Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość Marcin99

Motocykle

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba przyznać, że jeśli chodzi o jazdę to w tym roku pogoda dopisuje 👍

 

20230806_150356-01.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cb 1100ex, przepiękny motocykl. Mam 750 seven fifty i tłumaczę sobie, że jeden klasyk wystarczy, ale za każdym razem jak widzę 1100, to znowu zaczynam myśleć o zakupie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechałem wczoraj przez miasto na przegląd " komarka " w pełnych ciuchach. Było jak w piekarniku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jechałem wczoraj przez miasto na przegląd " komarka " w pełnych ciuchach. Było jak w piekarniku
Nie ma wyjścia, jazda bez stroju to proszenie się o kłopoty. Koleżanka odpuściła jednego dnia na Bałkanach i wróciła z pięknymi zdrapkami - i tak miała bardzo dużo szczęścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jazda w ciuchach to nie jest problem. Stanie w korkach... I kask chyba tylko biały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kask też nie jest problemem, wentylator chłodnicy to jest problem 😅

 

 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.08.2023 o 22:38, markali napisał(-a):

Jak z pewnych rąk to może kusić.

Jak większość po mieście to ja bym nie brał. Silnik 1000, waga większa, ładny. Ale zależy też od doświadczenia i warunków fizycznych kierowcy.

A nie myślałeś o DL650 lub o Versysie?

 

Jak się na spokojnie zastanowiłem, to "na miasto" w moim przypadku oznacza:

  • do pracy, gdzie mam 40 km z czego 37 km autostradą
  • w weekend na kawę gdzieś na Plac Konstytucji

Więc chyba niepotrzebnie boję się masy i gabarytów. I tak rzadko przeciskam się pomiędzy samochodami.

 

O DL650 myślałem, ale wolę koła ze szprychami i lepsze właściwości "terenowe" (lokalne drogi, może czasem szutry). Pod tym względem DL zbiera słabe opinie. Versys nigdy nie analizowałem. 

 

Właściwie zdecydowałem się na Aprilię i jadę po nią w sobotę. Jeśli jednak mi nie podejdzie - sprzedam. I tyle. Jak kiedyś CBR600 (sportowe to kompletnie nie moja bajka, ale musiałem sam się przekonać).

W dniu 12.08.2023 o 11:40, goral_ napisał(-a):

Koledzy. Czytam i czytam i zastanawiam się. Nie bójcie się dużych motocykli. Są do ogarnięcia, wystarczy myśleć. Prowadzą się stabilnie. Mają moc gdy jej potrzeba.  Jestem szczupłym facetem, mam "swoje lata", dosiadam osiołka 1200 i nie przesiadłbym się na nic mniejszego /chyba, że nie miałbym  wyboru..../

 

Dziękuję za opinię.

Ja mam niestety tylko 175 cm wzrostu, ale Aprilia ma nisko kanapę. Kupuję ją od kuzyna, który jest podobnego wzrostu, a przejechał nią pół Europy. Powinienem dać radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 170, krótkie nogi, 54kg wagi a mój ktm ma kanapę na wysokości 824mm. Wagowo to jest lekkie jak na ogół motorów. Jak na 125cc to cieżkie.

ona ma 155 kg tylko nie wiem czy na sucho.

Ja się go trochę bałem przy moich gabarytach. 

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, egzo18 napisał(-a):

Ja mam 170, krótkie nogi, 54kg wagi a mój ktm ma kanapę na wysokości 824mm. Wagowo to jest lekkie jak na ogół motorów. Jak na 125cc to cieżkie.

ona ma 155 kg tylko nie wiem czy na sucho.

Ja się go trochę bałem przy moich gabarytach. 

Ja niestety ważę prawie 2 x tyle 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dojechały do mnie spodnie Broger California.

Wszystko super, protektory, kevlar.... Tylko jakie to wszystko ciężkie i gorące.... Nie ma opcji, żeby chodzić w nich cały dzień w biurze.

 

Może zamówię też takie chińczyki na allegro?

https://allegro.pl/oferta/spodnie-motocyklowe-meskie-jeansy-xxxl-14111029419

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.08.2023 o 11:14, vvv napisał(-a):

wentylator chłodnicy to jest problem 😅

 

 

Ja bym powiedzial ze wiekszy jak nie ma wentylatora :P ja mam olejaka (intruder 1400) i tylny garnek mam centralnie pod doopą i między udami :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.08.2023 o 14:37, Qdlaty napisał(-a):

Jak się na spokojnie zastanowiłem, to "na miasto" w moim przypadku oznacza:

  • do pracy, gdzie mam 40 km z czego 37 km autostradą
  • w weekend na kawę gdzieś na Plac Konstytucji

Więc chyba niepotrzebnie boję się masy i gabarytów. I tak rzadko przeciskam się pomiędzy samochodami.

 

O DL650 myślałem, ale wolę koła ze szprychami i lepsze właściwości "terenowe" (lokalne drogi, może czasem szutry). Pod tym względem DL zbiera słabe opinie. Versys nigdy nie analizowałem. 

 

Właściwie zdecydowałem się na Aprilię i jadę po nią w sobotę. Jeśli jednak mi nie podejdzie - sprzedam. I tyle. Jak kiedyś CBR600 (sportowe to kompletnie nie moja bajka, ale musiałem sam się przekonać).

Dziękuję za opinię.

Ja mam niestety tylko 175 cm wzrostu, ale Aprilia ma nisko kanapę. Kupuję ją od kuzyna, który jest podobnego wzrostu, a przejechał nią pół Europy. Powinienem dać radę.

Jeśli chodzi o właściwości "terenowe" to ta Aprilka wypadnie raczej słabo i szprychowane koła nie wiele zmienią (m.in. małe skoki zawieszenia, 19 cali z przodu, wyskoa masa itd). Jeśli chcesz coś z czym nie będziesz musiał mocno walczyć w "terenie" pomyśl raczej o Yamaha XT660Z czyli Tenere po 2008 roku. Jest co prawda trochę wyższa  w siodle, ale sporo lżejsza i lepiej wyważona w teren. W trasie również daje radę - nasi dziennikaże z radia na tym motocyklu odbyli podróż dookoła świata. Oczywiście jest jeszcze kwestia funduszu jakim dysponujesz, ale o tym nie wspominałeś.

Edytowane przez ICE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, ICE napisał(-a):

Jeśli chodzi o właściwości "terenowe" to ta Aprilka wypadnie raczej słabo i szprychowane koła nie wiele zmienią (m.in. małe skoki zawieszenia, 19 cali z przodu, wyskoa masa itd). Jeśli chcesz coś z czym nie będziesz musiał mocno walczyć w "terenie" pomyśl raczej o Yamaha XT660Z czyli Tenere po 2008 roku. Jest co prawda trochę wyższa  w siodle, ale sporo lżejsza i lepiej wyważona w teren. W trasie również daje radę - nasi dziennikaże z radia na tym motocyklu odbyli podróż dookoła świata. Oczywiście jest jeszcze kwestia funduszu jakim dysponujesz, ale o tym nie wspominałeś.

Terenowe było w cudzysłowie. Chodzi mi o dziurawą, asfaltową drogę lub szutry.

Żaden las czy piach. Np. trasa do Giżycka przez lokalne wioski 😉

Tenere to raczej enduro, niż turystyczne enduro. Singiel, niecałe 50 KM. A masa z płynami prawie 210 kg. 

To chyba można się bardziej namęczyć niż rozkoszować jazdą. Ale przyznaję, że nigdy nawet na Tenere nie siedziałem.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że 210kg w terenie to dużo, ale coś za coś ‐ może być około 115kg (EXC450) ale wtedy turystyka staje się mocno problematyczna 😉. Zresztą i tak bez odpowiednich opon (które niezbyt nadają się na asfalt), jazda każdą "terenówką" w terenie to walka o przetrwanie. Na asfalt (niezależnie od stanu) to faktycznie ta Aprilka może być lepszym wyborem. Jeśli zaś chodzi o nazewnictwo "turystyczne enduro" to ma to tak wiele znaczeń, że ciężko chyba jednoznacznie określić który motocykl mieści się w tym pojęciu 😉

Edytowane przez ICE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Qdlaty napisał(-a):

Dzisiaj dojechały do mnie spodnie Broger California.

Wszystko super, protektory, kevlar.... Tylko jakie to wszystko ciężkie i gorące.... Nie ma opcji, żeby chodzić w nich cały dzień w biurze.

 

Może zamówię też takie chińczyki na allegro?

https://allegro.pl/oferta/spodnie-motocyklowe-meskie-jeansy-xxxl-14111029419

 

Spodnie na moto, nawet jeansowe, mają za zadanie chronić przy upadku, dlatego takie, które spełniają to zadanie są uszyte z grubszego jeansu podszytego kevlarem więc na codzień raczej się nie nadają szczególnie przy obecnych temeraturach. 

Kilka par chińczyków miałem, większość z nich bardzo kiepskiej jakości. Równie dobrze możesz używać normalnych jeansów, ponieważ w zasadzie różnią sie jedynie kieszeniami na protektory i ściągaczami. W tej cenie cudów się nie spodziewaj, nawet z Chin ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.08.2023 o 15:37, Qdlaty napisał(-a):

Jak się na spokojnie zastanowiłem, to "na miasto" w moim przypadku oznacza:

  • do pracy, gdzie mam 40 km z czego 37 km autostradą
  • w weekend na kawę gdzieś na Plac Konstytucji

Więc chyba niepotrzebnie boję się masy i gabarytów. I tak rzadko przeciskam się pomiędzy samochodami.

 

O DL650 myślałem, ale wolę koła ze szprychami i lepsze właściwości "terenowe" (lokalne drogi, może czasem szutry). Pod tym względem DL zbiera słabe opinie. Versys nigdy nie analizowałem. 

 

Właściwie zdecydowałem się na Aprilię i jadę po nią w sobotę. Jeśli jednak mi nie podejdzie - sprzedam. I tyle. Jak kiedyś CBR600 (sportowe to kompletnie nie moja bajka, ale musiałem sam się przekonać).

Dziękuję za opinię.

Ja mam niestety tylko 175 cm wzrostu, ale Aprilia ma nisko kanapę. Kupuję ją od kuzyna, który jest podobnego wzrostu, a przejechał nią pół Europy. Powinienem dać radę.

DL w wersji XT ma szprychy i szerszą kierownicę. Właśnie pojeździłem trochę po dziurach, grubych szutrach i kałużach. Nie jest terenowy ale da się. Szeroka kierownica robi swoje. Koło przednie 19.

W takie klimaty versys odpada.

Pozdrowienia z Transalpiny i Transfogarskiej! 

 

IMG_20230817_130736520_HDR.jpg

IMG_20230817_115712216_HDR.jpg

IMG_20230816_172448620_HDR.jpg

Edytowane przez markali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.07.2023 o 21:00, mroova napisał(-a):

 

W Polsce wszystko możliwe, ja kiedyś miałem Imprezę z wbitą w dowód pojemnością, której Subaru w ogóle nie oferowało. 

Z tym GS to już gruby kaliber.

Jestem na grupie ktm duke/rc125, to jest plaga, że rejestrują 390 na 125. A potem jak coś się stanie, to same problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przymierzylem się do cb500x z 2013r.

Nie zrobiła na mnie oczekiwanego wrażenia, wręcz lekko się zawiodłem. 

Mimo identycznych danych katalogowych, siedzenie znacznie wyżej niż w mojej babulince (cb500 2003r) i miałem "szukanie" podparcia którego w babulince nie uswiadczam, nie jedzie lepiej, jest jakby mniej bezpośrednia.

Miała również kilka mankamentów (można też napisać zalet - to zależy co dla nas jest wazniejsze).

Zestaw napędowy wymieniony na nowy i zmodyfikowany - przednia zębatka +1 ząb,  tylna o 2 zęby mniejsza.. Łańcuch na skraju naciągu bez możliwości dalszego napinania,  bo modyfikacja wymagała skrócenia łańcucha którego nie wykonano.

Miękkie zawieszenie (wiem, że aspiruje do ADV ), strasznie twarda manetka hamulca i galaretowate podnóżki o których przeczytalem wiele komentarzy- faktycznie dziwny materiał nie dający stabilnego podparcia stopie.

Właściciel wykonał kontrolę luzów zaworowych i za jednym zamachem wymienił łancuszek rozrządu.. Dla mnie dziwne,  że przy przebiegu 42tys łańcuszek był wymieniany. Nie wiem, nie znam sugestii producenta.. może tak trzeba.. może zalecają?? 

Jedyną  rzeczą na plus wyróżniającą cb500x od mojej cb500 to system ABS.

Nawet spalanie które ukazało się po mojej 40minutowej przejażdżce było takie sobie.. ani szalałem,  bo na cudzym moto nie wypada, ani zamulałem.. komputer wykazywał 4,6 litra średniego - właściciel deklarował około 5 litrów na setkę .. 

Moja na ostatnie tankowanie wykazała z dystrybutora 4,9 literka.. 

Cóż .. Nowa daje jednak zbyt mało w porównaniu ze staruszką, żebym zdecydował się na zakup.. 

Powrotna droga na staruszce dała mi jeszcze większą satysfakcję i przyjemność z jazdy bo wyraźnie czułem różnicę na plus dla tego co posiadam. Jakoś tak stabilnie, żywiołowo i przytulnie.. jak w domciu.. 

 

Fajnie spędziłem dzionek, 200km nawinąłem. 

Edytowane przez zadra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, markali napisał(-a):

Fajny! Jest czym pojechać w trasę!

Pierwszy raz jechałem tak dużym motocyklem i pierwszy raz 600 km na raz 😃

 

Na razie jestem zakochany.

Tylko garaż pęka mi w szwach 🤨

IMG_2041.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

924 w tle lub 944?

Edytowane przez jacus

JACEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.