Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Ceny cenami, porownajmy ile L benzyny kupi sie za godzine pracy przy przecietnej polskiej wypłacie a ile za niemiecką wypłate a później powiedzmy gdzie jest drożej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieaktualne ..ale jakiś obraz jest

Kraj Średnia cena Pb95 (w zł/litr) Średnie zarobki (w zł)* Ile litrów Pb95 kupimy za średnią pensję? Włochy 7,86 8 971 1 141 Holandia 7,71 11 112 1 441 Dania 7,56 16 144 2 135 Grecja 7,56 6 964 921 Portugalia 7,30 5 527 757 Wielka Brytania 7,30 10 969 1 503 Belgia 7,24 12 763 1 763 Szwecja 7,11 12 641 1 778 Francja 7,10 11 183 1 575 Finlandia 7,09 12 511 1 765 Irlandia 7,04 14 652 2 081 Niemcy 6,97 10 253 1 471 Słowacja 6,68 3 821 572 Węgry 6,41 3 448 538 Słowenia 6,41 7 386 1 152 Czechy 6,33 4 152 656 Austria 6,26 11 816 1 888 Hiszpania 6,09 8 753 1 437 Łotwa 6,09 2 882 473 Litwa 6,08 2 710 446 Luksemburg 5,94 16 994 2 861 Polska 5,88 3 352 570 Estonia 5,73 3 591 585 Bułgaria 5,66 1 713 303 Rumunia 5,53 2 556 462


*Średnie zarobki według Eurostatu z 2011 roku, które zostały przeliczone na zł po obecnym kursie euro. Średnie ceny benzyny z 2 maja 2012 roku. Dane nie obejmują Cypru i Malty.


Pozdrawiam, Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceny cenami, porownajmy ile L benzyny kupi sie za godzine pracy przy przecietnej polskiej wypłacie a ile za niemiecką wypłate a później powiedzmy gdzie jest drożej

Dobrze mówi.....dać mu wódki B)


" tylko Seiko " Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli cena paliwa w Polsce jest bardzo dobra, pozostaje tylko podniesc troche pensje i mozna silnika na noc nie wylaczac ;)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cook na prezydenta!!!

Jednak się da :-P

A tak serio kraj w środku Europy z aspiracjami, żeby się liczyć, a prosta tabelka pokazuje jakie są realia. Do prawdziwej Europy mamy 100 lat. Przykre.

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A myślałeś kiedyś o oponach całorocznych?

 

Ja też myślę, że to najlepszy pomysł, zwłaszcza w aucie 4WD. Według niektórych testów jakie czytałem dobre całoroczne opony są lepsze od tanich zimówek mawet w trudnych, zimowych warunkach.

 

Po prostu tak to odebrałem.

Napisałeś na YT

 

modIMG05091431499546.jpg

 

 

"Nie ma żadnych skrzyń gdzie wsteczny jest zamiast 5 biegu"

 

Ja tego nie wiem, Ty jak widać wiesz - napisałem Ci dlaczego tak sądzę:

 

 

 

Program prowadził Adam Kornacki

 

http://www.adamkornacki.pl/index_pl.php?site=adam

 

dość znany kierowca wyścigowy + dziennikarz kilku programów motoryzacyjnych.

Nie sądzę aby pomylił 5 z wstecznym i nie wiedział, że na gałce jest R tak jak pokazałeś.

To, że R jest za 5 jest po prostu schematem, jakby na gałce dali 5/R to ludzie zaczęliby się zastanawiać, czy chcąc wrzuć 5 bieg trzeba przejść jakiś dodatkowy test na inteligencję albo odprawić egzorcyzm. Poza tym Kornacki mówi dość jasno i prosto, "bieg 5 jest wymienny z wstecznym", nie pada tam słowo że R jest za 5. W "standardowej" skrzyni manualnej zawsze jest jakieś zabezpieczenie, sam Hiobie napisałeś, że w M3 wsteczny wrzuca się ciągnąć lewarek mocno w lewo i do przodu, używając "zwykłej" siły R nie wbijesz bo lewarek nie przejdzie za 1, gdyby w camaro R był za 5 to byłoby na podobnej zasadzie i nie byłoby sensu wyróżniać oczywistej sprawy, no chyba że amerykańska myśl techniczna nie przewiduje jakiegoś zabezpieczenia i po 4 zamaszystym ruchem ręki wbijamy R, żegnając tym samym silnik czy skrzynię

 

 

W Camaro, w którym byłem była inna skrzynia (Tremec T-56) i wsteczny nie był tam "zamiast piątego", ale na lewo od jedynki. Natomiast w tych Camaro w których jest skrzynia z wstecznym w prawo i do przodu,( Tremec TR-6060)  nie ma zwykłego mechanicznego połączenia lewarka z "kółeczkami zębatymi". W tej skrzyni, która jest teraz w Camaro i w Corvette, przy spokojnej jeździe przy zmianie z jedynki na dwójkę wrzucimy czwórkę, bo komputer wie lepiej od nas który bieg chcemy wrzucić.  Zatem prawdopodobnie jest też tak z piątką/wstecznym. Gdy auto stoi, wejdzie wsteczny, gdy się jedzie - piątka. Ciągle na "grafiku" ten wsteczny będzie maksymalnie w prawo i do przodu, za piątką, a w samej skrzyni nic nie jest zamiast czegokolwiek - każdy bieg jest tam, gdzie go zaprojektowali inżynierowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym "zamiast" to jest ogólnie chwytanie się za słówka, wiadomo, że w domyśle "zamiast 5. biegu jest wsteczny" każdy pomyśli, że wyrzucili tryby 5 begu a dali wsteczny traktując ten zwrot dosłownie. Trochę luzu. Historia pt "czym się różni odsunąć od przesunąć"...

Po kiego grzyba wkładać zautomatyzowaną skrzynię do auta i wmawiać ludziom, że to taki "inny manual". Jak jade spokojnie i z 1 chce wrzucić 2 to znaczy że chcę wrzucić 2 a nie 4, jakbym chciał 4 to bym sam wybrał ten bieg. Ogłupianie ludzi i wmawianie im, że sami decydują co robią a tak na prawdę to mogą sobie pogrzebać palcem w nosie. Ale Ci leniwi, którzy chcą uchodzić za nieleniwych będą mówić "nie jestem leniwy, mam manuala" ;)

 

co do płac, paliwa itd, to średnia krajowa, jak to ładnie brzmi a jak pięknie cyferki wyglądają  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do płac, paliwa itd, to średnia krajowa, jak to ładnie brzmi a jak pięknie cyferki wyglądają  :lol:

 

Średnia krajowa to jak pensja brutto i długość .....podana z długością kręgosłupa łącznie :lol:


Pozdrawiam, Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Po kiego grzyba wkładać zautomatyzowaną skrzynię do auta i wmawiać ludziom, że to taki "inny manual". Jak jade spokojnie i z 1 chce wrzucić 2 to znaczy że chcę wrzucić 2 a nie 4, jakbym chciał 4 to bym sam wybrał ten bieg. Ogłupianie ludzi i wmawianie im, że sami decydują co robią a tak na prawdę to mogą sobie pogrzebać palcem w nosie. Ale Ci leniwi, którzy chcą uchodzić za nieleniwych będą mówić "nie jestem leniwy, mam manuala" ;)

 

Tam ciągle te biegi trzeba zmieniać ręcznie, więc to nie jest skrzynia dla leniwych. Leniwym polecam DSG. :lol:

Przyczyna dla której włącza się tam od razu czwórka zamiast dwójki jest dość prosta. W Stanach płaci się "gas guzzler tax", podatek od zbyt wysokiego zużycia paliwa. Jest on dodawany do ceny nowego samochodu i np. za mojego M3 w 2008 roku wynosił on 1300 dolarów. W aucie, którego cena podstawowa wynosiła nieco ponad 50 tys jest to dość pokaźna kwota, więc producenci starają się unikać tego jak mogą.

 

Sposób badania średniego zużycia paliwa określają normy, które dla auta z manualem brzmią mniej-więcej tak. "Przy prędkości 15 mil na godzinę zmieniamy bieg na dwójkę i przez 10 sekund rozpędzamy się wciskając pedał gazu w 30%..." - i wykonuje się ten test na hamowni, nie w realu. Taka skrzynia pozwala na osiągnięcie lepszego wyniku i uniknięcie płacenia tego podatku, bo nie da się włączyć dwójki - włączy się czwórka, mimo, że postępuje się tak, jak norma nakazuje.

 

Cieszę się, że w moim aucie (w M3) mam normalną skrzynię, gdzie mam dokładnie ten bieg, który sobie wsadzę. Dlatego też nie chciałem DSG, mimo, że auto z nim jest minimalnie szybsze, bo tam czasem komputer wie lepiej czy można bieg zmienić, czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy dwójka nie wejdzie ?

To jak włączyć drugi bieg w tym cudzie techniki ?

:rolleyes:


ALAMO napisał - każdy ma prywatne, wrodzone prawo do bycia idiotą...może o to prawo walczyć, do swej idiociej śmierci...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSG nie jest dla leniwych bo trzeba klepać paluchem w łopatkę, to nie automat. Poza tym dla ścisłości - w M3 nie możesz mieć DSG bo DSG jest w VW, BMW ma DKG. Dwusprzęgłównki w trybie manulanym nie zmieniają same biegu więc nawet tam jak chcesz wrzucić 2 to wrzucisz 2 i będziesz jechać na tym biegu ta długo jak chcesz

 

 

Znaczy dwójka nie wejdzie ?

To jak włączyć drugi bieg w tym cudzie techniki ?

:rolleyes:

 

nie da się, tryby biegu 2 i 3 robią tylko za balast :lol:

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też myślę, że to najlepszy pomysł, zwłaszcza w aucie 4WD. Według niektórych testów jakie czytałem dobre całoroczne opony są lepsze od tanich zimówek mawet w trudnych, zimowych warunkach.

 

 

 

W Camaro, w którym byłem była inna skrzynia (Tremec T-56) i wsteczny nie był tam "zamiast piątego", ale na lewo od jedynki. Natomiast w tych Camaro w których jest skrzynia z wstecznym w prawo i do przodu,( Tremec TR-6060)  nie ma zwykłego mechanicznego połączenia lewarka z "kółeczkami zębatymi". W tej skrzyni, która jest teraz w Camaro i w Corvette, przy spokojnej jeździe przy zmianie z jedynki na dwójkę wrzucimy czwórkę, bo komputer wie lepiej od nas który bieg chcemy wrzucić.  Zatem prawdopodobnie jest też tak z piątką/wstecznym. Gdy auto stoi, wejdzie wsteczny, gdy się jedzie - piątka. Ciągle na "grafiku" ten wsteczny będzie maksymalnie w prawo i do przodu, za piątką, a w samej skrzyni nic nie jest zamiast czegokolwiek - każdy bieg jest tam, gdzie go zaprojektowali inżynierowie.

 

No nie - muszę wtrącić swoje 3 grosze ;) To co piszesz/piszecie/opisujecie to kilka wymieszanych pojęć a wrzuciliście je do jednego wora. W Vette i w Camaro wsteczny wrzuca się wrzucając na postoju bieg 5. w samej skrzyni jest mechanizm hydrauliczny który to poprostu przestawia uzależniając to od tego, czy wał się kręci czy nie. A co do zmiany z dwójki na czwórkę to:

 

One-to-Four Shift Light

(Manual Transmission)

 

When this light comes on, the

vehicle can only be shifted from

1 (First) to 4 (Fourth) instead of

1 (First) to 2 (Second).

The shift must be completed into

4 (Fourth) to turn off this feature.

This helps the vehicle get the best

possible fuel economy.

After shifting to 4 (Fourth), the

vehicle can be downshifted to a

lower gear.

 

Notice: Forcing the shift lever

into any gear except 4 (Fourth)

when the 1 TO 4 SHIFT light

comes on may damage the

transmission. Shift only from

1 (First) to 4 (Fourth) when the

light comes on.

 

This light comes on when:

. The engine coolant temperature

is higher than 76°C (169°F),

. The vehicle is going 24 to

31 km/h (15 to 19 mph) and

. The vehicle 21 percent throttle

or less.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

DSG nie jest dla leniwych bo trzeba klepać paluchem w łopatkę, to nie automat.

 

 

Poważnie? DSG nie mają trybu automatycznej zmiany biegów?

Widziałeś kiedyś samochód ze skrzynią DSG bez łopatek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSG nie jest dla leniwych bo trzeba klepać paluchem w łopatkę, to nie automat. Poza tym dla ścisłości - w M3 nie możesz mieć DSG bo DSG jest w VW, BMW ma DKG. Dwusprzęgłównki w trybie manulanym nie zmieniają same biegu więc nawet tam jak chcesz wrzucić 2 to wrzucisz 2 i będziesz jechać na tym biegu ta długo jak chcesz

 

 
 

nie da się, tryby biegu 2 i 3 robią tylko za balast :lol:

 

W DSG nie pojedziesz na biegu tak długo jak chcesz. Jak wskoczysz na czerwone pole to automat i tak zmieni na wyższy. Nie da sie też zadławić silnika bo jak obroty spadną do bliskich jałowego to automat sam zredukuje. i to pomimo tego ze będzie w trybie manualnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy dwójka nie wejdzie ?

To jak włączyć drugi bieg w tym cudzie techniki ?

:rolleyes:

Po prostu kręcisz trochę wyżej i wtedy wrzucasz dwójkę. Skip shift działa tylko przy konkretnych obrotach. Taki trick producenta dzięki któremu omija się dodatkową opłatę na rzecz państwa. Miałem taką skrzynię w gto i nawet bez skip shift eliminator (który notabene jest wydatkiem bardzo małym) dawało radę jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   

 

Poważnie? DSG nie mają trybu automatycznej zmiany biegów?

Widziałeś kiedyś samochód ze skrzynią DSG bez łopatek?

a czy gdzieś napisałem że nie ma trybu auto? co do DSG to nie wiem, Vw ładuje go gdzie popadnie ale wg mnie sportowa dwusprzegłówka bez łopatek to porażka, teraz łopatki do zwykłych hydrokinetyków nawet wkładają

DKG natomiast to typowa sportowa skrzynia, jest tryb auto ale skrzynia jest budowana z myślą o pracy z łopatkami. W SMG które jest zwykłym manualem z hydraulicznym sterowaniem też jest tryb auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSG nie jest dla leniwych bo trzeba klepać paluchem w łopatkę, to nie automat. Poza tym dla ścisłości - w M3 nie możesz mieć DSG bo DSG jest w VW, BMW ma DKG. Dwusprzęgłównki w trybie manulanym nie zmieniają same biegu więc nawet tam jak chcesz wrzucić 2 to wrzucisz 2 i będziesz jechać na tym biegu ta długo jak chcesz

 

 

Ciekawych rzeczy się o moim samochodzie dowiaduję...

Chyba muszę pojechać do serwisu i zareklamować, bo u mnie działa to inaczej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz volkswagenowskie  DSG w M3? 

żeby wyjaśnić - jeżeli skrzynia ma tryb automatyczny to nie znaczy, że musi być automatem. DSG/DKG to skrzynie mechaniczne a nie hydrokinetycze. Co do zmian biegu przez komputer to poszedłem trochę na skróty - DKG wkładają tylko do MPowerów, pisząc o DSG miałem na myśli też auta pokroju GTI czy Cuprę, w sportowych autach zmiana biegu wbrew woli kierowcy byłaby dużym minusem

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

DSG/DKG to skrzynie mechaniczne a nie hydrokinetycze

Czyli jak skrzynia nie ma sprzęgła hydrokinetycznego, to według Ciebie nie jest automatyczna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak za przekazywanie momentu obrotowego odpowiadają tryby to można powiedzieć że skrzynia jest zautomatyzowana. W klasycznym automacie oprócz sprzęgła hydrokinetycznego czynnikiem roboczym jest olej, takie np. DKG od strony budowy jest klasyczną skrzynią mechaniczną. Akumulator to nie bateria a dla niektórych ludzi to też to samo

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stosujesz nomenklaturę sprzed kilku lat, kiedy na rynku były tylko skrzynie hydrauliczne + skrzynie mechaniczne z automatycznym sprzęgłem i mniej, lub bardziej ciekawym sposobem zmiany przełożeń.

 

Od tego czasu popularne stały się automatyczne skrzynie dwusprzęgłowe, skrzynie CTV, itd. Tak więc pisanie, że DSG/DKG nie jest skrzynią automatyczną jest błędem logicznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może skrzynia półautomatyczna (manual na siłownikach, bez pełzania: M5 E60 SMG, F430 F1, Gallardo E-gear Citroen C1, Smart mk1), skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa (DSG VAG, R35 GT-R, Ferrari 458), skrzynia automatyczna hydrokinetyczna (klasyczny automat - BMW 7 każdej generacji, Lexus IS-F, MB C63 AMG), skrzynia automatyczna bezstopniowa (Audi Multitronic, Nissan Murano - można tu tez wrzucić wszelkie auta elektryczne)


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

co sądzicie o nowym Mustangu 5.0 ? Oczywiście nie do jazdy jako główny samochód. Za rzekome 169kPLN to niemal okazja, czekam aż pojawi się do jazd testowych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.