Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
pmwas

Amerykańskie zegarki kieszonkowe

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety jest ciut zardzewiały i ma nieco uszkodzony dolny czop lub łożysko - muszę dokładnie obadać raz jeszcze...

 

post-2232-0-53838400-1486504580_thumb.jpg

 

Ale to Hulburd, mógłby nawet nie chodzić.

Najlepsze, ze dorwałem go u zegarmistrza w Krakowie.

Myslałem, że dostanę zawału, jak otworzyliśmy dekiel...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No gratulacje, wspaniala zdobycz. Tak to just jest ze czasem mozna znalezc u nas perelke :). Z tym ze Ty miales wiecej szczescia niz ja..... ciagle nie moge sie doczekac odpowiedzi od naszego forumowego kolegi w sprawie digitala hehe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha, pogrzebałem w necie i znalazłem materiały reklamowe.

 

Złocony Elgin Streamline kosztował wtedy około $40-$60, złoty "zwykły" Elgin około $100, złoty Lord Elgin 21 kamieni $175, a najtańszy Hulburd... $350 :)

Za platynowego trzeba było dać jeszcze drugie tyle...

 

Tymczasem wg danych statystycznych średni dochód roczny w 1920-tym to $1400.

Ten zegarek kosztował majątek - mało kogo było stać...

 

Poza tym ktos to kiedyś źle poskładał, a ja powieliłem - ma być tak:

 

post-2232-0-17217900-1486570697_thumb.jpg

 

Od razu lepiej...

Edytowane przez pmwas

Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dostałem ostatnio w spadku Elgina nr ref. 6231867 (przynajmniej taki jest na kopercie). Niestety ma rozbite szkiełko i niesprawny mechanizm. Chciałbym mimo wszystko przywrócić go do zycia i tu moje pytanie do Was, gdyż niestety nie znam się na starych zegarkach kieszonkowych. Gdzie, najlepiej w Trójmieście, szukać specjalisty od takich werków i szkieł? Byłem u jednego lokalnego zegarmistrza, który zażądał dość sporej kwoty (1000 zł) za szkło i przegląd mechanizmu. Czy to normalna cena? Pytam, gdyż zupełnie nie orientuję się w tym temacie i obawiam się, żeby źle nie trafić. Pomóżcie :)

Edytowane przez smyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia dałyby większy pogląd na sprawę.

 

Cena wg mnie zupełnie nienormalna za opisaną usługę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Jestem na wyjeździe, ale jak tylko wrócę, to wyedytuję post i dodam zdjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz podawac numer seryjny to nigdy z koperty tylko z mechanizmu, zdaje sie ze zgodnie z prawem wszystkie amerykanskie musza miec numer na mechanizmie. W kewstii ceny to zalezy co sie zepsulo, trudno powiedziez jak sie zegarka nie ma w reku albo cos podpowiedziec z bez opisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa, że nie oczekuję odpowiedzi, co jest uszkodzone, bo to trzeba na żywo ocenić. Poprostu liczyłem, że może na Forum ktoś zna specjalistę z Trójmiasta lub okolic, do którego moglbym się zgłosić. Numer werku oczywiście jest, ale w tej chwili go nie pamiętam. Dziś wracam do domu, to porobię fotki i podam numer seryjny mechanizmu.

 

EDYCJA:

Trochę się doedukowałem i sprawdziłem numer na werku. Jest inny niż na kopercie (25149313 vs. 6231867 z koperty), zatem mechanizm to bardzo popularny wówczas model 314 (?). Poniżej wrzucam zdjęcia. W rzeczywistości nie wygląda to tak źle, bo zegarek nie był nawet wstępnie oczyszczony i większość ciemniejszych nalotów to kurz i resztki smaru (na mechanizmie). W takim stanie przeleżał ostatnie 30 lat w szufladzie. Moje wątpliwości budzi koronka. Mam wrażenie, że coś było przy niej majstrowane, bo to dziwne, że aż tak nieregularnie się wytarła (?).

 

Elgin_001.JPG

Elgin_002.JPG

Elgin_003.JPG

Elgin_004.JPG

Elgin_005.JPG

Elgin_006.JPG

Elgin_007.JPG

Elgin_008.JPG

Elgin_009.JPG

Elgin_010.JPG

Elgin_011.JPG

Edytowane przez smyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczesny Hamilton  :)

 

9785fda8775e0e21med.jpg

 

Długo na niego czekałem i jest wreszcie - 939 - przodek/poprzednik 941-ki  :D

Edytowane przez Grigoris1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie spoko, tylko co on ma z łożyskiem balansu? To tak ma być???


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki co cieszy mnie sam fakt posiadania tego czasomierza - teraz zabieram się do rewitalizacji - muszę uruchomić balans...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze znam to uczucie :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest fajne, gdy dowiaduję się znów czegoś (co dla Was jest oczywiste...), np. że istniał taki kaliber jak 939, a jeszcze niedawno znałem tylko 940/941  :)

...a potem znajduję to i mam szansę z tym coś zrobić  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglada ze srobki sa nie od pary, czasem tak montuja jak zerwie sie gwint i ktos pakuja wieksza srube, mozesz to sprawdzic jak odkrecisz te mniejsz i wkrecisz tam gdzie jest ta wieksza - od razu bedziesz czuc czy jest dobry gwint. ale sztuka ladna, gratulacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najnowszy zakup na NAWCC regional w Arizona, Appleton Tracy model 1892 z roku 1896

wlasnie zakonczylem czysczenie i zrobilem szklane denko ,

post-65121-0-66990100-1492401090.jpg

post-65121-0-98119800-1492401095.jpg


If your watch is not ticking I will make it tock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Model 1892... cudowne mechanizmy :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1913 rok produkcji Hamilton 954 w Hamilton kopercie wyjatkowo czysty okaz zadnedo zadrapania  na werku 

post-65121-0-39047400-1495151574_thumb.jpg

post-65121-0-59673000-1495151580_thumb.jpg


If your watch is not ticking I will make it tock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest co podziwiać :D


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamilton 917, ok. 1947 roku...

 

post-2232-0-53759700-1499979349_thumb.jpg

 

post-2232-0-41512400-1499979363_thumb.jpg

 

Złocony, ładny :)

Niestety nieoryginalna koronka...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To masz kandydata na pasowke :) nawet zdaje sie tarcze do tego mozna kupic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwalić? W życiu!!! Mechanizmów z przetopionych kopert starczy na pasówki!


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najnowszy zakup na NAWCC regional w Arizona, Appleton Tracy model 1892 z roku 1896

wlasnie zakonczylem czysczenie i zrobilem szklane denko ,

Piękne są te "hamerykańskie" mechanizmy, jak nie lubię przeszklonych dekielków to te mechanizmy, bym nosił do góry nogami, aby wszyscy podziwiali.


Kupię wszystko, rozsądek zachowując, co ma związek z marką ENICAR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z pmwas 

RTK-WGM dzieki dokladnie.


If your watch is not ticking I will make it tock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto mowi zeby niszczyc... bron boze, ale wyjac, dopasowac, ponosic i spowrotem to czemu nie hehe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.