Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

matma66

Moja mini kolekcja polskich zegarków

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba każdy przez to przechodził. Mam jednak odmienne zdanie jeśli chodzi o renowację kopert. Akurat jeśli jest dobrze wykonana, to akceptuję ją o wiele bardziej niż malowanie tarczy.

pozdrawiam. 


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też na użytek swojej prywatnej kolekcji uważam, podobnie jak zasadas, że chromowanie jest w pewnych sytuacjach dopuszczalne, ale odnowiona tarcza to już za dużo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda oddałem do renowacji Enicar'a butem rozdeptanego, więc żal może nie będzie, ale jak słucham Waszych wypowiedzi to się martwię, bo zegarek poszedł do całkowitej renowacji. Bardzo mi się spodobał mimo, że wyglądał tragicznie, przyciągał mój wzrok w tym stanie więc zrobiony liczę że powali mnie na ziemię.

Trochę to będzie kosztować, ale jestem ciekaw efektu. Zostawiłem go na Złotej w Wawie. Myślałem, że robią sami, ale chyba do kogoś wysyłają. Może ktoś się orientuje kto im robi chromy i tarcze?


Kupię wszystko, rozsądek zachowując, co ma związek z marką ENICAR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Akwafan

Chyba każdy przez to przechodził. Mam jednak odmienne zdanie jeśli chodzi o renowację kopert. Akurat jeśli jest dobrze wykonana, to akceptuję ją o wiele bardziej niż malowanie tarczy.

pozdrawiam. 

A gdzie robisz swoje koperty? Ja trzy sztuki zrobiłem właśnie w Łodzi i nie jestem zadowolony, bo nie dosyć, że całkowicie zmieniono profil i kanty, to do tego jeszcze nie polerują miejsc pomiędzy teleskopami, tylko niby szczotkują, ale w tej kopercie od DUKATA, to przeszli już samych siebie, bo pozostawili mi w tych miejscach jakieś "kocie łby"... Próbowałem sam to wypolerować, jednak zrobił mi się w tych miejscach taki żółtawy kolor, bo chyba to przegrzałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też robiłem w Łodzi, ale dużo zależy od stanu wyjściowego koperty. Niektóre też wyrzuciłem ale niektóre wyszły całkiem przyzwoicie i taki poziom renowacji ja akceptuję. Tak dla przykładu :

post-57210-0-35802500-1380823962_thumb.jpg

post-57210-0-91046900-1380823963_thumb.jpg


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Akwafan

Stan koperty od DUKATA, którą poddałem renowacji widać na powyższym zdjęciu, a więc był praktycznie idealny do renowacji, a jednak i tak to spier...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie się odświeżył. Myłeś tarczę, czy tylko gumkowanie?


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie się odświeżył. Myłeś tarczę, czy tylko gumkowanie?

Myłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba też będę musiał pozbierać wszystkie swoje polskie zegarki i zadbać o te, które są w najgorszym stanie. Bardzo bym prosił o informacje na PW ile kosztuje renowacja tarczy. Jak zbiorę się do kupy to zrobię fotki i wrzucę do tematu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt renowacji zależny jest od rodzaju tarczy i oczywiście firmy prowadzącej renowację, ale nie zawsze idzie to w parze z jakością usługi.

Ceny takich usług dla tego poziomu zegarków to 120 - 200zł. ale, tak jak już napisałem nie jest to równoznaczne z odwzorowaniem oryginalnej tarczy. Najczęściej (choć nie zawsze) firmy mają przygotowane "matryce" i tłuką większość na to samo kopyto. Może wystarczy Twoim tarczom tylko mycie, albo gumkowanie, tarcza po renowacji nigdy już nie będzie "oryginalna" a malowanek i podobnych jest wszędzie pełno, więc nieraz warto zaakceptować trochę gorszy stan tarczy by mieć oryginał. 


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt renowacji zależny jest od rodzaju tarczy i oczywiście firmy prowadzącej renowację, ale nie zawsze idzie to w parze z jakością usługi.

Ceny takich usług dla tego poziomu zegarków to 120 - 200zł. ale, tak jak już napisałem nie jest to równoznaczne z odwzorowaniem oryginalnej tarczy. Najczęściej (choć nie zawsze) firmy mają przygotowane "matryce" i tłuką większość na to samo kopyto. Może wystarczy Twoim tarczą tylko mycie, albo gumkowanie, tarcza po renowacji nigdy już nie będzie "oryginalna" a malowanek i podobnych jest wszędzie pełno, więc nieraz warto zaakceptować trochę gorszy stan tarczy by mieć oryginał. 

Dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Tu nowa pozycja, ale przyznaję, własnoręczny składaczek.post-30180-0-85896900-1387036859_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tarcza jest 1223 to chyba miał inny sekundnik. Niemniej jednak gratuluję fajnie wyszło. Indeksy tarczy, wskazówki koperta i koronka, wszystko złocone czyli komplecik. 


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pięknie ,

i fajne te Błonie w tle na mapie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pięknie ,

i fajne te Błonie w tle na mapie :)

Ja Koledzy jestem tradycjonalistą, to co polskie jest piękne.Planuję też kupić starą Syrenkę do renowacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd miałeś tarczę? Z wersji w chromowanej czy złoconej kopercie?

Kupiłem na Allegro mechanizm złom z tarczą, była cała w jakimś kleju, totalny syf, jakoś domyłem i jest tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję, bardzo ładnie dała się wyczyścić, a nie jest to wcale taka łatwa sprawa, bo też kiedyś próbowałem i efekt był o wiele gorszy. Bardzo trzeba uważać by nie przedobrzyć. Tym bardziej gratuluję.


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem, gdyż zastanawiam się jaki model złotej koperty był oryginalnie z tą tarczą. Wg. informacji na k. 77 książki Władka Mellera tylko III (chromowana) i V (złocona). Tymczasem natrafiałem na takie tarcze w kopercie jak Twoja. A generalnie złocony Blonex z taką tarczą to rzadka sztuka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem, gdyż zastanawiam się jaki model złotej koperty był oryginalnie z tą tarczą. Wg. informacji na k. 77 książki Władka Mellera tylko III (chromowana) i V (złocona). Tymczasem natrafiałem na takie tarcze w kopercie jak Twoja. A generalnie złocony Blonex z taką tarczą to rzadka sztuka...

Koperta jest z moich zapasów. Ma tylko jakiś dziwny kolor złocenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy zakup z Allegro. Zegareczek od Kolegi z naszego forum.

post-30180-0-12702600-1387450991_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładny Bałtyk , widzę ,że Twoja kolekcja coraz większa i ładniejsza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.