Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
gezu

Kolejowe zegarki kieszonkowe - w jednym miejscu

Recommended Posts

To nie jest maluszek, to zegarek z tych większych z zakręcaną kopertą. Pozostałe w wielkości goliath...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cicho w temacie, bo mamy obsrane gacie ...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, może byśmy doprowadzili do zorganizowania spotkania we Wrocławiu pod szyldem Warsztatów z tematem np. "Zegarki kolejowe - wczoraj i dziś"

Mogę zaprosić na taki wieczór przedstawiciela marki  Ball z prezentacją dotyczącą jej historii, ale niehandlową ! 

Prócz tego może ktoś z naszych klubowiczów mógłby powiedzieć coś o swojej ewentualnej kolekcji  lub przygodzie z zegarkami kolejowymi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem jak najbardziej za. Ze swojej strony mogę zadeklarować pomoc w organizacji spotkania we Wrocławiu oraz prezentację mojej kolekcji. Można też pomyśleć o połączeniu naszych warsztatów z wystawą modelarską, oczywiście w temacie kolejowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety zegarek nie jest wyprodukowany przez słynnego amerykańskiego Balla. To zwykły "swiss fake" z udawanymi kamieniami nakrywkowymi.

 

Oczywiście z koleją nie ma nic wspólnego poza rysunkiem lokomotywy.

 

Odnosząc się do zegarków wyżej, Waltham model 1883 oraz Hampden Railway w podanych wersjach nigdy nie były zegarkami kolejowymi. Z prostego powodu, sawonetek nie używano w kolejnictwie (chyba że ktoś posiada dane o użyciu ich w jakimś kraju europejskim, na pewno nie były używane w Kanadzie ani USA).

Edited by papax
Dopiska

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, papax napisał(-a):

Niestety zegarek nie jest wyprodukowany przez słynnego amerykańskiego Balla. To zwykły "swiss fake" z udawanymi kamieniami nakrywkowymi.

 

Oczywiście z koleją nie ma nic wspólnego poza rysunkiem lokomotywy.

 

Odnosząc się do zegarków wyżej, Waltham model 1883 oraz Hampden Railway w podanych wersjach nigdy nie były zegarkami kolejowymi. Z prostego powodu, sawonetek nie używano w kolejnictwie (chyba że ktoś posiada dane o użyciu ich w jakimś kraju europejskim, na pewno nie były używane w Kanadzie ani USA).

Tak zgadza się pokazany Ball to nie jest produkt firmy Ball. Zegarek posiada dwie płyty górną z "udawanymi nakrywkami" i dolną z właściwym mechanizmem. 

Co do sawonetek to nie do końca mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że nigdy nie były używane na kolei w USA. Standard RR został wprowadzony po roku 1891, w którym Webb C. Ball wyznaczył rygorystyczne standardy, w tym standard co do położenia systemu nastawniczego na godzinie 12. Wprowadzenie takiego standardu może sugerować, iż wcześniej to rozwiązanie nie było standardowym, a tym samym mogło być stosowane. Nie posiadam co prawda dowodów na swoje twierdzenie ale właśnie z wprowadzonego standardu co do położenia koronki można pośrednio wysnuć taki wniosek. Niewątpliwie zarówno Waltham, jak i Hampden pokazane wyżej  nie spełniały standardu RR i zegarkami używanymi na kolei po 1891 roku nie mogły być.

Jak to dzisiaj sama firma Ball w materiałach reklamowych wskazuje, że posiada w swojej kolekcji zegarki wzorowane na kolejowe tak i w ubiegłym wieku niewątpliwie wiele zegarków było właśnie wzorowanych na zegarkach kolejowych bez ich praktycznego użycia na kolei. Nie odbiera im to jednak charakteru zegarków powiązanych z tematyką kolejową na co wskazują grawerunki na kopertach, nazwy czy też wzorowane na kolejowe tarcze. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To czas na kolejną odsłonę.

Pierwszy Saintis kupione od kolegi Pawła. Dzięki. Już po czyszczeniu.

IMG_2929.thumb.jpeg.edd40ec432b3fa5cfe00ec5644a1c194.jpegIMG_2930.thumb.jpeg.887d32e34fa7e3b7b907aea6f38006d4.jpeg

Następny w tematyce kolejowej. 

IMG_2932.thumb.jpeg.02ea61a82d23305a8cea42aafcdc7dd3.jpeg

I na dzisiejszy finał. Kolejowy Ball 19J. RR Standard.

.IMG_2936.thumb.jpeg.619ed2eabb0ec69f0a506f5214ac156d.jpegIMG_2937.thumb.jpeg.2aa3e412d5e62d52fdbf3f3ca9e4f7b3.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno tu nie byłem, a żałuję, bo Hecke szaleje z całym rozmachem - od Ball Special po Ball Official Standard :)

 

... a i tak najbardziej podoba mi się turecki Zenith ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Grigoris1 napisał(-a):

Dawno tu nie byłem, a żałuję, bo Hecke szaleje z całym rozmachem - od Ball Special po Ball Official Standard :)

 

... a i tak najbardziej podoba mi się turecki Zenith ;)

To tak aby były w jednym miejscu.

 

IMG_2763.jpeg

IMG_2764.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejowy SERKISOF na mech Mołni

SPA będzie później.... bo potrzebne....

 

IMG_2291.JPG

IMG_2292.JPG


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.07.2022 o 19:39, mkl1 napisał(-a):

Kolejowy SERKISOF na mech Mołni

SPA będzie później.... bo potrzebne....

 

IMG_2291.JPG

IMG_2292.JPG

Dosyć nietypowa zawieszka przy koronce. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By enpa
      Witam, 
      sprzedam zegarek Christopher Ward C60 Trident PRO600 Bronze "Ombre" COSC z 2021 roku, także jeszcze ponad 1,5 roku na gwarancji. 
      WR600, szafirowe, lekko wypukłe szkło z AR.
      Koperta wykonana z brązu, szerokość koperty to 42mm bez koronki, grubość 13,3mm, szerokość między uszami 22mm.
      Mechanizm to Sellita SW200-1 z certyfikatem COSC, który jest gwarancją świetnej dokładności chodu, mechanizm dobrze znany i niezawodny, rezerwa 38 godzin, częstotliwość 28800 uderzeń/h.
      Zakręcana koronka sygnowana logiem producenta. 
      120 klikowy bezel, piękna tarcza z wzorem "Ombre", datownik, mocna luma.
       
      W zestawie wszystko co fabrycznie: zegarek z oryginalnym paskiem, karta gwarancyjna, ściereczka Ch. Ward, instrukcja, oryginalne pudełko, dodatkowo drugi czarny pasek materiałowy Watch Bandit używany. 
       
      Stan oceniam na 9/10. Zegarek w bardzo dobrym stanie, technicznie wszystko sprawne.
      Cena dla forumowiczów 4600zł.
      Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.
      Zapraszam również do zobaczenia zegarka na żywo w Zielonce pod Warszawą.









    • By Szymon w
      Witam wszystkich. Czy ktoś może coś powiedzieć na temat tego zegarka. 




    • Guest
      By Guest
      Mechanizm 15 kamieniowy - sygnowany CORTEBERT-15 JEWELS-
      CAL 532-SWISS MADE, koperta z alpaki (chińskie srebro) o średnicy
      48,0 mm, dwa dekielki okrywające mechanizm.
    • Guest
      By Guest
      kieszonka PKP
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.