Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Suqub, technika, technika. Lekko nachyl się do przodu i przesuń tyłek na przód siodła na podjazdach, luźna obręcz bankowa, niski bieg, ale nie za niski. Lub podjazd na stojąco, ale to inna szkoła.

No właśnie, ten plcak...

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wracając z pracy urozmaiciłem sobie drogę i wracałem przez park.

Problem jest w tym, że na końcu parku jest spora górka. Niespodziewanie oderwało mi się koło od podłoża.

Zapaliła mi się lampka, że coś jest nie tak z moją pozycją - wcześniej o tym rozprawialiśmy.

Tylko teraz nie wiem czy źle podjeżdżałem i dlatego się podniosło czy faktycznie źle siedzę.

Problem jeszcze był taki, że stopień nachylenia mnie lekko zaskoczył i prawie stanąłem po środku zanim przestawiłem biegi.

Jak to dokładnie sprawdzić?

 

Tak, zła pozycja bo na podjazdy pozycję się zmienia. Na rowerze nie jeździ się sztywno jak w wykrochmalonej koszuli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie mam kija od szczotki pod bluzka. Dzisiaj jeszcze raz się tam przyjadę. Tym razem nie dam się zaskoczyć.

 

Suqub, technika, technika. Lekko nachyl się do przodu i przesuń tyłek na przód siodła na podjazdach, luźna obręcz bankowa, niski bieg, ale nie za niski. Lub podjazd na stojąco, ale to inna szkoła.

Zmiana techniki z siedzącej na stojącą od czego zależy? Lepiej sztywno trzymać d*pę na siodełku i tylko w sytuacji zagrożenia upadkiem stanąć na pedałach?

Więcej szczegółów!!!!!

Edytowane przez suqub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stojąco jest trudniej i dodatkowo stwarzamy ryzyko zabuksowania tyłu.

Lepiej trzymać się siodła i przemieszczać się po nim.

Ja na stojąco podjeżdżam tylko bardzo trudne i dość krótkie odcinki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stojąco jest trudniej i dodatkowo stwarzamy ryzyko zabuksowania tyłu.

Lepiej trzymać się siodła i przemieszczać się po nim.

Ja na stojąco podjeżdżam tylko bardzo trudne i dość krótkie odcinki.

Podejmuje rękawice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki,

co do amortyzacji masz rację

a problem miejsca - przestrzeni rozpatruję tak, że czasem trzeba zabrać plecak z kanapkami dla dziecka - wtedy zaczyna się problem, żeby dziecko nie dostawało nim w nos oraz wspomniana główka podczas zmęczenia czy snu,

masz wysokie oparcia, w połączeniu z kontem nachylenia do tyłu - miałem nadzieję, że zapobiegają temu efektowi

 

podsumowują coś (fotelik) daleko wysunięty do tyłu z zagłówkami jak w fotelikach samochodowych (albo inne rozwiązanie)

 

Burns ja tak jeździłem ze swoim synkiem, plecakiem nigdy po twarzy nie dostał :D

fotelik mocowany do ramie i koniecznie z regulacją pochylenia bo jak dziecko zaśnie to rozkładasz i sobie śpi spokojnie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do regulacji w Rock Shoxie to chyba tak to wygląda, dzisiaj spróbuję mniejszym imbusem. Wykręciłem tą tulejkę ale nic się nie lało, gdyby coś mi zaczęło wyciekać to wiedziałbym, że nie tędy droga  ;) Regulacja powinna odbyć się bez narzędzi ale tutaj widać "pokrętełko" po taniości w dodatku schowane głęboko w goleni widelca. To nie przykręcone pokrętło od regulacji które można złapać palcami jak w fullu kumpla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alu da się spawać, ale czy to się opłaca? Typowe obręcze nawet dwukomorowe nie są specjalnie drogie, tak jak i całe koła do chociażby crossów, trekingów, mieszczuchów.

Inna rzecz, bezpieczeństwo i komfort psychiczny.  Jakiekolwiek pęknięcie obręczy to  zazwyczaj zużycie. Zazwyczaj dlatego, że nikły odsetek to po prostu felery produkcyjne, czy dobre przy....nie by ta się poddała w taki sposób.

 

Daj foto tego najlepiej, by ocenić cokolwiek.

Wiem, że felgi mają ceny do zaakceptowania, ale wątpię czy znajdę takie jak moje.Co prawda tylko leżą i w jednym chyba łożyska i simeringi do wymiany, ale w przyszłości kto wie?

post-42541-0-70527100-1474018295_thumb.jpg

 

Pękniecie jest po obu stronach.

post-42541-0-95548000-1474018341_thumb.jpg

 

Co ciekawe felga nie jest zespawana na łączeniu.

post-42541-0-43956800-1474018408_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do regulacji w Rock Shoxie to chyba tak to wygląda, dzisiaj spróbuję mniejszym imbusem. Wykręciłem tą tulejkę ale nic się nie lało, gdyby coś mi zaczęło wyciekać to wiedziałbym, że nie tędy droga ;) Regulacja powinna odbyć się bez narzędzi ale tutaj widać "pokrętełko" po taniości w dodatku schowane głęboko w goleni widelca. To nie przykręcone pokrętło od regulacji które można złapać palcami jak w fullu kumpla

U mnie to wygląda tak

 

46861530e59c6e4ede78b350af2c5b35.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ale takie bajery nie w najtańszym RS  :P Do regulacji jest potrzebny imbus 2.5 ale standardowy jest za krótki, wpada do końca a wtedy nie ma miejsca w goleni na jego przekręcenie, będę kombinował dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

imbus wkładasz dłuższą stroną - w czym masz problem bo nie rozumiem, myślenie się kłania  :D  :P  :lol:

365626_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

imbus wkładasz dłuższą stroną - w czym masz problem bo nie rozumiem, myślenie się kłania  :D  :P  :lol:

Może ma zbyt krótkiego... imbusika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poza tym to jest to samo rozwiązanie co u @egzo18 - tylko on ma na stałe, a w twoim @trollu po taniości jest wyjmowane i jak napisałem wystarczy 30km po lesie, żeby wypadło i zostało zgubione - więc najlepiej schować je do saszetki podsiodłowej, a że kupiłeś rower używany to poprzednik, albo je zgubił, albo zapomniał dołączyć do sprzedawanego rowera 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hah na to nie wpadłem  :lol:

 

a żeby trochę naświetlić sytuację - tulejka o której pisałem wcześniej jest odkręcana imbusem 5 i jest na takiej głębokości, że dłuższa część imbusa wchodzi 3/4 w goleń. imbus do regulacji musi wejść głębiej ;)  ogólnie standardowy 2.5 chowa się cały w tulejkę a ta jest "na głębokości" jakichś 3cm w goleni 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy 30km po lesie, żeby wypadło i zostało zgubione - więc najlepiej schować je do saszetki podsiodłowej, a że kupiłeś rower używany to poprzednik, albo je zgubił, albo zapomniał dołączyć do sprzedawanego rowera 

 u mnie od ponad 2 lat nie wypadło ani razu, fakt że to słabe rozwiązanie bo mam wrażenei że u mnie ten imbus sie ukręcił :wacko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic dziwnego, imbus 2.5 to lichy patyczek a przy takiej długości to niewiele trzeba żeby go ukręcić. Będę musiał dokupić dłuższy imbus albo zrobić jakiś patent i będzie działać. O ile dobrze pamiętam to na amazonie to pokrętło było za 20$? za kawałek plastiku i imbusa...

 

a kumpel w cubie zrobił pierwszego moda. W widelcu Suntuour podmienił zwykłą sprężynę na olejową z jakiegoś wyższego modelu Suntoura. W wekend będzie może okazja żeby zobaczyć jak to działa

14368850_1165179183554148_60720563469472

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie się imbus własnie w tym plastikowym pokrętle ukręcil...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic dziwnego, imbus 2.5 to lichy patyczek a przy takiej długości to niewiele trzeba żeby go ukręcić. Będę musiał dokupić dłuższy imbus albo zrobić jakiś patent i będzie działać. O ile dobrze pamiętam to na amazonie to pokrętło było za 20$? za kawałek plastiku i imbusa...

 

a kumpel w cubie zrobił pierwszego moda. W widelcu Suntuour podmienił zwykłą sprężynę na olejową z jakiegoś wyższego modelu Suntoura. W wekend będzie może okazja żeby zobaczyć jak to działa

 

Klucze Imbusowe Imbusy Stanley 69-253 1,5-10mm 

16,99

długie i mocne - polecam i nie kombinuj bo przekombinujesz, chociaż ja mam jeszcze dłuższe, albo zdjęcie przekłamuje

DSC_1005640x480_zps78c5411a.jpg

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=+Klucze+Imbusowe+Imbusy+Stanley&bmatch=base-relevance-w2-uni-1-5-0812

 

a takie:

 

i-stanley-zestaw-kluczy-imbusowych-szesc

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj. Olejowe, to może być tłumienie. A sprężyna, to sprężyna lub powietrze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pracy mamy stahlwille i tam imbusy są 2x dłuższe niż w standardowych zestawach, te z zdjęć to raczej "standardy", ciężko tak ocenić.

 

co do sprężyny to ok, nomenklatura  :P  była sprężyna, jest tłumik od XCM V3  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpakował tłumik olejowy. I dobrze. Będzie lepej działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że felgi mają ceny do zaakceptowania, ale wątpię czy znajdę takie jak moje.Co prawda tylko leżą i w jednym chyba łożyska i simeringi do wymiany, ale w przyszłości kto wie?

attachicon.giffelgi.jpg

 

Pękniecie jest po obu stronach.

attachicon.gif20160916_111524.jpg

 

Co ciekawe felga nie jest zespawana na łączeniu.

attachicon.gif20160916_111714.jpg

Obręcz jest zgrzewana i wygląda jak wiele innych obreczy które po tym procesie nie były powtórnie frezowane. Nawet przy takiej konstrukcji nikt normalny nie odwazył by się zostawić jej bez trwałego połączenia chociażby tego typu.

Wentyl to najsłabszy punkt obręczy i oczywiście zdarzają się w tym miejscu deformacje zazwyczaj po wielu, wielu dziesięciu tys km, albo naprawdę od konkretnego uderzenia, jednak przy takim peknięciu śmiem twierdzić że ta obręcz wykonana jest z marnego stopu.

Nie pchałbym się w te koła, a zastapiłbym konkretnymi szprychowymi z powodu wyżej opisanego jak i  im mniej szprych tym wiecej różnych defektów w stylu centra, czy deformacja lub pękniecie obręczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.