Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
miromat

Renowacje tarcz - przed i po.

Rekomendowane odpowiedzi

Nie każdy chce na zegarku od razu zarobić chce miec ładny zegarek w stylu Vintage, a Pallas mi się podoba.Jest on w stanie tragicznym więc renowacja tylko polepszy jego byt.Kupiłem tez delbanę z brązową tarczą plaster miodu też myślałem o renowacji ale jak przyszedł to się okazało że nie warto go ruszać, tyka pięknie, koperta ładna, tarcza nie zniszczona z patyną założyłem tylko pasek i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kiedy oddajecie kopertę do chromowania wcześniej ją szykujecie jakoś specjalnie?

Wyrównujecie powierzchnie papierem ściernym, zdzieracie resztki chromu? Czy zostaje wszystko jak jest i oni już wiedzą co mają z tym zrobić?

 

I jeszcze jedna rzecz. Jeżeli oddaje tarczę do renowacji muszę mieć jakieś zdjęcia oryginału? W formie kartkowej lub jpeg?

Edytowane przez Breitling

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kiedy oddajecie kopertę do chromowania wcześniej ją szykujecie jakoś specjalnie?

Wyrównujecie powierzchnie papierem ściernym, zdzieracie resztki chromu? Czy zostaje wszystko jak jest i oni już wiedzą co mają z tym zrobić?

 

I jeszcze jedna rzecz. Jeżeli oddaje tarczę do renowacji muszę mieć jakieś zdjęcia oryginału? W formie kartkowej lub jpeg?

 

Odpowiem pytaniem na pytanie, gdy oddajesz auto do lakiernika, to wcześniej przygotowujesz miejsce pod malowanie czy lakiernik robi to we własnym zakresie?

Jeżeli zlecisz renowację tarczy, wykonawca we własnym zakresie powinien wykonać dokumentację zdjęciową. Warto jednak zrobić zdjęcia dla siebie by porównać na ile wiernie cyferblat został odtworzony (rozmiar i umiejscowienie napisów, naniesienie ewentualnych linii itp.) by mieć ewentualną podstawę do reklamacji. Pamiętaj jednak by wcześniej ustalić wszelkie szczegóły z osobą wykonującą renowację, szczególnie wtedy gdy zależy Ci na wiernej kopii.

Edytowane przez michniknieadam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kiedy oddajecie kopertę do chromowania wcześniej ją szykujecie jakoś specjalnie?

Wyrównujecie powierzchnie papierem ściernym, zdzieracie resztki chromu? Czy zostaje wszystko jak jest i oni już wiedzą co mają z tym zrobić?

Odpowiem pytaniem na pytanie, gdy oddajesz auto do lakiernika, to wcześniej przygotowujesz miejsce pod malowanie czy lakiernik robi to we własnym zakresie?

Porównanie lakiernika samochodowego do galwanizatora któremu damy kopertę do chromowania, jest tutaj zupełnie nietrafione, z prostego powodu, bo lakiernik samochodowy jest najczęściej dużo lepszym fachowcem w dziedzinie lakierowania samochodów niż my, a galwanizator który ma chromować nasza kopertę nie ma zazwyczaj zielonego pojęcia jak należy kopertę do tego przygotować. Nie posiada też maszyn i narzędzi do takiego przygotowania, gdyż zazwyczaj chromuje elementy duuużo większe niż koperta zegarkowa. Dlatego przygotowanie koperty w jego wykonaniu polega na prze polerowaniu jej na potężnej polerce, przy użyciu zbyt "grubych" past polerskich. Nie spotkałem jeszcze galwanizera, który by miał chociaż jakieś ułamkowe pojęcie, w porównaniu np. ze mną, czym i jak to robić, oraz jak koperta powinna wyglądać w finale.

Dlatego jeżeli nie chcemy odebrać koperty po chromowaniu z pozaokrąglanymi kantami, o zmienionej geometrii i wymiarach, to lepiej przygotować ja do chromowania samemu, ale oczywiście trzeba mieć o tym jakieś pojecie i na dodatek większe niż galwanizator. :lol:


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam obu za opinie.

Piotrze, dobrze trafiłeś w moje obawy. Już kilka razy słyszałem historię, że oddał ktoś kopertę do chromowania a przy odbiorze nie był pewny czy to ta sama koperta ze względy na nieco zmieniony kształt. Ale Piotrze, może jednak z tymi galwa... z tymi ludźmi od galwanizowania jest różnie, bo jednak przykładowo gdzieniegdzie płaci się za taką usługę 40 zł a gdzie indziej 100 zł. Kopertę oddałem już do chromowania bez uprzednich przygotowań, koperta miała mocno przetarte boki, powiedziałbym wręcz zjedzone. Ciekaw jestem jak sobie z tym poradzą. Nie mogę się doczekać efektu końcowego by ocenić jakość wykonania choć zdaje sobie sprawę, że nalezy przymknąć delikatnie oko na miejsca gdzie wżery były najgłębsze. Czy jednak w takich przypadkach powinni całkowicie spolerować starą powłokę na całej powierzchni koperty i nanieść nową?

Edytowane przez Breitling

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.Ale Piotrze, może jednak z tymi galwa... z tymi ludźmi od galwanizowania jest różnie, bo jednak przykładowo gdzieniegdzie płaci się za taką usługę 40 zł a gdzie indziej 100 zł.

Nie byłem oczywiście we wszystkich zakładach w Polsce gdzie można by pochromować kopertę, wiec nie generalizuję i napisałem zazwyczaj, bo jest taka możliwość, że zakład który dostaje dużo takich zleceń (dot. kopert zegarkowych), przygotuje się do ich realizacji, ale tak jak napisałem, zazwyczaj koperty zegarkowe są marginesem wykonywanych usług.


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wnioskując z wcześniejszych postów ciężko znaleźć firmę która zrobi to w sposób bardziej niż zadowalający ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wnioskując z wcześniejszych postów ciężko znaleźć firmę która zrobi to w sposób bardziej niż zadowalający ??

Jeżeli chodzi o przygotowanie koperty do chromowania to tak, bo z samym chromowaniem, to kłopotów już nie ma.


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przygotowanie koperty do chromowania to tak, bo z samym chromowaniem, to kłopotów już nie ma.

 

Bardzo słuszna uwaga. Dla zakładu, który zajmuje się chromowaniem, samo chromowanie to pikuś. Natomiast dobre przygotowanie koperty jest pracochłonne i żeby ro zrobić dobrze, to trzeba się "pobawić". Nie da się ot tak na polerce, czy szlifierce zrobić. Z drugiej strony ktos, kto oferuje chromowanie za kilkadziesiąt złotych po prostu nie ma czasu na takie zabawy. Stąd tyle wyoblonych krawędzi, pochromowanych wżerów itd. Powłoka niby ok, ale przygotowanie kiepskie i to potem niestety widać.


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, że za dobrze wykonaną pracę trzeba zapłacić. Tylko pozostaje problem znalezienia zakładu gdzie będzie drożej, ale praca wykonana więcej niż zadowalająca. Ja takiej nie znam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja oddałem do chronostar, odbieram w tym tygodniu, także wkleję zdjęcie i podzielę się opinią :)

Edytowane przez Breitling

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Efekty renowacji w "chronostar" w Łodzi.

Renowacja objęła:

- renowacja tarczy

- chromowanie koperty + polerka dekla

- odnowienie wskazówek (złocenie i wypełnienie lumą, doklejenie grota)

 

Zdjęcia nie oddają dobrze wykonanej pracy.

Tarcza była wgnieciona w 2 miejscach. Przy wypukłych indeksach podobno nie uzupełniają powierzchni tarczy. Jednak po renowacji wgniecenie jest widoczne tylko w jednym miejscu i nie przypomina wgniecenia a jedynie taki cień. Porównywałem odnowioną tarczą ze starymi w oryginalnym stanie, różnica jaką dostrzegłem to większa gęstość druku (zauważalne w napisach). Odnowienie tarczy oceniam pozytywnie. Jednak należy zdawać sobie sprawę, że w tej samej firmie malowanie tarczy innego zegarka może już być inne, tzn. albo jeszcze lepiej wykonane albo gorzej.

 

Chromowanie w pełni na plus. Nie widać na zdjeciach ale koperta miała silne wżery i braki chromu, zwłaszcza boki. Teraz wszytstko się błyszczy a oryginalne linie koperty są nawet dobrze zachowane. Także myślę, że obaw nie będę miał przy kolejnym chromowaniu jakiegoś zegarka. Wkrótce oddam jeden z zegarków o chromowania gdzie płaci się o połowę mniej, po odnowieniu opdziele się opinią i porównam z atlanticiem.

 

Renowacja wskazówek. Moja wskazówka nie posiadała grota. Miał być doklejony. Przy odbiorze znalazłem wskazówkę z innego modelu atlantica z doklejonym grotem. To na minus. Sam grot nie wygląda dobrze. Nie wiem czy można zrobić to lepiej czy nie ale efekt nie jest zadawalający aczkolwiek wskazówka wygląda lepiej niż wyglądała ponieważ była za krótka.

Samo złocenie wyszło poprawnie choć na wskazówce godzinowej zauważyłem rysę.

 

Biorąc pod uwagę, że można bardzo delikatnie zbić z ceny, zawsze można porozmawiać przez telefon i dopracować szczegóły renowacji, efekt całości wykonywanych prac oceniam na plus. Zawsze jednak należy zaznaczyć każdy szczegół w umowie.

Za jakiś czas z pewnością wrócę do firmy "chronostar" z kolejnym zegarkiem.

 

Było:

 

dsc0067ez.jpg

dsc0069ma.jpg

 

Jest:

 

64217261.jpg

65985082.jpg

34445765.jpg

Edytowane przez Breitling

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, no ładnie kopertka wygląda, tarcza w porównaniu zdjęć przed renowacją też dobrze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wiem czy tarcza wygląda ok, nie przyglądałem się a już widzę inną czcionkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tarcza w porównaniu zdjęć przed renowacją też dobrze .

 

ja wiem czy tarcza wygląda ok, nie przyglądałem się a już widzę inną czcionkę :)

 

Powiedzmy szczerze - tarcza wygląda ładnie, ale na pierwszy rzut oka widac, że po renowacji, więc nie jest zbyt dobrze.


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najbardziej bije po oczach ta czcionka i sposób wykonania napisów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro za 600 się sprzeda:)


Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To może ja dla odmiany pokaże mój ostatni efekt jaki udało mi się dziś uzyskać na parapecie w słońcu po godzinnej walce z tarcza tej Omegi. Odzyskała całkowicie praktycznie sklepowy stan :) Nie pytajcie jak to zrobiłem bo sam nie wiem :blink: Oceniając szanse jej uratowania po oględzinach z lupka zegarmistrzowską dawałem sobie 10% na sukces a tu 100% satysfakcja. Mydło Dove i delikatne aplikatory usunęły osad nie naruszając powłoki tarczy i nie zmywając napisów :)

 

A oto efekt mojego mycia

 

69578454.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Stary

Ci, którzy po zwycięstwie spoczęli na laurach są już martwi..... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wow, Stary, świetny efekt! Tylko pogratulować! Znakomita robota. Proponuję Ci tylko bacznie obserwować, czy tarcza nie zacznie ciemnieć.

A napis jakiś krzywy, to efekt fotki, czy ona była już kiedyś odnawiana?


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Raczej efekt zdjęcia bo było poddawane obróbce na paincie celem zmniejszenia pojemności bo tarcza nie była poddawana renowacji, ciężko uchwycić jej blask bo szkiełko ma troszkę rysek ale takiego perłowego koloru nie uzyskała jeszcze żadna firma, która zajmuje się renowacją tarcz B) . Zegarek jest 100% oryginalny koperta stal, nie chciałem wrzucać zbyt wielu fotek bo liczy się efekt czyszczenia tarczy mechanizm to cal.268 w znakomitym stanie wymaga tylko smarowania :)

Więcej fotek w dziale nowe nabytki vintage ;)

Edytowane przez Stary

Ci, którzy po zwycięstwie spoczęli na laurach są już martwi..... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz jasne, dlaczego przy powiększeni litery wyglądały krzywo ;)


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oto kolejna, która dziś dotarła i zakres prac a raczej ich efekt można oglądać poniżej. Tarcze Omeg są raczej wdzięczne podczas ich odświeżania, zwłaszcza te z okresu lat 40 do 60 i jak dobrze porównacie to zobaczycie, że udało mi się na tyle, iż indeksy pozostały na swoim miejscu i na upartego można zegarek wysłać tylko do naniesienia znaczka i napisu Omega bez renowacji tarczy, które przed myciem również były znikomo widoczne. Niestety sekundnik jest z kosmosu ale jutro coś dobiorę u zegarmistrza i będzie jeszcze ładniejsza ;)

 

Przed myciem

 

65199817.jpg

By stary7817 at 2012-05-30

 

Po myciu

 

58619454.jpg

By stary7817 at 2012-05-30

 

 

Porównanie z bliska :)

 

38614998.png

By stary7817 at 2012-05-30

 

I na rączce efekt końcowy po lekkiej polerce koperty, szkiełka oraz koronki, na nowym paseczki prezentuje się tak

 

46519207.jpg

By stary7817 at 2012-05-30

 

84591123.jpg

By stary7817 at 2012-05-30

 

39403062.jpg

By stary7817 at 2012-05-30

Edytowane przez Stary

Ci, którzy po zwycięstwie spoczęli na laurach są już martwi..... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.