemu, a włąsciwie nie wiekszy niż z innymi. Ja nie znam przypadku by się zepsuł, a robi swoją robotę i TDI się nie umywa :) W ASO nie wiedzą jak serwisować??? Co to za ASO? Silnik montowany we wszystkich markach grupy VW od 4 lat i nie wiedzą jak serwisować? Kolego tu trochę przegiąłeś ;) Piszesz o skomplikowanej budowie, to ja Ci powiem, że jest prostsza niż TDI CR i na pewno bardziej niezawodna. Ale o tym pogadamy jak będziesz musiał zmienić rozrząd za 4 tys a ja będę się śmiał bo mam łańcuch :) Przejżyj sobie koszty serwisowania 2,0 tdi i 1,8 tsi. W Dieslu niemal wszystko x2. Poza tym będziesz miał takie fajne coś ja DPF (filtr), który strasznie wnerwia jak sę wypala bo silnik wyje i stęka, w mieście zapycha się co 500km a jak się zużyje to nowy się ceni na 6 tys.

A co do zużycia - nie czaruj się, że tym dieslem zejdziesz poniżej 8L w mieście. Mój pali 9,5-11L w mieście. Ale 4x4, aerodynamika pustaka i szerokie opony nie dają szans na oszczędzanie paliwa. I tu Diesel nie pomoże. U kolegi w Tiguanie 2,0TDi zużycie paliwa w mieście to jakieś 10-12L. Poproś o 1,8 tsi do testów na weekend to się przekonasz (mi tak dali a chciałem brać tdi 140km), a i 10 tys w kieszeni zostanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by swieca była spalona to był by problem z rozruchem a chwile po odpaleniu pracował by równo

 

Może poszła uszczelka pod wtryskiwaczem i wtrysk był cały zabrudzony nie równo

podaje paliwo , nie wykaze tego komputer serwisowy

miałem to samo -ten sam silnik :D poczytałem forum Peugeota i wiedziałem gdzie szukac przyczyny

producent zaleca wymiane uszczelek po 150 tys

a ze w serwisie głaby to nie od dzis wiadome

uszkodzenisie przekaznika lub swiecy sygnalizowane jest błedem na tablicy / błąd p1351/

A jeszcze jedno silnik z FAP czy bez ?

FAP (zawór EGR - zakładam że to to samo?:)) był wymieniany na nowy po 120tys. Błędów na tablicy żadnych nie pokazywało.

O widzisz, teraz sobie przypomniała że o wtryskach też coś mówili ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAP to filtr czastek stałych jak jest zapchany albo brak płynu to tez sa takie objawy

ale wyskakuje na konsoli bład

/EGR to co innego odpowiada za skład mieszanki/

Obstawiam jednak uszczelki na wtryskiwaczach

Share this post


Link to post
Share on other sites

/EGR to co innego odpowiada za skład mieszanki/

Obstawiam jednak uszczelki na wtryskiwaczach

 

to zawór powrotny spalin, odpowiada za dopalanie spalin (czystsze spaliny, trochę niższe spalanie, niższa temperatura silnika - przynajmniej tak to ma być z założenia); działa to kiedy silnik nie jest pod pełnym obciążeniem, a jak nie działa, to nie powinno mieć w ogóle wpływu na pracę silnika

w moim poprzednim samochodzie sam ten zawór zaślepiłem, jedynym objawem był błąd niedrożności EGR w diagnostyce komputerowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak powstają legendy...

Pierwsze silniki 1,8tsi miały źle dobrany rozrząd i coś tam się psuło, ale od czego jest gwarancja. Od 2009r nie ma z nimi problemu, a włąsciwie nie wiekszy niż z innymi. Ja nie znam przypadku by się zepsuł, a robi swoją robotę i TDI się nie umywa :) W ASO nie wiedzą jak serwisować??? Co to za ASO? Silnik montowany we wszystkich markach grupy VW od 4 lat i nie wiedzą jak serwisować? Kolego tu trochę przegiąłeś :) Piszesz o skomplikowanej budowie, to ja Ci powiem, że jest prostsza niż TDI CR i na pewno bardziej niezawodna. Ale o tym pogadamy jak będziesz musiał zmienić rozrząd za 4 tys a ja będę się śmiał bo mam łańcuch :) Przejżyj sobie koszty serwisowania 2,0 tdi i 1,8 tsi. W Dieslu niemal wszystko x2. Poza tym będziesz miał takie fajne coś ja DPF (filtr), który strasznie wnerwia jak sę wypala bo silnik wyje i stęka, w mieście zapycha się co 500km a jak się zużyje to nowy się ceni na 6 tys.

A co do zużycia - nie czaruj się, że tym dieslem zejdziesz poniżej 8L w mieście. Mój pali 9,5-11L w mieście. Ale 4x4, aerodynamika pustaka i szerokie opony nie dają szans na oszczędzanie paliwa. I tu Diesel nie pomoże. U kolegi w Tiguanie 2,0TDi zużycie paliwa w mieście to jakieś 10-12L. Poproś o 1,8 tsi do testów na weekend to się przekonasz (mi tak dali a chciałem brać tdi 140km), a i 10 tys w kieszeni zostanie.

 

No wlasnie legendy...

 

Sam mam diesla 1.9TDI 110KM i musze powiedziec, ze ten silnik jest nie do zajechania ma juz 200tys km na budziku a chodzi rowniutko i oszczednie. Fakt, ze dbam o swoje auto przestrzegam elementarnych zasad dlatego ani turbina ani dwumasa nie wymagaja u mnie zadnego wkladu finansowego. Pasek wymienilem przy 150tys km i byl to groszowy wydatek bo robocizna mialem po znajomosci :)

Diesla sie bierze nie po to by nim jezdzic po miescie za bulkami do sklepu 3km dalej od domu i bylem w pelni tego swiadomy i wiem, ze DPFa spokojnie wypale na trasie wiec mi on kompletnie nie przeszkadza :)

A teraz co do spalania to przy takiej samej nodze silnik 1.8TSI spali lekko 4L wiecej niz 2.0TDI - przebuszowalem fora skody, vw, seata, audi i z tego co ludzie pisza w wiekszosci w miescie zejsc < 13L jest ciezko a Yeti jest ciezkie i do tego z 4x4. W trasie to benzyniak nie ma szans w ekonomi pomijam juz fakt, ze jest dynamiczniejszy od 1.8TSI z racji wiekszego momentu obrotowego.

Jak juz wczesniej wspomnialem 1.8TSI jak i 1.4TSI mial akcje serwisowe w 2.0TDI CR nie widzialem jeszcze takiej - swoja droga u mnie na budziku przy 200tys km bede spokojnie smigal autkiem a benzyniak juz pewnie dawno sie rozleci a juz na pewno wybajerzony w down-sizing :)

 

Jedyna benzynka jaka chetnie bym przygarna to jakas zacna wollnossaca V8 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,0 tdi nie miał akcji serwisowych? Oj nie zgodze się. Ale co tam, każdy wie swoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,0 tdi nie miał akcji serwisowych? Oj nie zgodze się. Ale co tam, każdy wie swoje...

 

Mowie o 2.0TDI z CR - ten nie mial zadnych akcji serwisowych w przeciwienstwie do TSI :)

Edited by gniewko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam mam diesla 1.9TDI 110KM (...) bylem w pelni tego swiadomy i wiem, ze DPFa spokojnie wypale na trasie wiec mi on kompletnie nie przeszkadza :)

 

1,9 TDI, 110 KM i DPF - znasz może oznaczenie tego silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,9 TDI, 110 KM i DPF - znasz może oznaczenie tego silnika?

 

Nie ma takiego.

 

Gniewkowi chyba chodziło ot o, ze kupując diesla z DPF wiem, że go wypale w trasie, bo nastawiam się na duże przebiegi.

A sam ma 1.9.

Nie pisał, że ma 1.9 i DPF


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,8 tsi miał tak naprawdę jedną akcję serwisową, dotyczącą rozrządu. Niewiele ich się popsuło bo w porę usunęli więc brawo dla VAG za sprawną akcję.

Co do kosztów rozrządu 1,9 tdi (którego użytkowałem i wiem, że jest super, ale niestety głośny i "brudny"), są one nieporównywalne z kosztami do 2,0 TDI CR. Z mojego info wynika, że nowy rozrząd wg programu w serwisie Skody z robocizną wynosi około 4 tys zł.

 

Nie będe bronił rękami i nogami TSI, bo to zależy do czego samochód służyć będzie. Mam w domu i Diesla i benzynę. Ale jak żona robi 10 tys rocznie, albo mniej, to diesla sie nie opłacało wziąć, szczególnie, że różnica w cenie jest spora.

Ale jak chcesz tym dieslem toczyc sie 5 dni po miescie i tylko w weekendy w trase, to DPF wyzionie ducha po około 50 tys przebiegu. Im więcej miasta, tym więcej musi wypalac się on mechanicznie i tym bardziej się niszczy...

 

Sam czytam czasem forum Skody i z wyników spalania Yeti 2,0tdi wychodzi im średnio 8,83L. U mnie od nowości mam średnie 9,5L po dystansie 7tys km. I to jest spalanie z kompa samochodu i raczej sie pokrywa z realnym zużyciem. A zaznaczam, że 95% ten samochód robi przebieg w mieście (Wrocław). Więc niewiem czy warto diesla przy obecnych cenach ropy i przyszłorocznych rokowaniach to już w ogóle nie będzie różnicy...

 

Dodam jeszcze, że w trasie nad morze (razem 1000km) Yetas spalił nam 7,1L. A leciał non stop autostradą 140-160km/h...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma takiego.

 

Gniewkowi chyba chodziło ot o, ze kupując diesla z DPF wiem, że go wypale w trasie, bo nastawiam się na duże przebiegi.

A sam ma 1.9.

Nie pisał, że ma 1.9 i DPF

 

Dokladnie wlasnie tak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam VW Golf III 1.8 GT 90KM z podtlenkiem gazu :) webasto, klimatyzacja, dwie poduszki :) samochodzik ma już 17 latek, muszę pomyśleć już o zmianie na lepszy model

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczekaj ten rok....moze na 18stke dostanie jakas kase to sobie cos za nia kupisz :) :)


" tylko Seiko " Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale nie nad Bałtyckie? Bo już myślałem, że przegapiłem budowę jakiś autostrad :-P

 

Ano nad bałtyckie i w takim razie od II wojny światowej, jak tylko Niemcy zaczęli budować autostrady, SPAŁEŚ :)

Z Wrocławia nad morze jeździ się przez Niemcy i właściwie non stop autostradą. Z Wrocławia do Jędrzychowic (granica), potem na Kołbaskowo i ze Szczecina ekspresówką (S6) prawie do Międzyzdroji. Tak więc bez sarkazmu, najpierw chwycić za atlas i zaczerpnąć wiedzy zanim się wyjdzie na "niewyedukowanego" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się nie znam ale mój focus 2.0 tdci z CR w mieście (przy lekkiej nodze i prawie przepisowej jeździe) ledwie ledwie mieści się w 10 litrach.... Więc duży diesel do miasta to jakaś pomyłka moim zdaniem ( w pracy ludzie mają auta z grupy VW, PSA czy Fiata i każdy duży diesel 1,9 2,0na krótkich odcinkach - powiedzmy do ok 25-35km w mieście/przedmieściach--> ja osobiście 18km w jedną stronę do pracy i jest mocno nieekonomiczny w porównaniu z benzyną wszyscy się z tym zgadzają ) ale za to na trasie zużycie spada do poniżej 6 litrów przy normalnej jeździe... Moim zdaniem żeby dopłacić za diesla przy obecnych cenach ropy to pewnie trzeba rzeźbić po Polsce jakieś 25-30tys rocznie żeby zakup miał sens (droższa cena zakupu, droższa ropa i droższe koszty serwisowania np. sprzęgło dwumasowe itp.) Teraz to bym chyba się zastanawiał właśnie nad jakąś niedużą 1,4-1,6 doładowaną benzyną.

Edited by Forfiter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się już lepiej nie rozpisuję bo znowu będzie afera ale serdecznie "współczuje" tym którym jednostki 1,9 tdi czy 2.0 tdi palą powyżej 8 litrów, nawet w mieście. Mam ponad 190 tys i nigdy takiego spalania nie zauwazylem. 8,5 - 9 litrów to kiedyś omega paliła która miała 2.5 tds (od BMW).


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się nie znam ale mój focus 2.0 tdci z CR w mieście (przy lekkiej nodze i prawie przepisowej jeździe) ledwie ledwie mieści się w 10 litrach..

 

Mi 110 TDI zrobione na 140 KM paliło koło 6.5 w mieście

współczuję


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.