Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

To ja ponawiam pytanie o wybór solidnych i niezawodnych widelców: 

1) do Freeride'u, rama full raczej Santa Cruz Bronson lub Heckler

2) do MTB - rama full typu Santa Cruz Nomad lub jakiś sztywniak 

 

Widelce Rock Shox oraz Manitou odpadają - miałem Boxxer'a World Cup i Manitou Sherman Slider - Boxxer cieknął i generalnie mi nie pasował, kumpla Marzocchi 888 było o wiele lepsze.

 

Póki co myślę o Fox 34 Float W-Trail 150 oraz Marzocchi 55 RC lub 66 jeżeli dorwę jeszcze jakiegoś fabrycznie nowego - macie jakieś dojścia, coś ? :) 

 

Zależy mi na niezawodności i solidności. Nie musi mieć sterowania z manetki, nie musi mieć masy regulacji. Lubię wszystko kupować raz na 5-10 lat ;) 


IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MarZocchi obecnie to ponoc nie to co dobrych kilka lat temu. Przeniesienie produkcji do Azji mocno odbilo sie na jakosci.

 

Panowie co powiecie o piastach Shimano? Z tego co widze nawet w wysokich modelach stosuja lozyska kulkowe, podczas gdy u konkurencji wkladaja lozyska maszynowe. Jakie sa wady i zalety obu tych rozwiazan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Generalnie to jedno z pytań, które tworzą wojny ;) Najprościej i najszybciej jak się da:

 

Kulki - wymagają serwisu i doglądania, sprawdzania luzów (łatwiej łapią) i smarowania, ciężej się toczą, luzy można kasować. Generalnie jeśli poświęcisz im troszkę uwagi i czasu odwdzięczą się długą i bezawaryjną pracą (jak złapią błota, to wyjmujesz, czyścisz, smarujesz i jedziesz dalej :) ).

"Maszyny" - nie wymagają aż tak dużo uwagi, łożyska z serii "zakładasz i zapominasz", jak złapią luzy trzeba wymieniać na nowe(nie ma możliwości kasowania luzu) i to cała filozofia, bardzo tanie, toczą się lżej niż kulkowe

 

To co napisałem odnosi się oczywiście tylko do łożysk. Ważna jest jeszcze konstrukcja samej piasty (wysokość kołnierza, średnica użytych łożysk, itp). W obu typach występują małe różnice odnośnie przenoszenia sił.

 

O ile w przypadku przedniej piasty nie będzie miało większego znaczenia co wybierzesz, o tyle tylna to już poważniejsza sprawa. I kryterium powinien być raczej bębenek (jego konstrukcja, materiał, ilość zazębień), rodzaj zastosowanych uszczelnień oraz wielkość zastosowanych łożysk i ich ilość. Generalnie warto zwrócić uwagę aby łożyska były w łatwo dostępnych rozmiarach. Wtedy koszty serwisu robią się niezauważalne.

 

Edit: Zapomniałem o bardzo ważnej rzeczy. Oba łożyska to łożyska kulkowe. Łożysko "maszynowe" to łożysko zamknięte w szczelnej obudowie (stąd jego mniejsze opory toczenia i odporność na zabrudzenia/długowieczność) i wciskane w piastę. Łożysko kulkowe to łożysko otwarte, a bieżnią dla kulek jest wyprofilowana część piasty (dlatego tak ważne jest ich czyszczenie i smarowanie).

 

Pozdrawiam

Mariusz

Edytowane przez qubek_76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za jak zwykle swietny opis. Teraz konkretniej, piasty przod/tyl shimano slx seria chyba 675. Dobry sprzet?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bierzesz pod uwagę piastę na przód SLX będzie ok, choć szczerze mówiąc wybrałbym niewiele droższego XT lub Novateca na "maszynach" (przy nim długo do koła zaglądać nie będziesz).

XT dość znacznie różni się od SLX - lepsza jakość konusów, kulek i bieżni, a przede wszystkim lepsze uszczelnienia (co przy otwartych łożyskach ma największe znaczenie, bo odpowiada za trwałość). Jeśli nie będziesz się notorycznie taplał w błocie po osie SLX w zupełności Ci wystarczy ;) Pamiętaj, że Shimano głównie robi piasty na Center Lock (oczywiście można dostać również z mocowaniem hamulca na 6 śrub). No i pamiętaj, że piasta musi być dopasowana do mocowania w widelcu (QR9 czy QR15). Pamiętaj również o odpowiedniej ilości otworów pod szprychy ;)

 

Tylna piasta to już inna bajka. Tu zdecydowanie trzeba się zastanowić nad stosowaniem półśrodków. Lepiej dozbierać i kupić raz a dobrze.

 

Pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę jak wyjdzie, bo nie do końca to ode mnie zależy co w końcu kupię. Miało być tylko przednie koło, ale może się to zmienić. A jeśli za cenę jednego koła na Novatecu mogę mieć dwa na SLX przy takiej samej reszcie komponentów to wolę oba.

 

Jeśli chodzi o tył to boję się jednej rzeczy w Novatecach:

 

gqjEXRy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest problem występujący tylko w Novatecu. To problem łączenia alu bębenka ze stalowym pająkiem kasety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Szybki rzut bez głębszego zastanowienia:

15kg rower który u innego producenta kosztuje 2,5k i waży 2kg mniej...

Zaleta:Ładny.

Edytowane przez Marcinkowski

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na tym się wyżywam

 

post-69575-0-70540200-1399754139_thumb.jpg


Sprawdź moją aktualną ofertę na: www.chroneo.pl 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybki rzut bez głębszego zastanowienia:

15kg rower który u innego producenta kosztuje 2,5k i waży 2kg mniej...

Zaleta:Ładny.

Marcin, jesteś niezawodny ;)

 

Spodziewałem się przepłacenia za znaczek, ale szczerze, to jestem mocno pozytywnie zaskoczony, że tylko tyle ;) (vide np. eta w Steinharcie i IWC).

 

Masz absolutna rację, rower jest wizualnie boski  :wub:  Jeden z dealerów BMW wystawił kilka  w centrum sportowym na "ekskluzywnym" osiedlu niedaleko mnie i jestem pod wrażeniem designu, wykończenia i detali. Dawno żaden z "rozsądnych" cenowo rowerów nie zrobił na mnie tak dobrego wrażenia. Do tego stopnia, że się zastanawiam gdzie w garażu mu wygospodarować miejsce... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Marcin, jesteś niezawodny ;)

 

Spodziewałem się przepłacenia za znaczek, ale szczerze, to jestem mocno pozytywnie zaskoczony, że tylko tyle ;) (vide np. eta w Steinharcie i IWC).

 

Masz absolutna rację, rower jest wizualnie boski  :wub:  Jeden z dealerów BMW wystawił kilka  w centrum sportowym na "ekskluzywnym" osiedlu niedaleko mnie i jestem pod wrażeniem designu, wykończenia i detali. Dawno żaden z "rozsądnych" cenowo rowerów nie zrobił na mnie tak dobrego wrażenia. Do tego stopnia, że się zastanawiam gdzie w garażu mu wygospodarować miejsce... ;)

Bo to nie jest zły rower ;)

Jest jedynie za drogi co oczywiście jest zrozumiałe w tym przypadku.

Jeśli ktoś świadomie chce go kupić z uwagi na wygląd to jestem jak najbardziej za. Sami tak często postępujemy kupując zegarki (jak wspomniałeś).

Dla mnie ten rower jest po prostu zupełnie nieprzydatny ;) Sam nie wiem co to jest i do czego służy.

Nie jest to góral, nie jest to cross, nie do końca cruiser. Najbliżej mu do górala jednak ale opony, mostek i geometria którą wywnioskowałem tylko na podstawie zdjęć całkowicie go dyskwalifikują.

Na deser mocno średni amortyzator niespotykany w rowerach tej klasy cenowej.

Jedyne zastosowanie które przychodzi mi do głowy to niedzielny wypad kilka kilometrów za miasto ;)

Nie podoba mi się też opis o carbonowych dodatkach. O ile jestem w stanie przełknąć carbonową sztycę niewiadomego pochodzenia to wspominanie o carbonowej podkładce dystansowej za 5 zł jest odrobinę żenujące patrząc na renomę tego producenta samochodów i motocykli ;)

 

Edyta: Już nie wspominam że kształt ramy czy kształty rur typu 5Box czy 6Box czy inne wymyslne cuda z hydroformowanego alu i carbonu są w branży na porządku dziennym. Gwarantuję też że pierwszy lepszy Mondraker czy Orbea jakością wykonania położy to cudo na łopatki.

Żeby nie być gołosłownym, kilka przykładów:

Orbea_Occam_29_with_Enve_Wheels_035.jpgmondraker-podium-carbon-29er-big.jpg

mondraker-podium-side.jpg

mondraker-podium-carbon-29er-2013.jpg

l9n0ob_img_5905.jpg

Edytowane przez Marcinkowski

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kto wymyślił te myjnie samoobsługowe powinien dostać Nobla. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kto wymyślił te myjnie samoobsługowe powinien dostać Nobla. ;)

Dokładnie ;)

Dzięki temu mam tyle klientów do wymiany bębenków, piast, supportów, sterów.

Dziękujemy wynalazcy!


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ;)

Dzięki temu mam tyle klientów do wymiany bębenków, piast, supportów, sterów.

Dziękujemy wynalazcy!

O tym samym pomyślałem :)

Za duże ciśnienie , chemia itd .

Fakt ułatwienie jest :)


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Panowie,

 

  Poradźcie, bo nie znam się na rowerach nic a nic a chciałbym coś kupić tak do 1200 pln. Mam 187 cm wzrostu a rower jeździł by trochę po asfalcie i trochę po lesie.

 

Aha, no i gdzie go nabyć najkorzystniej?

pozdrawiam

Edytowane przez lotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym roku kupowałem rowery tu:

 

dla 3,5 córki

 

http://www.bikko.pl/?gclid=CKTHzPTipb4CFYLnwgodUxMAOw

 

dla siebie i żony

 

http://www.velmar.pl/

 

jestem bardzo zadowolony z obsługi i z cen

 

Pozdrawiam!


CZAS to najcenniejsza rzecz, którą człowiek może stracić. /Teofrast/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

  Poradźcie, bo nie znam się na rowerach nic a nic a chciałbym coś kupić tak do 1200 pln. Mam 187 cm wzrostu a rower jeździł by trochę po asfalcie i trochę po lesie.

 

Aha, no i gdzie go nabyć najkorzystniej?

pozdrawiam

Pogadaj z Marcinem "Marcinkowski"

Przez skromność się pewnie nie narzuca, chyba, że posłał ci PW ;)

może coś ma za takie pieniądze.

Polecam go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogadaj z Marcinem "Marcinkowski"

Przez skromność się pewnie nie narzuca, chyba, że posłał ci PW ;)

może coś ma za takie pieniądze.

Polecam go.

;) Cieszy grono zadowolonych klientów.

Taki jestem że nawet na PW się nie odzywam ;)


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos tych myjni, ja czasami używam, ale trzeba to robić z głową, tzn. program spłukiwanie i z dużej odległości, skupiać się raczej na ramie i zabrudzeniach, tak z grubsza. Wiadomo, że wilgotna szmatka byłaby lepsza, ale jak się mieszka w bloku to czasami inaczej się nie da.


Sprawdź moją aktualną ofertę na: www.chroneo.pl 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze kolego Marcinkowski cos polecisz ?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycję, ale raczej w grę wchodzą rowery nowe. Chciałbym mieć gwarancję. Raczej nie szukam sprzętu dla "zawodowca" :). Rowerem będę jeździł weekendowo z Synkiem i Żoną :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.