Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Krystian

KALENDARZ KLUBOWY 2011

KALENDARZ KLUBOWY 2011  

67 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie oraz wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też przestawiam się na biurkową, zwłaszcza że moje zdjęcia i tak się nie załapią z przyczyn technicznych (za bardzo zmniejszyłem rozdzielczość) ;)


Pozdrawiam, Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że 100zł za kalendarz jest ceną wygórowaną, nawet biorąc pod uwagę fakt że egzemplarzy nie będzie za dużo.

 

Nie podejmuję się podać ceny do przełknięcia dla większości, ale np. dziś będąc w Empiku zamówiłem sobie u Mikołaja ;) tę książkę:

 

http://merlin.pl/Od-Cartiera-do-Rolexa-Ulubione-zegarki-prezydentow-aktorow-i-sportowcow_Carta-Blanca/browse/product/1,829283.html?gclid=COev4vX05qUCFcMq3wodYwl9zQ

 

 

I tutaj w porównaniu z ceną książki, cena kalendarza jawi mi się jako dość mocno wygórowana.Tym bardziej że to będzie zakup w ciemno, czyli nie będziemy widzieć jakie zdjęcia zostały wybrane.

 

A może się mylę i będziemy znać fotki zegarków?


 

Jeśli zaadoptujesz psa, to nie zmienisz tym świata, ale cały świat zmieni się dla tego psa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo mile widziane oferty wykonania kalendarzy w wymiarze i jakości podanej , ale taniej .

Nie tylko nikt się upiera aby je zrobić ale i bardzo chętnie scedujemy to na kogoś ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie nr1 - do kiedy można wysyłać zdjęcia? Ja może na dniach zrobię coś nowego to mogę podesłać i coś z tego co już mam, i coś nowego :)

 

Pytanie nr2 - jaki format boków to ma mieć? W ogóle pion czy poziom?

 

Pytanie nr3 - W przypadku, gdy dwa lub więcej zdjęć będzie ex aequo zajmowało 12 miejsce wtedy pozostawimy wybór grafikom z drukarni, które z nich najbardziej się nadaje do kalendarza (tak moim zdaniem będzie sprawiedliwie).

Totalnie bez sensu - w drukarni mają znać się na druku - nikt nie zaświadczy że będą znali się na fotografii, a jednak to nie są pokrewne dziedziny więc równie dobrze możemy od razu ciągnąć słomki - proponuję po prostu dodatkową mini ankietę która zawiera tylko foty z taką samą ilością głosów które są na granicy załapania się... :)

 

Pytanie nr4 - jaka cena - ktoś tutaj wspomniał o 100zł... nie obraźcie się ale 100zł za kalendarz to jest mega dużo... Ostatnio zamawiałem kilka sztuk kalendarza forumowego gdzie między innymi trafiło moje foto i tam cena to 33zł/ sztukę <_<

 

W tym roku będę miał ogólnie foty w 2 kalendarzach (i to przyznam nieskromnie że w jak to się mówi konkretnych kalendarzach) więc mogę popracować nad próbą załapania się na trzeci :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że 100zł za kalendarz jest ceną wygórowaną, nawet biorąc pod uwagę fakt że egzemplarzy nie będzie za dużo.

Kwota jest podana w przybliżeniu bo wszystko zależy od liczby egzemplarzy.

Ps. Wszystkim osobom, którym cena wydaje się za wysoka proponuję wykonać telefon do jakiejkolwiek drukarni i poprosić o ofertę cenową na taki kalendarz o jakim rozmawiamy.

Jeżeli ktoś znajdzie lepszą ofertę i będzie w stanie na pomóc to chętnie skorzystamy.

 

A może się mylę i będziemy znać fotki zegarków?

Patrz punkt: 2,3,4 :)

 

Pytanie nr1 - do kiedy można wysyłać zdjęcia? Ja może na dniach zrobię coś nowego to mogę podesłać i coś z tego co już mam, i coś nowego :)

 

Pytanie nr2 - jaki format boków to ma mieć? W ogóle pion czy poziom?

 

Pytanie nr3 - W przypadku, gdy dwa lub więcej zdjęć będzie ex aequo zajmowało 12 miejsce wtedy pozostawimy wybór grafikom z drukarni, które z nich najbardziej się nadaje do kalendarza (tak moim zdaniem będzie sprawiedliwie).

Totalnie bez sensu - w drukarni mają znać się na druku - nikt nie zaświadczy że będą znali się na fotografii, a jednak to nie są pokrewne dziedziny więc równie dobrze możemy od razu ciągnąć słomki - proponuję po prostu dodatkową mini ankietę która zawiera tylko foty z taką samą ilością głosów które są na granicy załapania się... :)

 

Pytanie nr4 - jaka cena - ktoś tutaj wspomniał o 100zł... nie obraźcie się ale 100zł za kalendarz to jest mega dużo... Ostatnio zamawiałem kilka sztuk kalendarza forumowego gdzie między innymi trafiło moje foto i tam cena to 33zł/ sztukę :)

 

W tym roku będę miał ogólnie foty w 2 kalendarzach (i to przyznam nieskromnie że w jak to się mówi konkretnych kalendarzach) więc mogę popracować nad próbą załapania się na trzeci <_<

1. Zdjęcia tak jak pisałem wysyłamy jak najszybciej do czasu aż osiągniemy jakąś sensowną liczbę przy której będzie można wybierać :) Myślałem o 50, ale zobaczymy jak to szybko pójdzie.

2. Jeżeli zdjęcia będą dosyć duże to w drukarni powinni wszystko dostosować.

3. Dodatkowa ankieta to bardzo dobre rozwiązanie, ale nie w tym przypadku. Niestety nie mamy na to czasu. Jeżeli pomysł wypali to w przyszłym roku będziemy działać szybciej i będzie również ankieta.

4. Patrz moja pierwsza odpowiedź do Miromata.

Jeżeli dasz radę to z niecierpliwością czekam na zdjęcia :lol:

 

Zapraszam wszystkich do przesyłania zdjęć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Jeżeli zdjęcia będą dosyć duże to w drukarni powinni wszystko dostosować.

Ale takich rzeczy tak się nie robi... po prostu - jeden wyśle kadr pionowy a drugi poziomy i co...? Jak to ma ktoś umieścić w kalendarzu? Po drugie ja wyślę np zdjęcie o proporcjach boków 2:3 a ktoś 4:5 lub kwadrat 1:1 i co wtedy? Pan w drukarni wykadruje moje foto? Nikt przy zdrowych zmysłach się na to nie zgodzi, ponieważ każdy kto zajmuje się fotografią i myśli o tym poważniej takie rzeczy chce mieć pod swoją kontrolą, a gwarantuje mu to ustawa o prawach autorskich - czyli bez zgody autora panu w drukarni NIE WOLNO wykadrować tego zdjęcia bo najzwyczajniej w świecie łamie prawo, a nie znam chyba nikogo kto "zafajkuje" regulamin mówiący że aż tak daleko idące modyfikacje może wprowadzać każdy komu się jego zdjęcie nawinie...

 

Normalnie takie akcje przeprowadza się określając na starcie:

- proporcje boków

- min. wielkość i rozdzielczość zdjęcia

- format pliku

 

To są podstawowe parametry czyli np zdjęcie o proporcjach 2:3 które ma min 2000x3000px i wysyłamy je np w 300dpi w formacie jpg. Wtedy nikt nam niczego na kadruje, wszystkie foty pasują do formatu kalendarza i generalnie idzie to po prostu sprawniej. Po za tym czasem wychodzą pewne niespodzianki których nie przewidzi nikt - przykład: ostatnio musiałem z całego setu mającego 150 zdjęć poprawić 1 ponieważ pewien obszar cyjanów wyskoczył poza zakres barw labu i nawet oni na pro maszynie nie mogli go wydrukować - i nawet pan w drukarni dał mi radę aby "może to spróbować tak a tak" bo sam nie był pewien czy się uda.

Niestety nie mamy na to czasu.

Ale mamy to zrobić porządnie czy "szybko i po prostu zrobić"? <_< Owszem wiem - jest mega późno jak na taką akcję ale pytanie czy chcemy mieć fajnie dopracowany kalendarz czy po prostu chcemy sobie coś wydrukować co będzie nam wisiało na ścianie... a w końcu kalendarz ma promować nie tylko samo forum ale i nas jako społeczność oraz nasze hobby wśród ludzi, których to raczej nie interesuje więc może warto aby był fajny? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za radę , postaram się aby zaraz to w drukarni ustalić

 

zgadzam sie ,że powinien być porządny i lepiej poczekać niż stworzyć na 25 grudnia , ale gorszy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Mariusz zgadzam się z Tobą, ale mimo wszystko to i tak będzie szybko robione (oczywiście też efekt końcowy będzie porządny). Niestety jak już pisałem w tym roku trochę późno wpadłem na ten pomysł, ale myślę, że mimo wszystko damy radę.

Jeżeli chodzi o fotografię to napisałem:

Proszę o podpowiedź od kolegów, którzy z fotografią mają więcej wspólnego bo ja kompletnie się na tym nie znam.

Pierwszy raz współorganizuję projekt kalendarza i z drukarniami wcześniej też nic wspólnego nie miałem, dlatego ponownie proszę o wybaczenie.

Jedno co mogę obiecać to, że za rok organizacja kalendarza będzie bardzo płynna, a zdjęcia będą zbierane znacznie wcześniej :lol:

Myślę poważnie o przywróceniu konkursu zdjęcie miesiąca w takiej formie, aby zwycięskie zdjęcia zagościły w kalendarzu i to będzie moim zdaniem najpłynniejsze rozwiązanie :)

Do konkursu będą przyjmowane tylko zdjęcia w odpowiednim dla kalendarza formacie, ale to już na spokojnie w styczniu. Teraz zajmujemy się kalendarzem na 2011 rok <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzymam kciuki aby sie udało:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taką odpowiedź otrzymał Darek z drukarni:

 

"- format A3 420x297 mm

- wielkość jak powyżej (bez ograniczeń w MB) rozdzielczość 300 DPI

- format dowolny, z kazdym sobie poradzimy, najchętniej wyszparowane"

 

Bardzo proszę Koleżanki i Kolegów o nadsyłanie zdjęć bo bez nich kalendarz nie ma szans powstać :rolleyes:

 

Ps. Nie wiem tylko co znaczy "wyszparowane". Może któryś z kolegów fotografów przybliży ten termin :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że skoro podałeś najpierw 420mm to to jest kadr pionowy (czy poziomy?) ? Po za tym "format A3" to jest całego kalendarza czy format zdjęcia które znajdzie się na kalendarzu? Bo jeśli kalendarza to dalej nic nam nie mówi :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że skoro podałeś najpierw 420mm to to jest kadr pionowy (czy poziomy?) ? Po za tym "format A3" to jest całego kalendarza czy format zdjęcia które znajdzie się na kalendarzu? Bo jeśli kalendarza to dalej nic nam nie mówi :rolleyes:

 

Czytałeś cały wątek? Format kalendarza był podany (A2) :rolleyes:. Zdjęcia w formacie A3 więc mogą być poziome.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dogadamy się widzę... :rolleyes: jak to "mogą"? To w styczniu będzie foto pionowe, a w lutym poziome? :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dogadamy się widzę... :rolleyes: jak to "mogą"? To w styczniu będzie foto pionowe, a w lutym poziome? :rolleyes:

 

Tak jak pisałem nie znam się na tym kompletnie. Jeżeli ktoś kto się tym zajmuje profesjonalnie i pisze, że sobie poradzi to widocznie sobie poradzi.

Zresztą nie oszukujmy się, ile tak na prawdę będzie zdjęć pionowych? 99% zdjęć robi się w poziomie więc szanse na to, że pionowe wygra są małe. Jak wygra pionowe to już oni będą się martwić żeby to dopasować.

 

Czekam na zdjęcia i robimy ankietę.

 

Jeszcze nikt do tej pory nie nadesłał ani jednego zdjęcia. Na prawdę wszyscy wykasowali zdjęcia zegarków z komputera i nie mają ani jednego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz myślę że jeszcze raz trzeba zrobić ankietę kto się pisze na kalendarz za 100 - wydaje mi się że parę osób. Może trzeba rozważyć jakąś tańszą ewentualność - zakład fotograficzny, allegro itp.

 

pozdr


Są ludzie, którzy przez całe życie spoglądają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam preferencje z kalendarza tradycyjnego na wersję biurkową ze względu na cenę. Szkoda, że kilka miesięcy temu padł nasz konkurs na zdjęcie miesiąca, pewnie teraz byłoby łatwiej.


Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam preferencje z kalendarza tradycyjnego na wersję biurkową ze względu na cenę. Szkoda, że kilka miesięcy temu padł nasz konkurs na zdjęcie miesiąca, pewnie teraz byłoby łatwiej.

 

To była moja pierwsza myśl, ale za rok będzie już łatwiej :rolleyes:

Chociaż szczerze mówiąc nie wiem, czy wszystkie zdjęcia wybierane w tej formie co dotychczasowy konkurs "zdjęcie miesiąca" nadawałyby się do kalendarza :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krystian, czepiają się do wszystkiego. Porządni fachowcy nie mają takich problemów-czy w pionie czy w poziomie-wsio ryba :rolleyes:

post-21604-0-00989900-1331642960.jpg


Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RUSKI

czy w pionie czy w poziomie-wsio ryba

hmmm no to ciekawe - a ile masz pionowych kadrów w przykładzie który podałeś? A jakby 1 był pionowy i by go obrócił o 90st to jak byś go zmieścił?

krystekomega

Jak wygra pionowe to już oni będą się martwić żeby to dopasować.

A jak to dopasują? Przytną foto z kadru pionowego do poziomego? Chociaż w sumie to jest doskonały pomysł na zrobienie kasy więc jak chcecie się później bawić w takie "jazdy" to proszę bardzo... :rolleyes: Podpowiem, że wystarczy 1 życzliwy, żeby organizatorzy jeszcze do tego dopłacali...

Jeszcze nikt do tej pory nie nadesłał ani jednego zdjęcia

Ale ja np nie wyślę dopóki nie będę dokładnie wiedział jak to ma wyglądać tzn. jaki kadr, wielkość, pion/poziom itd - już nie mówiąc, że nie ma żadnego regulaminu na jakich zasadach te zdjęcia będą wykorzystane, gdzie, kiedy, przez kogo, itd itd - bez takiego regulaminu to nawet nie wolno Wam zrobić tego kalendarza w sensie jego sprzedaży bo jest to kolejny punkt gdzie łamie się prawo i znowu można sobie problemów narobić...

 

Ja wiem że wszyscy tutaj chcą w "dobrej wierze", ale mówię Wam, że to, że ktoś wyśle foto nie oznacza np że go udostępnił dla potrzeb kalendarza w świetle prawa - czy to np do celów komercyjnych, a już nie wspominam o tym wykadrowaniu bo będzie że jestem natrętny :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RUSKI

hmmm no to ciekawe - a ile masz pionowych kadrów w przykładzie który podałeś? A jakby 1 był pionowy i by go obrócił o 90st to jak byś go zmieścił?

 

Nie spinaj się tak :rolleyes: To była forma żartu i bardziej chodziło mi o pozy bohaterów tego kalendarza :rolleyes:

Nie jestem grafikiem ani fotografem. Z tego co piszesz wnioskuję, że masz lub miałeś już doświadczenie z tego typu projektami. Jeżeli tak to dogadaj się z Krystianem na PW i wytłumacz jak należy podejść do tematu.


Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja się nie spinam :lol: tylko cały czas Wam próbuję wytłumaczyć, że wbrew pozorom są pewne bardzo istotne sprawy, które ignorujecie przy jednoczesnym parciu na wysyłanie zdjęć - a ja zamiast być natrętem to po prostu chcę Wam oszczędzić później problemów (kosztów, ciągania po sądach) - podam tylko po 1 przykładzie odnośnie tego co napisałem:

 

Sytuacja 1 - ktoś wysyła kadr pionowy, w drukarni robią z niego poziom, autor skarży drukarnie lub ew. osobę "trzymającą kalendarz w ryzach" bo bez zgody autora nie wolno czegoś takiego zrobić z jego dziełem (w tym wypadku foto).

 

Sytuacja 2 - ktoś wysyła foty, wy drukujecie kalendarz, sprzedajecie go -> autor was pozywa o wykorzystanie komercyjne jego fotografii na co nie wyraził zgody...

 

Sytuacja 3 - sytuacja 1 + sytuacja 2 + jeszcze inne rzeczy do których można się "dowalić" i "jest problem" :rolleyes: to jest opisane mega skrótowo ale daje jakiś tam pogląd na to co chcę opisać a jak widać pierwsze powinno się od tego zacząć, a nie od nadsyłania zdjęć :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Ale jeżeli zrzeknę się wszelkich praw do tego zdjęcia to już nie mogę występować z roszczeniem do nikogo. Przynajmniej tak mi się wydaje.


Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - w przypadku wykorzystania komercyjnego masz rację, ale to wciąż nie załatwi sprawy np przekadrowania :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie można się zrzec wszystkich praw.

 

To trzeba załatwić papierkiem. Trzeb przesłać licencję organizatorowi całej zabawy ew przekazać prawa majątkowe do wykorzystania na polu druku w kalendarzach . Inaczej moga pojawić się niesnaski i problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wszystkich praw to wiadomo, że się nie da bo pewne prawa są niezbywalne. Papierkiem jest najlepiej i to jest prawda, jednak myślę, że zapis w regulaminie, że wysyłając zgadzamy się na wykorzystanie w kalendarzu, który jest komercyjny też załatwi sprawę - czyli jak się nie zgadzamy to nie wysyłamy.

 

Jeszcze taka mała kwestia, która chyba nigdzie nie była poruszona - kto będzie się zajmował dystrybucją (zbieranie pieniędzy/ wysyłki) i na jaki cel pójdzie kasa? To są kolejne rzeczy do ustalenia - może zrobimy to tak, że kasa z kalendarza pójdzie na jakiś szczytny cel? :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.