Gdyby ktoś chciał się chwilę zastanowić, to...
1. Rynek przez te 20 lat zmienił się BARDZO. Dziś znaleźć reklamodawców jest trudno, choć nie jest to niemożliwe. Ich budżety na reklamy i marketing znacząco się skurczyły a słupki w raportach zobowiązują, by wydana złotówka przełożyła się na ten słupek. Nie chcę nikogo obrazić, ale ludzie dziś szukają okazji na wszystko, są w stanie zostać "Januszem biznesu", by "przyciąć" 5 zł. Sprzedaż zegarków spada, w zainteresowaniu pozostają jedynie smartwatche. Zegarki vintage mają swoich wielbicieli, ale nowe zegarki niestety już idą gorzej. Dlatego wszystkie firmy zanim wejdą z marketingiem to chcą by ten słupek im urósł w zestawieniu docelowo.
2. @dariusz chlastawa byłeś w innym czasie Prezesem i wiem, że może nie powinienem porównywać, ale wybacz nie wszystko okazało się tak jak piszesz. Z czasem będąc w Zarządzie poznawałem niuanse za Twojej kadencji. Nowy Zarząd, też poświęca wiele, by było jak najlepiej. Niestety Ty RZUCIŁEŚ WSZYSTKO przed ostatnim zebraniem rocznym organizowanym w Hotelu Marriott i tylko dzięki determinacji @Eugeniusz Szwed ono się odbyło. Nie miałeś socjal mediów na tak ekspansywnym poziomie. Porównaj sobie np. portal NK.pl i fb.com Gdzie jest NK a gdzie fb. Zobacz gdzie był XICORR a gdzie jest teraz i z czym się boryka! Zwróć uwagę, że wielu użytkowników naszego forum nie stać już na OMEGĘ!!! o ROLEXie nie wspomnę! itp... itd...
3. Też cały czas słyszymy "zróbcie to tak", "przygotujcie to", "przygotujcie tamto", "to nie tak", "my nie mamy czasu", wy jesteście w Zarządzie to wy róbcie. Dziś ludzie są bardzo roszczeniowi, mało kto chce coś od siebie dać. Najlepiej wychodzi dziś krytykowanie, ale pomoc to już niestety luksus, na który stać niewielu! Do tego wielu ludzi myli koszt utrzymania Stowarzyszenia a koszt utrzymania forum. Nikt z nas nie będzie handlował danymi osobowymi, by utrzymać forum. Wymaga to wielu działań, żeby nie podpaść RODO i później nie narazić się na kary! A tak niestety robią pseudo darmowe portale. Reklamy to uzupełnienie raczej kwot na utrzymanie danej działalności. Główną gałęzią są spersonalizowane profile użytkowników i ich zwyczaje. To jest "moneta" przetargowa, która daje prawdziwe pieniądze na utrzymanie przedsięwzięcia. Albo płatne usługi premium. Ludzie mają złudne myśli, że fb, insta, yt,.... są darmowe! Dziś te usługi też zaczynają być płatne! A jak nie to nachalne reklamy, wstawki pojawiają się.
4. Robimy wszystko co w naszej mocy, by forum było darmowe a warsztaty odbywały się cyklicznie w całej Polsce. Pytanie dlaczego tylko garstka osób regularnie z nich korzysta mimo dni wolnych od pracy. Staramy się przygotowywać te warsztaty by były jak najciekawsze, by można było zobaczyć zaplecza niedostępne dla "ludzi z ulicy" . Jest garstka osób, które wspomagają Klub swoim czasem i wiedzą, ale jest to garstka.
Jest jeszcze pewnie kilka innych słów, które można by napisać celem wyjaśnienia. Wiem, może nie wszystko nam jako Zarządowi wychodzi najlepiej, pytanie tylko dlaczego skoro są osoby z wiedzą jak coś zrobić lepiej - to nie chcą tego zrobić! Przecież my jako Zarząd nigdy nikogo nie blokowaliśmy.
Z poważaniem dla wszystkich
Romek