Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Nie przesadzajcie, Piotrek nie mówi o utrzymywaniu stałej prędkości 50 km/h.

A na gładkich oponach 50 km/h z byle górki to się samo robi, nawet u mnie w płaskiej jak deska Wielkopolsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta samo sie robi .

Gustaw pisze ze chce podnieść predkosc z 35 wlasnie do 50 km/h .

Średnią 50 km/ h to maja najlepsi zawodowcy w czasówkach na dużych tourach.


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na rowerze mtb na 26 calowych kolach ledwo przekraczam 50 pedalujac z gorki, adrenalina sie podnosi, ped powietrza wyciska lzy z oczu i mam wrazenie ze przy byle dziurze czy kamieniu wzbije sie do lotu :) Napewno tez nie powiedzialbym ze mam pelna kontrole nad rowerem przy takiej predkosci pomimo tarczowek hydraulicznyvh z tarcza 180 z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustaw jechales kiedys na rowerze z predkoscia 50kmh ze chcesz tyle po trasie robic? :) To naprawde duzo i trzeba miec mocne nerwy a nie hamulce.

 

Mocne nerwy szczególnie . Rozrywka murowana .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
71e7eba56a81cc0ed0b958ca633bb3c3.jpg

Sprawdź moją aktualną ofertę na: www.chroneo.pl 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładna dętką....

Ja mam pełną kontrolę na moich xt i tarczach 160 również xt przy takiej prędkości :)

Mogę rower bardzo skutecznie zatrzymać, ale trzeba uważać aby kół nie zablokować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za te myśli.

 

Dlaczego rozważałbym jeszcze samodzielną konwersję? Abstrahując od lepszej jakości osprzętu w rowerze który z Waszą pomocą kupię żonie - mam obawy co do pojemności baterii. O ile przy założeniu, że wystarczy mi 35 kph - damce Ecobike być może wystarczyłyby i seryjne hamulce i bateria około 500 Wh. Natomiast aby podnieść prędkość na trasie z 35 do 50 kph - spodziewam się podwojenia zapotrzebowania na prąd do wspomagania. Tymczasem Ecobike od marca zaproponuje tak szybki rower ale z baterią niespełna 600 Wh. I ten parametr w tym przypadku budzi obawę. Natomiast przy konwersji własnej żaden problem zbudować akumulator o pojemności dajmy na to 1 kWh.

 

Abstrahując już od absurdalności tego pomysłu, to wyjdzie więcej. Opór aerodynamiczny rośnie wraz z sześcianem prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdy ma inne umiejetnosci ale jazda caly czas w okolicach 50 to kosmos jak dla mnie, bo pamietajmy nie mowimy tutaj o jezdzie na tour de france po zamknietych drogach na szosowce tylko na 20 paro kilogramowym rowerze trekkingowym w normalnym ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ulotny, to dętka z Twojego treka? nie masz tubelesów?

a u mnie dzisiaj tak:

siatka z lewej strony - tak wygląda jedyny sposób żeby ratować drzewa przed tą włochatą, zębatą plagą

15368925_1303147503089063_707631905_o.jp

 

jest też zdobyczna jemioła  :lol:  tam gdzie bobry sięgały to wszystko ogołocone, na szczęście brzeg dość wysoko i drzewa daleko od lustra wody

15397800_1303147399755740_1624952728_o.j

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ewidentnie lipna dętka. Fakt, zanim dotarłem do dobrych tanich dętek szosowych i nie tylko, to takie kwiatki też przerabiałem.

 

avg 50kmh, rower, skuteczne hamowanie..... powiem wam szczerze, że powoli wymiękam. Proponuje koledze karnąć się na damce z górki 50 km/h i stwierdzić co się będzie działo. Dobrze aby te heble nie były zbyt skuteczne, . Dlaczego nie zakłada się mega skutecznych hampli rodem z xc do takich rowerów, czemu w szosie tarcze się nie przyjeły? Bezpieczenstwo w grupie i wyuoczone przez kolarzy hamowanie to jedno, ale jak się kończy nagłe hamowanie z 50km/h na granicy uślizgu. Jakie opony i jakie ciśnienia w rowerach typu miejski/trekking są to wszyscy wiemy. Po krótce roweru trzeba się nauczyć, a nagłe zatrzymanie ma zastosowanie, ale tylko w przypadkach gdzie takie zastosowanie można z powodzeniem użyć. Rowery damskie i trekingi do takich nie należą.

Chłopie, kup se skuter, nawet i elektryczny, a unikniesz wielu problemów związanych z rowerem.

 

Jeżeli chodzi o oświetlenie: Krzychu - Convoy S2 to równiez lampa na asfalt, ale o wąskim długim strumieniu. Domyślam się , że sprawa się rozchodzi " jadę z roboty, chcę widzieć na boki i daleko do przodu"

Ciężko jest pogodzić 2 w jednym, dlatego wielu jeździ z dwoma lampami, jako długie służy właśnie wspomniany Convoy, jest jeszcze opcja Bocialarka, ale ta też podobnie. Swego czasu i ja jeździłem z 2-ma lampami

 

kierownicapieniek.jpg

 

kierownicalas.jpg

 

kierownicalas2.jpg

 

samoróbami.

Obecnie wystarcza mi jedna zrobiona na bazie zoomówki

 

latara1.jpg

 

latara.jpg

 

Tak wiele napierdziela się na te zoomówki, ale daje ona możliwość regulacji szerokości i intensywności strumienia. Przy odpowiedniej diodzie  spełnia swe zadanie, mnie wystarcza.

 

Eksperymentowałem też....

t%C5%82uczek.JPG

t%C5%82uczek1.JPG

 3 x aku 18650 starczały na godzinę dobrej jazdy, ale kierowcy głupieli - " Kur..a, to tylko rower", dlatego zaprzestałem ;) Odcięcie było dobre, nikt nie skarzył mnie się że go poraziłem. ;)

 

Stosuję ta lampkę czasem na dworze i zdarzaja się zapytania - " Jak długi przedłużacz  z domu leci, skoro starcza mnie do śmietnika" ;)

Edytowane przez DawPi
Nie cytujemy zdjęć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdy ma inne umiejetnosci ale jazda caly czas w okolicach 50 to kosmos jak dla mnie, bo pamietajmy nie mowimy tutaj o jezdzie na tour de france po zamknietych drogach na szosowce tylko na 20 paro kilogramowym rowerze trekkingowym w normalnym ruchu.

To jest po prostu nierealne na zwykłym rowerze.

Tak jeżdżą tylko najlepsi zawodnicy pro.


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście tak jak pisałem. Najwięcej miałem 60 z kawałkiem, na ogromnym zjeździe, taką prędkość utrzymałem przez jakieś 3 min.

Potem mniej dokręcałem i jakieś kolejne 3min miałem około 50.

Przestałem dokręcać i do wyrównania zjazdu moją prędkość wahała się między 40 a 50. Cały zjazd to było prawie 10 min. Bardzo długi.

Co nie zmienia faktu, że taka prędkość rowerem xc z oponami 2,25 to jest już bardzo dużo, i najmniejszy błąd może skończyć się tragicznie.

A ten koleś wyżej to nie wie co robi, trzyma się kraja zbytnio, kask...

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rosjanin. To chyba wszystko tlumaczy :) 

Trudno tez powiedziec z jakiego startu osiagnal te predkosc. 


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując już od absurdalności tego pomysłu, to wyjdzie więcej. Opór aerodynamiczny rośnie wraz z sześcianem prędkości.

Jednakowoż sumaryczne opory ruchu to nie tylko opór aerodynamiczny.

 

Kaido, jaki skuter?? Mam motocykl, chcę pojazd na którym będę się fizycznie poruszał adekwatnie do jazdy rowerem powiedzmy 20 kph a wspomaganie dołoży od siebie tyle aby dało się jechać 40, w razie potrzeby maksymalnie 50 kph.

 

To może inaczej, jaki to powinien być rower i jakie cechy powinien mieć aby rzeczone 50 kph było bezpieczne na asfalcie?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz motocykl to wiesz ocb z prędkością na 2 kołach. Wszystko zostało wyjaśnione w sumie wcześniej. Dobre heble, olej w głowie plus umiejętności i szczypta szczęścia  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest wszystko dobrze skręcone, to na składaku wigry z górki zrobisz 50.

Jak trollu pisze, rozsądek i pewny, nie górnolotny, drogi, itp, sprzęt.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A jakieś konkretne modele? Natenczas damka.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale modele rowerów? robiłeś rozeznanie w e-bajkach, wklejałeś linki i w sumie tam wszystko pasowało poza heblami. Dołożyć tylko takie jak radził egzo i będzie git. Co do samego napędu elektrycznego to chyba przecierasz tutaj pierwsze szlaki  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeśli chodzi o gotowy e-rower to chyba wziąłbym Ecobike z uwagi na fakt, że w innych więcej rzeczy mi się nie podoba.

 

Natomiast proszę Was o propozycję solidnej, trekkingowej damki która konstrukcyjnie będzie predysponowana do szybszej a bezpiecznej jazdy. Aby poddać ją konwersji uwzględniającej chociażby baterię 1kWh, co w seryjnych sprzętach jest niespotykane w sensownych cenach.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o ramę to chyba nie ma się co bać i każdy bardziej renomowany producent będzie ok. Często określają magiczną barierę ok 100kg nośności ale to raczej w rowerach w teren gdzie producenci biorą pod uwagę, że rower nie będzie jeździł po równym a wstrząsy, skoki itd są najgorsze. To już Ty wiesz ile waży "kierownik" ale myślę, że wagowo nie ma się co bać. Na pewno dobre obręcze i ilość szprych (o ile są różne wersje w trekingach) jest ważna - z tego powodu przełaje mają więcej szprych niż typowe szosy - koło jest wytrzymalsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coraz mniej czasu do świąt- mam nadzieję, że uda mi się kupić coś sensownego.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oo, dzięki!

Gustaw, zbuduj i daj się karnac ☺

 

Edit:

Miałem nadzieję, że wypróbuję dzisiaj kask a tu leje... I dzisiaj raczej już tak zostanie.

A jak u Was?

Edytowane przez suqub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.