Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
cytochrom

Nasze nowe nabytki vintage

Recommended Posts

Witam. Dzisiaj trafiło mi się takie cudo Girard Perregaux. Niestety stan mechanizmu jak na załączonych zdjęciach. Balans chodzi. Włos cały, niebieski. Uszkodzone jedno z kół. Części jakie wyleciały leżą na deklu.

Tarcza w delikatnej patynce. Nie wiem czy koperta oryginalna.

Proszę o podanie jakiegoś zakładu zegarmistrzowskiego który podjął by się naprawy.

Za wszelkie sugestie i informacje o zegarku będę bardzo wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie, śruba nie wygląda na urwaną, wiec jest szansa, że się wykręciła i gdzieś w środku siedzi. Obejrzyj dokładnie w okolicy balansu i pod nim. Nigdzie indziej nie mogła się ukryć. Jeśli jej nie ma, to powinna poradzić sobie z tym większość zegarmistrzów niebateryjkowców.

 

Wyskrobane w tapatłoku

Edited by loituma

Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak ale na większym kole są powyłamywane zęby i to mnie najbardziej martwi :-( Nasatwianie godziny działa i nawet sekundnik na chwile rusza.

Jaki to mechanizm i z którego roku może być zegarek?

Edited by karpikm

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak ale na większym kole są powyłamywane zęby i to mnie najbardziej martwi :-( Nasatwianie godziny działa i nawet sekundnik na chwile rusza.

Jaki to mechanizm i z którego roku może być zegarek?

1) podejrzewam, że zegarek jest z połowy lat '40

2) jeśli chodzi o werk: mamy tu GP cal. 28, co jest wyraźnie wybite na werku

3) nie wierzę że to kaliber własny, może ktoś z odpowiednią literaturą pomoże w precyzyjnym odnalezieniu kalibru bazowego, ale podejrzewam że jak w większości GP z tego okresu mamy tu któregoś ASa (AS 1130, 1149, 1687, takie rzeczy)

4) koło zapadkowe ma wyłamane zęby, próbowałbym podmienić na koło np. z popularnego ASa 1130 (edit: albo raczej 1124) czy czegoś w tym stylu. Do tego nowy wkręt na koło koronkowe, sprawdzić czy gwint nie uwalony i powinno być OK. Koła naciągowe i tak nie są sygnowane, nikt nie będzie się pierdzielił w dorabianie brakujących zębów w kole naciągowym z ebusza...

 

Wbrew pozorom sprawa wygląda dość prosto.

Edit: no i te zniszczenia nie wyglądają typowo. Sprawiają wrażenie że ktoś to nakręcał przy pomocy imadła, więc głębiej też mogą siedzieć jakieś niespodzianki.

 

pozdrawiam

Narfas

Edited by Narfas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich serdecznie ... jako że to mój pierwszy post na forum  :)

attachicon.gifAS 1130.jpg

Witaj, ale to jednak nie to.

AS 1149 to GP 17 BE/BF.

GP cal. 18 wygląda jednak inaczej, to co nas interesuje to koła naciągowe, które mają inne średnice niż w pochodnych ASa 1130, tak więc szukałbym jednak wśród ASów z tego okresu, gdzie koła mają bardziej zbliżoną średnicę (może od 1124 by pasowały?)

 

Może w precyzyjnym ustaleniu kalibru bazowego pomoże ktoś kto dysponuje książką z której pochodzi powyższa ilustracja.

 

pozdrawiam

Narfas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest też oznaczenie 30 2808. Nafras też tak podejrzewam że to nie główny problem. Coś jest na rzeczy głębiej. Po wyciągnięciu koronki idzie przestawić godzinę i o dziwo zaczyna chodzić. Po wciśnięciu koronki zatrzymuje się. Gwint wydaje się cały.

Jak ktoś ma takie koło zapadkowe na zbyciu to proszę o PW.

Sam zegarek jest w pięknym stanie. Na zdjęciach tego nie widać więc szkoda aby leżał.

Cały czas myślę czy kopertę chromować. Nie ma wżerów ale na uszach prześwituje już mosiądz więc się boję, że z czasem się pojawią.

Druga sprawa to pleksa. Jest troszkę pożółkła. Płytkie rysy nie stanowią problemu. Wymieniać czy nie?

Tarcza i wskazówki nie wymagają żadnej ingerencji.

Doradzcie bo chce go zachować w stanie jak najbardziej oryginalnym ale jednocześnie zabezpieczyć już na przyszłość. Największy dylemat mam z koperta:-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) ja bym sobie darował chromowanie, ale decyzja należy do właściciela zegarka. Koperta ma sporo zaokrągleń i mało ostrych kątów, więc chromowanie powinno wyjść OK, ale w sumie po co...

2) poza szczególnymi wypadkami, uważam szkiełka czy sprężyny za materiały eksploatacyjne, które należy dobrać na zgodne z oryginałem i tyle - ale zdaję sobie sprawę że są też puryści, dla których ważne jest wszystko. I tak wątpię czy to szkiełko jest oryginalne. Jeśli ma te wysokie ranty do uchwycenia pająkiem, to raczej było inne.

3) poczekaj jeszcze chwilę, może ktoś z odpowiednią literaturą się zlituje i podpowie precyzyjnie, co jest kalibrem bazowym - wtedy wystarczy popytać po zegarmistrzach albo kupić trupa na części

4) darowałbym sobie diagnozowanie za pomocą wałka naciągowego, to trzeba po prostu rozkręcić i obadać, bo po takim traktowaniu jakie przeszedł ten zegarek w środku mogą się zdarzyć różne cuda z łożyskowaniem napędu czy remontuarem. Nie będę nawet podpowiadał co tam obadać bez rozkręcania, bo najlepiej zacząć takie eksperymenty na zwłokach jakiejś Pobiedy czy Rakiety, żeby potem nie żałować.

 

pozdrawiam

Narfas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narfas, ... miałeś rację ASy 12xx mają zbliżoną średnicę kół naciągu ... ale nie znalazłem takiego :(

 

pozdrawiam

Woj_  

... a tak mnie nagle naszło  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ASy 12xx mają zbliżoną średnicę kół naciągu ...

Oooo... i to może być to (a imię ich Legion). I tak zbiorowo dochodzimy do jakichś wniosków. ^_^

 

pozdrawiam

Narfas

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie szkła pajączkiem nie idzie uchwycić stąd ten dylemat czy wyjdzie z łatwością czy pęknie. Oryginał zawsze mogę zachować.

Koperta fabrycznie nie ma ostrych krawędzi więc chromowanie może ładnie wyjść a ponadto jeden z otworów na teleskop jest troszkę wyrobiony więc warstwa chromu je dodatkowo wzmocni i a ponadto nie będę się bał o wżery.

Co do diagnozy wałkiem Narfas to w zupełności się z Tobą zgadzam. Piszę tylko swoje spostrzeżenia. Fachowiec ze mnie żaden więc w mechaniźmie nie zamierzam sam grzebać.

Dziękuje za wszelkie podpowiedzi!!!! Jesteście nieocenieni.

Edited by karpikm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za wszelkie podpowiedzi!!!! Jesteście nieocenieni.

I jednak udało się błysnąć na starcie  ;) ... przy niewielkiej pomocy Narfasa oczywiście  :D

... a staruszek GP świetny ... jak dojdziesz do ładu z mechanizmem, to ja osobiście bym zmienił szkiełko i już ... on jest w bardzo dobrym stanie ... na swój wiek. ;)  :)   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podwójny zestaw Prima Sport pierwszej generacji z lat 70tych.

 

49366910812564509661.jpg

Edited by Krzysiek_W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko powiedzieć, czy wyprodukowany przed 1975 ale do kategorii vintage chyba jednak się łapie ;)

 

Zakup przez forum, dziś przyszła. Teraz tylko dopasować jakiś pasek...

 

fc18b7363bb5fc17med.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ciekawa i nie za często spotykana. Gratulacje. Niebieskie tarcze czynią zegarek "lżejszym" w odbiorze. 


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładna omesia.

U mnie zaś Bifora Unima , zegarek na który polowałem prawie 4 latka.

Rzadko spotykana , a jak już to zawsze cos nie tak . A to słaby stan , lub cena zaporowa.

I wreszcie wszystko zagrało.

Topowy model z 18-to kamieniowym werkiem :rolleyes:  , potwierdzającym tezę , że nie tylko szwajcary potrafią :) .

Na stałe znalazła u mnie domek.

34 mm , resztę oceńcie sami.

Pzdr

post-34994-0-16149500-1424794209.jpg

post-34994-0-55810000-1424794216.jpg

post-34994-0-33965300-1424794225.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Angelo

a ja dzisaj upolowalem takiego uzytkowego kasztana  :)

zakupiony za cene 2 kiligramow ziemiakow wiec jest ok  :D

post-66955-0-41092400-1424795268_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko powiedzieć, czy wyprodukowany przed 1975 ale do kategorii vintage chyba jednak się łapie ;)

 

Zakup przez forum, dziś przyszła. Teraz tylko dopasować jakiś pasek...

 

fc18b7363bb5fc17med.jpg

 

Świetna !!! ...vintage, zdecydowanie vintage :)

 

Dziś już takiej nie uświadczysz :)

 

Piękny zegarek - gratuluję !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój nowy nabytek true vintage.Olbrzymia kieszonka P.Bure z mechanizmem in house 21''',Zegarek oznaczony  depose number # 28.,czyli rok 1894,,.Mimo 120 lat zegarek w doskonałym stanie a dokładnością chodu mógłby zawstydzić niejednego młodziana.,

post-67292-0-47364100-1425009633_thumb.jpg

post-67292-0-46085700-1425009647_thumb.jpg

post-67292-0-19644700-1425009662_thumb.jpg

post-67292-0-67666800-1425009696_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny olbrzym :)


Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.