Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość Marcin99

Motocykle

Rekomendowane odpowiedzi

Time to say good byeee.....czas na zime dla intruza, nawoskowany, zatankowany, akumulator wyjety (intrudery mają świetne miejsce na aku między wydechami nad samą ziemią :P dostęp szczególnie na ciepło "idealny"). Niedosyt jazdy mam w tym sezonie....nadrobie w następnym! ...oby...

 

 

20231031_155644.jpg

20231031_155626.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zastanowieniu biorę się przez zimę za odnowienie cb 750. Mechanicznie jest bardzo dobrze - silnik w tym roku przeszedł rewizję i wymianę uszczelnień, rama idealna z wymienionymi łożyskami, założyłem nowe michelin pilot road 5, zawieszenie uszczelnione, może jeszcze wymienię obie tarcze z przodu.

Jest zmęczona wizualnie, ale w zasadzie jest tylko kilka (łatwych do zdemontowania) elementów do pomalowania: zbiornik i plastiki - 2x boczki, błotnik przedni i ogon. Dodatkowo dwie felgi proszkowo. Zdziwiłem się jak dobrze działa chemia do zdejmowania lakieru i że można ją stosować na plastiki, to dużo ułatwia.

Dodatkowo do kupienia:
- zestaw kierunkowskazów z uchwytami (tanio nie będzie, nowe oryginały ok. 1000 za komplet);
- obręcz chromowana lampy;
- obudowa zegarów + "kubki";
- dźwignia tylnego hamulca;
- lusterka - te są oryginalne, ale bardzo zmęczone.

Teraz mam w zasadzie jeden dylemat - przywrócić ją w 100% do stanu fabrycznego, malując ponownie na wiśniowo, czy może postawić na jakieś dwukolorowe malowanie z final edition.
Różni je tylko kolor kierunkowskazów i kubków na zegary, te i tak muszę kupić.
df9e03ce6eaad4cd5700eda15875d3ea.jpg&key=3e5867fff7be67ae8ea5544213328f679e6ddf23a96abb6253108afec28e1002fbb6d1cbbe9452b75bd4c1e90cd61464.jpg&key=d650f4ad660b84567e46ea544532618f64476f262088c5372453e5cd10dbf324

e609c4f5122ab355a70f1793578d8b68.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę pojemność wygląda na całkiem spory motocykl, niech dobrze służy. Co Cię skłoniło do zmiany KTMa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Stierlitz napisał(-a):

Biorąc pod uwagę pojemność wygląda na całkiem spory motocykl, niech dobrze służy. Co Cię skłoniło do zmiany KTMa?
 

Gabarytem jest masywniejszy niż ktm, a przy tym lżejszy i niższy.

Co mnie skłoniło?

Głównie perspektywa poważnej awarii w przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Stierlitz napisał(-a):

Po zastanowieniu biorę się przez zimę za odnowienie cb 750. Mechanicznie jest bardzo dobrze - silnik w tym roku przeszedł rewizję i wymianę uszczelnień, rama idealna z wymienionymi łożyskami, założyłem nowe michelin pilot road 5, zawieszenie uszczelnione, może jeszcze wymienię obie tarcze z przodu.

Jest zmęczona wizualnie, ale w zasadzie jest tylko kilka (łatwych do zdemontowania) elementów do pomalowania: zbiornik i plastiki - 2x boczki, błotnik przedni i ogon. Dodatkowo dwie felgi proszkowo. Zdziwiłem się jak dobrze działa chemia do zdejmowania lakieru i że można ją stosować na plastiki, to dużo ułatwia.

Dodatkowo do kupienia:
- zestaw kierunkowskazów z uchwytami (tanio nie będzie, nowe oryginały ok. 1000 za komplet);
- obręcz chromowana lampy;
- obudowa zegarów + "kubki";
- dźwignia tylnego hamulca;
- lusterka - te są oryginalne, ale bardzo zmęczone.

Teraz mam w zasadzie jeden dylemat - przywrócić ją w 100% do stanu fabrycznego, malując ponownie na wiśniowo, czy może postawić na jakieś dwukolorowe malowanie z final edition.
Różni je tylko kolor kierunkowskazów i kubków na zegary, te i tak muszę kupić.
df9e03ce6eaad4cd5700eda15875d3ea.jpgfbb6d1cbbe9452b75bd4c1e90cd61464.jpg

Ciężki wybór z kolorem. Wielokolorowa wygląda fajnie ale wiśnia też. Miałem ale ciemniejszą. Fajny efekt dało nowe obicie kanapy. Z przeszyciem ale klasycznie.

ff3bb6730ee99caa24d247960fb4fec0.JPG

Edytowane przez markali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Stierlitz napisał(-a):

Po zastanowieniu biorę się przez zimę za odnowienie cb 750. Mechanicznie jest bardzo dobrze - silnik w tym roku przeszedł rewizję i wymianę uszczelnień, rama idealna z wymienionymi łożyskami, założyłem nowe michelin pilot road 5, zawieszenie uszczelnione, może jeszcze wymienię obie tarcze z przodu.

Jest zmęczona wizualnie, ale w zasadzie jest tylko kilka (łatwych do zdemontowania) elementów do pomalowania: zbiornik i plastiki - 2x boczki, błotnik przedni i ogon. Dodatkowo dwie felgi proszkowo. Zdziwiłem się jak dobrze działa chemia do zdejmowania lakieru i że można ją stosować na plastiki, to dużo ułatwia.

Dodatkowo do kupienia:
- zestaw kierunkowskazów z uchwytami (tanio nie będzie, nowe oryginały ok. 1000 za komplet);
- obręcz chromowana lampy;
- obudowa zegarów + "kubki";
- dźwignia tylnego hamulca;
- lusterka - te są oryginalne, ale bardzo zmęczone.

Teraz mam w zasadzie jeden dylemat - przywrócić ją w 100% do stanu fabrycznego, malując ponownie na wiśniowo, czy może postawić na jakieś dwukolorowe malowanie z final edition.
Różni je tylko kolor kierunkowskazów i kubków na zegary, te i tak muszę kupić.
df9e03ce6eaad4cd5700eda15875d3ea.jpg&key=3e5867fff7be67ae8ea5544213328f679e6ddf23a96abb6253108afec28e1002fbb6d1cbbe9452b75bd4c1e90cd61464.jpg&key=d650f4ad660b84567e46ea544532618f64476f262088c5372453e5cd10dbf324

e609c4f5122ab355a70f1793578d8b68.jpg

Te ostatnie malowanie fajne jest 🤗🤗🤗

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym sobą gdybym czegoś nie rozebrał.

Wyprowadziłem sobie przewód do ładowania.

Gdzie to ma aku? Pod bakiem.

Bak idzie do góry jak maska w aucie 

20231104_213229.jpg

20231104_213233.jpg

20231104_222025.jpg

20231104_224049.jpg

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Stierlitz napisał(-a):

Zdziwiłem się jak dobrze działa chemia do zdejmowania lakieru

sam będziesz to robił? 

Rozpytuję o koszty malowania (zbiornik, boczki, błotnik i ogon ) to ceny oscylują w okolice tysiąca zł do 1,5tys.. 

 

Ostatnie malowanie również mi się podoba .

Ogólnie 750'ka jest spójna wizualnie.

Taka ponadczasowa forma. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja rola ograniczy się do przygotowania elementów do malowania. Mam na szczęście w okolicy dobrych lakierników.

Mogę też liczyć na nieocenioną pomoc młodego pasjonata mechaniki motocyklowej, który co prawda zawodowo pracuje w innej branży, ale kilka kompleksowych renowacji przeprowadził.

Ogólnie na prowincji jest pod tym względem dość wygodnie - fachowców nie brakuje, a mają więcej czasu, kontakt bardziej bezpośredni, można kontrolować cały proces.

Są jeszcze dwa warianty kolorystyczne, swoją drogą Chic design robi fajne owiewki do tego modelu, trzeba dać ponad tysiąc ale wygląda świetnie.

18aba0a381dd8d5f1e9ecbd7d54046a3.jpg&key=ba233b01729799f95121619b4c6d58b6ec466787c562d650e8401d2ab305c89f

2d7ec9ae64dec3f8d4f3892d0a03766d.jpg&key=36c3415997e1f29a5fef8483716b46098129497399235a75ea4d1f12f28f8ed5a55aa5da66fb819c802107ab11bcb6d0.jpg&key=f7f6c5f7a23f4f2a04f671e88c3c15d41ba6deb69822b5274b426d55f07782f9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Stierlitz napisał(-a):

Moja rola ograniczy się do przygotowania elementów do malowania. Mam na szczęście w okolicy dobrych lakierników.

Mogę też liczyć na nieocenioną pomoc młodego pasjonata mechaniki motocyklowej, który co prawda zawodowo pracuje w innej branży, ale kilka kompleksowych renowacji przeprowadził.

Ogólnie na prowincji jest pod tym dość wygodnie - fachowców nie brakuje, a mają więcej czasu, kontakt bardziej bezpośredni, można kontrolować cały proces.

Są jeszcze dwa warianty kolorystyczne, swoją drogą Chic design robi fajne owiewki do tego modelu, trzeba dać ponad tysiąc ale wygląda świetnie.
 

Tab biało-czerwona jest mega. A jeszcze z owiewką miodzio. Taki pełen vintage look


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Stierlitz napisał(-a):

Moja rola ograniczy się do przygotowania elementów do malowania. Mam na szczęście w okolicy dobrych lakierników.

Mogę też liczyć na nieocenioną pomoc młodego pasjonata mechaniki motocyklowej, który co prawda zawodowo pracuje w innej branży, ale kilka kompleksowych renowacji przeprowadził.

Ogólnie na prowincji jest pod tym względem dość wygodnie - fachowców nie brakuje, a mają więcej czasu, kontakt bardziej bezpośredni, można kontrolować cały proces.

Są jeszcze dwa warianty kolorystyczne, swoją drogą Chic design robi fajne owiewki do tego modelu, trzeba dać ponad tysiąc ale wygląda świetnie.

18aba0a381dd8d5f1e9ecbd7d54046a3.jpg&key=ba233b01729799f95121619b4c6d58b6ec466787c562d650e8401d2ab305c89f

2d7ec9ae64dec3f8d4f3892d0a03766d.jpg&key=36c3415997e1f29a5fef8483716b46098129497399235a75ea4d1f12f28f8ed5a55aa5da66fb819c802107ab11bcb6d0.jpg&key=f7f6c5f7a23f4f2a04f671e88c3c15d41ba6deb69822b5274b426d55f07782f9
 

Koła też na taki złoty 🤔🤔🤔

47 minut temu, Stierlitz napisał(-a):

Moja rola ograniczy się do przygotowania elementów do malowania. Mam na szczęście w okolicy dobrych lakierników.

Mogę też liczyć na nieocenioną pomoc młodego pasjonata mechaniki motocyklowej, który co prawda zawodowo pracuje w innej branży, ale kilka kompleksowych renowacji przeprowadził.

Ogólnie na prowincji jest pod tym względem dość wygodnie - fachowców nie brakuje, a mają więcej czasu, kontakt bardziej bezpośredni, można kontrolować cały proces.

Są jeszcze dwa warianty kolorystyczne, swoją drogą Chic design robi fajne owiewki do tego modelu, trzeba dać ponad tysiąc ale wygląda świetnie.

18aba0a381dd8d5f1e9ecbd7d54046a3.jpg&key=ba233b01729799f95121619b4c6d58b6ec466787c562d650e8401d2ab305c89f

2d7ec9ae64dec3f8d4f3892d0a03766d.jpg&key=36c3415997e1f29a5fef8483716b46098129497399235a75ea4d1f12f28f8ed5a55aa5da66fb819c802107ab11bcb6d0.jpg&key=f7f6c5f7a23f4f2a04f671e88c3c15d41ba6deb69822b5274b426d55f07782f9
 

Też fajna 🤗🤗🤗

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.11.2023 o 13:14, Stierlitz napisał(-a):

Teraz mam w zasadzie jeden dylemat - przywrócić ją w 100% do stanu fabrycznego, malując ponownie na wiśniowo, czy może postawić na jakieś dwukolorowe malowanie z final edition.
Różni je tylko kolor kierunkowskazów i kubków na zegary, te i tak muszę kupić.
df9e03ce6eaad4cd5700eda15875d3ea.jpg&key=3e5867fff7be67ae8ea5544213328f679e6ddf23a96abb6253108afec28e1002fbb6d1cbbe9452b75bd4c1e90cd61464.jpg&key=d650f4ad660b84567e46ea544532618f64476f262088c5372453e5cd10dbf324

e609c4f5122ab355a70f1793578d8b68.jpg

 

Obojętnie którą wersję wybierzesz, będzie dobrze, ten motocykl jest świetny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, egzo18 napisał(-a):

Nie byłbym sobą gdybym czegoś nie rozebrał.

Wyprowadziłem sobie przewód do ładowania.

Gdzie to ma aku? Pod bakiem.

Bak idzie do góry jak maska w aucie 

20231104_213229.jpg

20231104_213233.jpg

20231104_222025.jpg

20231104_224049.jpg

 Ja swojego osiołka doładowuję przez gniazdo zapalniczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, goral_ napisał(-a):

 Ja swojego osiołka doładowuję przez gniazdo zapalniczki.

Nie posiadam. Myślę czy nie dodać 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od miesiąca mogę już legalnie popylać na polskich drogach 😎💪

Screenshot_20231105_215039_Gallery.jpg


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Kacperek_77u napisał(-a):

Od miesiąca mogę już legalnie popylać na polskich drogach 😎💪

Screenshot_20231105_215039_Gallery.jpg

Zegarki 😡😡😡

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zarejestrowałem i ubezpieczyłem aprilię.

Teraz czekam na chociaż jeden ciepły dzień. No i wolny dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Honda pokazała następcę cb500x, model nx500. Jeżeli cena będzie rozsądna i niczego nie spartolili, to chyba mam swoje małe adv na następne lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Stierlitz napisał(-a):

Honda pokazała następcę cb500x, model nx500. Jeżeli cena będzie rozsądna i niczego nie spartolili, to chyba mam swoje małe adv na następne lata.

fajnie, że Tobie się podoba.

Mi niestety nie. Oczywiście technikalia są fajne (prócz danych mocowych silnika) ale ta prosta owiewka nie przypadła mi do gustu.

Miałem też okazję pojeździć sobie na cb500x i przyznam się, że byłem zawiedziony,  choć oczywiście przygoda z innym, "nowym" motocyklem który o dekadę był młodszy od mojej powinna dać więcej satysfakcji..

Dla mnie powrót do 20letniej staruszki okazał się być odprężający i miły.

Cb500x którą jeździłem była dla mnie zbyt miękka (amotryzatory), kierownica mi nie pasowała no i ochota do przyspieszeń mniejsza niż u staruszki, która oficjalnie ma tylko 35kW, ale zbiera się bardzo ochoczo.. 

Jeśli zatem z nx500 będzie podobnie jak (w moim przypadku) cb500x to ja trochę pojezdżę jeszcze na starym, sprawdzonym gaźnikowcu, choć mam teraz również możliwość poużywać sobie na nc750, która od miesiąca stała się moją własnością ;)

Screenshot_20230917-170603_Chrome.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno nowy wtrysk i moment obrotowy dostępny trochę niżej, pewnie na granicy percepcji. Będę musiał się zapisać na jazdy testowe. Jak Ci się jeździ nc750? Słyszałem dużo pochlebnych opinii, że wysoki moment obrotowy i nisko położony środek ciężkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.11.2023 o 09:45, Stierlitz napisał(-a):

Jak Ci się jeździ nc750

Miałem jazdę testową od dielera (chyba są gdzieś tu zdjęcia) i spodobało mi się (wiadomo - był to nowy moto z automatem).

Dla siebie wybrałem uzywkę ze skrzynią manualną.

Nie nacieszylem się jazdą, zrobiłem może ze 450km, bo dla mnie sezon się powoli kończył.

Nie chciałem też nadwyrężać maszyny, bo ewidentnie zaniedbana mechanicznie.

Na pewno do wymiany jest napęd - zużyty w stopniu tak poważnym, że moja staruszka (nie wymieniłem, a jeżdżę 6lat) przy niej to salonowy nieużytek ;) .

dojdzie kilka drobiazgów, bo zerknąłem też do filtra powietrza - cholera wie k8edy wymieniany ale równie dobity jak napęd.. 

Olej z filtrem od 2 lat u poprzedniego własciciela nie ruszone (a wcześniej może też nie.. ) no i świece muszę wydłubać i popatrzeć na elektrody, bo zważywszy wszystko co powyżej to najpewniej też fabryczne.. 

Dojdzie jeszcze płyn hamulcowy, może i chłodniczy. 

Czyli tak naprawdę całkiem duży serwis mu się szykuje..

Stan miał odzwierciedlenie w cenie, więc nie jest tak źle.

 

Moje odczucia .. od razu w dniu zakupu zrobiłem 200km wracając do domu - prawdą jest, że tyłek nie lubi tego siedzenia.

Pozycja za kierownicą ok, ale wlecą sety na 20mm to będzie jeszcze lepiej.

Nie polubiłem jeszcze noznego hamulca - słaby, głęboko, nienaturalnie muszę dusic żeby coś się działo, myślę że da się wyregulować a wymiana płynu też pomoże.

 

Silnikowo - trochę inna jazda niż na większosci motocykli.

Fakt, moment jest już bardzo nisko i dość mała moc (54kM) w pozytywnych odczuciach nie przeszkadza.

Nie miałem wrażenia, że przeszedłem się na słabsze i wolniejsze moto niż "statuszka", więc subiektywne odczucia na plus.

Mimowolnie rozwijam wyższe prędkości w czasie jazdy niż na cb500,  bo i silnik spokojniej pracuje i chętnie sie rozwija a zawieszenie w tym nie przeszkadza.

Trzeba się jednak przyzwyczaić do krótkiego zakresu obrotów, bo przed 8000obr/min już jest odcinka i kilka razy przy wyprzedzaniu po redukcji zakres mi się konczył..

Jednak te 3, czy 4 tysiące obrotowe więcej daje większe pole manewru, ale jak do wszystkiego - tu też się trzeba przyzwyczaić.

Motor "lekki w prowadzeniu" - zero stresu na światłach czy powolnych manewrach, że się zachwieje albo nie dasz rady nogą na czerwonym świetle podeprzeć. 

Może trochę węższa kierownica byłaby lepsza,  ale ogarnąłem jak jest.

Zadowolony też jestem ze spalania. Nie przekroczyłem 4litrów na setkę a jak się poznamy bliżej a będzie już na nowych płynach, olejach filtrach i świecach to sądzę, że spalanie może mnie zdziwić jeszcze pozytywniej.

 

Z premedytacją dla siebie wybrałem nc750.

Ma dla mnie być taką taksówką do jazdy po mieście, do pracy, szybkiego i niedrogiego przemieszczania się między stojącym autami.

 

Założyłem sobie, że zakup na dwa, trzy lata a dalej się zastanowię co robić.

Na pewno ten czas poświęcony będzie lekkiemu odnowieniu piećsetki a po tym któraś znajdzie nowego właściciela..  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śledzę od jakiego czasu wątek, ale się nie udzielałem.

Przymierzam się do zakupu motocykla, myślę nad GS 850, podobają mi się turystyki, wyprostowana pozycja, można wjechać prawie wszędzie.

Ktoś miał doświadczenie z tym konkretnym modelem ? Ewentualnie jakie inne o podobnej pojemności są godne rozważenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.