Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Rekomendowane odpowiedzi

Spokojnie są do spolerowania...

inna sprawa to koszty i opłacalność.


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Problem polega na tym , że gdy tarcza zostanie osadzona i przykręcona śrubeczkami to wszystko staje po chwili. Na przekładni godzinowej jest dołożona żółta  podkładka aby wyrównać nierówność między tarczą kryjącą mechanizm kalendarza a tarczą zegarka. Do tego jest dołożony cienki dystans. Podkładka jest pewnie dlatego aby godzinowa przekładnia nie latała i nie wypadła. dodatkowo jest plastikowy oring dystansujący tarczę od werku. Po lekkim osadzeniu i dokręceniu po chwili mechanizm staje. Dlaczego pomimo leciuniego dokręcenia mechanizm staje? Ktoś miał coś podobnego??

post-84779-0-49225500-1473069669_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zegarnicy, jak do jasnego kirowa dobrać się do tej sprężynki?!?6bee9106e75c870b1fad0c23e7527a33.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yakovlev

Koledzy zegarnicy, jak do jasnego kirowa dobrać się do tej sprężynki?!?

 

 

Przed demontażem przyklej odrobinę zwykłej plasteliny lub kawałek plastra czy taśmy klejącej na końcówkę sprężynki, ten łuk na przeciwko wolnych końców.

Unikniesz poszukiwań po całym pokoju ;)

Potem delikatnie ściśnij oba wolne końce sprężynki, np. pensetą. Ale naprawdę delikatnie, tu nie trzeba używać dużej siły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Problem polega na tym , że gdy tarcza zostanie osadzona i przykręcona śrubeczkami to wszystko staje po chwili. Na przekładni godzinowej jest dołożona żółta podkładka aby wyrównać nierówność między tarczą kryjącą mechanizm kalendarza a tarczą zegarka. Do tego jest dołożony cienki dystans. Podkładka jest pewnie dlatego aby godzinowa przekładnia nie latała i nie wypadła. dodatkowo jest plastikowy oring dystansujący tarczę od werku. Po lekkim osadzeniu i dokręceniu po chwili mechanizm staje. Dlaczego pomimo leciuniego dokręcenia mechanizm staje? Ktoś miał coś podobnego??

Komplikacja datownika blokuje mechanizm? Nie znam tego werku, ale jeśli jest to sprawdź blaszkę zakrywającą datownik. Kiedyś źle zaskoczyła i blokowała mi wszystko.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Przed demontażem przyklej odrobinę zwykłej plasteliny lub kawałek plastra czy taśmy klejącej na końcówkę sprężynki, ten łuk na przeciwko wolnych końców.

Unikniesz poszukiwań po całym pokoju ;)

Potem delikatnie ściśnij oba wolne końce sprężynki, np. pensetą. Ale naprawdę delikatnie, tu nie trzeba używać dużej siły.

Dzięki. Tylko to zostało, a nie przerabiałem jeszcze tego wariantu :-) Stosuję gumę zegarmistrzowską - zero fruwających sprężynek :-)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komplikacja datownika blokuje mechanizm? Nie znam tego werku, ale jeśli jest to sprawdź blaszkę zakrywającą datownik. Kiedyś źle zaskoczyła i blokowała mi wszystko.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Dzięki. Tylko to zostało, a nie przerabiałem jeszcze tego wariantu :-) Stosuję gumę zegarmistrzowską - zero fruwających sprężynek :-)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Datownik jest w porzadku. Podkladka chocby chciala to nie zablokuje tarczy datownika gdyz mechanim przerzutowy oraz wspograjace elementy nie zablokuja bo są dookoła . Chodzi mi o balans. Balans sie zatrzymuje. Lekki nacisk tarczy prawdopodobnie na godzinową przekladnie blokuje rucha balansu. Tak mi sie wydaje.

 

Wypassportowane z Tapatalka

Edytowane przez Sebolski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Datownik jest w porzadku. Podkladka chocby chciala to nie zablokuje tarczy datownika gdyz mechanim przerzutowy oraz wspograjace elementy nie zablokuja bo są dookoła . Chodzi mi o balans. Balans sie zatrzymuje.

 

Wypassportowane z Tapatalka

Nie doczytałem. Miałem wczoraj taką akcję, że w pasówce omegi, na samym finiszu, po dokręceniu całego mechanizmu do koperty stawał balans. Okazało się że jego półmostek był dociskany przez kopertę, zmieniała się minimalnie osiowość i lipa. Musiałem mocniej odkręcić balans i dodać dystans w z jednej strony. Skręcanie całości często pokazuje wszystkie słabości.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Datownik jest w porzadku. Podkladka chocby chciala to nie zablokuje tarczy datownika gdyz mechanim przerzutowy oraz wspograjace elementy nie zablokuja bo są dookoła . Chodzi mi o balans. Balans sie zatrzymuje. Lekki nacisk tarczy prawdopodobnie na godzinową przekladnie blokuje rucha balansu. Tak mi sie wydaje.

 

Wypassportowane z Tapatalka

Ja na foto widzę krzywe nóżki w tarczy. tarcza jest przesumięta w lewo (tak przynajmniej na foto wygląda), a co za tym idzie tuleja będąca osią wskazówki godzinowej ociera o tarczę i werk nie daje rady .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na foto widzę krzywe nóżki w tarczy. tarcza jest przesumięta w lewo (tak przynajmniej na foto wygląda), a co za tym idzie tuleja będąca osią wskazówki godzinowej ociera o tarczę i werk nie daje rady .

Śmiałe stwierdzenie kolego zegarniku:) na zdjeciu brak koronki i walka wiec moze sie wydawac ze jest przesuniecie. wieczorem pochyle sie nad tematem bo temat mnie intryguje. Zdjecie jest sprzed uruchomienia. W domu cykne focie bez tarczy i z tarczą i wtedy sie okaze czy prorocze Twe slowa:)

 

Wypassportowane z Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiałe stwierdzenie kolego zegarniku:) na zdjeciu brak koronki i walka wiec moze sie wydawac ze jest przesuniecie. wieczorem pochyle sie nad tematem bo temat mnie intryguje. Zdjecie jest sprzed uruchomienia. W domu cykne focie bez tarczy i z tarczą i wtedy sie okaze czy prorocze Twe slowa:)

 

Wypassportowane z Tapatalka

Koronka nie ma tu nic do rzeczy  :)  chodzi mi o to, że otwór w tarczy nie jest wycentrowany z osią wskazówek - oś wskazówki przechodząc przez tarczę ociera o nią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koronka nie ma tu nic do rzeczy :) chodzi mi o to, że otwór w tarczy nie jest wycentrowany z osią wskazówek - oś wskazówki przechodząc przez tarczę ociera o nią.

Wieczorem zobacze. Ale mozesz miec racje;)

 

Wypassportowane z Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed demontażem przyklej odrobinę zwykłej plasteliny lub kawałek plastra czy taśmy klejącej na końcówkę sprężynki, ten łuk na przeciwko wolnych końców.

Unikniesz poszukiwań po całym pokoju ;)

Potem delikatnie ściśnij oba wolne końce sprężynki, np. pensetą. Ale naprawdę delikatnie, tu nie trzeba używać dużej siły.

No i ścisnąłem... złamała się :-/ Mam nadzieję, że dopasuje tam coś incabloco-podobnego, bo takiej nie mam... Może gwiazdka trójramienna bardziej? Jedyny plus, że naoliwione ;-)

Edytowane przez lordpinki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na foto widzę krzywe nóżki w tarczy. tarcza jest przesumięta w lewo (tak przynajmniej na foto wygląda), a co za tym idzie tuleja będąca osią wskazówki godzinowej ociera o tarczę i werk nie daje rady .

Zerknij proszę :)

 

post-84779-1473094827,3881_thumb.jpg

post-84779-1473094866,3509_thumb.jpg

post-84779-1473094892,3923_thumb.jpg

post-84779-1473094915,7552_thumb.jpg

 

Wypassportowane z Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ścisnąłem... złamała się :-/ Mam nadzieję, że dopasuje tam coś incabloco-podobnego, bo takiej nie mam... Może gwiazdka trójramienna bardziej? Jedyny plus, że naoliwione ;-)

Poradziłem sobie. Znalazłem jednak mechanizm z taką sprężynką. Do demontażu bardziej przydają się igły. Końcówki moich najdrobniejszych szczypiec były za duże. Rada na dziś - jak nie idzie, to zamiast siły szukaj lepszego rozwiązania :-)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tych fotkach nie wygląda źle, wydaje się że koło godzinowe nie ociera o tarczę, nic ci więcej nie pomogę.

Ewentualnie spróbuj zastąpić tą cienką, szeroką podkładkę sprężystą, na inną, jak najcieńszą, o mniejszej średnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tych fotkach nie wygląda źle, wydaje się że koło godzinowe nie ociera o tarczę, nic ci więcej nie pomogę.

Ewentualnie spróbuj zastąpić tą cienką, szeroką podkładkę sprężystą, na inną, jak najcieńszą, o mniejszej średnicy.

ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yakovlev

... Do demontażu bardziej przydają się igły. Końcówki moich najdrobniejszych szczypiec były za duże. Rada na dziś - jak nie idzie, to zamiast siły szukaj lepszego rozwiązania :-)

 

 

A pisałem delikatnie ściskać ;) Do demontażu nie potrzeba nawet ściskać tej sprężynki z obu stron. Wystarczy wyczepić najpierw jeden koniec, potem ewentualnie drugi, a często po wysunięciu jednego można ją wyjąć... albo sama wystrzeli :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zegarmagicy :) chcialbym sie zapytac o kwestie oliwienia górnego czopu balansu lub górnego kamienia. Po zdjeciu górnego kamienia balansu smarujecie delikatnie tylko czop i montujecie od razu kamien czy tylko wpuszczacie odrobine oliwy do kamienia a czop nie dostaje oliwy? Czy moze i czop górny oraz kamien dostaje oliwe?

 

 

Wysłane z mojego Lenovo A820 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o incablock to zakladam kamien na czop, na kamien nakrywkowy daje krople oliwy, przykrywam i montuje zabezpieczenie. Czasami daje na kamien oliwe i przykrywam. Ktory sposob zgodny ze sztuka?

 

Ja zapytam o to czy smarować łożyska kotwicy czy zostawic je suche? Różne opinie słyszałem.


Cyk...cyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o incablock to zakladam kamien na czop, na kamien nakrywkowy daje krople oliwy, przykrywam i montuje zabezpieczenie. Czasami daje na kamien oliwe i przykrywam. Ktory sposob zgodny ze sztuka?

 

Ja zapytam o to czy smarować łożyska kotwicy czy zostawic je suche? Różne opinie słyszałem.

Ja smaruje tuleję w kamieniu, w który wchodzi czop i kamień nakrywkowy od płaskiej strony.

Jeśli chodzi o łożyska kotwicy wychwytu to też je smaruje. To niesmarowanie wzięło się stąd, że kiedyś oleje miały inną lepkość kinetyczną i jak ktoś przesadził to mogło prowadzić do zalania kotwicy i klejenia się z układem regulatora. Zwróć uwagę że łożyska kotwicy też mają wgłebienie na olej.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja smaruje tuleję w kamieniu, w który wchodzi czop i kamień nakrywkowy od płaskiej strony.

Jeśli chodzi o łożyska kotwicy wychwytu to też je smaruje. To niesmarowanie wzięło się stąd, że kiedyś oleje miały inną lepkość kinetyczną i jak ktoś przesadził to mogło prowadzić do zalania kotwicy i klejenia się z układem regulatora. Zwróć uwagę że łożyska kotwicy też mają wgłebienie na olej.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

Czyli robie poprawnie. Dodam, ze źdzbło oliwy na palce przerzutnika kotwicy plus koncowki wychwytu tak aby olej dostal sie na palety kotwicy. Wszystkie łożyska powinny być nasmarowane.

 

Wysłane z mojego Lenovo A820 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli robie poprawnie. Dodam, ze źdzbło oliwy na palce przerzutnika kotwicy plus koncowki wychwytu tak aby olej dostal sie na palety kotwicy. Wszystkie łożyska powinny być nasmarowane.

 

Wysłane z mojego Lenovo A820 przy użyciu Tapatalka

Ja smaruję palety, kilka razy (mam nawet spec. olej tylko do nich) i ruszam palcem, żeby kotwica rozprowadziła olej po zębatce koła wychwytu. Po wszystkim myje kotwicę i smaruje jeszcze raz delikatnie. Trochę na wyrost imho, ale co tam :-)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam...

To jaki ma cel pierwsze smarowanie, przed myciem?


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam...

To jaki ma cel pierwsze smarowanie, przed myciem?

Równomiernemu rozprowadzeniu oleju po zębach koła wychwytu. Drugie mycie, właściwie płukanie w benzynie apt. służy pozbyciu się nadmiaru tegoż. Sposób wart uwagi i wzięty z klasyki, czyli Bartnika i Podwapińskiego.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Równomiernemu rozprowadzeniu oleju po zębach koła wychwytu. Drugie mycie, właściwie płukanie w benzynie apt. służy pozbyciu się nadmiaru tegoż. Sposób wart uwagi i wzięty z klasyki, czyli Bartnika i Podwapińskiego.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

wydaję się mi że jest to przerost formy nad treścią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.