Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Np. http://narower.com/rozmiar-opony-rowerowej-rozmiary-opon/

Ja nawet nie jestem uparty na gravela - po prostu chcialbym rower z barankiem, najlepiej na tarczach (w sumie to obowiązkowo) oraz żeby zmieściły się opony 35c (na upartego 32c też byłyby ok). W szosach endurance taka opona chyba nie wejdzie a przynajmniej jak pytałem o to w przypadku zwykłej Domane to cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Canyona znajomego podobno mają wejść 35c.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo zanim go przywieziesz to ramka powinna byc juz gotowa :)

 

Im bardziej Wam sie nie podoba ten typ roweru, tym bardziej sie nim interesuje i jeszcze bardziej zastanawiam sie, dlaczego jeszcze go nie mam. Po co mam sie meczyc z ta kotwica na pelnym zawiasie, jak mozna lekko, zgrabnie i przyjemnie :)

 

edit. A koszty serwisu o ile mniejsze. W mtb serwis rewerba, amortyzatora, dampera i hamulcow to okolo 2k raz na rok, a taki gravel na v-kach prawie jest bezobslugowy :)

 

Zgadzam się z powyższym.

 

Dodam coś od siebie - w zeszłym roku próbowałem w jak najszerszym zakresie wykorzystywać rower jako środek komunikacji po Wawie.

Lubię  swoją szosówkę, ale na krawężniki i dziury za twarda, górski na asfalcie to nieporozumienie, w końcu przerobiłem rower crossowy na sztywny i to na ten moment wybór optymalny, bo można założyć błotniki i jest praktycznie bezobsługowy. Jednak w dalszym ciągu swoje waży i nie przyjmę na nim zbyt aerodynamicznej pozycji.

 

Taki gravel z otworami do zamocowania błotników przy poszukiwaniach sprzętu do codziennej jazdy to wybór niemal idealny.

On nie ma za wiele wspólnego z wyczynowymi przełajami, wręcz przeciwnie - wygodna pozycja jak w szosówkach endurance, ale szersze opony, lepsze hamulce, często sztywne osie. Jak dla mnie niesamowicie uniwersalny rower.

 

@ecipeci gratuluję, świetna jest - malowanie kapitalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba ustalić drodzy Państwo co to jest dzisiaj gravel a co przełaj. Ja mam Diverge'a i jak go kupowałem (dwa lata temu) był gravelem. dzisiaj tak różni się od gravela że już jest endurance, a teraz różnicuje się gravele i CX coraz bardziej między sobą. Endurance to rower gdzie geometria jest "wypoczynkowa" i miejsce na opony do 32-34mm, raczej gładkie. Jak popatrzycie na aktualne gravele to faktycznie rowery trekingowe z szosową kierownicą i często z miejscem na oponę do 2 cali. Tak zakładając charakterystykę to nie ma sensu mieć gravela i przełaja, bo przełaj teraz to rower czysto zawodniczy do ścigania. Zauważcie że wiele nie nawet mocowań do bidonów lub na jeden bidon jedynie. Gravel to najbardziej uniwersalny rower. Geometria pozwala na szybką (w granicach rozsądku) jazdę na cienkiej oponie, ale przy założeniu opon 32-38 mm już lekki teren/szutry stoją otworem. Powyżej tych wartości opony, większość terenu można jechać.

 

Ktoś pisał o komforcie... Odczucie komfortu każdy ma inne... :D  Ja nie cierpię jeździć na MTB po lekkim nawet terenie bo wkurza mnie to jak opony i przełożenia mnie ograniczają. Może to kwestia odczuć ale na przełaju jeżdzi mi się szybciej i lepiej. A jak czasami na korzeniach wytrzepie... Cóż... Będę jeździł jak emeryt na emeryturze... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@ecipeci gratuluję, świetna jest - malowanie kapitalne.

dzięki, kilka dni mi zeszło nad wymyślaniem malowania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Stierlitz - podpisuję się rękami i nogami :D  Dzisiejsze gravele (np. Specialized Diverege albo nowy Trek Checkpoint) to rewelacyjne rowery do wszystkiego poza ściganiem. Myślałem nawet czy by nie sprzedać mojego gravela/enduracne i przełaja żeby kupić nowego Diverge'a bo jego uniwersalność mnie zachwyca. Ale nie sprzedam przełaja bo go kocham i już raz sprzedałem Crux'a i żałowałem tak że znowu kupił po roku. To miłość. :wub: A trzymanie w domu przełaja, endurance'a i gravela... Na razie nie jestem na to gotowy. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale co?  :P

 

Egzo, zaraz lukne na canyony ale skoro już przy canyonie jesteśmy - my tutaj o gravelach, że to fanaberia i dziwne coś niesłużące do niczego - canyon wszedł na wyższy poziom :lol:

https://www.canyon.com/pl/road/grail/

 

spojrzałem - 4k za podstawową szosę, za wersję na tarczach prawie 7k. Poniżej 4k mam Gianta anyroad a za 7k byłaby Domane z tarczami i jakby się potargować to też wersja na napędzie 105. Canyon wg www lżejszy o 1kg od Domane. No nie wiem. Chociaż Canyon zaskoczył mnie geo ramy - rama dłuższa niż w treku

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kokpit kozacki :) Ciekawe jak to w praktyce, głupio tak zamawiać w ciemno i robić za królika doświadczalnego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z profilu wygląda super, mega niski mostek jak w mondrakerach, rower wygląda bardziej zadziornie. Fanatycy przykręcania wszystkiego co się da do kierownicy będą wniebowzięci - latarki, komputerki, nawigacje, telefony, tablety - a tu jeszcze będzie druga półka wolna  :lol:

ogólnie fajny ale górny chwyt tylko wizualnie jest wyżej czyli bardziej wygodnie. Rogi schodzą jak w zwykłej kierownicy więc w sumie to tak jak zwykłą kierownica z podkładem pod mostkiem. Tylko tutaj wygląda groźniej  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faaajny :)

10k na 105 - nawet nie tak drogo jak na full carbon (dosłownie).

 

Tylko gdzie mocowania na błotniki?

Ja wiem, że to słabo wygląda, ale jednak warto...

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba ktos od F1 im projektowal ten dodatkowy docisk :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zobaczyłem tą podwójną kierownicę to mnie autentycznie zemdliło... I ciągle mnie trzyma... :unsure::o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faaajny :)

10k na 105 - nawet nie tak drogo jak na full carbon (dosłownie).

 

Tylko gdzie mocowania na błotniki?

Ja wiem, że to słabo wygląda, ale jednak warto...

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Blotniki na trytytki he he i nie zamocno zeby nie zgniesc ha ha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest pomysł na biznes - specjalne, ultralekkie, absurdalnie drogie trytytki do carbonu ;)

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chryste nazarejski.... Co to jest?!

Apage Satana!!

Idź! Zgiń! Przepadnij!

 

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaiskrzylo jak zobaczyłes Graila

Edytowane przez suqub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz rozwinąć myśl z tym, że już sprzedaję Orbeę ?

 

dokupię Graila i będę miał dwa ;)

 

wyłącz ten słownik bo potem takie babole są, że ciężko Cię zrozumieć...

Edytowane przez ecipeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, na prawdę muszę tłumaczyć? Liczę na twoją inteligencję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tia zaiskrzyło.. Prawie mi się telefon spalił jak to wyświetlił.. Takie diabelstwo.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.