Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Co to jest kompresja?

 

potoczne określenie wielkości ciśnienia sprężania silnika - ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej po sprężeniu w cylindrze silnika spalinowego tłokowego. Nie należy tego utożsamiać ze stopniem sprężania silnika, który dla danego typu silnika jest zawsze stały.

 

Jeśli pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach specjalnym manometrem wykazują wysokie jego wartości, to mówi się o wysokiej (dobrej) kompresji. Oznacza to niewielkie zużycie elementów uszczelniających komorę spalania (tłok, pierścienie tłokowe, tuleja cylindra, zawory i gniazda zaworowe). Jeśli pomiary ciśnienia wykazują w jednym lub kilku cylindrach ciśnienie znacznie niższe, od ciśnienia znamionowego, to mówi się o małej (słabej) kompresji. Może to oznaczać nadmierne zużycie pewnych elementów uszczelniających komorę spalania.

 

Dla każdego silnika ciśnienie sprężania musi mieścić się w określonych granicach. Nie może być za wysokie oraz zbyt niskie. Zbyt niskie ciśnienie sprężania może oznaczać nieszczelności w elementach głowicy (zawory, peknięcie głowicy, itp) Zbyt wysokie ciśnienienie sprężania oznacza zwykle zużycie pierścieni uszczelniających. Związane jest to z dodatkowym doszczelnieniem pierścieni uszczelniających za pomocą oleju silnikowego przepuszczonego na nie przez pierścienie zgarniające.

 

 


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeśli chodzi o kompresję, to teraz ciężko zmierzyć. Zaleją Ci "młoto dochtóra i bedzie".

 

Zakładamy, że nie leją, po za tym on aż tak nie uszczelni

 

Na 1000 kilometrów, a potem będziesz musiał pół silnika zmieniać. Najlepiej autko zabrać na inspekcję przed zakupem.

 

No to chyba logiczne.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam szukam auta od 2 miesiecy.....i zdarzaja sie tekie jaja np jak:

 

 

Generalnie nigdy nie będziesz miał 100% pewności.

 

Albo kupuj od rodziny ew. poszukaj na forach miłośników danej marki


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie porady, dzięki Wam sporo się już dowiedziałem.

 

Mam jeszcze szybkie pytanie: co wybierasz?

1. Peugeot 307, benzyna 1,6 110KM

czy

2. Skoda Fabia, benzyna 1,4 MPI 100KM

 

Oba samochody 2002 r., przebieg ok 140 tys. i cena około 12 tysięcy zł.


Czas jest wielkim nauczycielem ale niestety zabija wszystkich swoich uczniów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Peugeot. Silnik będzie mniej palił niż ten skodowski. I Auto dużo lepiej wykończone w środku.

 

Swoją drogą w Fabii nie bylo silnika 1.4 MPI 100 koni. Był 1.6 100 koni albo 1.4 75(60, 80)kuni w zaleznosci od rocznika i wersji.

Edytowane przez marcomartin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie rozrządu interesuje mnie jedynie dobre wykonanie usługi oraz cena. Niech nawet rozłożą całe auto, byle dobrze jechało po wymianie. Jeżeli dodatkowe pół litra benzyny stanowi problem, wyciągasz jeden bezpiecznik i już jedziesz 2WD, a samochód to nie traktor i wypada, żeby wszystkie opony były jednakowe :)


Bez komercyjnych www :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Peugeot. Silnik będzie mniej palił niż ten skodowski. I Auto dużo lepiej wykończone w środku.

 

Swoją drogą w Fabii nie bylo silnika 1.4 MPI 100 koni. Był 1.6 100 koni albo 1.4 75(60, 80)kuni w zaleznosci od rocznika i wersji.

 

Mylisz się, w Fabii nigdy nie było silnika 1,6 100 koni. Był 1,4 16V o mocy 75 i właśnie 100 koni mechanicznych. Ten sam silnik był w Seacie Ibiza i VW Polo. To dobry silnik, sprawdzony i nie pali dużo. Ja bym wybrał Fabię, bo ma większy kufer i jakością montażu i użytych materiałów przeskakuje 307. Owszem, nie ma finezji tyle w tym aucie co w Peugeocie, ale dłużej posłuży.

 

Dla udokumentowania istnienia silnika :)

http://www.motofakty.pl/artykul/skoda_fabia_14_16v_101_km_elegance.html

Edytowane przez Mikołaj N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subaru niestety trochę za drogie. Cos jeszcze możecie zaproponować?

Oglądałem dziś w salonie i30. Generalnie bardzo fajne autko; na miasto, dla kobiety i nie tylko...

ale drażni to wykończenie, plastiki, materiały. nawet ta kierownica z tak nieprzyjemnego materiału...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subaru niestety trochę za drogie. Cos jeszcze możecie zaproponować?

Oglądałem dziś w salonie i30. Generalnie bardzo fajne autko; na miasto, dla kobiety i nie tylko...

ale drażni to wykończenie, plastiki, materiały. nawet ta kierownica z tak nieprzyjemnego materiału...

Oczywiscie ma wady ale ma dwie zalety jest nowe i tanie. Jesli podwoisz jego cene to kupisz auto z przyjemnymi plastikami pewnie i lepszym wykonczeniem, niestety nie mozna miec w okreslonym budzecie w samochodzie wszystkiego co by sie chcialo miec i trzeba na to brac poprawke na wiatr.

 

PS. Przepraszam za brak polskich znakow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie porady, dzięki Wam sporo się już dowiedziałem.

 

Mam jeszcze szybkie pytanie: co wybierasz?

1. Peugeot 307, benzyna 1,6 110KM

czy

2. Skoda Fabia, benzyna 1,4 MPI 100KM

 

Oba samochody 2002 r., przebieg ok 140 tys. i cena około 12 tysięcy zł.

 

Ja bym wzial puga jest duzo wiekszy od fabi. Co do jakosci srodka to imo to samo.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie (czysto teoretycznie, bo kobieta życia mego mnie wysadziła) RAV4 D4D - moim zdaniem genialny samochód do jazdy po mieście i "letkim" terenie.

Służbowo Mondeo kombi z 2010 - też lubię ten samochód nie zawiódł mnie nigdy. Generalnie polecam :)


Pozdrawiam, Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie rozrządu interesuje mnie jedynie dobre wykonanie usługi oraz cena. Niech nawet rozłożą całe auto, byle dobrze jechało po wymianie. Jeżeli dodatkowe pół litra benzyny stanowi problem, wyciągasz jeden bezpiecznik i już jedziesz 2WD, a samochód to nie traktor i wypada, żeby wszystkie opony były jednakowe :)

 

W jakim Subaru wyciągasz bezpiecznik i masz 2WD?

Opony muszą być jednakowe przy 4x4 a nie z racji wyglądu


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subaru niestety trochę za drogie. Cos jeszcze możecie zaproponować?

Oglądałem dziś w salonie i30. Generalnie bardzo fajne autko; na miasto, dla kobiety i nie tylko...

ale drażni to wykończenie, plastiki, materiały. nawet ta kierownica z tak nieprzyjemnego materiału...

 

Ja bym szukal astry II z 1.4 90 km. Silnik na lancuchu. Szczegolnie w coupe i kombi fajne auto


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się, w Fabii nigdy nie było silnika 1,6 100 koni. Był 1,4 16V o mocy 75 i właśnie 100 koni mechanicznych. Ten sam silnik był w Seacie Ibiza i VW Polo. To dobry silnik, sprawdzony i nie pali dużo. Ja bym wybrał Fabię, bo ma większy kufer i jakością montażu i użytych materiałów przeskakuje 307. Owszem, nie ma finezji tyle w tym aucie co w Peugeocie, ale dłużej posłuży.

 

Dla udokumentowania istnienia silnika :)

http://www.motofakty.pl/artykul/skoda_fabia_14_16v_101_km_elegance.html

 

A to nie wiedziałem....nawet w najnowszym POlO montują 1.4 16V 85 koni ( komputerowo podbity ten sam silnik ktory mial 75 koni a potem 80...to caly czas ta sama konstrukcja). Czemu więc zrezygnowali z wersji 101 koni tego silnika ???

Zresztą to 101 koni przy 6000obr jest trochę fikcyjne. Bardzo mało bylo aut z 1.4 101 koni....ja ogloszen sprzedazy Polo przewertowalem mnogosc i nie natknąłem się na ani jeden egzemplarz chodz jak widac takie istniały :)

 

Fabia ma zawieszenie i dobre i złe.

Dobre bo faktycznie jak na tak wysoką budę jezdzi jak przyklejona ( oczywiscie mowimy tutaj o porownaniach w tym segmencie), ale komfortu to to zawieszenie nie ma za grosz. tZn duze lagodne nierownosci pokonuje fajnie ale takie małe i ostre jakich w polsce najwiecej to jedna wielka orkiestra w srodku i trzepawka. wystarczy sie przejechac po kostce ( nie poniemieckiej) aby tego doswiadczyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukal astry II z 1.4 90 km. Silnik na lancuchu. Szczegolnie w coupe i kombi fajne auto

 

A to prawda. ten silnik jest bardzo udany. jezdzilem nim w Corsie C. troche hałasował ( albo to w corsie slabe wyciszenie) ale ladnie sie zbierał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakim Subaru wyciągasz bezpiecznik i masz 2WD?

Opony muszą być jednakowe przy 4x4 a nie z racji wyglądu

 

Co do tego bezpiecznika to istotnie tak jest w nowszych subaru (bo w tych jestem pewny, niewiem jak w starszych), można unieruchomić elektronikę odpowiedzialną za przekazywanie napędu na tył. W Subaru jest on niby syetryczny, ale sterowany elektronicznie. Co do tych opon, to nie muszą być identyczne, ale wypadało by, by miały tę samą średnicę i podobny poziom zużycia, ale też bez przesady, bo elektronika radzi już sobie z takimi problemami. Średnicę koła mierzy na bierząco czujnik ABS (ten sam co informuje o kapciu), i w razie wystąpienia istotnych różnic sam zgłosi problem. Np w Yeti wyświetla się komunikat na maxi dot. Wiem bo po założeniu dojazdówki od razu wyskoczyło info o różnej średnicy.

W typowych terenówkach, w których napęd dołącząło się na twardo (z regóły dołączało się przód), mechanizm różnicowy działał "na twardo", bez ingerencji elektroniki i wtedy różna średnica kół powodowała zużycie mechanizmu różnicowego i wału przekazującego napęd.

Edytowane przez Mikołaj N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie (czysto teoretycznie, bo kobieta życia mego mnie wysadziła) RAV4 D4D - moim zdaniem genialny samochód do jazdy po mieście i "letkim" terenie.

Służbowo Mondeo kombi z 2010 - też lubię ten samochód nie zawiódł mnie nigdy. Generalnie polecam :)

 

Nowe mondeo IV 2007-... mocno chodzi mi po głowie. Jaki masz silnik? eksploatacja bez problemów?

Używki z pierwszych lat produkcji mozna już chyba kupić do 40tyś zł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukal astry II z 1.4 90 km. Silnik na lancuchu. Szczegolnie w coupe i kombi fajne auto

 

ZTCW nie było Astry II (czyli G) w wersji coupe z silnikiem 1.4. Najmniejszy silnik był 1.6. Piszesz najprawdopodobniej o Astrze II Liftback:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Opel_Astra_G_rear_20071019.jpg&filetimestamp=20071019212805

 

Astra Coupe to inna nazwa Astry Bertone, tutaj w najpopularniejszym kolorze:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Astra_coupe_jaslo_2.jpg&filetimestamp=20100423154132

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Astra_coupe_jaslo.jpg&filetimestamp=20100423153815

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZTCW nie było Astry II (czyli G) w wersji coupe z silnikiem 1.4. Najmniejszy silnik był 1.6. Piszesz najprawdopodobniej o Astrze II Liftback:

http://pl.wikipedia....=20071019212805

 

Astra Coupe to inna nazwa Astry Bertone, tutaj w najpopularniejszym kolorze:

http://pl.wikipedia....=20100423154132

http://pl.wikipedia....=20100423153815

 

Wyraziłem się nieprecyzyjnie.

Szukałbym Kombi z 1.4 albo coupe [nieważne z jakim silnikiem].


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe mondeo IV 2007-... mocno chodzi mi po głowie. Jaki masz silnik? eksploatacja bez problemów?

Używki z pierwszych lat produkcji mozna już chyba kupić do 40tyś zł?

 

może ja się tu wypowiem,

jeżdżę Mondeo kombi 2008, 2.0 TDCI 140 KM, z automatyczną skrzynia biegów. W weekend licznik przekręcił 170kkm i poza standardową eksploatacją nic się nie działo. Spalanie w trasie poniżej 7, po Warszawie około 10 wyjdzie.

 

Teraz mnie czeka pierwszy poważniejszy nieplanowany wydatek bo dostałem kamieniem i muszę wymienić przednią szybę :)

 

jeśli będziesz szukał to szukaj od Tytanu w górę bo niższe wersje mają jednak dosyć podłe wykończenie i kiepskie, niewygodne fotele.


zegarkiclub.pl Driver Error

There appears to be an error with the database.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to po mieście troszkę pali... 1.8 dużo oszczędniejszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.